Miten saada rahaa mediasta? Pisin joukko ideoita

26 minuuttia luettu
–>
digital media monetization

Yksi vaikeimmista kohdista verkkojulkaisuille on kysymys monetisoinnista. Laadukkaan sisällön luominen ei nimittäin ole halpaa.

Er menestyneiden mediayhtiöiden on monipuolistettava tulojaan vakuuttuakseen markkinatilanteesta, jolla on taipumus muuttua usein. Toimituskunnan ylläpitämisellä on aina  hintansa, joten kannattaa harkita kaikkia käytettävissä olevia median ja blogien rahanmuodostusmenetelmiä. Pelkkään natiivimainontaan luottaminen, vaikka se voi tuottaa todella hyviä tuloja, voi vaarantaa mediasi riskin.

Digitaalisen median parhaat rahankäytön menetelmät

*Tiedän, että olet lukenut tämän jo monta kertaa aiemmin, mutta minun on pakko käydä läpi kaikki tavanomaiset ja yleiset median monetisointimenetelmät siltä varalta, että olet missannut jotain.

#1 Maksullinen tilaus sisällöllesi

Tilasimme ennen sanomalehtiä ja odotimme joka sunnuntai uutta lehteä. Nykyään tämä periaate on levinnyt verkkomedioihin, jotka myyvät pääsyä osaan tai koko sisältöönsä. Oletko usein huomannut verkkosivustoja, joilla osa sisällöstä on vain tilaajien saatavilla? Tämä vaihtoehto toimii vain, jos pystyt tarjoamaan yleisölle tuoretta ja kiinnostavaa materiaalia.

Jos olet kerännyt suuren lukijajoukon, joka on aktiivisesti kiinnostunut blogin aiheesta, tarjoa heille maksullista tilausta. Näin luot vakaan ja pitkäaikaisen tulonlähteen.

Esimerkiksi yhdysvaltalainen The Atlantic -lehti loi The Masthead -ohjelman, joka oli suunnattu uskollisimmille lukijoille ja houkutteli ”tuhansia” jäseniä uuteen kerhoon. The Mastheadia testattiin ensin 250 jäsenellä, minkä jälkeen se avattiin tilaajille 120 dollarin vuosihintaan.

People-lehti on lanseerannut People Perks -digitaalisen ohjelman, joka antaa käyttäjille alennuksia 1 000 jälleenmyyjällä. Ohjelma maksaa 6 dollaria kuukaudessa tai 60 dollaria vuodessa.

Esimerkki: Smashing Magazine

Esimerkki: SitePoint

#2 Kumppanuusohjelmat eli CPA-markkinointi

Tänä päivänä on olemassa monia kumppanuusohjelmia eri aiheista, joihin voit liittyä mediasi kanssa. Kaikki toimii varsin yksinkertaisesti. Lisäät tuotteeseen suosittelulinkin, ja kävijä siirtyy sen yrityksen verkkosivuille, jonka kanssa olet tehnyt kumppanuussopimuksen, ja ostaa tuotteen tai palvelun. Tällaisen ostoksen jälkeen saat prosenttiosuuden myynnistä.

Voit myydä kaikkea – hostingista matkanjärjestäjien matkoihin – riippuen mediasuuntauksestasi.

Pidäksesi yllä yleisösi luottamusta älä piilottele kumppanuuksiasi. Monissa maissa tämä on lakisääteinen vaatimus. Ota asiasta yhteyttä lakimieheen. Muista myös, että mainostamiesi tuotteiden laatu vaikuttaa blogisi maineeseen, joten valitse kumppanisi huolellisesti.

#3 Kontekstimainonta

Asenna sivustollesi Google AdSense -koodi, jotta kävijät näkevät kiinnostuksen kohteitaan vastaavat mainokset ja ansaitsevat rahaa näyttämällä mainosyksiköitä. Voit valita mainosmuodot (banneri, videomainos, ponnahdusikkuna) ja päättää, mihin kohtaan sivustoa mainos sijoitetaan.

Tavoitteesi on saada mahdollisimman paljon tuloja kontekstimainonnasta, mutta älä unohda, että liian monet mainokset karkottavat kävijöitä ja huonontavat sivuston käyttäytymistekijöitä.

#4 Patreon tai jokin muu palvelu lahjoitusten ja sponsoroinnin vastaanottamiseen

Lukijoiden lahjoitusten varassa oleminen on hyvin yleinen käytäntö. Etenkin jos olet ottanut mediasi käyttöön YouTubessa.

