SaaS-markkinointi: SaaS-liiketoiminnan edistäminen: Paras tapa mainostaa SaaS-liiketoimintaa

34 minuuttia luettu

Crunchbasen mukaan maailmassa on tällä hetkellä 26 981 SaaS-yritystä. Lyhenne SaaS tarkoittaa kirjaimellisesti ohjelmistoa palveluna. Tämä liiketoimintamalli tuli erityisen suosituksi Yhdysvalloissa vuonna 2001, ja sen jälkeen tuhannet yritykset eri puolilla maailmaa ovat kehittäneet ohjelmistoja tilauspohjaisella käyttömallilla.

Vähemmässä määrin SaaS-yritysten markkinointitoimintaan osallistuu 100 000 valovoimaista mieltä, mikä tekee tuotteiden välisestä kilpailusta erityisen vaikeaa ja haastavaa.

SaaS-markkinointi kehittyy tunnettujen markkinointistrategioiden hengessä, mutta sillä on omat erityispiirteensä. Tässä artikkelissa yritämme selittää kaiken järjestyksessä.

Tieto on kuningas

Tietosisältö on avainasemassa SaaS-mallin markkinoinnissa. Sen varassa se toimii. Useimmiten tämä tärkeä näkökohta kuitenkin jätetään huomiotta. Katso mitä tahansa suosikkiblogiasi tai uutislähteitäsi. Ymmärrätkö, kuinka paljon tietoa SaaS-tuotteita käyttäville ihmisille on tarjolla?

Katsokaa esimerkiksi Hubspotia. Sen blogia pidetään yhtenä maailman tunnetuimmista, ja se on myös tietotuote, joka laittaa sisältöä sosiaaliseen mediaan. Hubspot haluaa, että sen potentiaaliset ja nykyiset asiakkaat lukevat sen blogia ja ennen kaikkea kokeilevat sen tuotteita.

sisällön rooli Saas-markkinoinnissa.

Kaksi markkinointistrategiaa SaaS-tuotteille

On kaksi perustavaa laatua olevaa tapaa voittaa asiakkaita SaaS-tuotteelle:

• Käsitellään olemassa olevaa kysyntää, kerätään orgaanista kiinnostusta tuotteen rahaksi muuttamiseksi.
  • Luo uutta kysyntää luomalla uutta kuluttajakäyttäytymistä.

Ensimmäisessä vaihtoehdossa oletetaan, että kyselyiden pitkä häntä on sekä korkea- että matalataajuinen. Se tarkoittaa, että potentiaaliset asiakkaat ovat jo kiinnostuneita tästä aiheesta. He menevät Googleen ja etsivät siitä tietoa. Tavoitteesi tässä on luoda relevanttia sisältöä ja edistää sitä eri hakukoneiden hakutulosten kärkeen, jotta asiakaskuntasi löytää sinut hetkessä.

Toisessa vaihtoehdossa on kyse tietyn ongelman ja sen ratkaisevan tietyn brändin mainostamisesta.

Käsittele olemassa olevaa kysyntää

Mistä aiheista SaaS-yritykset voivat blogata? Kehitä mahdollisuuksiasi Koska kysyntä on jo olemassa, sinun tarvitsee vain luoda asianmukaista sisältöä. Itse asiassa kaikki ei ole niin yksinkertaista, koska sisällön luominen on edelleen työläs tehtävä.

SaaS-tuotteiden myyminen vie aikaa. Asiakkaat eivät voi ostaa niitä yhtä nopeasti kuin uusia, kiiltäviä kenkiä. Potentiaaliset asiakkaat saattavat vierailla verkkosivustollasi useita kertoja ennen kuin he päättävät ostaa jotain ja ottavat sinuun yhteyttä, luovat tilin ja tutkivat asiaa tarkemmin. Samat kävijät saattavat myös käydä kilpailijoittenne muilla verkkosivuilla vertailemassa hinnoittelua ja ominaisuuksia. Tämä on tärkein syy siihen, miksi sinun pitäisi jatkuvasti parantaa verkkosivustoasi ja palveluitasi. Kohteiden ja sisällön arviointi ja päivittäminen vievät sinua eteenpäin.

Pitäkää mielessä, että luottamukseen ja tosiasioihin perustuva suora vuorovaikutus asiakkaiden kanssa luo siteen välillenne. Julkaise erilaista mukaansatempaavaa sisältöä, videoista huippuvinkkeihin jostain, todistettuihin tutkimuksiin ja markkinoihisi liittyviin uutisiin. Se tarjoaa enemmän mahdollisuuksia saada kävijöiden yhteystietoja.

