Förbättra din webbplats organisera sökplaceringar med artikelmarknadsföring

28 min läst
Innehåll Dölj

Onlinemarknadsföring är en mångfacetterad nisch som omfattar många tillvägagångssätt och strategier, vilket gör att du kan marknadsföra ditt företag till fler potentiella kunder och driva organisk trafik till din webbplats. Artikelmarknadsföring är en av de tidstestade och branschbeprövade metoderna för att hjälpa företag att öka konverteringsgraden och locka fler kunder. Hur fungerar det, och vilka strategier bör du genomföra för att nå bättre resultat? Låt oss ta reda på det i den här artikeln.

PRNEWS.IO är en användarvänlig PR-plattform där du kan dela dina nyheter i några få steg.

Vad är artikelmarknadsföring?

Har du någonsin undrat hur artiklar med nyheter om en ny smartphone eller ett nytt fordon når dig? Det är mycket troligt att dessa publikationer är resultatet av en grundlig strategisk planering. Som ett resultat av detta når de ut till rätt målgrupp vid rätt tidpunkt. Processen med att planera, skriva och representera artiklar för online-communityt är känd som artikelmarknadsföring.

Artikelmarknadsföring är processen att skriva korta internetbaserade artiklar för att lämna in dem till artikelkataloger på nätet, som kommer att publicera dessa artiklar som innehåll för sina webbplatser och erbjuda artiklar som innehåll för andra medieresurser. En av de viktigaste aspekterna av artikelmarknadsföring är att skicka in artiklar med författarens biografi, som bör innehålla minst en länk till företagets webbplats eller blogg som skickat in artikeln för publicering.

Och om ditt företags webbplats inte har någon blogg men ändå letar efter en möjlighet att dra nytta av artikelmarknadsföring finns det ingen anledning att starta en blogg för detta ändamål. Med hjälp av PRNEWS.IO kan du få artiklar skrivna och distribuerade till de främsta medierna i din bransch.

Hur fungerar artikelmarknadsföring?

När du har skickat in din artikel för publicering i den utvalda onlinekatalogen bör du vänta tills artikeln är godkänd eller inte godkänd. I de flesta fall, när din artikel är relevant för ämnet i den valda katalogen och är skriven på ett anständigt språk och med god grammatik, kommer katalogen sannolikt att godkänna och publicera den. Om artikeln inte godkänns kommer du att få ett e-postmeddelande där det står att din artikel har avvisats och varför det skedde. Du kan också få förslag på hur du kan förbättra ditt innehåll ytterligare. Genom att göra de nödvändiga ändringarna kan du få din artikel godkänd och publicerad.

Sedan din artikel är godkänd och publicerad i onlinekatalogen blir den tillgänglig för användare som når den, sökmotorer som indexerar den och andra webmasters som använder artikeln för sina webbplatser. De flesta online-kataloger använder RSS-flöden som automatiskt informerar webmasters om nypublicerade artiklar, som de kan använda på sina webbplatser.

Det innebär att ju fler webbplatser som publicerar din artikel, desto fler användare kommer att läsa ditt budskap. Dessutom kommer länken som du inkluderade i din artikels bio-sektion också att spridas på internet och ge fler backlinks till ditt företags officiella webbplats.

Mål för marknadsföring av artiklar

Det största målet med artikelmarknadsföring är att attrahera nya målgrupper samtidigt som du får din artikel publicerad på så många webbplatser som möjligt. Ju oftare din artikel publiceras, desto fler leads och försäljning av den marknadsförda produkten eller tjänsten kommer du att generera. En framgångsrik kampanj för artikelmarknadsföring kommer att ge mer trafik till din webbplats, vilket kommer att förbättra din webbplats ranking i sökmotorerna, vilket gör att fler människor ser dina erbjudanden och ökar efterfrågan.

För att uppnå imponerande resultat med din artikelmarknadsföringsstrategi måste du tillhandahålla högkvalitativt och användbart innehåll som ger läsarna ett visst värde.

Fördelar med artikelmarknadsföring

Den första och främsta fördelen med att driva kampanjer för artikelmarknadsföring är att förbättra ditt företags organiska sökresultat. Att öka ditt varumärkes synlighet sker främst med hjälp av följande tekniker:

• Användning av nyckelord och nyckelfraser som är särskilt viktiga för ditt varumärke.
  • Bygga upp ett rykte för ditt företag genom en väl genomtänkt strategi för marknadsföring online och ökad varumärkeskännedom.
  • Artikelmarknadsföring gör ditt företag mer bekant för publiken.
  • Det engagerar fler användare samtidigt som det leder till fler inkommande länkar till din webbplats.