Patreon on keskittymä, jossa fanit (”mesenaatit”) tukevat taloudellisesti kirjailijoita. Heille tarjotaan myös erilaisia bonuksia: mahdollisuus nähdä videon ensi-ilta ensimmäisenä, keskustella suljetussa chatissa ja vaikuttaa sisällön aiheiden valintaan. Yhteistyö ilman bonuksia on myös mahdollista, jolloin mesenaatit yksinkertaisesti kiittävät tekijöitä sisällöstä.

Palvelun päätarkoitus on auttaa muusikoita, videobloggaajia, kirjoittajia, toimittajia ja muita tienaamaan rahaa luovuudellaan tai löytämään rahaa projektien kehittämiseen.

Tosiasiassa on olemassa monia muitakin varainhankinta-alustoja, kuten Buy Me a Coffee.

Voit myös aloittaa crowdfundingin väliaikaisena ratkaisuna ongelmaan.

Srowdfunding esimerkiksi Patreonin kautta, joka tarjoaa sisällöntuottajille melko tasaisen tulovirran verrattuna esimerkiksi mainoksiin. Huonona puolena on tietysti se, että sinun on aktiivisesti luotava kannustimia, jotta Patronit jatkaisivat sponsorointia, olipa se sitten yksinoikeussisältöä tai jotain muuta, mitä yleisösi pitää kiinnostavana.

Dragos Badea, Yaroomsin toimitusjohtaja

#5 Sponsoroitu sisältö

Jos sinulla on suosittu sisältösivusto, voit ansaita rahaa julkaisemalla maksullisia artikkeleita. Voit tehdä yhteistyötä suoraan mainostajien kanssa tai lisätä julkaisusi PRNEWS.IO-listalle. Yleensä tällaiset julkaisut sijoitetaan merkinnällä ”mainonnan oikealla puolella”. Mutta monissa paikoissa on mainosjulkaisuja tavallisen sisällön varjolla.

#6 Mainonnan myynti

Yksi ensimmäisistä vaihtoehdoista, joihin ihmiset turvautuvat, on mainonta. Se on yksinkertainen strategia, joka tarjoaa tuottoa suhteessa kokonaisyleisöösi, mutta ole varovainen. Osa faneistasi ei arvosta mainostasi, ja aina on olemassa riski, että mainostat huonolaatuista tuotetta, joka voi vaarantaa maineesi.

Siten A List Apart tekee sen.

#7 Myydä palveluitasi

Bloggaajana voit helposti tarjota palveluita yleisöllesi. Voit tehdä sisällön kirjoittamista (olethan bloggaaja?), digitaalista markkinointia tai muita pitkälle erikoistuneita palveluita.

• Jos sinulla on matkamediaa, myy matka- ja reittisuunnitteluneuvojasi.
  • Jos bloggaat SEO:sta, myy SEO-palvelujasi jne
  • .

#8 Luo ja myy mediaasi

Olipa se uskomatonta tai ei, hyvämaineisen verkkosivuston voi myydä noin 35-40-kertaisella kuukausittaisella voitolla. Jos päätät myydä blogisi, on useita paikkoja, joissa voit tehdä sen. Tavallisten kaupankäyntialustojen lisäksi ehdotan, että otat ensin yhteyttä kapealla toimialallasi toimiviin yrityksiin tai kilpailijoihin. Nämä yritykset tietävät blogisi arvon ja osaavat hyödyntää sitä mahdollisimman hyvin, joten ne maksavat yleensä enemmän.

Tämä voidaan tehdä käyttämällä Flippaa tai vastaavia palveluja.

#9 Natiivimainonta

Natiivimainonta on jonkin tuotteen huomaamatonta suosittelua ilman suoria ostokehotuksia. Koska se on spesifistä, käyttäjät suhtautuvat siihen myönteisesti, eikä se aiheuta torjuntaa.

Helpoisin tapa aloittaa natiivimainonnalla ansaitseminen on rekisteröidä mediasi PRNEWS.IO -sivustolla julkaisijana ja alkaa saada ensimmäisiä tilauksia.

#10 Valmennus: Tee rahaa opettamalla ihmisiä

Voit pitää koulutusta reaaliaikaisesti ja saada palkkaa käytetystä ajasta. Kun kasvatat auktoriteettiasi ja jaat tietoa lukijoillesi, täydennä sisältöäsi yksilövalmennuksilla.

