Miten Instagram voi toimia B2B-markkinoinnissa ja PR:ssä

23 minuuttia luettu
–>

Korosta yrityskulttuuriasi Instagramissa sen sijaan, että myisit tuotteitasi tai palveluitasi.

Alexander Storozhuk, PRNEWS.IO:n perustaja &; hallituksen jäsen

Instagram B2B-markkinointi. Instagramin ajatellaan usein olevan vain B2C-brändeille tarkoitettu alusta. Loppujen lopuksi ihmiset, jotka yleensä käyttävät Instagramia, ovat kuluttajia, ja harvoin haluavat, että B2B-yritykset myyvät heille, eikö niin? Ei välttämättä. Tätä kirjoitettaessa Instagramissa on 1 miljardi kuukausittaista käyttäjää – joista osa on B2B-yritysten palveluksessa. Loppujen lopuksi et mainosta toiselle yritykselle, vaan mainostat yrityksessä työskentelevälle henkilölle, jolla todennäköisesti on Instagram-tili, varsinkin kun nuoremmat sukupolvet alkavat tunkeutua yritysmaailmaan.

Teknologian kasvun ja sosiaalisen median maailmanlaajuisen esiinmarssin myötä ihmisten laaja riippuvuus näistä sosiaalisista verkostoista on kiistaton. Sosiaalisen median, kuten Instagramin, huomioon ottaminen B2B-yrityksesi suhdetoiminnan (PR) tehostamisessa voi olla erittäin tehokasta ja kustannustehokasta.

How to Get Verified on Instagram

Mitä on B2B PR &; markkinointi?

B2B Public Relations on B2B-liiketoimintasi viestintää, joka keskittyy löytämään ja kohdentamaan liiketoimintayleisöjä, jotka avaavat polun myyntiin yrityksesi ja heidän yrityksensä välillä. Toisin sanoen, kaikki markkinointi- ja myyntistrategiat, joita käytät kohdeyrityksesi houkuttelemiseksi, ovat B2B-liiketoiminnan suhdetoimintaa.

Miksi käyttää Instagramia B2B PR:ään?

Noin 1 miljardi kuukausittaista aktiivista käyttäjää maailmanlaajuisesti, Instagram on erittäin viihdyttävä ja samalla riippuvuutta aiheuttava sosiaalinen media lähes kaikkien ikäryhmien keskuudessa. Ihmiset hukkuvat erilaisiin postauksiin ja tarinoihin ystäviltä tai yrityksiltä, että he unohtavat ajan. Monet meistä, joskus jopa kiireisimmätkin, tarkistavat Instagramin heti aamusta. Tarkistamme sen myös töiden aikana, kahvitauoilla, lounaalla, töiden jälkeen ja ennen nukkumaanmenoa.

Instagramin kuvapohjaisuus luo Instagramissa tyypillisen visuaalisen vetovoiman. Kun käyttäjiä on paljon ja alusta on käyttäjäystävällinen, tuloksena on täydellinen maaperä Instagram-markkinoinnille yrityksellesi. Tilastojen mukaan Instagram on tehokas verkosto 30 % B2B-yrityksistä.

Instagram voi itse asiassa olla loistava alusta B2B-markkinointiin. Ymmärrän pelon – Instagram voi tuntua yksinomaan B2C:lle tarkoitetulta paikalta, mutta kun pääsee tämän esteen yli, huomaa, että se on todellinen kasvualusta toiminnalle, jota useimmat B2B-mainostajat ovat vältelleet.

Temppu on, että sinulla on konkreettinen strategia mielessäsi – kenelle haluat kohdistaa viestisi, millainen viesti resonoi heidän kohdallaan, ja mikä on suunnitelmasi kääntyä, jos jokin asia ei mene haluamallasi tavalla? On myös hyvä tutustua Facebookin mainoshallintaan, koska käytät sitä Instagram-mainosten valvontaan. Tämän alustan avulla voit luoda kohderyhmiä kiinnostuksen kohteiden, käyttäytymisen tai sen perusteella, kuinka paljon joku muistuttaa nykyistä asiakaskuntaasi. Perehtyminen siihen, miten foorumi kohdentaa yleisösi, on hyvä tapa varmistaa, että kohdistat mainoksesi oikealle yleisölle.