Myyntiäsi on mahdotonta lisätä yhdessä yössä. Voit kuitenkin tutkia yleisösi käyttäytymistä ajan mittaan ja tunnistaa trendejä ja ostosyklejä. Sen jälkeen on paljon yksinkertaisempaa kehittää markkinointikampanja todisteiden perusteella.

Pysy positiivisena ja rauhallisena. Kerää ja julkaise houkuttelevaa sisältöä, jotta voit rakentaa pohjan mahdollisille asiakkaille. Kun olet koonnut listan potentiaalisista asiakkaista, käynnistä säännöllinen sähköpostikampanja, jossa annat ilmaista tietoa ja tarjoat bonuksia ja alennuksia. Tietokantasi on arvokkain markkinointivarasi juuri nyt.

Lue lisää: Luuletko tietäväsi kaiken sisältömarkkinoinnista? Think Again

Sisällön edistämisen strategiat, joilla saat lisää liikennettä

Ei riitä, että luot vaikuttavan artikkelin. Olet alkanut työskennellä linkkien rakentamisen parissa ja hankkia verkkolinkkejä aineistosi kärkeen. Tosiasia on, että lähes kaikissa aiheissa on kilpailua.

Lyhyesti sanottuna yksi tärkeimmistä ranking-tekijöistä (tuotetun sisällön laadun ohella) on sisältöön johtavien linkkien määrä ja domain rating (DR).

Kunnollisen linkkien rakentamisen aloittamiseksi on pidettävä mielessä muutamia vinkkejä:

1. Valitse hakukyselyjen pooli.
  2. Analysoi yrityksesi kilpailijat takalinkkejä varten.
  3. Tutki kilpailijoita hakutuloksissa ja opi kriteerit, joiden perusteella ne asetetaan paremmuusjärjestykseen.
  4. Valitse luovuttajat (nämä ovat verkkotunnuksia, joista sinun on saatava linkkejä sivustollesi).
  5. Harkitse strategiaa budjetin muodostamiseksi – tavoitteesta (tuo avaimet top 3, top 10).
  6. Organisoi artikkelien sijoittelu linkkien avulla suunnitelman mukaisesti.

Työalgoritmi on seuraava:

Ensin arvioidaan ongelman kapasiteetti -> sitten sisällön ja rahoittajien kustannukset -> sitten verrataan budjetin kokoa ja rahoitusaikataulua -> suoritetaan.

Hän kuulostaa aika hankalalta, eikö vain?

PRNEWS.IO-tiimi on keksinyt ratkaisun, joka yksinkertaistaa sisältösi jakelua – Bulk Site Checker.

• Kerää kilpailijoidesi backlinkit (Ahrefsilla tai muulla työkalulla).
  • Lataa tämä lista Bulk Site Checkeriin.
  • Kunkin sivuston osalta saat sijoituksen hinnan, SEO-ominaisuudet; jne.
  • .
  • Osta oikeus sijoittaa sisältösi, jossa on takalinkkejä mainostettuun artikkeliin, ja katso, miten indikaattorit kasvavat.

Tärkeää: Tämä palvelu on saatavilla PRO-tilaajille.

Lue lisää: Uusi palvelu PRNEWS.IO PRO-tilille – Bulk Site Checker

Kysynnän luominen SaaS-palvelullesi

Jokaiseen yritystoiminnassa toimivaan henkilöön, olitpa sitten omistaja, johtaja tai työntekijä, liittyy kolme perustehtävää, joiden ympärille kaikki yritystoiminta ja päätökset keskittyvät:

• minimoi riski;
  • vähentää kustannuksia;
  • lisätä myyntiä.

Tämän yrittäjien perustavanlaatuisten tavoitteiden pohjalta markkinoijien ja PR-ammattilaisten tulisi tuottaa sisältöä, joka tuo esiin heidän ongelmiaan. Tarkoitan sellaisia artikkeleita kuin:

• The Top 10 Dangers of Not Using a XXX in Your Business.
  • Myynti, joka jää saamatta ilman XXX-ratkaisua.
  • Ei XXX-ratkaisua menetät kauppoja ja tuhlaat markkinointidollareita.

