Linkkien rakentaminen verkkokauppasivustoille: helppo opas vuonna 2023

16 minuuttia luettu

eCommerce-linkkien rakentaminen. Laadukkaiden linkkien rakentamista verkkosivuston edistämiseksi hakutuloksissa kutsutaan linkkien rakentamiseksi. Itse asiassa laadukkaat linkit muodostavat 30 prosenttia sivusi Google-luokituksesta.

Miksi linkkien rakentaminen on niin vaikeaa? Mitkä ovat parhaat strategiat verkkokaupassa? Ja voitko ottaa tämän prosessin haltuun itse, vai onko sinun palkattava SEO-asiantuntija? Otetaan selvää.

Rakenna laadukkaita takalinkkejä SEO:ta varten

Miten se toimii?

Kokonaisuudessaan puhutaan ulkoisesta optimoinnista. On ymmärrettävä, että ulkoinen optimointi on todistettu markkinointitaktiikka, jolla rakennetaan bränditietoisuutta, mikä lisää todennäköisyyttä sille, että verkkosivustosi sijoittuu korkealle sijalle verkossa ja kasvattaa merkittävästi vierailujen määrää. Siksi linkkien rakentamista pidetään yhtenä tehokkaimmista SEO-optimointimenetelmistä erityisesti verkkokaupan suunnalla. Siten käy ilmi, että se parantaa orgaanisia hakukoneiden sijoituksia ja parantaa siten asemaasi verkossa.

Mutta linkkien rakentaminen ei toimi, jos:

• on vaikea ymmärtää mainostamasi tuotteen tai palvelun arvoa;
  • sisällöstä välittyvä asiantuntija-arvio on pinnallinen.

Kuten ennen kuin aloitat – ota huomioon nämä kaksi seikkaa!

Kuvittele esimerkiksi, että sinulla on verkkosivusto, joka on omistettu kirjojen myyntiin. Ja kun haet jotain hakusanaa, sivustosi ei näy Googlen 10 parhaan hakutuloksen joukossa. Hyvällä linkkistrategialla, eli laadukkaiden linkkien hankkimisella, voit lopulta kiivetä portaita ylöspäin ja laskeutua TOP 10:een. Mutta mikä sivusto on sinulle laadukas kumppani? Uutissivustot, sanoma- ja aikakauslehtien sivustot, kirjallisuutta käsittelevät blogit, e-kirjoja myyvät markkinapaikat (esimerkiksi AliExpress tai Amazon), humanististen yliopistojen ja kirjastojen sivustot, bukemistien ja kirjojen ystävien foorumit.

Luettelo erityisistä kirjojen uutislähteistä

Tätä varten sinun on nyt rakennettava linkkejä, luotava yhteys sivusi ja jonkun toisen sivun välille, jotta sinut voidaan nähdä. Siksi nämä linkit ovat niin tärkeitä, varsinkin jos sivu, jolla ne näkyvät, on hyvin sijoitettu yleisessä haussa.

Verkkokaupan linkkien rakentaminen kirjakaupalle.

Aluksi linkkien rakentaminen oli hallitsematonta ja määrä oli tärkeämpää kuin laatu. Kunnes Google päätti ottaa vastuun ja alkoi tarkastella näitä linkkejä tarkemmin, tarkkailla niitä ja analysoida, olivatko ne hyviä vai pelkkää roskapostia. Google itse kertoo, mitä linkkien rakentaminen on sille, juuri siinä mielessä kuin SEO-asiantuntijat käyttävät.

Es kannattaa googlettaa kysely ”linkkijärjestelmät”, etsiä Googlen tietopankista ja tutkia tätä sivua. Tänään käymme sitä hieman läpi ja kiinnitämme huomiota yksittäisiin kohtiin.

