Strategi for distribution af indhold: Sure måder at levere information til målgruppen på

9 min læst
Content Distribution Strategy: Sure måder at levere information til målgruppen på

Indholdsdistributionsstrategi.

Sagen er den, at når du udgiver en artikel, begynder processen til promovering af indhold. Fra det øjeblik skal du fordoble din indsats for at hjælpe så mange mennesker som muligt med at sætte et ansigt på din historie. Hvad vigtigere er, skal du ikke fokusere på selve ressourcen. Den kan blive offentliggjort på din blog eller på en ekstern ressource med tusindvis af læsere.

Problemet er, at den organiske trafik, der kommer fra Google, er forsinket. Det kan tage op til tre måneder i gennemsnit, før en Google-bot finder dit indhold, vurderer det… Det er der, hvor kødet på historien er.  Indholdsfremmestrategi er lige så vigtig som et resultat. Når du begynder at promovere indhold, sender du det første positive signal til Google – den adfærdsmæssige faktor. Det lyder som: “Wow, artiklen får opmærksomhed efter offentliggørelsen, så vil jeg holde den skyde op til de øverste søgeresultater.”

Men hvordan promoverer du din artikel efter udgivelsen?

Hvordan promoverer man indhold efter udgivelse

Det burde ikke være nogen hemmelighed, at der er mange måder at promovere din historie på efter udgivelsen. Endnu bedre er det, at de mest succesfulde indholdsmarkedsførere bruger dem. Men det er kun op til dig at beslutte, hvilken vej du vil gå. Ingen kender din historie bedre end du selv, så du kan vælge en effektiv måde at gøre det på.

Vil du vide, hvorfor de fleste mennesker fejler med content promotion?

Det er indlysende: Deres historie er langt fra verdensklasse. Men hvis du har noget virkelig fantastisk, så gå i gang og find en indholdsfremmestrategi, der hjælper dig med at dele det.

Guide til distribution af indhold fra PRNEWS.IO

Brug pressemeddelelser til promovering af indhold

Pressemeddelelser er en god måde at få mere eksponering af dit indhold på. At skrive og offentliggøre en pressemeddelelse med et backlink til den oprindelige artikel med din virksomhed vil hjælpe artiklen til at ranke højere i google for relevante søgeord. Dette kan hjælpe med at drive leads til din virksomhed.

Brug vores skabelon til pressemeddelelser for at spare tid og kræfter.

Distribution af pressemeddelelser som en gennemprøvet og sand måde at få din historie bemærket

Social media marketing (SMM)

Social Media Marketing (SMM)

Det mest populære websted for sociale netværk er Facebook. Publikum på dette sociale netværk er på over halvanden milliard mennesker, hvoraf ca. en milliard går ind på det hver dag. Dag for dag tilføjer brugerne 350 millioner nye billeder til Facebook og deler indlæg omkring fem milliarder gange. Dette er et af de mest globale markedsføringsværktøjer.

SMM-filosofien går ud på at etablere en virksomhed, der vil blive distribueret af brugerne selv uafhængigt af sælgeren. Denne metode har mere troværdighed, fordi den tjener som retningslinjer.

LinkedIn, sådanne medieblogs som YouTube, Instagram, Twitter-blogosfæren nyder også stor popularitet. Som et godt eksempel på reklamekampagnen i Instagram kan pyshechnaya1958 offentlig i Sankt Petersborg være pyshechnaya1958. En god markedsføring og blot 28 provokerende indlæg i det sociale netværk har tiltrukket næsten 70 tusinde abonnenter til profilen for dette sted.

Tænk bare, med over 756 millioner brugere er LinkedIn ikke en platform med hype. Årsagen? Tja, platformen er stadig uudnyttet. For at få lidt trækkraft der er det nok at dele de bedste ting. Det bedste er, at det kan være selv gamle ting, men det er det, der skiller sig ud.

content distribution strategy: smm

Telegram er en af de salgskilder, der udvikler sig dynamisk. For at tiltrække publikum offentliggøres partneres indlæg, quizzer og undersøgelser her. Links med automatisk abonnement, native advertising og meget mere er skjult under knapperne af dem.