Vaihe1: Aiheita koskevan materiaalin tuottaminen

Voit osoittaa asiantuntemuksesi tason kävijöille käyttämällä erilaisia sisältömuotoja. Kokeile blogikirjoituksia, verkkowebinaareja, sähköposteja ja podcasteja. Vangitse lukijoiden huomio animoitujen GIF:ien, omaperäisten infografiikoiden ja tietokilpailupelien avulla, tai lukitse heidät jopa lomakkeella, jolla saat heidän yhteystietonsa. SaaS-markkinointi on monimutkainen strategia, joka sisältää kaikki nämä elementit, jotka liittyvät seuraajille tarjoamaasi ilmaiseen ja portitettuun sisältöön.

Luo verkkosivuillesi tietämyskirjasto, joka sisältää tapaustutkimuksia, e-kirjoja ja visuaalista materiaalia ja jossa voit esittää vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Koska pyrit edistämään tuotteitasi ja palveluitasi, on tärkeää, että päivität niitä asiakkaidesi tarpeiden mukaan. Näin voit houkutella lisää asiakkaita, koska he ovat tyytyväisiä asenteeseesi. Lyhin tie kaikkiin parannuksiin on tarjota heille parhaita tarjouksia tuotteista, tavoittaa heidät eri kanavien kautta asiaankuuluvalla sisällöllä ja päivittää heitä ajankohtaisesta tilanteesta.

Jos et halua kirjoittaa sisältöä itse, käytä palvelua:

Tilaa ammattimainen lehdistötiedotteen kirjoituspalvelu

Vaihe 2: Tuotteen käyttötapaukset

Kun alat luoda listoja asiakkaistasi ja analysoida heidän tapojaan, tulet paremmin tietoiseksi siitä, miten tuotteesi voivat helpottaa heidän tuskaansa ja mitä apua he tarvitsevat ongelmien ratkaisemiseen. Tämän seurauksena voit antaa yksityiskohtaisemman kuvauksen SaaS-kohteidesi vahvuuksista, jolloin asiakkaat näkevät hyödyn ja ratkaisun heti. Lisää tuotteisiisi liittyvää vahvaa ja asianmukaista tekstimateriaalia, jolla voit todistaa asiantuntemuksesi tason, ja julkaise tätä sisältöä säännöllisesti. Tarjoamalla mukaansatempaavaa informatiivista materiaalia ja hyödyntämällä ammattilaisten mielipiteitä inbound-markkinointi on erinomainen strategia kävijöiden ohjaamiseksi myyntisuppiloon.

Tarkista asiakkaiden arvostelut ja palautteet muilla internetin alustoilla. Sisällytä ihmisiltä saamasi tiedot arvokkaaseen omaisuuteesi, koska tarjoat heille palvelua ja, korjataksesi virheitä; sinun on saatava tietoa suoraan yleisöltä. Kerää julkista palautetta yrityksen sosiaalisen median sivuilta tai kolmansien osapuolten resursseista, kuten SaaSGenios, Capterra ja G2Crowd. Käytä tilastotuloksia yleisön suosittelun tukena. Asiantuntijat eivät suosittele välttämään tätä vaihetta, koska myynti kasvaa 18 prosenttia, jos teet niin.

Lue lisää: Miten valita oikea sisältötyyppi tiettyihin tarkoituksiin

Vaihe 3: Brändimielikuvan artikkelit

Jos tarkastelet useimpia PR-taktiikoita, tuskin löydät mitään digitaalisiin tarpeisiin, mutta se voi silti auttaa sinua edistämään B2B SaaS -sisältöä ja kohottamaan digitaalisen markkinoinnin läsnäoloa. Valitse brändilähettiläs, joku, joka voidaan yhdistää yritykseesi. Pyydä häntä pitämään julkinen puhe yleisön edessä, ja saat lisää seuraajia. Tämä teko vain vahvistaa asiantuntemustasi ja parantaa mainettasi.

Lue lisää: 10 tehokasta PR-kanavaa, joiden avulla voit tuoda brändisi uusien ihmisten tietoisuuteen

Kokeile puhua siitä, mikä on yritykselle ja sen seuraajille merkityksellistä. Jos haluat käyttää markkinoinnin hallintaa tehokkaasti, siirrä viestit sosiaalisen median sivuille. Suurempi julkisuus ja korkeampi profiili mahdollistavat näkyvyyden ja tavoitettavuuden erilaisissa erityistapahtumissa, jolloin voit edistää edelleen mediassa käytäviä keskusteluja ja päästä lähemmäs loppuasiakkaita. Se edistää SaaS-myyntiä ja lisää brändisi tunnettuutta.