Erin esimerkki tästä lähestymistavasta on Copybloggerin Digitaalinen copywriter-palvelu

#11 Luo kurssi

Helpoisin tapa luoda kurssi on kirjoittaa se sarjana PDF-dokumentteja, jotka lukijasi ostaa ja opiskelee itse – aivan kuten e-kirjat, mutta joissa on harjoituksia ja lisäresursseja, jotka on suunniteltu erityisesti auttamaan lukijaa oppimaan.

Mutta on tietysti monia muitakin menetelmiä ja tapoja luoda ja myydä kurssi. Ja se on erillisen artikkelin aihe.

Esimerkki: SPI (smart passive income) -resurssi opettaa, miten sen kursseja ansaitaan ja myydään

Tee verkkokurssi ja myy sitä. Jos olet käyttänyt aikaa ja vaivaa rakentaaksesi blogistasi auktoriteetin omalla alallasi, voit käyttää tätä uskottavuutta siihen liittyvän webinaarin, työpajan tai verkkokurssin myymiseen (jota mainostetaan tietenkin sosiaalisen median kanavissasi) ja tienata sillä rahaa…. Jos olet tunnettu finanssineuvoja tai omistat rahoitusalan yrityksen, voit esimerkiksi tarjota seminaareja verosuunnittelusta ja eläkesäästöistä. Tai voisit olla digitaalinen markkinoija tai mainostoimisto, joka tarjoaa SEO 101 -kursseja (SEO). Vaikka arvokkaan kurssin kehittäminen vaatii huomattavia ponnistuksia, se voidaan toistaa pienin muutoksin, jolloin voit maksimoida sijoitetun pääoman tuoton.

Rene Delgado, Shop Indoor Golf -yrityksen perustaja ja toimitusjohtaja

#12 E-kirjan myyminen

Etukirjoista menestyneimpiä julkaisevat bloggaajat, joiden brändi perustuu kokemukseen. Voit julkaista PDF-e-kirjan joko suoraan sivustoltasi tai Amazonin kaltaisen jälleenmyyjän kautta pienellä tai olemattomalla taloudellisella panostuksella.

Näin me PRNEWS.IO:ssa teimme sen – How to Self-Publish a Free Kindle eBook on Amazon

Myydä e-kirjoja kohdeyleisöllesi. E-kirjojen myyminen on yksi yksinkertaisimmista tavoista ansaita rahaa blogilla. Jos kävijäsi ovat jo valmiiksi kiinnostuneita sisällöstäsi, he saattavat olla valmiita maksamaan pienen maksun kattavasta how-to -oppaasta. Tämä voi olla opas siitä, miten kehittää menestyksekäs dropshipping-liiketoiminta, omaperäinen fanifiktioteos tai ainutlaatuinen koirankoulutustaktiikkasi, riippuen erikoisalastasi.

Harkitse esimerkiksi parhaiten menestyneiden blogikirjoitustesi muuttamista kattavaksi ja toimivaksi e-kirjaksi tai menestyneimpien sähköpostiviestiesi niputtamista ladattavaksi oppaaksi. Myy kirjojasi blogisi lisäksi Amazonissa, Podiassa ja Gumroadissa.

MikeHinckley, Growth Equity Interview Guiden perustaja

#13 Fyysisen kirjan myyminen

Fyysisen kirjan kirjoittaminen on yksi perinteisimmistä passiivisen tulon tavoista.

Self-publishing ei vaadi sinua luomaan ja painattamaan kirjoja itse, mikä on kallis ja riskialtis yritys. Ei, nykyään on olemassa painopalveluita, kuten KDP tai Blurb, joilla voi myydä taskukirjoja.

Mutta jos haluat mennä perinteistä reittiä (ja ohittaa kirjan markkinoinnin itse), sinun on löydettävä joku, joka on valmis kustantamaan kirjasi puolestasi.

Jos valitset tätä reittiä, se on ehdottomasti yksi vaikeimmista vaihtoehdoista; ei ole helppoa löytää kirjallisuusagenttia tai kustantajaa, saati sitten luoda bestseller, joka tuo sinulle rojalteja vuosiksi eteenpäin.

Kuten e-kirjan kirjoittaminen, myös fyysisen kirjan kirjoittaminen on loistava tapa rakentaa uskottavuutta yleisösi keskuudessa, tarjota konkreettista arvolähdettä ja viedä brändisi ja mediasi uusiin korkeuksiin.

#14 Äänikirjan myyminen

Jos sinulla on loistava idea tai tieto, jonka haluat jakaa, mutta tuntuu, että kirjoittaminen ei ole paras tapa, harkitse äänikirjan äänittämistä.

