Miten julkaisija voi saada enemmän sopimuksia PRNEWS.IO-palvelun avulla?

21 minuuttia luettu

Esittely

Piti siitä tai ei, jokainen kustantaja ei saa himoittua sopimusta. Miksi jotkut kustantajat tekevät säännöllisesti sopimuksia ja ansaitsevat rahaa alustoillaan PRNEWS.IO-palvelun avulla, kun taas toiset odottavat vielä ensimmäisiä tilauksiaan? Usein vastaus kätkeytyy numeroihin.

Kuka tahansa kustannusalalla työskentelevä tietää, että hienon ja kiinnostavan sisällön luominen on kovaa työtä. Vielä hankalampaa on saada tämä sisältö levitettyä ja rahaksi. Se lisää myös sen, että kustantajilla ei aina ole tarvittavaa aikaa. Silloin PRNEWS.IO:n kaltaiset sisällönjakelupalvelut ovat paras vaihtoehto. Se auttaa siinä, että niiden avulla voit saada enemmän tuloja liikenteestäsi. Jos siis haluat, että alustallasi on laajempi ulottuvuus julkaisijana, data on avainasemassa.

Monetointisäännöt ja -mallit, jotka toimivat aikoinaan, eivät ole relevantteja nykypäivän kehittyvässä maailmassa. Kustantajilla on lukuisia tapoja hyödyntää digitaalista sisältöään tällä kultaisella aikakaudella. Yllättävää kyllä, jotkut eivät tiedä, mistä aloittaa. Otetaan siis selvää, mitkä mittarit ovat ratkaisevia asiakkaillesi ja miten voit vaikuttaa niihin.

Sivustosi keskeiset mittarit

Mikä tahansa onkaan rakennetun verkkosivuston aihe, sillä tulisi olla jokin keskeinen tavoite mielessä. Pääsääntöisesti kyse on sivuston suorituskyvyn maksimoinnista. Sitä varten tarvitaan seurattavia tietoja tai mittareita, jotka kuvaavat sivuston toimintaa. Olkaamme selvillä; huomioon otettavia asioita on monia. Säästääksemme aikaa olemme siis koonneet yhteen kuusi mittaria, joihin asiakkaasi kiinnittävät huomiota ennen tilauksen tekemistä.

Kuukausittaiset vierailut

On selvää, että kävijämäärät ovat verkkosivujesi tärkein mittari, sillä ilman niitä ei ole mitään mitattavaa. Ennen kuin puhutaan siitä, miten saat sivustollesi lisää liikennettä, on paljon tärkeämpää tietää, saako sivustosi tarpeeksi. Kalleimmallakin verkkosuunnittelulla on suuri virhe odottaa, että kävijämäärät nousevat.

Jos odotat saavasi todellisia lukuja, tulet pettymään tietäessäsi, että ei ole olemassa sellaista asiaa kuin suositeltu kävijämäärä verkkosivustolla kuukausittain. Ajatus on paljon syvällisempi. Se, kuinka paljon liikennettä sinun pitäisi saada, riippuu siitä, kuka olet. Et siis voi odottaa, että sivustollasi vierailee 90 000 ihmistä, jos olet pienikokoinen julkaisija. Lisäksi se riippuu muun muassa kohderyhmästäsi, hyppyprosentista, istunnon keskimääräisestä kestosta ja palaavien kävijöiden prosenttiosuudesta.

Siltikin katsotaan, että sivusto, jolla on alle 400 kävijää kuukaudessa, ei ole hyvä. Kannattaa kuitenkin muistaa, että sivuston kokonaiskävijät eivät ole niin tärkeitä kuin luulet. Miksi? Koska kaikki liikenne ei ole hyödyllistä.

Esimerkiksi, sivustollasi on 1K kävijää kuukausittain. Mutta leijonaosa näistä voi olla kävijöitä maantieteellisten alueidesi ulkopuolelta, kilpailijoita & toimittajia, sisäisiä kävijöitä, botteja, melua, voit nimetä sen. Kun ne poistetaan, potentiaalisesti hyödyllisten kävijöiden määrä vähenee ja paljon.