Facebook-grupper

Indholdsdistributionsstrategien giver virksomheder mulighed for at skabe et rum om et specifikt produkt eller en gren af brandet, som deres kunder er særligt interesserede i. I modsætning til et brands Facebook-konto skal indholdet oprettes, “ejes” og forvaltes af gruppemedlemmerne og ikke af brandet selv. Det er en mulighed for følgerne til at dele deres erfaringer omkring brandet eller produktet, og det er ikke et sted for brandet til at pushe mere indhold. Ifølge Facebook prioriterer platformen i deres algoritme indhold fra grupper, som brugerne ofte engagerer sig i, i deres algoritme. Så hvis du konsekvent poster i din gruppe, og dit publikum reagerer på det, eller hvis de selv poster indhold, sender du algoritmen præcis det, den ønsker.

Suden at spore din hjemmesides ydeevne via Google Analytics er Facebook Insights et gratis og yderst nyttigt værktøj til at analysere dit sociale publikum. Du kan se:

• Genre og aldersgruppe for din målgruppe;
  • Tidspunkt, hvor de er mest aktive på din Facebook-side;
  • Hvilken enhed de bruger til at besøge din Facebook-side (mobil, desktop, tablet);
  • Hvilke indlæg der er mere interessante for dem.

Nøglen til succes er virkelig at forstå dit publikums interesser og følelser og at skabe dit indhold i overensstemmelse hermed. Du bør oprette de indlæg, som dit publikum virkelig ønsker at se, og du bør tage fat på de emner, som virkelig er vigtige for dem, både før og efter de klikker på indlægget.

På grund af ændringerne i algoritmen er den organiske rækkevidde på Facebook desværre faldende, og de fleste virksomheder angiver, at deres indlæg når ud til mellem 2-5 % af det samlede publikum. Dette er et enormt fald siden 2015, og det har haft en stor betydning. Derfor er det afgørende at investere i Facebook-indlæg, som du ønsker skal vises i dine følgers nyhedsfeeds.

Bekymr dig ikke om, at du ikke behøver at bruge et stort beløb på Facebook-annoncer. Det er nok at betale for et lille push af indlægget. Men hvis du ønsker at se de allerbedste resultater fra din Facebook-gruppe, er dette et skridt, som du bør være opmærksom på på din prioriteringsliste fremadrettet.

Quora Content Distribution Strategy

Quora er en platform, hvor man kan stille og besvare alle spørgsmål, enten baseret på fakta eller meninger – og det er også her du kan deltage.

Quora er en fremragende kilde til at generere organisk opmærksomhed, indholdsmarkedsføring, thought leadership, betalt annoncering og hjælper dig endda med at lære dit publikum at kende. På denne platform får du:

• Udsøgt rækkevidde: Del spørgsmål og svar på svarene med over 300 millioner månedlige brugere.
  • Søg synlighed: Quora-indlæg er søgbare via Google. Dit indhold her holder sig evigt grønt og driver brugerne tilbage til dit websted, når et problem dukker op.
  • Tænkt lederskabspotentiale: Der er allerede utallige højt profilerede eksperter på platformen. Slut dig til deres rækker, og promover dit brand.
  • Mere trafik af høj kvalitet: Boost kunderne tilbage til dit websted ved at besvare deres spørgsmål og fremføre, hvordan dit produkt eller din tjeneste løser deres problemer.
  • Indsigt i dit publikum: Quora er en platform for rigtige mennesker, der søger at løse problemer og finde rigtige svar. Hvis du hjælper Quora-brugere med dette, vil de til gengæld støtte dig ved at investere i dine produkter og tjenester. Du kan endda tiltrække nye brand advocates. Spørgsmål og svar er et fantastisk indblik i din målgruppe, hvordan de tænker, og hvad de har brug for.

