Twitterin varjoainekielto: Mitä se on ja miten se poistetaan

19 minuuttia luettu
–>
Twitter Shadowban: Mitä se on ja miten se poistetaan

Yhtäkkiä huomaat, ettei yksikään Twitter-postauksistasi tunnu näkyvän lainkaan: ei tykkäyksiä, ei uudelleentwiittauksia, ei liikennettä eikä Twitteristä tulevia konversioita. Saatat olla tekemisissä Twitterin varjobannin kanssa. Tämä termi on ponnahtanut esiin hyvin usein viime aikoina, mutta olet ehkä kuullut muitakin kuin stealth- tai ghost-bannaus. Se on epämiellyttävää ja kannattamatonta yritystileille

Voit muuten seurata Alexander Storozhukia, PRnews.io:n toimitusjohtajaa –

Mitä on varjobannaus?

Shadowbannaus tarkoittaa, että viestisi tai aktiviteettisi on estetty eikä se näy sivustolla, mutta et ole saanut mitään virallista kieltoa tai ilmoitusta siitä.

Twitterin sensurointi ja heidän tekoälyteknologiansa piilottaa tai bannaa postauksesi tilaajiltasi ja koko Twitter-yhteisöltä. Kun Twitter huomaa, että olet spämmannut tai rikkonut heidän käytäntöjensä sääntöjä, saat shadowbanin. Jos Twitter on antanut sinulle varjobannin, viestit katoavat Twitterin syötteestä ja hakutuloksista. Käyttäjät eivät siis voi sitoutua twiitteihisi.

Se on tapa antaa roskapostittajien jatkaa roskapostitusta ilman, että kukaan muu yhteisössä (tai sen ulkopuolella) huomaa, mitä he postaavat. Näin muut Twitterin käyttäjät eivät kestä roskapostia, koska eivät näe sitä. Roskapostittaja ei heti lopeta työtään ja ala keksiä keinoja kiellon kiertämiseksi, koska hän ei edes huomaa, että hänet on estetty.

Se alkoi maaliskuussa 2018, kun Twitter alkoi muuttaa käytäntöjään ”terveiden keskustelujen palvelemisen” suuntaan. Ensisijaisesti he halusivat puuttua ”trollien” ongelmaan ja niiden Twitterin käyttäjiin kohdistamaan väärinkäytökseen, erityisesti tapauksiin, jotka ”vääristävät ja haittaavat julkista keskustelua.”

Tässä mielessä he esittelivät uudet käytäntönsä.

Mitä varten he esittivät uudet käytäntönsä.

Twitterissä on kolmenlaista varjostussulkemista:

• Ns. Thread shadowbansilla Twitter rajoittaa muita käyttäjiä näkemästä kommenttejasi tviitteihin.
  • Hakuehdotusten varjostuskiellot Twitter estää muita näkemästä profiiliasi hakutuloksissa.
  • Hakuehdotusbannissa Twitter kieltää kaikki twiittisi (tai vain viimeisimmät) hakutuloksista, vaikka ne sisältäisivät tarkat käytetyt hakusanat.

Miten ymmärrät, jos sinut on varjostettu Twitterissä

Varmaan sinulla on vain yksi kysymys juuri nyt: Onko minulla Twitterin varjobannaus?

Shadowbanin säännöt ovat epäselvät. Virallisesti Twitter vakuuttaa, ettei se aseta käyttäjille shadowbania, mutta löydät bloggaajia ja Twitterin käyttäjiä, jotka kertovat päinvastaista. Siitä huolimatta kaikenlainen vähentynyt sitoutuminen on syy vaivautua ja tuplatarkistaa.

Varjotustestin tekeminen on helppoa ja nopeaa. On tärkein signaali, joka voi auttaa sinua osoittamaan, jos olet shadowbannattu Twitterissä. Tärkein merkki on, kun huomaat merkittävän laskun sitoutumisessa tililläsi – sellaisen, joka aiheutti kaikki vuorovaikutukset alas nollaan. Silloin on oikein olettaa, että kyseessä voi olla bannaus. Jos kaikki näyttää olevan normaalisti, voit silti käyttää seuraavaa työkalua, jolla voit tarkistaa oman ja muiden tilien varjokieltojen varalta.

Tämä Twitterin varjobannitarkistus on testi, jolla näet, onko Twitterissäsi varjobannit. Sinun täytyy kirjoittaa käyttäjätunnuksesi ja painaa ”check”. Se aloittaa haun ja maksaa sinulle tuloksensa. Jos tiliisi ei kohdistunut varjobannia, voit jatkaa twiittaamista normaalisti ja miettiä muita syitä alhaiselle sitoutumisasteelle. Jos olet löytänyt sellaisen, voit eritellä sen kategorioittain.