Mikäli sinulla on hyvä idea tai tieto, jonka haluat jakaa, mutta tuntuu, että kirjoittaminen ei ole paras tapa, harkitse äänikirjan äänittämistä.

Tässä on useita eri tapoja ansaita passiivista tuloa:

Voit julkaista äänikirjasi itse ja linkittää siihen omassa mediassasi.

Tai voit julkaista äänikirjasi ACX:n tai Findaway Voicesin kaltaisten ohjelmien kautta ja saada rojalteja.

Se vie paljon aikaa – ja mahdollisesti rahaa laitteisiin, markkinointiin tai freelancereiden palkkaamiseen – mutta kun äänikirjasi on kerran luotu, se ei vaadi juuri mitään tukea.

Aivan kuten kirjojenkin kohdalla, äänikirjan tekeminen puolestasi voi auttaa sinua nousemaan alasi edelläkävijäksi.

#15 Mainostaminen sähköpostiuutiskirjeissä

Silminnähtävä, mutta selvästi liian vähän käytetty menetelmä. Valmiiden widgettien avulla voit kerätä käyttäjien sähköposteja ja lähettää uutiskirjeitä. Mainoksia voidaan lisätä sekä erikseen luotuihin uutiskirjeisiin että mihin tahansa muuhun kirjeeseen, jopa järjestelmäviesteihin.

Tärkeää: Ennen kuin otat rahaa sisällöstäsi, näytä potentiaalisille lukijoille muutama esimerkki sähköpostistasi, kuten The Skimm tai SitePoint tekevät:

Sähköpostimarkkinointi on olennainen rahanmuodostusstrategia blogillesi, koska toisin kuin sosiaalisen median sisältö, ”omistat” sähköpostilistasi. Voit käyttää sähköpostimarkkinointia affiliate-tuotteiden mainostamiseen ja myydä omia tuotteitasi sähköpostiin ripoteltujen CTA-painikkeiden ja linkkien avulla. Muista aina tarjota arvoa jokaisessa sähköpostiviestissäsi, sillä muuten näytät siltä, että yrität vain tehdä myyntiä välittämättä yleisöstäsi.

Chelsea Clarke, yrittäjä ja HerPaperRoute Inc:n perustaja

#16 Matkamuistotuotteet

Kun sinulla on tarpeeksi suuri fanikunta, voit ansaita rahaa matkamuistotuotteilla. Myymällä mielenkiintoisia tuotteita, kuten t-paitoja, hattuja tai mukeja, joissa on tuotemerkkisi, voit sekä tuottaa tuloja että tarjota alustan ilmaiselle mainonnalle tulevaisuudessa.

#17 Painettu materiaali

Painetut materiaalit ovat toinen digitaalinen tuote, joka on erittäin helppo aloittaa ja skaalata tuloja.

Tulostettava asiakirja on digitaalinen tiedosto, jonka ihmiset voivat ladata ja tulostaa itse oston jälkeen.

Voit kerätä tarkistuslistoja, listoja, kutsuja, suunnittelijoita jne. Mutta ennen kuin valitset painatusidean, sinun tulisi määritellä tarve tai trendi.

#18 Suhteet brändeihin

Vuonna 2023 blogien rahanmuodostukseen kuuluu yhdistelmä suhteiden kehittämistä brändeihin, affiliate-markkinointimahdollisuuksien hyödyntämistä ja ainutlaatuisen sisällön luomista, joka erottuu kilpailijoista.

Brändit etsivät aina mielenkiintoista sisältöä jaettavaksi yleisönsä kanssa, joten yhteistyö niiden kanssa voi olla loistava tapa ansaita rahaa blogillesi. Voit tehdä yhteistyötä suoraan markkinarajaasi koskevien tuotemerkkien kanssa tarjoamalla sponsoroituja postauksia tai muita palveluita, kuten tuotearvosteluja. Vaihtoehtoisesti voit tehdä yhteistyötä vaikuttajamarkkinointialustan kanssa, jotta blogisi saa enemmän näkyvyyttä.

#19 Fyysisten tuotteiden myyminen

Voit myydä digitaalisten tuotteiden lisäksi myös fyysisiä tuotteita. Tätä varten sinun kannattaa laajentaa kauppasivuja verkkosivustollasi.

Esimerkiksi Torontossa asuva valokuvaaja ja YouTuber Peter McKinnon ansaitsee rahaa mediastaan myymällä fyysisiä tuotteita myymälässä.