Alusta,  PRnews.io - on muuten alusta, joka auttaa saamaan julkisuutta hetkessä ja suosittuihin verkkolehtiin ja -lehtiin.

Vaihe 4: Sisällön jakelu

Jatka tämän sisällön mainostamista maksimoidaksesi sen tavoittavuuden (lookalike, uudelleenmarkkinointi jne.).

Sisällön edistäminen on tärkeä tehtävä. Sisällön kirjoittaminen ja sen toivominen, että se ampuu itsestään, on turhaa! Kun olet julkaissut blogikirjoituksesi, sinun on

1. Jaa se brändin virallisilla sivuilla sosiaalisissa verkostoissa.
  2. Katso sitä kirjoittajan sivuilla.
  3. Tee promootiota Quora, Medium, Reddit &; Facebook-ryhmissä.
  4. Laukaise mainos.
  5. Tee linkkien rakentamista!

Tänä päivänä linkkien rakentaminen artikkeleihin ei ole yhtä monimutkaista kuin viisi vuotta sitten. Sinun ei enää tarvitse tuhlata aikaa hyödyttömään yhteydenpitoon. Esimerkiksi käyttämällä PRNEWS.IO voit tilata tarvitsemiesi tiedotusvälineiden julkaisut tarvittavine linkkeineen sisältöösi vain parilla klikkauksella!

• nopeasti;
  • halpa;
  • ammattimainen.

Sijoittelun ja promootion suhde on 1:3:sta 1:10:een, riippuen niche-asiakkaiden LTV:stä. Budjetointistrategia on empiirinen (testaa hypoteeseja sisällön, sijoitusvaihtoehtojen ja liikennelähteiden avulla).

Keskeiset mittarit, joihin voit luottaa SaaS-markkinoinnissa

Keskity kolmeen perusmittariin, jotka sinun on laskettava uuden kysyntämallin rakentamiseksi:

1. ROI – sijoitetun pääoman tuotto.
  2. CAC – asiakashankinnan kustannukset
  3. .
  4. LTV – asiakkaan elinikäinen arvo.

Hankintakustannusten ja asiakkaan elinkaariarvon käsittely on merkittävää, koska voit ymmärtää ROI-indeksisi. Parametreille ei ole tiukkoja sääntöjä, mutta suosittelemme pitämään LTV:n: CAC-suhde on 3:1.

Laskelma näyttää, kuinka monta liidiä sinun on saatava, jotta saavutat tavoitteesi. Tätä varten sinun on kuitenkin ymmärrettävä, mitkä taktiikat toimivat paremmin, mikä onnistuu vain jatkuvalla analyysillä.

Asiakashankintakustannukset (CAC)

Se kertoo, kuinka paljon asiakkaan saaminen maksaa tietyn ajanjakson ajan. Kuvittele esimerkiksi, että käytit kuluvana vuonna 10 000 dollaria markkinointiin ja myyntiin ja sait 10 asiakasta. Silloin CAC:si on 1000 dollaria. CAC-indeksisi on korkea aloitusaikanasi, mutta myöhemmin se voi laskea.

LTV

Se on indikaattori kokonaisvoitosta, jonka yritys saa asiakkaalta tämän kanssa tehdyn yhteistyön aikana. Se on kriittinen, koska se auttaa SaaS-markkinointia tunnistamaan summan, joka sen tulisi käyttää uusien asiakkaiden hankkimiseen, keskittymällä päteviin liidien, jotka on saatu alhaisin kustannuksin.

Mikä on sen arvo? Jos käytät 10 dollaria ja saat liidin joltakulta, jolle myit 500 dollarilla tavaraa, se on kannattava kauppa. Jos kuitenkin kattaisit vain 5 % kaupoista, olet käyttänyt 200 dollaria yhdestä asiakkaasta (10 dollaria x 20 liidiä). LTV-mittarit auttavat sinua laatimaan budjetin markkinointikampanjaa varten, jotta voit saada uusia asiakkaita ja ylläpitää olemassa olevia asiakkaita.