Henkilöt, joita tavoittelet Instagram-mainoksilla, ovat B2B-yrityksissä työskenteleviä ihmisiä… eivät B2B-yrityksiä itseään. Nuoremmat ihmiset ovat alkaneet tulla B2B-tilaan, ja siksi he haluavat, että heille mainostetaan alustoilla, joita he käyttävät. Siksi vanhempi, maanpäällinen mainonta ei ole enää niin tehokasta kuin ennen. Olimme myös huolissamme Instagram-mainonnan käyttämisestä alustana, kunnes se alkoi tuottaa vaikuttavia tuloksia. Sanon aina, että kannattaa ehdottomasti kokeilla – kunhan sinulla on konkreettinen suunnitelma, milloin teet niin.

Mitkä ovat Instagramin markkinointisääntöjä B2B-brändille?

Instagram on täydellinen sosiaalisen median alusta nykyajan sukupolvelle. Mikä parasta, Instagram on todistetusti sosiaalisen median alusta, joka auttaa yrityksiä sitouttamaan nykyisiä asiakkaita ja houkuttelemaan uusia.

Tässä ehdotan muutamia vinkkejä B2B-markkinointiin Instagramissa.

• Aseta tavoitteet B2B-brändillesi.
  • Optimoi profiilisi.
  • Tee Instagram Stories yrityksellesi!
  • Vuorovaikuta seuraajien kanssa ja herätä kasvua.
  • Laita kuvia, jotka vangitsevat brändisi.
  • Luo interaktiivisia hashtageja.
  • Seuraa enemmän ihmisiä & muunna seuraajat liidiksi.
  • Käytä luovuutta saadaksesi yhteyden yleisöösi.

Mitkä ovat parhaita tapoja käyttää Instagramia tehokkaasti B2B-markkinoinnissa? Kaikki riippuu markkinaraosta, mutta tärkein asia, joka sinun on muistettava, on: lopulta ihmiset tekevät päätöksiä.

Siten paras strategia on luoda liiketoimintaprofiili ihmisille, jotka tekevät ostopäätöksiä tarjoamistasi tuotteista ja palveluista. Mieti heidän tarpeitaan, ongelmiaan ja kiinnostuksen kohteitaan. Toimita sitten sisältöä, joka kiinnostaa heitä ja jonka avulla voit sitoutua näihin ihmisiin. Brändin tunnettuuden ja myynnin rakentaminen olisivat seuraavat vaiheet.

Miten Instagram voi toimia B2B-markkinoinnissa & PR:ssä

Nyt kun olet vakuuttunut käyttämään Instagramia brändisi business-to-business PR & markkinointiin, on aika oppia, miten Instagram voi toimia B2B PR:ssä. Tässä ovat ainoat 11 vinkkiä, joita tarvitset kasvattaaksesi yrityksesi orgaanisesti Instagramissa.