Her er seks gennemprøvede metoder til at få mest muligt ud af din markedsføring på Quora:

1. Boost eksisterende indhold

Der er to måder at reklamere for dit indhold organisk på Quora:

• Skriv et originalt svar.
  • Brug dele af dit eksisterende indhold.

Du kan endda tilføje links og henvise til dit websted i dine svar. Sørg for, at disse links er passende. Ellers vil brugerne måske konkludere, at du blot er ved at spamme.

Hvis du uddrager indholdet fra dit websted, skal du lave det et sted mellem 100 og 200 ord, og derefter lave et henvisningslink til det originale indhold på dit websted. Sørg for at omformulere den ekstraherede tekst eller sætte den i anførselstegn for at undgå at blive straffet for duplicate content.

Når du bruger ankertekster, skal du ikke være for insisterende. Det er bedre at undgå sætninger som “Læs mere”, “Tjek mit websted.” og brug i stedet “Tjek den komplette trin-for-trin-guide her” eller “Læs denne artikel for at få mere at vide.”

2. Opbygning af tankelederskab

Som en social Q&A platform er Quora et perfekt sted at opnå troværdighed og etablere dig selv eller dit projekt som en autoritet i din branche.

Det kræver kun 20 til 30 svar på det samme emne, før Quoras algoritme betragter dig som ekspert på området. Quora opmuntrer de bedste eksperter inden for hvert emne ved at sætte dem på listen over “mest sete skribenter”.

Så, hvor ofte skal du svare på spørgsmålene? Du bør svare mindst en eller to gange om ugen, bare for at komme i gang. Og når du først når det, kan du helt sikkert gøre mere end det.

3. Generer kvalitetsleads

Quora-platformen står udelukkende på efterspørgselsdrevne spørgsmål og svar. Og som følge heraf vil den trafik, den genererer, sandsynligvis konvertere bedre, fordi brugerne er målrettede i deres søgning og Quora-besøg.

Så længe du giver værdifulde og nyttige svar, bliver folk naturligt tiltrukket af din konto. Tusindvis af mennesker kan potentielt besøge din profil og se din fulde bio med et link til dit websted. Det er en konstant strøm af trafik og leads lige der.

4. Opbyg samtaler omkring dit indhold

Den virkelige effekt af Quora ligger i at skabe dit fællesskab af følgere og engagere dig med dem. Derfor er Quora ved at blive en effektiv platform til at opbygge en tilstedeværelse, uanset om det er for din virksomhed eller dig selv.

Med den nye mulighed Quora for Business kan du nu gratis lancere en officiel side for din virksomhed. En erhvervskonto skaber en virksomheds egen persona, hvilket gør det lettere for tidligere, nuværende og fremtidige besøgende at forstå og kommunikere med din virksomhed. Sørg for, at du beskrev detaljeret:

• Spørgsmål om forretning
  • Tekniske spørgsmål
  • Spørgsmål om branchen

5. Find målrettede blogideer

Quora er et robust værktøj til at lave markeds- og kundeundersøgelser. Rigtige mennesker kommer her for at finde svarene, så det kan ikke blive perfekt til at lære mere om dit publikum.

Det gør det meget nyttigt for marketingfolk at skabe mere specifikt indhold baseret på:

• Problemer, som de klarer sig med;
  • Hvad de ønsker at finde;
  • Hvilke interesser de har.

Når du leder efter disse spørgsmål, skal du sikre dig, at det ikke er blevet besvaret nogen steder før eller i det mindste spørgsmål, der allerede har en vis tilslutning. På en anden måde kan du måske give svar på de mest almindelige spørgsmål, der let kan findes, og du vil gå ubemærket hen. Hvis du har en unik ekspertise inden for emnet, så skriv endelig indhold omkring det.

Der er to måder at finde ideer til spørgsmål på Quora.