Kävijöiden määrä tulee ja menee, eikä siinä ole mitään väärää. Se osoittaa edistystä ja osoittaa ROI:n. Joten kuukausien ja vuosien aikana mitattu analytiikka on tärkeämpää tehtävän kannalta.

Nyt opitaan siis, miten kasvattaa sivuston liikennettä. On olemassa useita hyviä strategioita, joita kannattaa noudattaa ja käyttää, jotta saat todellisen kuvan hyödyllisistä kuukausittaisista verkkosivukävijöistäsi.

#1 Data Driven Traffic

Ei ole tavallista, että sivusto saa 8K kävijää kuukaudessa, jos 100 kävijää päivässä on nyrkkisääntö. Mutta mikä tahansa syy siihen onkaan, sitä voi tapahtua. Olipa artikkelisi 7 Things Gaga Taught Me About Clean Room Design luonut hypeä tai Hintojen dynamiikka kiinteistömarkkinoilla, etsi se juttu, joka lisäsi liikennettä tuolloin.

Tee tutkimusta löytääksesi mielenkiintoisia, kysyttyjä uutisia, jotka toimivat lead-generoivana koneena sivustollesi. Tieto on aina hallussa, joten ole sinä se, joka sen synnyttää.

#2 Newsjacking

Tätä markkinointitaktiikkaa on käytetty vuodesta 2000 lähtien, ja oikein käytettynä se voi olla nopea tie menestykseen. Tähän kaikkeen liittyy kuitenkin varoitus. Ajattele, että se on käytäntö, jossa hyödynnät uutisointia omien tavoitteidesi saavuttamiseksi. Jossain vaiheessa markkinoinnin historiaa joku nerokas mieli keksi, että jos et pääse uutisiin… voit kaapata ne.

Jalkapallon EM-turnauksen 2020 suuret fanit muistavat, kuinka Cristiano Ronaldo julisti, että kuluttajien tulisi ”juoda vettä” Coca-Colan sijaan.

Mitä hän sitten teki? Hän poisti pelin sponsoroiman Coca-Colan ammattilaispullon ja teki silloin valtavia aaltoja. Teko oli näin yksinkertainen, mutta pudotti Coca-Colan markkina-arvon 4 miljardiin dollariin.

Mitä Ikea teki? He hyödynsivät uutisen nopeasti nimeämällä uudelleenkäytettävän pullotuotteensa ”Cristianoksi”. Mikä parasta, he lisäsivät hashtagin #Euro2020 saadakseen vielä enemmän näkyvyyttä.

Miksi se toimi? Se oli relevantti, brändin mukainen ja sijoitettiin oikeaan kohtaan uutissykliä.

#3 Events PR

Teollisuuden konferenssit, ideat, festivaalit ja palkintojenjakotilaisuudet voivat olla korkealla listallasi tapahtumien kanssa tekemisissä. Mikä tahansa asia, josta uskot lukijoitasi kiinnostavan – olipa kyseessä sitten webinaari tai fyysinen tapahtuma, anna heille syy osallistua.

Sijoita yksinoikeus etualalle ja keskipisteeseen. Anna lukijasi tuntea olevansa osa kerhoa tarjoamalla heille jonkinlaista early bird -alennusta tai taattuja paikkoja joihinkin PR-tapahtumiisi.

Tämän vuoden suurin urheilutapahtuma on Pekingin talviolympialaiset 2022. Virallisten tietojen mukaan tapahtuma keräsi kahden viikon aikana yli 100 miljoonaa uniikkia käyttäjää. Ajattele nyt 75 miljoonaa seuraajaa olympialaisten sosiaalisen median tileillä. Vielä ei ole liian myöhäistä pelata korttisi oikein saadaksesi kaivattua liikennettä.

#4 Asiakkaat uutisten lähteenä

Hinnalla kilpailemisen sijasta voita asiakaskokemuksella. Ei ole parempaa aikaa kuin nyt osoittaa asiakkaille rakkautta ja kiitollisuutta. Anna asiakkaillesi huuto.