Vilka kunder kan du rikta dig till?

Artikelmarknadsföringskampanjer kan genomföras inom olika branscher, vilket gör att du kan rikta dig till ett stort antal kunder. I den moderna världen är sökning på nätet det första stället som miljontals kunder hänvisar till när de vill hitta information som är relevant för ett visst ämne eller en viss fråga. Genom att dela med sig av rätt uppgifter vid rätt tidpunkt kan varje företag effektivt marknadsföra och sälja de produkter eller tjänster som potentiella kunder är intresserade av.

Ett företag som säljer telekommunikationsplaner kan till exempel mångdubbla försäljningen genom att genomföra artikelmarknadsföring före och under vinter- och sommarsemestrarna. Sådana företag kan publicera artiklar som marknadsför deras telekomplaner och ger värdefulla tips och instruktioner om hur man kan spara på datakostnader när man åker utomlands. Genom att dela med sig av innehåll som inte har med försäljning att göra kan telekombolaget stärka sin varumärkesbild och vinna kundernas lojalitet.

Ett liknande tillvägagångssätt kan fungera för andra företag inom olika branscher. Genom att tillhandahålla högkvalitativt och värdefullt innehåll kan alla företag uppnå imponerande resultat med artikelmarknadsföringskampanjer.

7 steg för en framgångsrik kampanj för artikelmarknadsföring

Artikelmarknadsföring är rätt sätt för alla som letar efter de snabbaste och mest effektiva sätten att marknadsföra företag och locka nya kunder. Det är lätt att driva en framgångsrik och målinriktad kampanj för artikelmarknadsföring, förutsatt att du vet hur du ska göra. Kolla in följande steg för att uppnå bättre resultat.

Känn din nisch

Det är det första och mest avgörande steget som du måste ta. När du har identifierat din marknadsnisch kan du tydligt avgöra vilken typ av artiklar du ska skriva och distribuera som en del av din artikelmarknadsföringsstrategi. När du förstår din nisch kan du föreslå vem din målgrupp är och hur du kan presentera ditt företag, dess produkter och tjänster på ett tilltalande och engagerande sätt.

Hitta relevant nyckelord

Innan du skriver dina artiklar måste du grundligt undersöka nyckelord som passar din nisch och som din målgrupp sannolikt använder för att leta efter relevant innehåll. Ta fram en lista med 3-5 nyckelord och fraser som du kommer att använda i din kampanj för artikelmarknadsföring.

Tänk på titlarna för dina artiklar

Överskriften spelar en viktig roll för att fånga läsarnas uppmärksamhet och förbättra SEO. Ta dig tid och skriv fängslande rubriker för dina inlägg.

Den främsta fördelen med artikelmarknadsföring på nätet är att du kan förbättra dina organiska sökresultat avsevärt.

Artikel marknadsföring, i synnerhet, betonar nyckelfraser som är extremt viktiga och ökar deras synlighet. Den lockar inte bara till sig publik utifrån specifika nyckelord, utan samlar även publik för olika nyckelord.

Ett av de främsta ansvarsområdena är att skapa ett rykte genom marknadsföring och medvetenhet hos allmänheten. Detta ger webbplatsen ett distinkt utseende och känsla samtidigt som den blir användarvänlig och lockar fler besökare genom att öka antalet inkommande länkar till webbplatsen.

Eftersom alla artiklar du publicerar som en del av din marknadsförings strategi ska vittna om din erfarenhet och inspirera internetanvändare att bli intresserade av just din nisch, kommer typer av artiklar du skriver att bestämmas av den nischen.

Jonas Østergaard Pedersen – International SEM Manager på EcoOnline

Jag har använt artikel marknadsföring för att marknadsföra ett företag eller en idé och jag har funnit att det fungerar bäst för mig när jag närmar mig ämnet från ett perspektiv av vad jag kan ge läsaren. Om jag till exempel skriver om hur man gör sin webbplats mer tillgänglig, fokuserar jag på fördelarna med att vara tillgänglig (mer trafik, fler kunder) och ger sedan några tips om hur man gör det. När jag skriver utifrån detta perspektiv tenderar mina artiklar att vara mer hjälpsamma och få bättre respons.