• Postaa sisältöä, joka on vain relevanttia omalla markkinarakollasi.
  • Älä seuraa satunnaisesti ihmisiä vain kasvattaaksesi seuraajamäärääsi.
  • Analysoi kilpailijasi sisältöä. Heidän sisältötyyppinsä, heidän sisältöstrategiansa, mitkä postaukset saavat enemmän sitoutumista ja mitkä eivät.
  • Hijaa heidän kommenttiosionsa .eli aina kun kilpailijasi seuraajat kommentoivat heidän sisältöään, vastaa kommentteihin, jotka ovat relevantteja ja aivan kuten hyvät kommentit. Tämä herättää heidän huomionsa ja he saattavat vierailla sivullasi.
  • Mene tileille, jotka ovat samassa markkinaraossa kuin sinun, mene heidän tagged-osioonsa, seuraa relevantteja tilejä ja ala kommentoida heidän sisältöään. mielekästä sisältöä aina. varmista, että kommentoit 10-15 kertaa eri tileille saadaksesi lisää näkyvyyttä.
  • Vertaa heidän käyttämiään hashtageja tilisi koon mukaan. Käytä kaikkia 30 hashtagia viesteissäsi. Älä käytä hashtageja, joilla on yli 500k:n viestejä.
  • Käytä kiekkoja, koska se todella tarjoaa ilmaista orgaanista tavoittavuutta. Postaa vähintään 4-5 kertaa.
  • Postaa 3-5 tarinaa päivässä. Voit käyttää myös hashtageja tarinoissa(max 11) suuren tavoittavuuden saavuttamiseksi.
  • Tee vähintään yksi igtv viikossa, jossa selität tuotteesi.
  • Käy suorassa lähetyksessä joka viikko ja vastaa yleisösi kysymyksiin. Ja jos olet henkilö ,tee live minkä tahansa ystäväsi kanssa lisääksesi altistumista.
  • 11) Käytä aina sijaintitunnisteita viesteissäsi, jotta aina kun henkilö menee tutki-sivulleen ja etsii sijaintia, jonka olet merkinnyt, saat heidän huomionsa.

1. Luo ammattimainen Instagram-profiili

Ensin sinun kannattaa vaihtaa Instagram-tilisi yritystoiminnaksi, jos et ole sitä jo tehnyt. Yritystili antaa sinulle paljon vaihtoehtoja, joita sinulla ei ole tavallisella tilillä. Voit esimerkiksi lisätä yhteystietosi yritysprofiiliin tai lisätä laskeutumissivusi linkit tarinoihisi, jos sinulla on yli 10K seuraajaa.

Katso PRNEWS.IO Instagram-profiili:

2. Lisää Swipe Up -painike tarinoihisi

Instagram-tarinoilla on korkea sitoutumisaste pääasiassa kahdesta syystä. Ensinnäkin ne katoavat 24 tunnin kuluttua, joten käyttäjät käyttävät aikaa nähdäkseen ne ennen kuin ne katoavat.

Toiseksi, koska ne näkyvät käyttäjien syötteiden yläpuolella, ne on helpompi huomata.

Jos tililläsi on yli 10 000 seuraajaa, voit lisätä tarinoihisi Swipe Up- tai See More-painikkeen ja mainostaa laskeutumissivua.

Jos olet esimerkiksi lanseerannut uuden kampanjan mustaa perjantaita varten, voit lisätä sen laskeutumissivun linkin tarinaan ja pyytää seuraajiasi ja B2B-yritysten omistajia tutustumaan tarjouksiisi.

3. Korosta tarinoitasi

Jos olet julkaissut jonkin jutun tarinana, mutta haluat säilyttää sen yli 24 tuntia, voit tallentaa sen korostuksena. Tarinan kohokohta pysyy profiilisi yläpuolella biosi alla ja voit säilyttää sitä niin kauan kuin haluat. Jaa kohokohdat eri luokkiin ja lisää niihin liittyvät tarinat asiaankuuluviin luokkiin. Näin uudet kävijät tai seuraajasi näkevät tarinasi aiheiden perusteella.

Muista valita kansikuva kohokohtiisi, jotta profiilisi saa esteettistä kauneutta. Mieti teemaväriä, tiettyä fonttia jne.

4. Inhimillistä brändi-imagoasi

Näytä seuraajillesi, miltä yrityksesi näyttää esittämällä autenttinen ja alkuperäinen kuva yrityksestäsi. Luo esimerkiksi haastatteluja tiimisi jäsenten kanssa, kerro yrityksesi historiasta, kerro, miten idea yrityksestäsi tuli mieleesi, luo kulissien takana olevia videoita jne.