Google huomauttaa erityisesti, että liiallinen linkinvaihto tyyliin ”linkitä minuun ja minä linkitän sinuun” ja että affiliate-sivustot, jotka ovat vain ristiinlinkittämistä varten, voivat heikentää sivustosi sijoitusta hakutuloksissa. Googlen apu heijastelee myös muita asioita, joten ole aina varovainen sen kanssa, mitä Google sanoo. Hyvin usein ne ovat lausunnoissaan ristiriidassa keskenään: yksi insinööri voi sanoa yhtä asiaa, toinen kehittäjä päinvastaista. Ja tämä seikka on syytä huomioida. Ota siis sääntönä: kaikki, mitä Google väittää, on ainakin testattava. Varsinkin jos Google sanoo, ettei se toimi.

Google esimerkiksi vastustaa sellaisten ohjelmien ja palveluiden käyttöä, jotka luovat automaattisesti linkkejä verkkosivustolle. Se vastustaa myös sitä, että palveluehdoissa tai muussa sopimuksessa vaaditaan tätä tai tätä linkkiä, kun kolmannen osapuolen resurssin sisällön omistaja ei saa antaa Googlelle tietoja lähtevästä linkistä.

Seuraavat kohdat: Kaikki linkit, joiden tarkoituksena on manipuloida PageRankia tai sivuston sijoitusta Googlen hakutuloksissa, voidaan katsoa osaksi linkkijärjestelmää ja Googlen Webmaster Guidelines -ohjeiden rikkomiseksi.

Toinen mielenkiintoinen seikka: Google rohkaisee ihmisiä löytämään tällaisia linkkejä ja jakamaan niitä järjestelmän kanssa. Tee omat johtopäätöksesi, kilpailijasi voivat vain ”vasikoida” sinusta, joten on parempi tehdä kaikki ammattimaisesti ja sääntöjä rikkomatta.

Linkkien rakentamisen tavoitteet verkkokaupassa

Tiedämme, että seuraava kysymys, jonka kysyt itseltäsi on, miksi linkkien rakentaminen on niin tärkeää. Tai toisin sanoen, miksi on niin tärkeää, että muut sivustot (blogit, kaupat, yritykset) linkittävät osoitteenne. Syy on varsin yksinkertainen: niiden avulla kerrot hakukoneille, että sivustosi on suosittu, että ihmiset tuntevat sen ja että siellä kannattaa käydä.

Mitä enemmän linkkejä sinulla siis on, sitä paremmalta kuulostat hakukoneiden silmissä ja sitä korkeammalle ne sinut arvioivat. Muista tietysti, että näiden linkkien on oltava laadukkaita, sillä jos linkit tulevat ”kyseenalaisilta” sivuilta, voit luoda päinvastaisen vaikutuksen.

Verkkokaupan tapauksessa tämä on vielä tärkeämpää, sillä jos onnistut saamaan suosiota, se ennustaa hyvää myyntiä ja lisää liikennettä sivustollesi.

Mitä tarvitaan, jotta sivustolla on backlinkkejä?

Jotta muut sivustot julkaisevat laadukkaita linkkejä resurssillesi, julkaise ainutlaatuista ja relevanttia sisältöä, joka voi saada suosiota itsestään. Julkaisijat julkaisevat yleensä linkkejä tehtyään tietoon perustuvan valinnan tietyn resurssin hyväksi. Mitä hyödyllisempää sisältösi on, sitä todennäköisempää on, että joku linkittää sinuun. Tämä on Googlen arvovaltainen mielipide.

Kaiken verkkokauppaprojektin tärkein sisältö on niiden tuotekortit. Sen pitäisi olla niin kätevä ja rikas epätäydellinen tieto, että ihmiset haluavat jakaa sen. Joten jos haluat työskennellä sisältösi kanssa, sinun on tehtävä siistejä tuotekortteja. Jos ne eivät ole kovin hyviä sinulle, niin vastaavasti esimerkiksi yhdessä blogissa et mene pitkälle. Tee ensin mahtavat laskeutumissivut, sitten voit alkaa miettiä blogia.

Mutta kuten voit kuvitella, ihmiset linkittävät paljon todennäköisemmin sisällön sivulle kuin tuotesivulle – joten kun saat kaikki tuotekorttisi timanttisen näköisiksi, voit rohkeasti mainostaa arvokasta sisältöäsi backlinkkien avulla tiettyihin tuotteisiin.