Jag tycker också att det är viktigt att komma ihåg att ingen vill läsa ett försäljningstänk. Om du marknadsför något, till exempel en produkt eller tjänst, ska du se till att tala om den i termer av vad den kommer att göra för läsarna snarare än bara hur bra den är.

Julianne Stone, medgrundare av Cicinia.fr

När jag först började använda artikel marknadsföring för att marknadsföra mitt företag var jag lite nervös inför processen. Jag visste att det kunde vara ett effektivt sätt att öka exponeringen och få mer draghjälp för mina idéer, men jag var inte säker på hur jag skulle komma igång eller vilken typ av resultat jag kunde förvänta mig. Med tiden lärde jag mig dock en hel del om vad som fungerar och vad som inte fungerar när det gäller den här typen av marknadsföring.

Jag upptäckte att nyckeln till artikel marknadsföring framgång är att skapa välskrivet och insiktsfullt innehåll som verkligen talar till min målgrupp. Detta innebär att jag måste göra mycket research innan jag sätter mig ner för att skriva så att jag verkligen kan skräddarsy mitt budskap och tillvägagångssätt efter deras behov och intressen. Det innebär också att jag regelbundet lägger ut nya artiklar, så att läsarna vet att de alltid kan komma tillbaka för att få nya insikter och ny information.

En annan kritisk komponent för framgångsrik artikel marknadsföring är att nå ut till andra inom ditt område som redan är väletablerade på nätet. Dessa influencers har stora följare och etablerad trovärdighet, vilket gör dem till idealiska partners för att dela högkvalitativt innehåll med sin publik. Genom att samarbeta med dessa tankeledare genom gästinlägg eller gemensamma samarbeten i projektet kunde jag skapa medvetenhet om mitt eget varumärke och etablera värdefulla kontakter som hjälper mig att utveckla mitt företag med tiden. På det hela taget har artikelmarknadsföring varit avgörande för att hjälpa mig att nå nya kunder och få mitt företag att växa framgångsrikt.

Marcus Astin, COO of Pala Leather

När jag först började använda artikel marknadsföring för att marknadsföra mitt företag var jag lite skeptisk till dess effektivitet. Jag var inte helt säker på vad jag kunde förvänta mig, och jag hade hört en del människor säga att artikel marknadsföring inte var värt besväret. Men efter att ha lagt ner tid och kraft på att skriva och skicka in högkvalitativa artiklar regelbundet har jag insett att artikel marknadsföring är ett otroligt kraftfullt verktyg. Det har inte bara hjälpt mig att bygga upp varumärkeskännedom och driva trafik till min webbplats, utan det har också gjort det möjligt för mig att nå nya målgrupper och engagera mig med potentiella kunder på ett meningsfullt sätt. Oavsett om du vill generera leads eller bara öka din närvaro på nätet rekommenderar jag starkt att du använder artikel marknadsföring som en del av din övergripande marknadsförings strategi. Så om du är redo att ta ditt företag till nästa nivå, tveka inte – hoppa in och börja skriva idag!

Robert Burns, marknadschef för Kaskaid Hospitality &; NULEEV

Organisk SEO är en ekipage ur vilken artikelmarknadsföring uppstår. För att ett företag ska kunna generera affärer från organiska sökresultat måste de publicera artiklar som rör deras produkter och bransch.

Sedan vi började publicera skriftligt innehåll har våra konverteringar från organiska sökningar tredubblats på några månader. Förutom att varje artikel ska vara inriktad på en specifik sökning bör de knyta an till populära sökningar med hög konkurrens. Ju fler ämnen du tar upp, desto mer auktoritet har du och desto bättre rankning.

Bottom Line

I stort sett är artikelmarknadsföring ett mångsidigt och effektivt sätt att marknadsföra ditt företag och öka din närvaro på nätet. Genom att använda en kombination av dessa typer av artikelmarknadsföring kan du skapa en kraftfull och väl avrundad marknadsföringsstrategi som når din målgrupp och drivrutin trafik till din webbplats.

1. Vad är artikelmarknadsföring?

Artikelmarknadsföring är en form av innehållsmarknadsföring där företag skriver och publicerar artiklar i syfte att driva trafik till sin webbplats och generera leads eller försäljning. Artiklarna kan publiceras på företagets egen webbplats eller på tredjepartsplattformar, t.ex. artikelkataloger eller branschpublikationer.