ROI

Se on kerroin, joka kuvastaa sijoitetun pääoman tuottoa. Se sisältää kaikki kustannukset ja katteet, joita ilman voit tehdä vakavia virheitä kampanjoita analysoidessasi, minkä vuoksi ylpeä bisnesaluksesi joutuu lopulta taloudelliseen pohjamutiin. Lataa Google Adsista saadut tilastot Google Sheetiin ja muokkaa sitten taulukkolaskentaa siten, että siinä ilmoitetaan kunkin tuotteen marginaali. Muuten et pysty laskemaan lopullisia tuloja ja ROI:ta analyysia varten.

Toimialan asiantuntijat SaaS-markkinoinnista

Katherine Barlow Myyntijohtaja wellyx.com

Voit strategisoida SaaS markkinointisuunnitelmasi useilla tavoilla sisällyttämällä siihen joitakin kriittisiä komponentteja, kuten kohderyhmän tunteminen, tuotteesi tarpeen edistäminen markkinoilla ja myynnin lisääminen.

Tuntemalla kohdeyleisösi ja heidän tarpeensa on helppo houkutella heidät tarjoamalla SaaS-pohjaisia ratkaisuja, jotka täyttävät heidän erityistarpeensa.

Voit tehdä näin panostamalla:

• Sähköpostimarkkinointiin B2B-lähestymistavalla
  • .
  • Sosiaalinen media markkinointi
  • Sisältö markkinointi
  • Webinaarit
  • ilmaiset kokeilut
  • Listaus yrityksesi parhaille arvostelualustoille

Kaikki nämä markkinointi näkökohdat auttavat aina lisäämään brändin tunnettuutta ja johtavat myyntiin ja voittoihin.

David Ellis, B2B SEO-toimisto – Teranga Digital Marketing

Chatbotit

Chatbotit ovat suhteellisen uusi digitaalisen markkinoinnin strategia. Mutta ne ovat jo osoittautuneet erittäin tehokkaiksi.

Chatbotit ovat tietokoneohjelmia, jotka voivat simuloida ihmisten välistä keskustelua. Niitä käytetään usein asiakastukeen tai tuotteiden ja palveluiden markkinointiin.

Edullaksesi menestyksekkäästi chatbottien avulla sinun on luotava sisältöä, joka on relevanttia ja houkuttelevaa kohderyhmällesi. Sinun on myös varmistettava, että chatbotisi on ohjelmoitu oikein.

Virtuaalitodellisuus

Virtuaalitodellisuus on suhteellisen uusi teknologia. Mutta sitä käytetään jo nyt markkinointitarkoituksiin.

Virtuaalitodellisuutta voidaan käyttää immersiivisten kokemusten luomiseen. Näitä kokemuksia voidaan käyttää tuotteiden ja palveluiden markkinointiin.

Voidaksesi menestyä virtuaalitodellisuuden avulla sinun on luotava sisältöä, joka on kohderyhmällesi merkityksellistä ja kiinnostavaa. Sinun on myös varmistettava, että virtuaalitodellisuuskokemuksesi on hyvin suunniteltu.

Voice Search

Yritysten on keskityttävä vuonna 2023 ensisijaisesti verkkosivujensa sisällön optimointiin puhehakua ja mobiililaitteita varten. Tehtyjen tutkimusten mukaan 71 % käyttäjistä tekee mieluummin äänihakuja kuin kirjoittaa ne ääneen, ja tämä tulee vain kasvamaan vuonna 2023.

Niinkin kuin äänihaussa on monimutkaisia ominaisuuksia, suosituimmat tavat, joilla ihmiset käyttävät äänihakua, ovat perustehtäviä, kuten musiikin soittaminen, muistutusten asettaminen tai sään tarkistaminen. Siksi jo pelkällä yksinkertaisella äänihaun optimoinnilla voi olla valtava vaikutus verkkosivustosi konversiolukuun vuonna 2023

Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi (SEO) on edelleen yksi tärkeimmistä digitaalisen markkinoinnin strategioista. Mutta tapa, jolla SEO:ta tehdään, on muuttunut.

Google muuttaa jatkuvasti algoritmejaan. Tämä tarkoittaa, että tekniikat, jotka toimivat viime vuonna, eivät välttämättä toimi tänä vuonna.

Ollaksesi menestyksekäs SEO:n parissa sinun on pysyttävä ajan tasalla uusimmista trendeistä. Sinun on myös luotava laadukasta sisältöä, joka on relevanttia kohdeyleisöllesi.

Sabyasachi Das, digitaalisen markkinoinnin asiantuntija, sabyasachidas.com

SaaS-yritysten on pyrittävä välittämään tuotteensa perustavanlaatuiset hyödyt, jotta markkinointipyrkimyksillä saadaan aikaan todella vaikuttava yhteys.