Esimerkiksi ”Auto”-niche-osiossa näytä, mitkä merkit ovat nyt suosittuja maassasi, mitä malleja myydään parhaiten, mitkä mallit ovat halpoja, mitkä kalliita, mihin merkkeihin palataan, mitkä merkit ovat saaneet positiivisia arvosteluja käyttäjiltä ja mitkä eivät ole kovin hyviä. Tämä on loistava tapa rakentaa laadukkaita linkkejä sekä helppo linkkien rakentaminen verkkokauppasivustoille, jota Google ja muut hakukoneet arvostavat.

Myös brändisisällön levittämiseen voit käyttää PRNEWS.IO:n palveluita ja rakentaa laadukkaita takalinkkejä. Lähetä artikkelisi maailman suosituimmille uutissivustoille!

Linkkien rakentamisen strategiat verkkokauppaa varten

Nyt kun tiedät, mitä ”linkkien rakentaminen” tarkoittaa, on aika alkaa miettiä, miten suunnitella oikein verkkokaupan linkkien rakentamisstrategia. Ja tämä tapahtuu seuraavien seikkojen ansiosta.

Katso kilpailijoitasi

Joo, sinun on tehtävä se. Sinun on tiedettävä, mitä kilpailijasi ovat tehneet ja mitä he tekevät tehdäkseen paremmin tai ainakin välttääkseen astumasta samaan haravaan.

Ensin etsi avainsanat, joille haluat sijoittua. Analysoi niiden semantiikka ja etsi kannattavia avainsanoja, joilla on vähän kilpailua. Tutki kaikki kilpailijat mistä tahansa aiheesta, mainoksesta tai avainsanasta käyttämällä erilaisia analyysityökaluja niiden liikennelähteiden tunnistamiseksi.

Tutustu Ahrefsiin

Se on työkalu, jonka avulla voit analysoida takalinkkejä ja nähdä, ovatko ne laadukkaita. Lisäksi voit tunnistaa kilpailijasi ja analysoida heitä SEO-näkökulmasta. Lisäksi se kertoo, mistä linkit tulevat, joten voit selvittää, mitkä linkit ovat tehokkaimpia. Kiinnitä erityistä huomiota siihen tekijään, ovatko nämä linkit peräisin luonnollisesti vai ovatko ne SEO-optimoijien manipuloinnin tulosta. Jos ymmärrät, että linkit tämäntyyppiselle sivulle asetetaan luonnollisesti, voit yrittää vahvistaa sitä, eli painaa vipua, vielä enemmän, saadaksesi sinne tällaisia linkkejä.

Rakenna linkkien lisäksi myös suhteita

Suhteiden rakentaminen vaikuttajiin on nykyään yhtä tärkeää kuin luuletkin. Siksi verkkokauppamarkkinoistasi riippuen sinun on kätevää löytää alan vaikuttajia ja pyytää heitä suosittelemaan sinua. Vaikuttajat ovat ihmisiä, joilla voi olla suuri yleisö ja jotka saattavat olla kiinnostuneita siitä, mitä myyt. Tämä on niin luova linkkien rakentamistapa verkkokauppasivustoille.

joukkomarkkinointi

Se on kohdeyleisön houkuttelua suositteluarvostelujen sijoittamisella eri sivuille, foorumeille, blogeihin. Kommentit ovat johtavassa roolissa, sillä ne ovat vahvistettu suositus epäilevälle asiakkaalle. Joukkomarkkinoinnin avulla voit antaa luonnollisen linkkiprofiilin, lisätä yleisön tavoittavuutta ja parantaa yrityksesi imagoa. Joukkomaininnat asiaankuuluvilla sivustoilla voivat johtaa verkkoportaaliin satunnaisten käyttäjien lisäksi potentiaalisia asiakkaita.