Muilla sanoilla, esittele kuka olet ja mitä teet. Luo luottamusta ja esitä yrityksesi niin virheettömästi ja rehellisesti, että muut yritykset tekevät mielellään yhteistyötä kanssasi.

5. Jaa asiakastarinoita

Okei, mutta ei kaikkien asiakkaidesi tarinoita! Se ei ole vain hyödytöntä vaan myös turhauttavaa seuraajillesi. Lisäksi kannattaa jakaa vain sellaista, mikä on jakamisen arvoista. Keskity siis vain niihin tarinoihin, jotka ovat linjassa oman sisältösi kanssa. Muista, että jakamasi tarinat antavat paremman kuvan brändistäsi ja palveluistasi. Näin ollen muut yritykset kiinnostuvat enemmän ostamaan tuotteitasi ja palveluitasi.

Instagram B2B markkinointi Jaa asiakastarinoita

6. Käytä työntekijöiden edunvalvonnan markkinointistrategiaa

Yrityksesi Instagram-tili ei riitä Instagramin mainostamiseen. Pyydä työntekijöitäsi toimimaan puolestapuhujina omassa Instagramissaan ja muissa sosiaalisissa medioissa. He voivat kuratoida sisältöjäsi ja jakaa yrityksesi uusimpia uutisia ja tiedotteita.

Tilastojen mukaan 74 % ostajista saa vaikutteita suusanallisesti. Se kertoo siis siitä, että ihmiset yleensä kuulevat yrityksestä mieluummin epäsuorasti kuin yritykseltä itseltään. Muista, ettet saa pakottaa tiimisi jäseniä julkaisemaan tiukasti samaa sisältöä tai julkaisemaan samaa postausta uudelleen. Anna heille riittävästi liikkumavaraa ilmaista oma mielipiteensä ja tee siitä varsin henkilökohtainen.

Käytä työntekijöiden edunvalvontaan perustuvaa markkinointistrategiaa Instagram B2B-markkinoinnissa.

7. Esittele tuotteesi ja palvelusi

Instagramin kuvapohjaisen luonteen vuoksi tällä alustalla voit esitellä tuotteitasi ja palveluitasi täydellisesti kuvien avulla. Ei vain kuvien, vaan myös designien, infografiikkojen, demovideoiden, lyhyiden yksinkertaisten animaatioiden, tuotteiden lanseerausvideoiden ja monien muiden videoiden avulla.

Voidaksesi vaikuttaa visuaalisesti yleisöösi Instagramissa, sinun tulisi huolehtia visuaalisesta sisällöstäsi. Se ei kuitenkaan tarkoita, että tekstisisältö, esimerkiksi kuvatekstit, ei olisi Instagram-markkinointistrategioissa tärkeää. Pikemminkin molempia tarvitaan, jotta voit jättää syvällisen vaikutuksen seuraajiin ja yleisöön.

Päättele, kuinka usein voit julkaista Instagramissa ja yritä tasapainottaa hauskoja kuvia ja kuvia yrityksestäsi. Kerro kuvien kautta tarina, tällä tavalla voitat varmasti. Sinun täytyy osallistaa kävijöitäsi ja herättää heidän mielenkiintonsa. Inspiroi potentiaalisia asiakkaitasi kuvilla, jotka ovat merkityksellisiä brändillesi.

Kirjoita lyhyt, mielenkiintoinen ja tarttuva kuvaus jokaiselle postaukselle. Käytä hashtageja tehokkaasti, mutta muista, että kohtuullinen raja on viisi hashtagia. Jos käytät liikaa hashtageja, kuvakuvauksesi näyttää lukukelvottomalta, sotkuiselta ja roskapostittavalta.