Voit julkaista uutisia sosiaalisessa mediassa tai sähköpostitse, kutsua heidät kokeilemaan näytettä, lähettää lahjan tai e-lahjakortin. Mitä paremmin tunnet ihmiset, joille myyt, sitä paremmin osaat myydä heille. Kysy heiltä kysymyksiä asiakaskyselyiden tai fokusryhmien avulla ja luo sitten räätälöityjä asiakaskokemuksia palautteen perusteella.

#5 Team-up and collaborate

Olitpa sitten millä markkinaraolla tahansa, yhteistyö muiden yritysten kanssa voi kaksinkertaistaa tavoittavuutesi. Vaikka luulet, ettei teillä ole mitään yhteistä, mieti uudelleen. Yritykset ovat parempia yhdessä, ja voitte todistaa sen. Voitte mainostaa ristiin toistenne tuotteita tai palveluita sosiaalisessa mediassa ja saada laajemman yleisöpohjan tavoitettavaksi. Voitte myös järjestää kilpailun tai tapahtuman yhdessä. Se antaa teille mahdollisuuden vaihtaa ajatuksia toisista ihmisistä ja saada inspiraatiota.

Voit löytää monia onnistuneita yhteistyökuvioita brändien välillä. Jotkut niistä eivät ole kaikkein ilmeisimpiä parivaljakoita, mutta ovat silti onnistuneita.

Engagement

Kommunikaatio on kaksisuuntainen katu, eikä siitä voi olla muuta mieltä. Sisältö on kuningas, mutta paljon parempi on se, joka on mukaansatempaavaa ja kannustaa johtamaan. Kamppailetko korkeamman sitoutumisasteen saavuttamisesta? Tarkistetaan, mitä voit tehdä saadaksesi asiakkaat puolellesi, konvertoidaksesi liidit ja luodaksesi myyntiä.

• Mahdollisuuksien mukaan sinulla on verkkosivuillasi mainosblokkeja tai sähköpostin ponnahdusikkunoita. Oikein käytettynä ne auttavat käyttäjiäsi ryhtymään toimiin, jotka hyödyttävät liiketoimintasi tavoitteita. Sen ei missään nimessä pitäisi saada heitä hämmentymään tai poistumaan verkkosivustoltasi.
  • Luottamasi sisältö ei aina kerro sinusta. Parempi, jos se tarjoaa arvoa lukijoillesi ja kiinnostaa heitä. Paras tapa tietää heidän kiinnostuksen kohteensa on kysyä heiltä niistä. Toinen tapa on tehdä tutkimusta tai käyttää kyselytyökaluja, jotka auttavat sinua siinä.
  • Sinun ei tarvitse keksiä pyörää uudelleen. Mahdollisuudet ovat, että kaikki on sanottu tai kirjoitettu monta kertaa ennen sinua. Silti on aina jotain uutta ja ainutlaatuista, jota kukaan ei ole maininnut aiemmin. Uusi näkökulma, tuore tilasto, brändiuutinen, mikä tahansa se onkaan, on valotettava tuttua aihetta uudella tavalla.
  • Muista, että tylsät tekstiseinät eivät enää toimi. Nykyään sisältösi on visualisoitava maksimaalisesti. Ei, verkkosivujesi ei pitäisi olla yhtä kirkkaat & räikeät kuin Akihabara yöllä. Sen sijaan sen on oltava helposti hahmotettavaa heti ensimmäisestä sekunnista lähtien, kun käyttäjä saapuu sivustollesi.
  • Mitä tahansa aiheesi onkin, tue sitä tiedoilla. Kun verkossa on saatavilla niin paljon lukuja, ei yksinkertaisesti ole mitään tekosyytä olla tarjoamatta niitä käyttäjillesi. Lisäksi se on tapa todistaa asiantuntemuksesi aiheesta.
  • Kannusta kommentointiin. Pyydä lukijoitasi osallistumaan. Äläkä koskaan jätä käyttämättä tilaisuutta vastata niihin.

Traffic Source

Viimeinen asia, josta kannattaa valittaa, on se, että verkkosivusi liikennemäärät nousevat. Ihmiset vierailevat sivustollasi; se on hyvä merkki. No, kukapa ei haluaisi nähdä, että liikenne kasvaa? Tärkeämpää on ymmärtää, mistä tämä liikenteen muutos johtuu.