1. Brug nøgleord fra branchen til at lede efter passende spørgsmål.
  2. Følg branchens emner og rum for at fortsætte med de trending indlæg, der kan være interessante for dit publikum.

6. Tiltrække potentielle kunder

Som reklamemulighed giver Quora dig en billigere og mere effektiv måde at nå dine potentielle kunder på ved at annoncere svar. Disse svar kan være dine egne eller en anden person, der har et fuldstændigt og tilstrækkeligt svar om dit produkt eller din tjenesteydelse. Quora har ikke et så stort publikum som Facebook og Google, men det er mere efterspørgselsstyret på Quora.

Quora Marketing: Hvad du skal vide for at få dine ideer hørt

Kontekstuelt målrettet reklame

Den vigtigste drivkraft for kontekstbestemt målrettet annoncering er remarketing. Det giver mulighed for at informere de brugere, der har besøgt siden tidligere, om nye ankomster, salgsfremmende foranstaltninger og forskellige begivenheder.

Den popularitet af kontekstbestemt målrettet annoncering, der er steget i de sidste par år, skyldes, at dette er en af indtægtskilderne for mange virksomheder, herunder Yandex og Google. Deres reklameplatforme, nemlig Yandex Direct og Google AdWords, tjener penge ved at oversætte kontekstrettede annoncer.

Eksemplerne på dette er mange. De kontekstuelt målrettede annoncer er de små reklamebannere, der inviterer dig til at besøge siderne i onlinebutikkerne med de varer, som du måske har søgt efter for nylig. De kan vises på sociale netværkswebsteder eller på siderne på nyhedssider, i browsere og mobilapplikationer.

Massemedier

Massemedier | Content Distribution Strategy

Massemedier til massekommunikation eller massemedier er de måder, hvorpå information leveres og interaktion mellem udgivere og publikum foregår på alle niveauer.

Til reklameformål anvendes både direkte metoder i form af reklamespots i radio, tv og på internettet og native reklame for mærker under shows, programmer, artikler, interviews og autoritative udtalelser fra berømtheder, kulturarbejdere, videnskabsmænd og kunstnere.

Masser af globalt kendte forlag som BBC, The New York Times og andre har deres egne reklameværktøjer. BBC bruger flere kanaler til reklamer, især til ikke-britiske målgrupper. Det drejer sig om BBC-Capital, BBC-Future og BBC-Travel. Morgan Stanley – det største amerikanske bankholding – brugte BBC’s nyhedskanaler til sine reklamekampagner.

Influencer/Blogger/Micro-Influencer Outreach

Når du promoverer din historie, er det smart at høre en ekspertkilde. Har du ingen anelse om, hvor du skal gå først? Stop nu op og tænk som en journalist. Uanset nichen for din historie er der altid en professor/blogger/journalist klar til at fortælle om deres fagområder. Du behøver ikke at kontakte dem alle sammen. Der er måske to eller tre personer, som du sender en ikke-pushy e-mail til. Der er ikke noget galt, hvis de ikke passer til dit emne. Spørg efter kontakter, der passer til det.

Læs mere: Hvordan mikro-influencere hjælper mærker med at lave bedre markedsføring

Super personlig opsøgende e-mail

Selv her i 2021 virker e-mail marketing stadig vidundere. Folk glemmer ofte, hvor kraftfuldt det kan være at sende et par e-mails. Den eneste forskel for at denne strategi til fremme af indhold kan fungere, er, at din e-mail skal være super personlig. Selv mindst én personaliseringsdata kan forbedre svarprocenten op til 32%. Du kan også have nogle call-to-action, hvad enten det er feedback, kommentarer eller spørgsmål. Hurtig og personlig, det er sådan din e-mail skal være.