8. Inspiroi seuraajiasi

Yritysprofiilin tulisi tietysti julkaista tuotteistaan ja palveluistaan. Mutta tämä saattaa kuulostaa seuraajien näkökulmasta tylsältä. Tämän välttämiseksi kannattaa joskus pitää taukoa ja lopettaa postaaminen itse yrityksestä. Yritä sen sijaan postata inspiroivia sitaatteja, jotka lähettävät riittävästi positiivista tunnelmaa, jotta seuraajasi voivat jatkaa haastavasta päivästä selviytymistä. Voit myös löytää kuvia ilman tekijänoikeusrajoituksia, jotka sopivat inspiroivaan ajatukseesi.

Huomioi seuraajasi ja seuraa heitä takaisin. Jos heidän tilillään on mielenkiintoista sisältöä, voit tykätä, merkitä tai kommentoida heidän kuviaan. Se antaa sinulle loistavan mahdollisuuden luoda yhteyksiä myös muihin isompiin brändeihin ja aloittaa onnistuneesti liikesuhteet. Kannusta myös seuraajiasi jakamaan valokuviasi ja sivujasi. Myös sponsoroidut postaukset ja tuotearvostelut voivat optimoida postaustyösi huomattavasti.

9. Saa seuraajasi sitoutumaan

Instagram on tarjonnut käyttäjilleen ystävällisen ympäristön, jossa käyttäjät voivat vapaasti kommunikoida toistensa kanssa kommenttien, DM-viestien ja yritysprofiilien yhteystieto-osioiden kautta. Se ei siis ole jäykkä media, joka toimii yhteen suuntaan. Pikemminkin se toimii keskinäisen vuorovaikutuksen pohjalta.

Kannusta viestintään luovasti mukaansatempaavan sisällön avulla. Etsi tapa, jonka kautta seuraajasi haluavat käydä kanssasi keskustelua. Kysy heiltä kysymys postauksissasi tai tarinoissasi, luo tarinoihisi kysely, lähde suorana lähetyksenä ja vastaa liiketoimintaan liittyviin kysymyksiin jne.

Miten SMM-markkinointi auttaa kasvattamaan yritystäsi

Onko Instagram-tilisi valmis vahvistettavaksi?

Tutustu Instagram-palveluun ja tutustu Instagramin yritysblogiin, joka sisältää kaiken tarpeellisen, mitä todella tarvitset: askel askeleelta ohjeita, vinkkejä, live-esimerkkejä, kokemusten jakamista, uutisia jne. Se auttaa sinua ymmärtämään paremmin, miten voit kehittää luovaa strategiaasi integroimalla tämän sosiaalisen verkostopalvelun osaksi yrityksesi markkinointistrategiaa.

Lataa ILMAINEN tarkistuslistamme

Yrityksesi ottaminen Instagramiin auttaa avaamaan yrityksellesi uusia mahdollisuuksia, olipa kyseessä sitten pienyritys tai suuryritys. Instagramissa on kyse visuaalisesta sisällöstä, joka voi pelata asiakkaidesi käsiin. Pidä mielessä, että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Tämä on Instagramin tärkein motto sekä täydellinen aseesi markkinointitavoitteidesi saavuttamiseksi.

Toimialan asiantuntijat Instagramin B2B-markkinoinnista

Laurice Constantine, digitaalinen päätoimittaja @ Forbes Middle East, ex-tuottaja @ CBNC Dubai ja perustaja www.casadar.com

Laurice Constantine, digitaalinen toimituspäällikkö @ Forbes Middle East, entinen johtava tuottaja @ CBNC Dubai, ja www.casadar.com perustaja

Sosiaalisesta mediasta on tullut nopeasti yksi tehokkaimmista työkaluista jokaisen verkkosivuston omistajan arsenaalissa. Sosiaalisen median sivustot voivat auttaa yritystäsi tarjoamaan erinomaista asiakaspalvelua, edistämään uutta sisältöä ja lisäämään konversioita. Aloita lisäämällä linkki suoraan biossasi, sisällytä biossasi vain linkki sivulle, jolle toivot käyttäjien ohjautuvan.