Tämä voi ilmetä monin tavoin. Digitaalisen markkinoinnin yhteydessä SaaS-yritykset voivat esimerkiksi luoda blogeja, joiden tarkoituksena on valistaa kohdeyleisöä siitä, miten heidän tuotteensa voivat tuoda lisäarvoa nykyisiin työnkulkuihin. Näin ne voivat erottua kohdeyritysten tärkeimpien päättäjien keskuudessa.

Toinen tehokas markkinointitapa voi olla maksetun mainonnan käyttö B2B:n sosiaalisen median alustoilla, kuten LinkedInissä. Näin toimimalla SaaS-yritykset voivat toimittaa arvokasta sisältöä hyvin kohdennetusti, mikä mahdollistaa onnistuneen liidien tuottamisen. Näitä markkinointikelvollisia liidien markkinointia voidaan sitten hoitaa säännöllisten sähköpostimarkkinointikampanjoiden avulla, jotta SaaS-yritykset pysyisivät mielenkiinnon kärjessä ja ansaitsisivat brändin tunnettuuden.

Rekisteröityminen ja asiaankuuluvien palkintojen saaminen on toinen tehokas tapa saada näkyvyyttä, sillä se auttaa SaaS-yrityksiä vahvistamaan uskottavuutta ja luottamusta potentiaalisten asiakkaiden ja tulevien sijoittajien keskuudessa.

Nazmul Hasan, digitaalinen markkinoija ja Giant Marketers

toimitusjohtaja.

Influencer markkinointi:

Influencer -markkinointi on noussut yhdeksi tehokkaimmista SaaS -markkinoinnin taktiikoista orgaanisen kasvun edistämiseksi ja yrityksen ulottuvuuden laajentamiseksi. Vaikuttajamarkkinoinnin ideana on hyödyntää yksilön vaikutusvaltaa tietyssä aiheessa tai alalla ja käyttää sitä tuotteen tai palvelun edistämiseen. Sosiaalisen median yleistymisen myötä vaikuttajia on enemmän kuin koskaan aiemmin, joten yritysten on helpompi kuin koskaan hyödyntää vaikuttajaverkostoja ja käyttää vaikuttajia kohdeyleisönsä tavoittamiseen.

Kun kyseessä on SaaS -markkinointi, vaikuttajamarkkinointi voi olla loistava tapa lisätä brändin tunnettuutta ja tehostaa asiakashankintaa. Tekemällä yhteistyötä vaikuttajien kanssa yritykset voivat päästä käsiksi suurempiin ja sitoutuneempiin yleisöihin, mikä auttaa niitä saavuttamaan laajemman asiakaskunnan. Vaikuttajat voivat myös auttaa lisäämään orgaanista liikennettä verkkosivustolle ja saada aikaan enemmän konversioita.

Mutta ennen kuin yritykset voivat aloittaa vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntämisen, on tärkeää tehdä tutkimusta ja löytää oikeat vaikuttajat heidän tarpeisiinsa. Ensin on tärkeää tunnistaa kampanjan tavoitteet, kuten brändin tunnettuuden lisääminen tai uusien liidien hankkiminen. Kun nämä tavoitteet on tunnistettu, seuraava vaihe on tunnistaa vaikuttajat, jotka todennäköisimmin pystyvät saavuttamaan nämä tavoitteet.

Vaikuttajien löytämisessä yritysten tulisi etsiä vaikuttajia, joilla on suuri, sitoutunut seuraajakunta kanavissaan, sekä sekä sellaisia, joilla on vahva maine alallaan. Heidän tulisi myös etsiä vaikuttajia, jotka tuntevat heidän tuotteensa tai palvelunsa ja voivat tarjota laadukasta sisältöä, joka on merkityksellistä heidän kohdeyleisölleen.

Kun oikeat vaikuttajat on tunnistettu, seuraava vaihe on luoda kampanjan strategia. Siihen tulisi sisältyä, miten vaikuttajille maksetaan korvaus, miten yritys aikoo seurata ja mitata kampanjan onnistumista ja millaista sisältöä se aikoo luoda. Yritysten tulisi myös varmistaa, että käytössä on sopimus, jossa määritellään yhteistyön ehdot.