Tältä sivustolta voit myös lukea erityyppisistä kielloista. Ensimmäinen, jonka löydät sieltä, on haku- ja hakuehdotusten kiellot, jotka estävät sinua näkymästä ehdotuksissa ja selauksissa. Toinen on vastauskielto voi piilottaa vastauksesi tiettyihin twiitteihin. Viimeinen on haamukielto, joka piilottaa kaikki jäljet toiminnastasi.

Toinen tapa Twitterin varjobannin testaamiseen on kirjautua ulos tililtäsi ja tehdä sitten nopea haku käyttäjänimellesi Twitterissä:

• Kirjaudu ulos Twitter-tililtä tai avaa incognito-välilehti selaimeen.
  • Mene Twitter Explore -sivulle: www.twitter.com/explore
  • .
  • Navigoi hakukenttään ja kirjoita ”from: käyttäjätunnus”. Korvaa ”käyttäjätunnus” Twitterin käyttäjätunnuksellasi.

Jos et näe twiittejäsi syötteessä tai et näe viimeisimpiä viestejäsi, se on selvää – sinut on varjostettu.

Väyliä välttää varjobannit sosiaalisessa mediassa

Tärkein osa Shadowban-sanktioiden aktivoitumisessa on vuorovaikutuksesi muiden tilien kanssa. Joitakin virheitä, jotka voivat johtaa shadowbanin sisältämään:

• Et vahvistanut sähköpostiosoitettasi
  • Tili on uusi. Alle vuosi sitten luodut tilit saavat todennäköisemmin porttikiellon yhdessä minkä tahansa muun signaalin kanssa.
  • Et ladannut profiilikuvaa.
  • Käytät samaa tekstiä tai kuvia vastatessasi muihin viesteihin useilla sivuilla.
  • Automaatiopalveluiden ja -työkalujen käyttäminen samojen kommenttien jättämiseen muihin twiitteihin.
  • Minulla on alle 500 seuraajaa.
  • Hänellä on luonnoton seuraajien/seuraajien suhde: sivut, joilla on korkeampi seuraajien/seuraajien suhde, pakenevat enemmän.
  • Inverted Follower/Following Ratio: tilejä, jotka seuraavat enemmän kuin seuraajia, rangaistaan paljon todennäköisemmin Shadowban Penaltyllä.
  • Ketä seuraat ja uudelleentwiittaat, sillä on merkitystä.
  • Kuka mykistää, seuraa, uudelleentwiittaa ja estää sinut, sillä on väliä.
  • Nopea twiittaaminen eli ”spämmääminen”.
  • Käytä twiitteihisi erittäin yleisiä ja ei todellisia hashtageja, erityisesti sellaisia, jotka tyrkyttävät kilpailuja tai lahjakortteja. On paljon parempi idea luoda jotain ainutlaatuista brändillesi.
  • Käyttää sanoja, joita pidetään aggressiivisina, vastakkainasettelevina tai alentavina. Usein tämä on tärkein laukaiseva tekijä, ja muut syyt vaikuttavat siihen, kuinka paljon tällaista aggressiivista kieltä voit käyttää ennen kuin sinut todella kielletään.

Älä roskapostita ihmisiä äläkä mainosta liikaa. Kun yrität myydä tuotetta tai palvelua ja puhut siitä liikaa twiiteissäsi, muut käyttäjät saattavat estää sisältösi, jolloin tilisi saa shadowbanin.

Sinun kannattaa myös välttää trollaamista, verkkokohtaamisia tai liian aggressiivista ja tunteikasta käytöstä viesteissäsi ja kommenteissasi. Voit pakottaa ihmiset mykistämään tai estämään sinut.

Mutta joskus syyt bannaamiseen eivät ole niin ilmeisiä, eikä niitä ole lueteltu yllä olevassa taulukossa. Siksi on parempi miettiä etukäteen ja ryhtyä joihinkin toimiin, ennen kuin katoat käyttäjien syötteistä. Ja minun vinkkini Twitterin varjobannin välttämiseksi on se, että vahvistat itsesi Twitterissä ja saat sinisen valintamerkin nimesi viereen. Kun olet Twitterin verifioinut, olet turvassa shadowban-sanktioilta. Ja Twitter-verifioituna olemisesta on enemmänkin merkittäviä liiketoiminta- ja brändietuja, vaikka (varsinkin) et olisikaan kuuluisa.

Miksi varmistua Twitterissä?

1. Voit suodattaa ilmoitusvirtasi

Varmennettuna tilinä voit suodattaa ilmoituksiasi, mukaan lukien vain muiden varmennettujen käyttäjien vastaukset, tykkäykset tai uudelleentwiittaukset. Voit käyttää samoja suodattimia suorissa viesteissäsi.