Ruotsalainen Nyheter24-Gruppen on tuonut markkinoille Urban Gloss -kauneustuotesarjan, johon kuuluu yövoide ja kasvoseerumi. Sähköisestä kaupankäynnistä on tullut selvää liiketoimintaa mediaholdingille, johon kuuluu kaksi kauneus-, muoti- ja lifestyle-sivustoa. Toimitusjohtajan mukaan se on myös korkean katteen liiketoimintaa.

NPR käynnisti verkkokaupan vuonna 2000. Vuonna 2002 se lanseerasi Nina Totin-laukun. NPR:n uusi hitti on sukat.

Liityimme sukkavallankumoukseen viime vuonna, ja räätälöidyt sukkamme ovat nopeasti päässeet vauhtiin

Sopato sanoo

#20 Sisältötehdas

Jokaiseen mediaan kuuluu copywritereita. Jos onnistut perustamaan työtä ja tuottamaan sisältöä paitsi medialle myös tilauksesta – saat lisätuloja.

Näin CopyBlogger tekee sen.

#21 Tapahtumien ansainta

Jos sinulla on jo vahva mediaresurssi, voit sen pohjalta helposti käynnistää ja kuratoida erilaisia tapahtumia, kuten Smashing Magazine tai New York Times tekevät.

#22 Oman kahvilan avaaminen

Joo, tämä rahan ansaintatapa ei ole kaikkein ilmeisin, mutta se on olemassa. Esimerkiksi Monocle> kirjoittaa kaikesta maailmasta niille, jotka ovat kiinnostuneita kulttuurista ja kansainvälisistä suhteista yli kansallisten rajojen. Verkkojulkaisun lisäksi heillä on myös printtimedia, kustantamo ja jopa oma kahvila.

#23 Oma sovellus

The Skimm on uutiskirje, jonka kaksi Washington Postin toimittajaa perusti. Heidän ystävänsä eivät ymmärtäneet uutisia lainkaan, joten tytöt alkoivat lähettää heille päivittäin sähköpostiviestejä, joissa selitettiin kaikkea, mitä maailmassa tapahtui. Siitä tuli niin siisti, että siitä kasvoi sovellus, jolla on 4 miljoonaa seuraajaa.

#24 työpaikkataulu

Erittäin elävä esimerkki tällaisesta monetisoinnista voi olla DOU-sivusto, joka on sekä tietotekniikka-alan ihmisille suunnattu media että erinomainen paikka työnhakuun.

Jos kirjoitat kapealle kohderyhmälle, esimerkiksi taiteilijoille, on tietysti hyvä idea julkaista sivuillasi avoimia työpaikkoja taiteilijoille.

#25 Avaa museo

Periaate on suunnilleen sama kuin oman kahvilan kohdalla.

#26 Retket

Jos mediasi aiheena on historia, arkkitehtuuri tai kaupunkisuunnittelu, voit huoletta avata matkaopastustoimiston ja ansaita tällä tavoin rahaa yleisöllesi ja tietämyksellesi

#27 Myy ratkaisuja

LookAtMedia toi markkinoille kaksi työkalua, joita he itse käyttivät toimituksissaan: Setka Editor -tuotteen ulkoasuun ja Setka Workflow -tuotteen toimituksen työn suunnitteluun.

Hubspot myy CRM:ää ja markkinoija Neil Patel myy Ubersuggest

#28 Myy taulukkolaskentaohjelmia

Jos olet hyvä Excelissä tai Google Sheetsissä, voit luoda ja myydä erilaisia taulukkolaskentataulukoita niille, jotka eivät halua tai osaa tehdä niitä itse.

Voit esimerkiksi luoda taulukkolaskentataulukoita mediabudjetoinnista, copywriterin työajanseurannasta, sisällönjakelusta jne. ja myydä niitä sivustoilla kuten Etsy tai Sellfy.

Jos pystyt kokoamaan ja myymään taulukkolaskentataulukon, joka täyttää ihmisten tarpeet, se on uskomattoman nopea, helppo ja riskitön tapa aloittaa passiivisen tulon tekeminen.

#29 NFT

Olet varmaan kuullut lyhenteen ”NFT”, joka on viime aikoina ollut kaikkien huulilla. Mutta mitä NFT:t ovat?

NFT on lyhenne sanoista Non-Fungible Tokens, ja ne ovat ainutlaatuisia digitaalisia omaisuuseriä, joiden taustalla on älykkäitä sopimuksia Ethereumin lohkoketjussa.