On olemassa erilaisia verkkosivujen liikennelähteitä, jotka on ymmärrettävä. Puhutaan siis numeroista.

• Suorahaku – 51 %

Suoraksi liikenteeksi määritellään vierailut, jotka eivät tule miltään viittaavalta verkkosivustolta. Se tarkoittaa, että kuka tahansa, joka fyysisesti kirjoittaa URL-osoitteesi selaimeensa, laskeutuu suoraan sinne. Myös jos lähde on tuntematon, se luokitellaan silti todennäköisemmin suoraksi liikenteeksi.

• Paid search – 10%

Maksulliseksi hakuliikenteeksi määritellään liikenne, joka tulee käynnistämistäsi maksullisen haun kampanjoista. Maksullisten kävijöiden hankkiminen ei ole niin helppoa kuin luulet ja siihen liittyy jonkin verran oppimista. Silti tulos, jonka saat ajan mittaan, on todennäköisemmin kannattava.

• Sosiaalinen media – 5 %

Kuten on ehdotettu, sosiaalinen liikenne tulee kaikilta mahdollisilta sosiaalisen median alustoilta, kuten Facebook, Instagram, TikTok, you name it. Tämä liikenne on erittäin skaalautuvaa. Joten jos seuraajamääräsi kasvaa, myös tämä liikenne kasvaa.

• Muut lähteet – 34 %

Referral-liikenne ei tule sosiaalisen median alustoilta tai hakukoneista. Se on joku, joka päätyy verkkosivuillesi klikkaamalla hyperlinkkiä jollakin toisella verkkosivulla.

Sähköpostiliikenteellä tarkoitetaan ketä tahansa, joka tulee verkkosivustollesi sähköpostista. Merkitse sähköpostiparametrit oikein sähköpostikampanjaasi, ja kaikki sivustollesi saapuva liikenne näkyy sähköpostiliikenteenä.

• Organic traffic – 40 % ja enemmän.

Paras markkinointistrategia pyrkii kasvattamaan näitä lukuja. Orgaaninen liikenne ei ole mitään muuta kuin kävijöitä, jotka laskeutuvat verkkosivustollesi ilmaisista lähteistä. Niitä ovat kaikenlaiset hakukoneet, eivät maksulliset. Tulosten saaminen orgaanisesta liikenteestä vaatii aikaa ja vaivaa, eikä menestykseen ole nopeaa tietä.

SEO-ominaisuudet

SEO on niin tehokas, koska voit seurata ja mitata lähes kaikkea siihen liittyvää. Kyse on sijoituksista, liikenteestä, sitoutumisesta, tilauksista tai tilauksista; saat kaikki keskeiset tiedot, joita tarvitset tietääksesi, onko verkkosivustollasi kaikki hyvin.

Käydään läpi sivuston tärkeimmät SEO-mittarit ja katsotaan, miten valita julkaisu eikä tehdä virhettä. Tarkistetaan esimerkinomaisesti muutamia näkyviä.

Alexa Traffic Rank on keskeinen SEO-mittari, joka kertoo sivuston liikenteestä ja käyttäjien käyttäytymisestä. Se on kaikkien sivustojen luokitus verkossa. Näin ollen se osoittaa sivuston aseman kaikkien maailman sivustojen joukossa. Voit aina oppia miten pääset Alexa-rankin huipulle.

Ahrefs Domain Rating on SEO-mittari, joka kertoo verkkosivustosi auktoriteetin SEO:n kannalta. Tuo luokitus perustuu verkkotunnuksen takaisinkkeihin, joiden arvot ovat 0-100. Mitä enemmän, sitä parempi.

MOZ Domain Authority on luokitus, joka ennustaa, kuinka hyvin verkkosivustosi sijoittuu SERP:ssä. Pisteytys vaihtelee jälleen välillä 0-100, ja korkein luku tarkoittaa parasta tulosta. Tähän luokitukseen sisältyy erilaisia tekijöitä, ja silti voit oppia miten voit kasvattaa verkkotunnuksen auktoriteettia.

