10 sisältötyyppiä sisältöstrategian monipuolistamiseksi

19 minuuttia luettu
–>
Miten valita tarpeellinen sisältötyyppi tiettyihin tarkoituksiin

Sisältö on kaikki kaikessa, etenkin kun rakennetaan monipuolista sisältömarkkinointistrategiaa. Se on se, mikä viestii yrityksesi tavoitteista ja myyntiargumenteista, ja se on se, mikä erottaa sinut kilpailijoistasi. Valitsemalla sopivan sisältötyypin yrityksesi voi lisätä relevanttia verkkoliikennettä ja muuntaa liidit. 92 prosenttia markkinoijista pitää tilastojen mukaan sisältöä erittäin tehokkaana liiketoimintakeinona. Kysymys kuuluukin, minkälainen sisältö on yrityksesi kannalta tehokkainta? Pitäisikö sinun keskittyä käyttämään vain yhtä sisältötyyppiä vai käyttää sisältömarkkinointistrategiassasi erilaisia sisältömuotoja?

Keskustellaan erilaisista sisällön muodoista, joita voit käyttää sisältömarkkinoinnissa, ja siitä, mitä hyötyä on käyttää erilaisia sisältötyyppejä, jotta kävijöitä voidaan kasvattaa asiakkaiksi.

Luettelo yleisimmistä sisältötyypeistä

Sisältöjä on saatavilla yli 100 erilaista tyyppiä, mikä on enemmän kuin tarpeeksi markkinoijille, jotka haluavat valita parhaan sisältömuodon menestyäkseen sisältömarkkinoinnissa. Vaikka ne kaikki vaikuttavat erilaisilta, kaikilla sisältötyypeillä on jotain yhteistä: ne palvelevat organisaatiosi tarkoitusta, noudattavat tiettyä rakennetta ja ovat laajalti hyväksyttyjä niitä kuluttavassa yhteisössä. Yleisimpiä sisältötyyppejä ovat esimerkiksi aloitussivut, infografiikat, podcastit, opetusohjelmat, kyselyt ja monet muut sisällön organisoinnin muodot, jotka voivat auttaa yritystäsi saavuttamaan tavoitteensa.

Katsotaanpa seuraavaa luetteloa yleisimmistä sisältötyypeistä, joita käsittelemme tässä artikkelissa:

• Blogikirjoitukset
  • Tapaustutkimukset
  • Sähköpostit
  • Kirjat
  • Opaat
  • Lehdistötiedotteet
  • Sosiaalisen median sisältö
  • Videosisältö
  • Webinaarit
  • White papers

Blogipostaus on yksi suosituimmista sisältötyypeistä, joita markkinoijat käyttävät eri liiketoiminta-aloilla.

• Blogipostaus on sisältötyyppi, jota yritykset julkaisevat blogeissaan tai muiden yhteistyökumppaneidensa verkkosivuilla. Tällaisella sisällöllä on pääaihe, jota blogikirjoituksessa käsitellään, ja tavoitteet, jotka sen tulisi saavuttaa.
  • Blogipostausten kirjoittamisella on erilaisia tarkoituksia: puhtaasti informatiivinen, opettavainen, myynninedistämistarkoituksessa jne.
  • .
  • Blogikirjoitus tulisi optimoida SEO:n kannalta, jotta kohdeyleisö löytäisi sen paremmin ja jotta resurssi, jossa se julkaistaan, olisi paremmin löydettävissä hakukoneissa.

Mitä tahansa sisältötyyppiä päätätkin käyttää markkinointistrategiassasi, kaikilla sisällön muodoilla on kolme pääpiirrettä:

• Tarkoitus. Eri sisältötyypit palvelevat eri tarkoituksia. Esimerkiksi blogikirjoituksen tavoitteena on informoida, kouluttaa ja viihdyttää.
  • Rakenne. Jokaisella sisältötyypillä on oma, alalla yleisesti hyväksytty rakenne. Lisäksi yritykset voivat käyttää uudelleen sisältörakenteen näkökohtia ja attribuutteja uusilla tavoilla. Näin yleisöllä on käsitys siitä, mitä odottaa tietyntyyppiseltä sisällöltä.
  • Hyväksyntä. Yritykset voivat rakentaa yhteisöjä sisällön avulla.

Sisältömarkkinointialusta

• 100 000+ mediajulkaisua;
  • saada takalinkkejä tuotteellesi;
  • mittakaavatyötä sisällön jakelun kanssa.

Erilaisten sisältötyyppien käytön edut

Erilaisten sisältötyyppien sisällyttämisellä sisältömarkkinointistrategiaasi on monia etuja. Tarkastellaanpa merkittävimpiä etuja.