Tips til at skrive et effektivt e-mailopslag

Inviterer til hurtige engagementer ved at stille spørgsmål

Når du promoverer medier, skal du sørge for at bruge denne strategi til promovering af indhold. Et indlæg, der får tidligt engagement, vinder opmærksomhed fra flere mennesker. Hvis det gøres rigtigt, er indholdsfremme ikke fordomsfuldt. Tænk i stedet på det som en samtale, der engagerer folk. For at gøre det skal du hjælpe folk med at blive involveret. Stil spørgsmål eller inviter til at kommentere dit emne. At offentliggøre undersøgelser på sociale medier er en anden måde at engagere folk på.

Gæsteindlæg + bonusser

Et gæsteindlæg er altid en god måde at promovere indhold på og få din blog til at vokse. Tricket er endnu at få folk fra dette gæsteindlæg til din hjemmeside. Nævn, at dine gæster kan få noget gratis, og se resultaterne.

Fra HBR til Mashable: Udgiv gæsteindlæg på store publikationer med hjælp fra bidragsydere

Fortæl din historie på YouTube

Video er en hot content promotion-strategi, der ikke vil gå nogen steder med sikkerhed. Derfor er det smart at tage din historie og lave den om til en video. Det vil tage tid, men der er alligevel millioner af brugere, der leder efter gode videoer. Så det er i din interesse at gøre det godt. Desuden kan du oprette en lydpodcast og tilføje en transskription fra videoen der. Eller du kan også oprette sliders til SlideShare. Alt i alt er der mange måder at fortælle din historie på i en anden form til specifikke fællesskaber.

Repurpose/reformat er hot

Det smukke ved repurposing er, at du kan opskalere din historie uden at skabe noget nyt med tiden. Da folks standarder for indhold har ændret sig meget i løbet af de sidste par år, er det ikke nok at råbe højt om din historie og kalde det en dag. I stedet kan du give dem en ny vinkel. Tag således ideer/koncepter/eksempler fra dit oprindelige indhold og genindsæt dem i det nye format. Den bedste måde at promovere medier på er på platforme som Quora eller LinkedIn. Hvorfor? De har deres publiceringsværktøjer til det.

Den bagvedliggende idé er ikke at genbruge hele stykket, men at tilpasse det til nutidens publikums forventninger. Tag en af dine bedste bidder fra den allerede eksisterende artikel, opdater tal/data/kilder, og vokse derfra til noget nyt. Skyl og gentag i så mange indlæg, som du har brug for at håndtere. Det kan tage tid, men resultatet er det værd.

Du skal eksperimentere

Når det er sagt, så hjælper hver eneste lille smule. En ting er sikkert, for at du kan få succes, skal du øge din salgsfremmeindsats. Der er en masse andre gode strategier til fremme af indhold, der hjælper folk med at sætte ansigt på din historie. Og det er op til dig at prøve og se resultaterne. Uanset hvor hot trenden er, er dine publikums forventninger det vigtigste punkt i enhver promovering.

Hvorfor er det vigtigt at distribuere indhold?

Før en potentiel kunde modtager information om produktet, danner sig en mening og træffer en beslutning, inden han eller hun køber. Sælgerens mål er at guide kunden gennem alle faser af købstrappen og lukke handlen. Siden slutningen af det XIX århundrede har en af de mest effektive reklameteknikker været AIDA-modellen, som er baseret på, at en reklamekampagne skal tiltrække en målgruppe, vække interesse for produktet og fastholde denne interesse, vække en impuls og skubbe til købet.

Det ultimative mål for enhver reklamekampagne er en købsreaktion

TAL er en gruppe af mennesker, der er forenet på baggrund af de egenskaber, der kræves for at købe. Metoderne til levering af information afhænger også af disse egenskaber. I dag er den mest effektive informationskilde internettet.

Vi vil diskutere tre måder, hvorpå TA informerer ved hjælp af internettet.

• Skab indhold af lav kvalitet, idet du tror, at en pålidelig ressource vil gøre alt arbejdet uanset hvad der står i
  • Distribuer ikke indhold efter udgivelse
Sponsoreret indhold online-butik

Seneste fra Blog