2. Vilka är fördelarna med artikelmarknadsföring för företag?

Artikelmarknadsföring kan hjälpa företag att etablera sig som tankeledare i sin bransch, förbättra sin sökmotorrankning och generera leads och försäljning. Det kan också hjälpa företag att bygga upp relationer med andra branschexperter och publikationer.

3. Vilka typer av innehåll kan användas för artikelmarknadsföring?

Artiklar, blogginlägg, infografik, videor och andra typer av innehåll kan alla användas för artikelmarknadsföring. Nyckeln är att skapa högkvalitativt, informativt innehåll som ger läsaren värde och etablerar ditt företag som expert inom din bransch.

Artikelmarknadsföring innebär att skapa och publicera artiklar som är relaterade till din bransch eller affärsnisch, i syfte att driva trafik till din webbplats och öka din ranking i sökmotorerna.

Det finns flera typer av artikelmarknadsföring, var och en med sina unika fördelar och användningsområden. Här är några av de vanligaste typerna av artikelmarknadsföring:

Gästebloggning

Detta innebär att du skriver artiklar för andra webbplatser eller bloggar inom din bransch eller nisch. Med gästbloggande kan du nå en ny publik och marknadsföra ditt företag till personer som kanske inte har hört talas om dig tidigare. Det hjälper också till att bygga relationer med andra bloggare i din bransch, vilket kan leda till framtida samarbeten och möjligheter.

Det är en oumbärlig del av varje artikels marknadsföringsstrategi. Om du känner till bloggar som accepterar gästinlägg i din nisch, är du välkommen att pitcha dem och be om att få publicera din artikel.

Artikelkataloger

Dessa är webbplatser där du kan skicka in artiklar om olika ämnen. Artiklarna publiceras vanligtvis på webbplatsen och du kan inkludera länkar tillbaka till din webbplats eller blogg. Artikelkataloger kan hjälpa dig att nå ut till en större publik och förbättra din ranking i sökmotorerna.

När din artikel är klar skickar du in den till den artikelkatalog där du vill att den ska publiceras. När du skickar in din artikel ska du se till att du bifogar resursrutan med länkar, metatitlar och metabeskrivningar med dina målnyckelord.

Sök efter artikelkataloger som är relevanta för din bransch och de som riktar sig till din målgrupp. Använd både allmänna och nischspecifika termer när du gör din forskning. Det kommer att hjälpa dig att hitta de lämpligaste online artikelkatalogerna där du kan skicka i ditt inlägg.

Om du vill publicera din artikel på mer än en webbplats, se till att göra en kvalitetsomskrivning. Duplicerat innehåll kommer inte att rankas i sökmotorerna, så du måste göra om dina inlägg om du vill att din kampanj för artikelmarknadsföring ska bli framgångsrik.

Sociala medier

Plattformar för sociala medier som LinkedIn, Medium och Facebook ger dig möjlighet att publicera artiklar och marknadsföra dem till dina följare. Denna typ av artikelmarknadsföring är utmärkt för att bygga upp ditt varumärke och för att få kontakt med din publik på en mer personlig nivå.

Du kan sprida ordet om ditt innehåll på Digg, Reddit, Slashdot eller StumbleUpon. Ju fler plattformar du använder, desto bredare kommer din publik att se ditt innehåll och nå din webbplats.

E-post nyhetsbrev

Att skicka regelbundna nyhetsbrev till dina e-postprenumeranter är ett effektivt sätt att marknadsföra ditt företag och hålla dina prenumeranter engagerade. Du kan inkludera länkar till dina senaste artiklar och blogginlägg i dina nyhetsbrev, vilket kan driva trafik till din webbplats och förbättra din sökmotorrankning.

Infografik

Infografik är ett visuellt sätt att presentera information och data. De är lätta att dela på sociala medier och andra onlineplattformar och kan bidra till att öka din varumärkeskännedom och nå en ny publik.

PRNEWS.IO för artikelmarknadsföring

PRNews.io är en online-plattform som kopplar samman företag och privatpersoner med ett stort nätverk av medier och tillhandahåller distribution av pressmeddelanden och tjänster för att nå ut till media. Plattformen erbjuder ett brett utbud av medier, inklusive tidningar, onlinepublikationer, tidskrifter, bloggar och andra mediekällor, som användarna kan välja för att distribuera sitt innehåll.