2. Saat yleisöltäsi luottamusta

Mistään ei näy ”luotettava” Twitterissä enempää kuin verifioidusta sinisestä merkistä. Sininen rasti tarkoittaa, että olet läpäissyt jonkinlaisen luotettavuustestin.

3. Estää Twitterin identiteettivarkaudet

Jos Twitter-profiilisi on vahvistettu, sininen rasti osoittaa aitouden merkin. Se osoittaa, että tilisi on uskottava.

4. Auttaa sinua verkostoitumaan vaikuttajien kanssa

Jos haluat käynnistää Twitter-vaikuttajakampanjan, haluat, että vaikuttajat tunnistavat sinut ja haluavat työskennellä kanssasi. Sinun on siis erottauduttava muista.

Kun vaikuttaja näkee verifioidun profiilin viestin, hän todennäköisesti antaa sille enemmän huomiota ja parempia tarjouksia.

5. Rakenna maineesi alan auktoriteettina

Voit käyttää tätä merkkiä hyödyksesi Twitter-yhteisön ulkopuolella vahvistaaksesi auktoriteettisi myös toimialallasi.

Varmennusprosessi ei ole rakettitiedettä, mutta vaatii jonkin verran aikaa ja vaivaa:

Sinisen Twitter-merkin saamiseksi tilin on oltava:

• Täydellinen: Profiilissa on oltava kelvollinen nimi ja valokuva.
  • Aktiivinen: Tilin on täytynyt olla aktiivinen viimeisen kuuden kuukauden aikana.
  • Turvallinen: Tilillä on oltava varmennettu sähköpostiosoite tai puhelinnumero.
  • Julkisuus: Tilin tulee olla tunnettu henkilö, tuotemerkki tai yritys, jolla on paljon mainintoja mediassa (mainosartikkeleita ja -viestejä ei kuitenkaan pidetä lähteinä).

Jos et halua tehdä tätä rutiinia, etsi luotettavia lähteitä julkaisemaan sinusta kertovia postauksia, tutustu tähän Twitterin verifiointipalvelu.

How To Get Verified On Twitter

Säästät aikaasi joustavien uutissivustojen markkinapaikalla, jotka tarjoavat sponsoroitujen sisältöjen sijoituksia, jaat PR-materiaalisi johtavien uutiskustantajien ja vaikuttajien kanssa maailmanlaajuisesti, säästät rahaa, valitset sivustot ja maksat vain valittujen sivustojen julkaisuista ilman kuukausimaksuja tai piilotettuja maksuja.

Mitä tehdä, jos sinut on varjostettu?

Shadowbannin poistaminen ei onneksi kestä kauan. Useimmissa tapauksissa Twitter lopettaa näkymättömyyden 48-72 tunnin kuluessa. Ja kokemuksen mukaan tilisi kannattaa jättää rauhaan siihen asti. Ei ole mitään keinoa anoa tai pysäyttää varjobannia, kun olet saanut sen, ja twiittaaminen lisää tuona aikana voi johtaa uuteen banniin, kun ensimmäinen on päättynyt. Tämä tarkoittaa, että voit saada uuden bannin joka päivä, jolloin viestit jäävät näkymättömiin pidemmäksi aikaa.

Mikäli profiilisi on estetty pidempään kuin tuon ajan, voit ottaa yhteyttä Twitteriin ja kysyä, voiko sen tukitiimi auttaa sinua asiassa.

Kun kielto on poistettu, voit tehdä joitakin toimenpiteitä varmistaaksesi, ettei se tapahdu uudelleen. Sinun on muistettava, että Twitter järjestää käyttäjien syötteet suosituilla ja merkityksellisillä sisällöillä. Se haluaa tarjota sinulle sellaista sisältöä, johon se uskoo sinun sitoutuvan eniten, ja päinvastoin – piilottaa viestit, joita se pitää roskapostina, haitallisina tai väkivaltaisina.

Tapoja poistaa varjoban:

• On erittäin tärkeää, että kun olet saanut Shadowbannin, sinun on lopetettava twiittaaminen kokonaan.
  • Pari päivää myöhemmin jatka luonnollisesti syöteesi, eli älä toista twiittejä tai käytä botteja ja sovelluksia seuraajamäärän, uudelleentwiittausten tai tykkäysten lisäämiseksi.
  • Lopeta kaikki automaattiset viestit ja poista roskapostilinkit tai roskapostitetut twiitit tililtäsi. Pidä sitä Twitter-profiilisi ”nollauspainikkeena”.
  • Teitä saatetaan myös epäillä Twitterin tiimin mielestä ”väärien” kiinnostuksenkohteidenne vuoksi, joten yrittäkää poistaa ne kaikki:

Klikkaa:

Asetukset ja tietosuoja → Tietosuoja ja turvallisuus → Katso Twitter-tiedot → Kiinnostuksen kohteet ja lisätiedot → Kiinnostuksen kohteet Twitteristä → Kiinnostuksen kohteet

Sitten poista rastit kaikista ruuduista, yritä tehdä tämä joka viikko.

