Tiedotusvälineitä tuotettiin lähes 1,7 miljoonaa euroa vuonna 2022 PRNEWS.IO:n kautta

3 minuuttia luettu

Maailmanlaajuinen sisältömarkkinointialusta PRNEWS.IO maksoi medialle 1 685 409 miljoonaa euroa brändätystä sisällöstä vuonna 2022, mikä nosti median rojaltit yhteensä 9,055 miljoonaan euroon alustan perustamisen jälkeen. Yrityksen innovatiivinen tarjonta on auttanut asiakkaita säästämään kymmeniä tuhansia euroja vuosittain suurelta osin nollamediasuunnittelun ja agenttipalkkioiden ansiosta. Sitä voidaan pitää uutena tapana tehdä mediasta riippumaton Facebookin ja Googlen kaltaisista teknologiajätteistä, jotka monopolisoivat uutishuoneiden tuloja.

Startup-yritys toimii yleisömittareita koskevan suuren datan avulla, ja sen avulla brändit voivat julkaista sponsoroitua sisältöä natiivimuodossa, kun taas uutissivustojen julkaisijat saavat käteiskorvauksen. Vuonna 2022 alustan kautta saadut mediatulot kasvoivat 29 prosenttia edellisvuoteen verrattuna, kiitos ainutlaatuisen hetken, jolloin brändit miettivät uudelleen kalliiden PR-toimistojen roolia.

Maailmanlaajuisen tietoisuuden lisääminen

PRNEWS.IO kokoaa yhteen 105 000 uutissivuston tiedot ja tarjoaa joukon mittareita ja yleisömittareita, jotka antavat tietoa näiden medioiden laadusta. Vuoden 2022 alusta lähtien alustalla on ollut 2,2 miljoonaa kävijää, ja suurin osa kävijöistä on kotoisin Yhdysvalloista, mutta alustalla vierailee käyttäjiä myös 96 muusta maasta.

PRNEWS.IO:n perustajan ja hallituksen jäsenen Alexander Storozhukin mukaan startupin tehtävänä on lisätä globaalia tietoisuutta auttamalla ihmisiä ymmärtämään maailmaa tarinoiden kautta, joita brändit luovat mediakustantajien kanssa. ”Alustan avulla julkaisijat voivat keskittyä siihen, mitä he rakastavat eniten – loistavan sisällön tuottamiseen – kun taas me huolehdimme tuloista”.

PRNEWS.IO:n alustan avulla kustantajat voivat ansaita rahaa sisällöstään ja brändit voivat tavoittaa kohdeyleisönsä samalla, kun ne tarjoavat arvokasta tietoa ja uutisia lukijoille. Yrityksen innovatiivinen lähestymistapa sisältömarkkinointiin auttaa muokkaamaan alaa ja luomaan uusia mahdollisuuksia sekä julkaisijoille että brändeille.

Tietoja PRNEWS.IO:sta

PRNEWS.IO on virolainen startup-yritys, jonka on perustanut ukrainalainen yrittäjä. Yritys toimii SaaP-mallilla (service-as-a-product) ja sen tehtävänä on lisätä maailmanlaajuista tietoisuutta. Käyttämällä big dataa uutisjulkaisujen yleisöistä PRNEWS.IO antaa brändeille mahdollisuuden rakentaa ennakoitavaa ja tehokasta viestintää ihmisten kanssa.

Sponsoroidun uutissisällön markkinapaikan kautta yritykset voivat ostaa suoraan paikkoja natiivimuotoisille artikkeleilleen 105 000 arvostetulla uutissivustolla 146 maassa. PRNEWS.IO eroaa perinteisistä PR-toimistoista siinä, että se on tilauspalvelu, jossa ei ole palkkaamisprosessia eikä pitkäaikaista sitoutumista.PRNEWS.IO valittiin voittajaksi markkinointi- ja PR-kategoriassa kansainvälisen kauppaneuvoston Go Global Awards -kilpailussa.

Uusimmat lähettäjältä Blog