Plattformen PRNews.io erbjuder ett antal funktioner som gör det enkelt för användarna att nå sin målgrupp, bland annat spårning och analys i realtid, anpassningsbara mallar för pressmeddelanden och möjlighet att rikta sig till specifika geografiska regioner eller branscher. Plattformen erbjuder också en omfattande mediedatabas, som användarna kan använda för att söka och komma i kontakt med journalister, redaktörer och bloggare som bevakar deras bransch eller ämne.

Med PRNews.io kan företag och privatpersoner effektivt nå sin målgrupp genom att distribuera sitt innehåll via betrodda medier, öka sin varumärkeskännedom och öka sin synlighet online. Dessutom erbjuder plattformen olika planer och prisalternativ som gör att användarna kan välja det distributionspaket som bäst passar deras behov och budget.

Branschexperter om artikelmarknadsföring

George Panayides, tekniker för digital marknadsföring på The Digital xx

Först artikel marknadsföring är en fantastisk white hat möjlighet att generera högkvalitativa backlinks till din webbplats. Som ett resultat av detta kommer du att se ökade rankningar på de sidor som länkas tillbaka till. För att säkerställa en naturlig länkprofil är det viktigt att sprida dina länkar över flera olika sidor.

Vi har använt artikel marknadsföring som ett sätt att skapa en naturlig länkprofil på våra kunders webbplatser och öka deras auktoritet i sökmotorerna. Artikel marknadsföring fokuserar på att generera länkar från nyheter och mycket auktoritativa webbplatser.

När du skapar innehåll är det viktigt att komma ihåg att skriva för slutanvändaren, men du kan också skräddarsy detta innehåll kring dina tjänster också. Du kanske till exempel vill marknadsföra en viss tjänst som du erbjuder och därför kan du skapa lite statistik eller värde kring detta ämne och skicka in detta som artikel marknadsföring.

Med detta får du kontroll över den information som delas kring ditt ämne och du kan skräddarsy den till din publik och konsument för att hjälpa dem att förstå de viktigaste punkterna i ditt företag eller din idé.

David Tile, grundare och VD för Article Writing.co

Att skriva och publicera överlägset innehåll är oerhört viktigt för att bygga upp ditt varumärke på nätet. Arbete med långa artiklar bidrar till att ge söktrafik och nya affärer och kan utveckla dig till en tankeledare. Men det är ingenting om du bara låter det sitta på din webbplats.

Kommer de att komma om du bygger den? Förmodligen inte. Du måste köra träningen. Du måste lägga ut den på sociala medier, på så många ställen som möjligt. Du måste använda det för att engagera dig med folk på din målmarknad. Du måste skicka det till din e-postlista. Du måste vara smart med innehållsdesign för att maximera innehållets potentiella vitalitet.

Det är bara genom att använda smarta strategier för artikelmarknadsföring som du kan hitta en vinnande väg inom innehållsmarknadsföring. Det är faktiskt bättre att publicera mycket mindre innehåll och bygga upp distribution för de artiklar du publicerar.

Andrew Tsionas, medgrundare och managing partner i Kaizenzo Inc

Jag har använt artikelmarknadsföring ett tag nu och jag kan säga att det är den riktiga varan. Som medgrundare och managing partner till Kaizenzo Inc letar jag alltid efter nya sätt att få ut vårt namn och locka kunder. Artikelmarknadsföring har varit det mest effektiva sättet hittills!

Det är ett utmärkt sätt att bygga upp din trovärdighet i branschen och bli uppmärksammad av människor som annars aldrig skulle känna till dig. Du kan nå ut till publikationer inom din nisch och se om de är intresserade av att publicera en artikel om ditt företag – och ibland till och med betala dem för att göra det!

Du kan också skriva artiklar som rör din nisch eller fokuserar på en aspekt av ditt företag eller dina tjänster och sedan lägga ut dem på webbplatser som LinkedIn Pulse eller Medium. Detta är ett enkelt sätt att bygga upp relationer med påverkare i din bransch och samtidigt få exponering för dig själv.