Kun strategia on laadittu, yritykset voivat alkaa luoda sisältöä ja tavoittaa vaikuttajia. Niiden tulisi varmistaa, että ne luovat sisältöä, joka on relevanttia vaikuttajan yleisölle, sekä sekä sisältöä, joka on mukaansatempaavaa ja informatiivista. On myös tärkeää antaa vaikuttajille selkeät ohjeet siitä, miten tuotetta tai palvelua edistetään, samoin kuin myös mittarit, joilla menestystä mitataan.

Influencer markkinointi voi olla yrityksille tehokas tapa lisätä brändin tunnettuutta ja edistää orgaanista kasvua. Valitsemalla huolellisesti oikeat vaikuttajat, luomalla tehokkaan strategian ja tarjoamalla laadukasta sisältöä yritykset voivat hyödyntää vaikuttajien voimaa tavoittaakseen kohdeyleisönsä ja vauhdittaakseen myyntiään.

Storytelling:

Storytelling on yksi tehokkaimmista SaaS markkinoinnin taktiikoista, koska se auttaa luomaan emotionaalisen yhteyden asiakkaisiin. Luomalla tarinoita tuotteesi tai palvelusi ympärille voit auttaa asiakkaita ymmärtämään paremmin, miten se voi hyödyttää heitä ja helpottaa heidän elämäänsä.

Tarinankerrontaa voidaan käyttää erilaisissa SaaS markkinointikampanjoissa sähköposteista sosiaalisen median viesteihin ja jopa webinaareihin. Sitä voidaan käyttää myös selittämään tuotteesi tai palvelusi ominaisuuksia ja hyötyjä, sekä inhimillistämään yrityksesi ja tekemään siitä helpommin lähestyttävän potentiaalisille asiakkaille.

Yksi tehokkaimmista tavoista käyttää tarinankerrontaa SaaS markkinoinnissa on jakaa asiakkaiden menestystarinoita. Kuulemalla, miten muut asiakkaat ovat hyötyneet tuotteesi tai palvelusi käytöstä, voit rakentaa luottamusta ja rohkaista potentiaalisia asiakkaita kokeilemaan sitä. Se auttaa myös osoittamaan potentiaalisille asiakkaille, että heidän kaltaisensa ihmiset ovat menestyneet tuotteesi tai palvelusi kanssa, mikä voi olla rauhoittavaa.

Voit käyttää tarinankerrontaa myös selittämään, miten tuotteesi tai palvelusi toimii. Luomalla tarinoita tuotteesi ominaisuuksien ja hyötyjen ympärille, voit helpottaa potentiaalisia asiakkaita ymmärtämään, mitä se tekee ja miten se voi auttaa heitä. Tämä auttaa rakentamaan luottamusta

Sisältömarkkinointialusta

• 100 000+ mediajulkaisua;
  • saada takalinkkejä tuotteellesi;
  • mittakaavatyötä sisällön jakelun kanssa.

Max Shak, perustaja nerdigital.com

Content Marketing. Sisältömarkkinoinnin tarkoituksena on houkutella, luoda, myydä ja säilyttää laadukkaita liidiä luomalla ja jakamalla relevanttia ja arvokasta sisältöä. Arvon tarjoaminen yleisöllesi on yksi sisältömarkkinoinnin suurimmista eduista, ja juuri sitä tarvitset nykyään, jotta saat mahdollisuutesi kiinnittämään huomiota yritykseesi. SaaS-markkinointistrategioihin voidaan sisällyttää sisältömarkkinointia monin eri tavoin, sillä tarjolla on niin monenlaista sisältöä. Bloggaamisen, videomarkkinoinnin, podcastingin ja infografiikan lisäksi voit käyttää näitä menetelmiä yrityksesi mainostamiseen.

Sean Nguyen, johtaja Internet Advisor

Segmentointi yleisösi ja markkinointikohtaiset ominaisuudet

Markkinoidessasi SaaS-yritystäsi haluat segmentoida yleisösi ja miettiä, miten erityiset ominaisuudet voisivat auttaa kutakin segmenttiä. Ongelma, joka monilla SaaS-yrityksillä näyttää olevan ohjelmistojaan markkinoidessaan, on se, että he yrittävät esitellä kaikki ohjelmistonsa ominaisuudet yhdellä kertaa. Vaikka tämä on hyvä yleinen tapa mainostaa ohjelmiston yleisiä ominaisuuksia, se vaikeuttaa asiakkaiden ydintarpeiden kohdentamista. Segmentoimalla yleisösi ja pohtimalla ohjelmistosi erityisiä ominaisuuksia voit kohdistaa markkinoinnin yksittäisten asiakkaiden ydintarpeisiin ja näyttää heille, miksi he tarvitsevat ohjelmistoasi ja miten vain yksi tai kaksi ominaisuutta parantaa merkittävästi heidän elämäänsä. Sinun pitäisi tietää paremmin kuin kenenkään muun, kuinka monimutkaisia ohjelmistosi yksittäiset ominaisuudet voivat olla, joten ota se huomioon ja käytä tätä ymmärrystä tavassa, jolla markkinoit kutakin ominaisuutta yleisöllesi.

