Fallstudie: Hur We Digitize ApS förbättrar betting- och spelkundernas trafik, synlighet och försäljning

9 min läst
Case Study: How We Digitize ApS Enhances Betting and Gambling Client's Traffic, Visibility, and Sales

Vi digitaliserar och ökar försäljningen

We Digitize ApS

I denna fallstudie fördjupar vi oss i det dynamiska samarbetet mellan We Digitize ApS, en framstående digital byrå från Danmark, och PRNEWS.IO.

Vi vill rikta ett stort tack till Søren Lauvring, SEO & Campaign Manager på We Digitize ApS, för att han gav oss en intervju och generöst delade med sig av sina värdefulla insikter och erfarenheter.

Søren Lauvring:

”We Digitize är en digital marknadsföringsbyrå baserad i Danmark. Vi fungerar främst som en grossist som betjänar cirka 400 digitala byråer, varav majoriteten är belägna utomlands. I vårt tjänsteutbud ingår att agera konsulter för webbplatsutveckling, konverteringsoptimering, SEO, PPC, hantering av sociala medier, länkbyggande, copywriting samt strategi, försäljning, branding och rykteshantering – allt inom den digitala sfären.

Vårt mål är att konsekvent leverera exceptionella tjänster till våra kunder samtidigt som vi vågar oss in på nya och spännande marknader. Dessutom siktar vi på att fördjupa oss i AI:s roll inom digital marknadsföring när vi går vidare.”

Problem: Utmaningar i nischade branscher, med fokus på vadslagnings- och spelsektorerna

Byrån arbetar med kunder inom utmanande nischer, såsom sportbetting och gambling. Att marknadsföra nischer inom betting och gambling kan innebära flera utmaningar på grund av olika faktorer.

Alla medier är dock inte villiga att publicera sådant innehåll och de som gör det avstår ofta från att offentligt och öppet avslöja information om det.

Betting- och spelbranschen är ofta föremål för strikta regleringar och rättsliga ramar i många länder. Dessa regleringar kan innebära begränsningar för reklam och marknadsföringsaktiviteter, vilket gör det svårt att nå ut till en bred publik.

Vadslagnings- och spelbranschen är mycket konkurrensutsatt, med många etablerade aktörer som slåss om kundernas uppmärksamhet. Att sticka ut och differentiera sig från konkurrenterna kräver kreativa och innovativa marknadsföringsstrategier.

Plattformar för onlineannonsering, såsom sökmotorer och sociala medieplattformar, har ofta särskilda policyer och restriktioner för marknadsföring av spel och spelrelaterat innehåll. Dessa begränsningar kan ytterligare försvåra marknadsföringsinsatser.

För att övervinna dessa utmaningar krävs en omfattande förståelse för branschen, innovativa marknadsföringsstrategier, efterlevnad av regler och att bygga förtroende och trovärdighet bland potentiella kunder.

Det är därför digitala byråer ofta stöter på svårigheter när de marknadsför kunder från liknande nischer.

PRNEWS.IO: Vilka mål, syften eller problem fick dig att använda PRNEWS.IO:s tjänster?

Søren Lauvring: Vi drogs till PRNEWS.IO eftersom vi alltid letar efter välrenommerade medier som är väl lämpade för att öka medvetenheten om våra kunders produkter, budskap och prestationer.

PRNEWS.IO: Har ni provat andra lösningar tidigare som inte fungerat? Vilka var några av de största utmaningarna ni ställdes inför under publiceringsprocessen?

Søren Lauvring: Vi har provat många andra lösningar, och utmaningarna har alltid varit leveransen. Antingen var den långsam eller så skedde den inte alls.

Lösning: Samarbete mellan We Digitize ApS och PRNEWS.IO

PRNEWS.IO löser problem relaterade till utmanande nischer genom att ge insikter om medier som accepterar känsliga ämnen. Med ett PRNEWS.IO PRO-konto har byråerna obegränsad tillgång till denna ovärderliga information, vilket gör att de kan navigera i sådana nischer utan begränsningar.

PRNEWS.IO: Vad har teamet gjort för att uppnå dina mål?

Søren Lauvring: PRNEWS.IO-teamet har alltid varit tillmötesgående och hjälpsamma med att föreslå lämpliga medier samt se till att vårt annonsinnehåll publicerades i rätt tid och på ett smidigt sätt.

Till exempel tillhandahåller vårt PRO-konto tjänsten Bulk Site Checker, som effektiviserar innehållsdistributionsprocessen. Så här fungerar det:

• Samla in backlinks från dina konkurrenter med hjälp av verktyg som Ahrefs eller andra liknande verktyg.
  • Ladda upp den samlade listan till Bulk Site Checker.
  • För varje webbplats får du information som placeringspris, SEO-egenskaper och mer.
  • Köp placeringsrättigheterna för ditt innehåll, inklusive bakåtlänkar till den marknadsförda artikeln, och observera tillväxten i indikatorer.

Observera: Denna tjänst är exklusivt tillgänglig för PRO-prenumeranter.

Resultat: We Digitize ApS hjälper sina kunder med ökad trafik, synlighet på nätet och försäljning

Inom en månad underlättade PRNEWS.IO publiceringar för We Digitize ApS kunder i tre olika länder: USA, Chile och Storbritannien.

PRNEWS.IO-teamets snabba arbete förtjänar särskild uppmärksamhet, eftersom varje artikel publicerades inom 2-6 dagar efter inlämning.

Artiklarna publicerades på olika webbplatser, var och en med sin egen målgrupp och SEO-indikatorer:

Som ett resultat av detta har många av dessa artiklar uppnått gynnsamma placeringar på Google för nyckelord som är viktiga för We Digitize ApS kunder.

PRNEWS.IO: Vilka är resultaten av arbetet? Har du nått det mål du satte upp tidigare?

Søren Lauvring: Alla våra kunder har genomgående upplevt betydande ökningar av sin trafik och synlighet på nätet, vilket har ökat deras försäljning. PRNEWS.IO har varit en stor hjälp i det avseendet.

PRNEWS.IO: Har tjänsten PRNEWS.IO uppfyllt dina förväntningar? Timing, kvalitet och bekvämlighet

Søren Lauvring: Allt har fungerat felfritt och vi är mycket nöjda med vårt nuvarande samarbete.

PRNEWS.IO: Skulle du kontakta PRNEWS.IO-teamet med ett nytt uppdrag?

Søren Lauvring: Ja, alltid. Vi vet att det kommer att hanteras professionellt och snabbt, och det hjälper oss att nå våra marknadsföringsmål.

Framgång är när vi kan se att våra kunders webbplatser presterar bra när de följer våra personliga marknadsföringsstrategier för dem. Om de ökar sin trafik och synlighet på nätet och är nöjda med resultatet, då är vi det också. Om vi kan skapa värde är ingen uppgift för stor eller liten.

Søren Lauvring

Senaste från Blog