Jag har funnit att artikelmarknadsföring fungerar bäst när den kombineras med andra strategier för sociala medier (som betald reklam). Det hjälper till att bygga upp organisk trafik på dessa plattformar över tid så att folk fortsätter att komma tillbaka, men det ger dig också tillgång till publikationer som kanske inte vanligtvis accepterar reklam från småföretag

Erin Zadoorian, VD för BudPop

Artikelmarknadsföring är ett fantastiskt sätt att förbättra din webbplats organiska sökplaceringar.

Vi har använt det flitigt för att marknadsföra mitt företag och har satt fantastiska resultat.

Här är hur vi gjorde det:

1. Vi hittade artikelkataloger av hög kvalitet som var relevanta för vår nisch och skickade in välskrivna artiklar till dem.
  2. Vi såg till att inkludera en länk till vår webbplats i resursrutan i varje artikel. Detta bidrog inte bara till att förbättra vår placering i sökmotorerna utan ledde också till riktad trafik till vår webbplats.
  3. Vi spårade våra resultat och såg en betydande ökning av den organiska trafiken och försäljningen som ett resultat av vår artikelmarknadsföring.
  4. Vi fortsatte att skicka in artiklar regelbundet och såg hur våra placeringar och vår trafik fortsatte att öka. Hur ofta du skickar in artiklar beror på dina mål och resurser, men vi fann att 1-2 artiklar per vecka gav bäst resultat för oss.

Ofir Kruvi, produktmarknadsförare på Jika

Artikel Marknadsföring är kärnan i rankningen på Google, eftersom backlinks är Googles viktigaste mått när det gäller att godkänna sidor. Efter mer än 1000 artiklar publicerade, här är mina insikter –

• Finn ämnen som dina konkurrenter inte marknadsför. Om din artikel har fler backlinks än deras har du större chans att rankas högre.
  • För det mesta gäller att ju svårare det är att få in din artikel på en webbplats, desto bättre är kvaliteten på den länk du får (i Googles ögon).
  • Se till att de artiklar du skriver blir indexerade på Google, annars räknas de inte.

Laurice Constantine, Digital Managing Editor @ Forbes Middle East

Laurice Constantine, about Article Marketing

3. Vilka typer av innehåll kan användas för artikelmarknadsföring?

När du arbetar med rubrikerna till dina artiklar bör du tänka på följande tips om hur du kan få dina rubriker att fungera bättre i SEO:

• Håll dina rubriker korta och koncisa. Se till att de återspeglar artikelns ämne. Det vanligaste misstaget marknadsförare gör är att skriva catchy rubriker som inte matchar artikelns ämne.
  • Optimera dina rubriker för SEO. Se till att du sätter fokusnyckelordet för din artikel i rubriken. I ett perfekt scenario bör ditt målnyckelord ha hög sökvolym och låg konkurrens. Använd nyckelordet i början av rubriken, inte i slutet av den.
  • Förutom att köra nyckelordsforskning kan du också söka upp artikelrubriker på andra resurser. Du kan också söka inspiration i bloggar, i vanliga frågor och svar eller söka på nätet efter dina nyckelord i andra artiklar och bloggar.

Arbeta med artikelinnehållet

Skapa innehåll för din artikel som ger värde till dina läsare och samtidigt tilltalar dina kunder på nischmarknaden.Innehållet kan skrivas av en frilansskribent eller av ditt interna team. Oavsett vilket sätt du väljer är det viktigt att skapa relevant innehåll.

När du arbetar med innehållet för din artikelmarknadsföringskampanj bör du se till att skriva ett högkvalitativt material som fångar läsarnas uppmärksamhet och motiverar dem att navigera till din webbplats.

Du kan överväga att använda följande tips när du skriver innehåll:

• När du skriver dina artiklar bör du använda enkla ord och tydliga fraser som alla kan förstå. Skriv på ett sätt som om du pratade med en vän. Det är budskapet i din artikel som kommer att fånga läsarnas uppmärksamhet och uppmuntra dem att ta ytterligare steg för att få mer information om ditt varumärke.
  • De flesta internetanvändare är för upptagna eller lata för att läsa långa inlägg, så att skriva en artikel som innehåller 250-500 ord bör det perfekta valet för att leverera dina mål till målgruppen.
  • Som nämnts ovan ska du skicka dina artiklar med en författarbiografi på 2 eller 3 meningar med din webbplats URL-adress. Din biografi kommer att visas i slutet av artikeln eller i ”resource box”-området beroende på utgivaren.

Typer av artikelmarknadsföring

Gästebloggning

Artikelkataloger

Sociala medier