David Curtis, Blue Pig Media

perustaja.

Tässä on muutamia laadukkaita taktiikoita, joilla voit parantaa SaaS-markkinointistrategiaasi:

(1) SEO – Yritykset kukoistavat (tai kariutuvat) kaikilla toimialoilla riippuen niiden SEO-vaikutuksesta tiettyihin avainsanoihin.  SaaS -avainsanat ovat olleet erityisen suosittuja vuodesta 2020 lähtien, ja ne voivat tehdä ison eron tämän alan yrityksille. Haluamme tarjota asiakkaillemme täydellisiä raportteja ja rohkaisemme heitä arvioimaan saatavilla olevia tietoja siitä, miten SEO voi vaikuttaa heidän liiketoimintaansa. Se on ei ei mikään&nbsp,joten työskentelemme SaaS -yritysten kanssa auttaaksemme niitä näkymään paremmin tietyissä hakutuloksissa, joissa he voivat nähdä merkittäviä parannuksia.

SEO on kuningas, ja SaaS -ala on vain yksi monista aloista, joilla se voi muuttaa täysin kehityskaaresi.

(2) Listausartikkeleihin tarttuminen siinä toivossa, että pääset mukaan – Olemme kaikki nähneet näitä listauksia ja olemme luultavasti klikanneet useampaa kuin yhtä kun olemme tutkineet tiettyä aihetta, olipa kyse sitten parhaista lahjoista puolisollesi tai parhaasta ohjelmistosta käyttää tiettyä tehtävää varten.

Jostain syystä on olemassa listausartikkeleita, jotka on omistettu ohjelmistoille, työkaluille ja sovelluksille, jotka ovat erittäin suosittuja. Jos olet SaaS yritys ja pääset muutamalle tällaiselle listalle, voit saavuttaa kokonaan uudet markkinat. Olemme pyrkineet saamaan SaaS-yrityksemme näille listoille orgaanisen tavoittamisen ja kunnollisen tutkimuksen avulla.

Klikkausprosentti näissä artikkeleissa on korkea, ja ihmiset panostavat paljon niihin, joten minkä tahansa markkinoinnin/PR:n ammattilaisen olisi hullua jättää ne huomiotta, erityisesti SaaS -alalla.

Tyler Hull, projektisuunnittelukonsultti, Modern Exterior

Parhaat SaaS-markkinoinnin taktiikat

Analysoi, miten SaaS-verkkosivustosi vertautuu markkinoiden standardiin.
Kun yrität sijoittua erittäin kilpailluille avainsanoille, uusilla tai alhaisen DA:n omaavilla sivustoilla on vain vähän mahdollisuuksia.

Tarkista yksinkertaisesti hakukoneiden tulossivut. Jos katsot tulosten ensimmäistä sivua, huomaat ylivoimaisen keskittymän erittäin suosittuja sivustoja, joilla on järjetön määrä saapuvia linkkejä.

Tässä kohtaa vertailublogit onneksi todella loistavat.

Kehitä materiaalin turvasatama. ”Sisältöhauta” on määritelmäsivu.

Omistamalla kaikki ”Mikä on….” -hakuja yrityksessäsi voit paitsi luoda liikennettä ja takalinkkejä, myös hallita koko keskustelua mistä tahansa asiasta. Tämä on erityisen hyödyllistä kapeilla aiheilla, jotka ovat hakusanoilla hyvin päteviä, mutta jotka eivät saa paljon liikennettä.

SEO for the Rest of Us:n perustaja Brendan Hufford hahmottelee tätä ajatusta Breadcrumbsille.

Yhteenvetona

SaaS-markkinointi ei ole niin pelottavaa. Tule PRnews.io:n konsultaatioon, niin autamme sinua sen perustamisessa.

Uusimmat lähettäjältä Blog