SemRush Rank on myös arvokas luokitus, joka kannattaa ottaa huomioon. Palvelu analysoi sivustosi orgaanisesta liikenteestä, joka tulee Googlen 100 hakutuloksen kärjestä. Näkyvä luku on siis niiden kävijöiden määrä, jotka saapuivat 20 ensimmäisestä top 20 -hakutuloksesta. Mitä alhaisempi SemRush-rank on, sitä parempi.

Geo

Vaikkakin huomioon otettavia mittareita on lukuisia, trendit eivät ole samanlaisia kaikkialla maailmassa. Se, mikä on totta Yhdysvalloissa, ei siis ole totta Euroopassa. Sama pätee Kiinan, Venäjän ja Intian kaltaisiin maihin. Niille kaikille on ominaista erilaiset pallopelit ja lähestymistavat. Näin monimutkaisessa tilanteessa sinun on tunnettava kohderyhmäsi ja sopeuduttava siihen.

Internetyleisö on laaja ja monimuotoinen. Kaikkia miellyttävän sisällön luominen on lähes mahdotonta, eikä siinä ole järkeä. Tarjoamasi tuote tai palvelu ei varmasti ole kaikille. Todennäköisesti sen ytimessä on ostajapersoona, ja sinun tehtäväsi on määritellä se. Jostain syystä tämä tuntuu olevan yksi vaikeimmista asioista monille uusille yrittäjille.

Ideaaliasiakas rakastaa, käyttää ja suosittelee tuotteitasi tai palveluitasi yleisölle maailmanlaajuisesti. Kuka hän siis on? Mitä kieltä hän puhuu? Mitä kanavaa hän käyttää saadakseen tietoa? Kun tiedät vastaukset, kaikki muu voi loksahtaa kohdalleen.

Tahdot siis tehdä mahdollisimman monta kauppaa. Sen sijaan, että tavoittelet koko markkinoita, on parempi keskittyä ihanneasiakkaaseen.

Ota selvää, miltä alueilta kannattavimmat asiakkaasi tulevat. Se antaa sinulle olennaisia oivalluksia siitä, miten aikatauluttaa rutiinisi.

Älä unohda aikaeroa. Tämä pätee, jos tarjoat julkaisupalveluja eurooppalaisille ja yhdysvaltalaisille yrityksille. Kuulostaa itsestäänselvyydeltä, mutta yllätyt, kuinka monet yritykset laiminlyövät sen.

Tee perusteellinen tutkimus, jos haluat keskittyä voimakkaasti tiettyihin maantieteellisiin markkinoihin. Opi lisää markkinoiden ainutlaatuisista ominaisuuksista, mitä paikallisia uutisia kohdeyleisösi etsii, ja käytä sitä hyväksesi.

Katso asiaa näin. LinkedIn on maailmanlaajuisesti tunnettu alusta, jota miljoonat ammattilaiset käyttävät yhteydenpitoon, jakamiseen ja oppimiseen. Mutta Saksan markkinoilla on oma Xinginsä. Jos siis kohderyhmäsi sijaitsee Saksassa, he arvostavat sitä, jos tarjoat sille palvelua.

Pohjarivi

Hieman apua ei ole koskaan pahitteeksi, varsinkaan PRNEWS.io-palvelua käytettäessä. Opi miten voit ansaita rahaa blogissasi tai verkkosivustollasi heti ensimmäisestä päivästä lähtien, ja voit säästää aikaa ja vaivaa myöhemmin. Digitaalinen media on tuottoisa ala, ja voit saada palan siitä kakusta.

Salaisuus on siinä, että sinulla on mielessäsi parhaat käytännöt siitä, miten mediayritykset tekevät rahaa, ja että käytät niitä vain oikeaan tarkoitukseen nykyisten tavoitteidesi kannalta. Ja kun opit säännöt, älä pelkää rikkoa niitä.

Tarvitsetko apua? Tutustu kaikkiin mahdollisuuksiisi ja aloita myynti PRNews.io:n avulla täällä.

Uusimmat lähettäjältä Blog