Periaatteessa kyseessä on tapa edustaa ainutlaatuisen digitaalisen esineen omistusta. Se muistuttaa digitaalisen taiteen keräilyä – mutta voit tokenisoida myös muita asioita, kuten twiittejä tai videopelien keräilyesineitä.

Mutta puhutaanpa siitä, miten ansaita passiivista tuloa NFT:n avulla.

Voit ansaita passiivista tuloa NFT:llä esimerkiksi rojaltien, panostusten, vuokrausten ja muiden menetelmien avulla. Tässä on paljon mahdollisuuksia.

Tällä hetkellä suosituin alusta NFT:iden luomiseen ja myyntiin on nimeltään OpenSea. Sivusto opastaa sinua hyvin prosessin läpi, mutta haluamme varoittaa sinua siitä, että se on maksullinen.

Vaikka tämän tutkimiseen ja valmisteluun menee jonkin aikaa, se voi olla hyvä vaihtoehto lisämedian rahaksi muuttamiseen.

#30 Myy kuvasi

Jos henkilökunnassasi on valokuvaaja, joka hallinnoi kuvasisältöä medialle, valokuvien myyminen verkossa voi olla sinulle loistava lisätulonlähde.

Etsy, Shutterstock, Adobe Stock, Getty Images, Alamy ja monet muut kuvapankit. Niiden avulla voit helposti julkaista kuvasi ja ansaita passiivisesti rahaa rojaltien kautta.

Riski: Voit lisätä satoja kuvia Getty Imagesin kaltaiselle alustalle, eikä yksikään niistä tuota merkittävää myyntiä. Vain muutama kuva voi tuottaa kaikki tulosi, joten sinun on lisättävä kuvia jatkuvasti ja etsittävä neulaa heinäsuovasta.

#31 YouTube-kanava

Ei ole liian myöhäistä aloittaa YouTube-kanavaa. 74 % Yhdysvaltain aikuisista käyttää YouTubea.

Mahdollisuus passiivisiin tuloihin onnistuneesta YouTube-kanavasta on suuri. Kumppanuusmyynti, sponsorointi, brändi-integraatiot ja mainostulot voivat kerryttää mukavia summia.

Ali Abdaalin Ali Abdaalin tarina on esimerkki siitä, mikä on mahdollista. Neljässä vuodessa hän tienasi YouTube-kanavallaan enemmän kuin työskentelemällä lääkärinä Britanniassa.

#32 Myydä käsitteellisiä malleja

Notion on muistiinpano-ohjelmistoalusta, joka on suunniteltu auttamaan yritysten tai organisaatioiden jäseniä hallitsemaan tietämystään tehokkuuden ja tuottavuuden parantamiseksi.

Notioniin on jo olemassa joukko malleja, jos lisäät muutaman oman mallisi toimitusten, copywritereiden ja oikolukijoiden kanssa työskentelyä varten, voit saada lisätuloja.

#33 Toimittajan matkat

Esimerkkinä oman median rahaksi muuttamisesta voivat olla journalistimatkat, joissa voit lähteä yhdessä kokeneiden mediakollegoiden kanssa hankkimaan lisäkokemusta reportaasista.

Erin silmiinpistävä esimerkki tällaisesta rahaksi muuttamisesta on L.A. Times Expeditions -ohjelma

#34 Journalismia avustavat ja tukevat rahastot

Laadukas riippumaton journalismi on tärkeää. Journalismi on eräänlainen elämäntapa. Toimittajana toimiminen on äärimmäisen vastuullista työtä, joka vaatii selkeää ajattelua sekä uhrautumista yhteisölle. Toimittajana toimiminen on myös suuri riski omalle elämälle sekä perheen ja ystävien hyvinvoinnille.
Sen vuoksi jotkut mediaomistukset perustavat rahastoja toimittajien tukemiseksi: The Guardian perustaa voittoa tavoittelemattoman yhtiön rahoittamaan journalismiaan

Yhteenvetona

Sisältö on tehokas työkalu. Ja oikein käytettynä se voi auttaa sinua kasvattamaan tulojasi huomattavasti, jopa ilman suoraa myyntiä. Tärkeintä on ymmärtää, kuka on yleisösi, jotta voit palvella heitä asianmukaisesti. Varmista, että käytät sisältöä kaikin mahdollisin tavoin, jotta voit vaihdella tulovirtojasi ja parantaa media-alan liiketoimintaasi kokonaisuutena.

Uusimmat lähettäjältä Blog