Olet ehkä yllättynyt siitä, että Instagram tarjoaa melko kattavat analytiikkaratkaisut osana ydinpalveluaan. Instagram Insights, joka on sisäänrakennettu työkalu, mahdollistaa nopean pääsyn runsaaseen tietomäärään yleisöstäsi. Näistä tiedoista näet, mitkä postaukset ovat saaneet eniten vuorovaikutusta, sekä kuinka monta kertaa tiettyä linkkiä on seurattu. Näiden ominaisuuksien avulla voit mainostaa sisältöäsi tehokkaasti ja pitää samalla kustannukset alhaisina.
Instagram Stories on tärkeydestään huolimatta erinomainen tapa edistää sisältöäsi edelleen. Tarinat-ominaisuuden avulla on helppo linkittää takaisin sisältöösi.

Lucy Hurst, toimitusjohtaja Sherbet Donkey Media

Varmista, että julkaisemasi sisältö on yleisöäsi kiinnostavaa ja suhteutettua. Et halua sekoittaa kuvia siitä, mitä söit tänään lounaaksi tai viikonloppulomallasi, jos mainostat jotain, joka on täysin epäolennaista näiden aiheiden kannalta.

Jos on tarpeen, perustakaa ”brändi-” Instagram ja ”henkilökohtainen” Instagram. Brändi-Instagramin tulisi olla täysin se ja pysyä brändin mukaisena ja värit yhtenäisinä kauttaaltaan. Tee siitä avoin tili ja suunnittele sisältösi etukäteen, jotta näet tarkalleen, miltä se kaikki näyttää vierekkäin ja lähtee ulos säännöllisesti. Sinun on pysyttävä merkityksellisenä. Sinänsä sinun pitäisi myös olla valmis reagoimaan, joten jos jotain suurta/uutisarvoista tapahtuu joko toimialallasi tai se on maailmanlaajuinen uutinen (kuten esimerkiksi kuningattaren poismeno), sinun pitäisi julkaista sitä koskeva postaus ja ajoittaa seuraavat postauksesi uudelleen sen mukaisesti.

Kuten jo todettiin, sinun tulisi postata CTA (Call to Action), jotta ihmiset ohjautuvat Instagramista verkkosivuillesi. Myös, kuten todettiin, katso Vaikuttajia, mielestämme mikrovaikuttajat näyttävät saavan paremman ROI:n eivätkä riko pankkia, joten näitä voi hyvinkin olla syytä tarkastella, sinun on kuitenkin pidettävä ne johdonmukaisina brändisi kanssa. Älä yritä saada matkailuvaikuttajaa mainostamaan meikkivalikoimaasi tai päinvastoin.

Johtopäätös

Instagram on yksi maailman kuumimmista sosiaalisen median verkostoista. Monipuolinen yleisöpohja takaa sen, että yritykset voivat kohdentaa kohderyhmänsä ja parantaa liiketoimintaansa.

Kun otetaan huomioon Instagramin suosio monien eri-ikäisten ihmisten keskuudessa, tämän alustan valitseminen B2B PR:ääsi varten on todellinen tilaisuuden tarttumapinta. Käyttämällä yllä olevia vinkkejä voit saada Instagramin toimimaan B2B PR:ssäsi. Tärkeintä on, että aluksi kannattaa olla kärsivällinen, sillä kestää aikansa, ennen kuin tilisi saa korkean sitoutumisasteen. Jos tarvitset lisää seuraajia, voit kokeilla Instagramin seuraajasovelluksia. Toivotan sinulle onnea!

Tallenna Pinterestiin

Voit tallentaa tämän sivun Pinterest-taulullesi myöhempää käyttöä varten.

Miten Instagram voi toimia B2B-markkinoinnissa & PR Pinterest-kuva.

Uusimmat lähettäjältä Blog