Yhteistyötä muiden yritysten kanssa

Kyllä, voit tarjota yhteistyötä yritykselle, jolla on samanlainen yleisö kuin sinulla. Sinulla voi esimerkiksi olla kosmetiikan verkkokauppa. On hyvä idea tehdä yhteistyötä naistenvaatteiden verkkokauppasivuston kanssa. Se olisi mukavaa, koska voisit luoda kuvia, joissa näkyy meikkisi ja samalla vaatteita heidän kaupastaan. Yhteistyö on nykymaailmassa paljon tehokkaampaa kuin kilpailu. Esimerkiksi Adidaksen x Pradan, urheilun ja klassikoiden yhdistäminen. Ehkä tämä oli alku lenkkareiden käyttämisen muodille mekon alla?)

Älä unohda sisäisiä linkkejä

Ulkoiset linkit ovat yhtä tärkeitä kuin sisäiset linkit. Niistäkin kannattaa pitää huolta, koska ne parantavat SEO:ta, mikä tarkoittaa, että kerrot Googlelle, että sivustollasi on muita sivuja (artikkeleita, tuotteita jne.), jotka liittyvät tähän. Näin luot koko verkoston kauppasi ympärille. Mutta jälleen kerran, älä unohda laatua ja pidä huolta auktoriteetistasi.

Vaihe vaiheelta etenevä tekniikka tuottavaan verkkokaupan linkkien rakentamiseen

1. Määritä linkkien budjetti. Sivustoa ei tarvitse kerralla täyttää takalinkkeillä, jos niitä ei ennen ollut lainkaan. Tärkeää on linkkiprofiilin tasainen ja jatkuva rakentaminen.
  2. Tuntemusta linkkien rakentamisen tekniikoista omalla markkinarakollasi. Toisin sanoen sinun on analysoitava vähintään 10 tärkeintä kilpailijaa ja ymmärrettävä, mitä sivustoja he käyttävät sijoittamiseen, tunnistettava vahvuudet ja heikkoudet sekä määritettävä niiden liikennelähteet.
  3. Luo ankkurilista työtä varten. Ymmärtääksesi, kuinka paljon ja millaisia ankkureita kannattaa käyttää, sinun on tarkasteltava niiden määrää.
  4. Löydä ja kerää relevantit lahjoittajat. Voit tehdä tämän myös kilpailijoiden analyysin avulla ja valita niiden avulla sinulle sopivia sivustoja. Mielipide, jonka mukaan linkkien ostaminen vaihtopörsseistä rinnastuu linkkien rakentamiseen, on väärä. Toisin kuin ulkoisten tietojen ostaminen, linkkien rakentaminen on rutiininomainen ja aikaa vievä prosessi, koska luovuttajat valitaan manuaalisesti.
  5. Valmistele laadukasta sisältöä. (Tämä on laaja aihe erilliselle artikkelille).
  6. Rakenna aikataulu julkaisuista ja jopa linkkien sijoittelusta.

Voidaan todeta, että onnistunut linkkien rakentaminen verkkokaupan alalla tekee:

• ymmärrys kohdeyleisöstä ja sen tarpeista tietyllä markkinaraolla;
  • kilpailijoiden toiminnan analysointi;
  • pätevä myynninedistämisstrategia;
  • vaiheittainen myynninedistäminen;
  • selektiivisen alustan valinta (esimerkiksi PRNEWS.IO);
  • asianmukaiset lahjoittajat;
  • käyttämällä manuaalista linkkien sijoittelua.

Johtopäätös: Verkkokaupan linkkien rakentaminen

Kuten ymmärrät, linkkien rakentamisessa ei ole kyse jostain tempuista, tekniikoista ja tietotaidosta, linkkien rakentaminen on säännöllistä, säännöllistä, säännöllistä rutiinia, systemaattinen prosessi. PRNEWS.IO voi ottaa tämän rutiinin puolestasi ja toteuttaa sen. Kyse ei ole vain linkkien rakentamisesta. Yksinkertainen konsultointi sisällön kirjoittamisesta, lehdistötiedotteesta, mediasuunnittelusta, analytiikasta jne. on mahdollista. Ensisijaisena keinona parantaa orgaanista sijoittumista teemme yhteistyötä keskeisten tiedotusvälineiden, useiden vertikaalisten ja temaattisten verkkosivustojen kanssa. Tämä auttaa myös sinua ”nousemaan”. Kaikki kysymykset – kysy rohkeasti.

Uusimmat lähettäjältä Blog