Medier tjent tæt på €1,7 millioner i 2022 gennem PRNEWS.IO

3 min læst

Global content marketing platform PRNEWS.IO udbetalte 1.685.409 millioner euro til medierne for branded indhold i 2022, hvilket bringer de samlede medie royalties til 9.055 millioner euro siden platformens start. Virksomhedens innovative tilbud har hjulpet kunder med at spare titusindvis af euro årligt, hovedsagelig på grund af nul medieplanlægning og bureaugebyrer. Det kan ses som en ny måde at gøre medierne uafhængige af de tech-giganter som Facebook og Google, der monopoliserer redaktionernes indtægter.

Startuppet opererer med big data om publikumsmålinger og giver brands mulighed for at udgive sponsoreret indhold i et native-format, mens udgivere af nyhedssider modtager kontant kompensation. I 2022 steg medieomsætningen gennem platformen med 29% i forhold til året før, takket være et unikt tidspunkt, hvor brands genovervejede de dyre PR-bureauers rolle.

Øger den globale bevidsthed

PRNEWS.IO samler information fra 105.000 nyhedssider og leverer et sæt metrikker og publikumsmålinger, der giver indsigt i kvaliteten af disse medier. Siden begyndelsen af 2022 har platformen haft 2,2 millioner besøgende, hvoraf størstedelen er fra USA, og brugere fra 96 andre lande besøger også platformen.

Ifølge PRNEWS.IO’s grundlægger og bestyrelsesmedlem Alexander Storozhuk er startuppets mission at øge den globale bevidsthed ved at hjælpe folk med at forstå verden gennem de historier, som brands skaber sammen med medieudgivere. “Platformen giver udgiverne mulighed for at fokusere på det, de elsker mest – at producere godt indhold – mens vi tager os af indtægterne”.

Med PRNEWS.IO’s platform kan udgivere tjene penge på deres indhold, og brands kan nå deres målgruppe, alt imens de leverer værdifuld information og nyheder til læserne. Virksomhedens innovative tilgang til content marketing er med til at omforme branchen og skabe nye muligheder for både udgivere og brands.

Om PRNEWS.IO

PRNEWS.IO er en startup baseret i Estland og grundlagt af en ukrainsk iværksætter. Virksomheden arbejder ud fra en SaaP-model (service-as-a-product) med en mission om at øge den globale bevidsthed. Ved hjælp af big data om nyhedspublikationers publikum giver PRNEWS.IO brands mulighed for at opbygge forudsigelig og effektiv kommunikation med mennesker.

Gennem deres markedsplads for sponsoreret nyhedsindhold kan virksomheder direkte købe spots til deres artikler i native format på 105.000 velrenommerede nyhedswebsteder fra 146 lande. Det, der adskiller PRNEWS.IO fra traditionelle PR-bureauer, er, at de er en on-demand-tjeneste uden ansættelsesproces og uden langsigtede forpligtelser.PRNEWS.IO blev udnævnt til vinder i kategorien Marketing og PR i Go Global Awards fra International Trade Council.

Seneste fra Blog