• Yhteydenotto Twitterin tukitiimiin kannattaa kokeilla. Jotkut ihmiset saivat poistettua porttikiellon ilmoittamalla ongelmasta. Jotkut saivat Twitteristä vastauksen melko nopeasti. Jotkut sanoivat tukeen, että haluavat käynnistää mainoskampanjan Twitterissä 😉
  • Hanki BlueCheckMark-immuniteetti: En ole koskaan nähnyt BlueCheckMark-tilin saavan Shadowbannia, joten on hyvin todennäköistä, että he ovat immuuneja Shadowban-rangaistukselle.

Johtopäätös. Twitterin varjokielto

Varjostussakko voi olla pettymys, varsinkin jos se ei ole mielestäsi oikeudenmukainen. Saatat olla eri mieltä Twitterin algoritmin kanssa siitä, mikä on relevanttia ja mikä ei, tai ehkä Twitterin tekoälyteknologia sekoitti rakentavan väittelysi trollaamiseen.

Toivon kuitenkin, että tämän postauksen vinkit auttavat sinua välttämään varjobannit tulevaisuudessa, jotta postauksesi saisi paremman sitoutumisen ja kasvun.

Mitkä muut menetelmät voivat auttaa Twitter-käyttäjiä siinä tapauksessa, että heidät on shadowbannattu? Onko sinulla kokemuksia Twitterin bannien kanssa? Kerro minulle kommenteissa.

FAQ: Twitter shadowban

Kauanko Twitterin shadowban kestää?

Jos huomaat, että sinulla on shadowban, voit ryhtyä toimenpiteisiin sen korjaamiseksi. Yleensä shadowbannit eivät kuitenkaan kestä kauan – keskimäärin kaksi-kolme päivää.

Jos lopetat twiittaamisen kokonaan, varjobannirangaistus )häviää yleensä 48 tunnissa (tämä muuttui noin 15. tammikuuta 2019), mutta joskus se voi kestää jopa 5 päivää. Jos jatkat twiittaamista aggressiivisesti, pidennät Shadowban Penalty -rangaistuksen kestoa, joka rajoittaa pääsyä twiitteihisi. Voit kompastua Shadowban Penalty -rangaistukseen joka päivä, jolloin sitä ei koskaan poisteta, eikä kukaan näe yhtäkään twiittiäsi.

Mikä on Twitterin shadowban?

Shadowbanning otettiin alun perin käyttöön tekniikkana keskustelufoorumeilla sen sijaan, että ihmiset olisi bannattu suoraan – siisti tapa hiljentää trolli tai spammeri ilman, että he huomaavat sitä!

Vaikka sekä Twitter että Instagram kieltäytyvät vahvistamasta, että ne ”varjostavat”, ne hillitsevät spämmäreitä, trolleja ja botteja. Molemmat sosiaalisen median verkostot haluavat, että käyttäjät julkaisevat relevanttia ja kiinnostavaa sisältöä, joka saa aikaan sitoutumista. Valitettavasti suuri osa viesteistä ja twiiteistä on roskapostia tai automatisoituja. Siksi Twitterin ja Instagramin on pakko kehittää ja soveltaa algoritmeja ja tekoälytekniikoita tämäntyyppisen sisällön poistamiseksi – ja usein bloggaajat lankeavat tähän ansaan toistuvien toimiensa vuoksi. On myös epäilty, että varjostussäännöstelyä saatetaan käyttää joidenkin poliittisten twiittien piilottamiseen.

Miten poistaa shadowban Twitteristä?

Paras päätös on jättää tilisi rauhaan 2-3 päiväksi. Ei ole mitään keinoa valittaa tai lopettaa varjobannia, kun se on alkanut, ja jos sinä aikana postaat lisää aktiviteettia, se voi johtaa vielä uuteen banniin, kun ensimmäinen on päättynyt. Tämä tarkoittaa, että voit saada uuden kiellon joka päivä, jolloin twiittisi jäävät näkymättömiin, kunnes annat tilisi rauhoittua.

On myös hyödyllistä poistaa kiinnostuksen kohteesi Twitterin asetuksissa, ottaa yhteyttä Twitterin tukitiimiin ja hankkia BlueCheckMark Immunity.

Uusimmat lähettäjältä Blog