• Sisällön luominen helpottuu ja nopeutuu huomattavasti, kun käytössäsi on erilaisia uudelleenkäytettäviä sisältörakenteita ja toistettavia prosesseja, jotka mahdollistavat nopeamman ja helpomman skaalautumisen. Jos sinulla on esimerkiksi tapaustutkimusten kirjoittamiseen käyttämäsi malli, jota tiimisi käyttää usein uudelleen, voit helposti delegoida tämän työn huolehtimatta sisällön laadusta.
  • Erilaisten sisältötyyppien sisällyttämisen avulla voit tavoittaa laajemman yleisön. Kaikkia ihmisiä ei voi tavoittaa samojen kanavien kautta. Jotkut käyttäjät käyttävät paljon sosiaalista mediaa.Jos keskität kaiken työsi sosiaalisen median sisällön kirjoittamiseen, menetät todennäköisesti mahdollisuuden luoda erilaisia sisältömuotoja.
  • Käyttämällä erilaisia sisältötyyppejä voit parantaa sisältömarkkinointistrategioitasi oppimalla, miten eri käyttäjät reagoivat jakamiisi asioihin. Sen avulla voit oppia yleisösi mieltymykset ja käyttäytymisen ja keskittyä kirjoittamaan sellaisia sisältötyyppejä, jotka vetoavat heihin eniten.

Miten eri sisältötyyppejä käytetään

Katsotaan nyt, miten voit käyttää eri sisältötyyppejä monipuolistamaan sisältömarkkinointistrategiaasi ja lisäämään brändin tunnettuutta.

Blogipostaukset

Se on yksi yleisimmistä sisältötyypeistä, joita brändit käyttävät maailmanlaajuisesti. Julkaisemalla jatkuvasti laadukkaita blogipostauksia yritys voi houkutella lisää liikennettä, asemoida itsensä auktoriteettina ja hoitaa sivuston kävijöitä. Blogipostausten luominen tarkoittaa, että sinulla tulisi olla vahva SEO-strategia käsissä:

• valitsemalla relevantit avainsanat, jotka auttavat sinua saamaan lisää liikennettä hakukoneista;
  • kehittämällä vahvoja sisäisiä linkkejä tiukka pitää kävijät sivustollasi pidempään, minkä pitäisi lisätä mahdollisuuksia muuttaa heidät hyviksi liidiksi;
  • rakentamalla takalinkkejä, jotka lisäävät liikennettä ja kasvattavat yrityksen auktoriteettia.

Miten valmistautua?

Jos lähestytään kysymystä yksinkertaisesti, artikkeli kirjoitetaan seuraavasti:

• pääteesin esittely (ongelman kuvaus);
  • teesin todistavien tai kumoavien argumenttien järjestelmä;
  • löydökset.

Artikkelin tärkeimmät asiat ovat sen informaatiosisältö ja hyöty lukijalle. Artikkelin sisällön tulisi sisältää konkreettisia faktoja, niiden analyysiä ja näihin tietoihin perustuvia johtopäätöksiä.

Jos muun tiedotusmateriaalin on oltava neutraalia ja objektiivista, tämä artikkeli voi ilmaista kirjoittajan henkilökohtaisen kannan. Hyvän sävyn sääntönä pidetään tässä tapauksessa faktojen ja mielipiteiden erottamista toisistaan sekä merkintää kirjoittajuudesta.

Tärkeä vivahde: yksi artikkeli, yksi aihe. Jos aihe on liian laaja, aineisto kannattaa jakaa useampaan artikkeliin.

Artikkeli on aika iso materiaali. Tekstin laajuus alkaa 5000 merkistä ja voi yltää pitkäluettavan kokoiseksi, useisiin kymmeniin tuhansiin merkkeihin.

Suosittu artikkelityyppi on tapaustutkimus. Niillä on myös joitakin ominaisuuksia.

Tapaustutkimuksia

Tapaus on käytännön esimerkki toimista, joita toteutat tiettyjen tavoitteiden saavuttamiseksi. Julkaisemalla tapaustutkimuksia, kuten käyttäjien suositteluja, yrityksesi voi saavuttaa tulevien asiakkaiden luottamuksen. Ei ole mikään salaisuus, että ihmiset luottavat toisten asiakkaiden sanoihin enemmän kuin ammattimaisesti kirjoitettuun markkinointitekstiin.

Tapaustutkimusten avulla potentiaaliset asiakkaasi voivat selvittää, miten yrityksesi on auttanut heitä saavuttamaan tavoitteensa, mitkä ominaispiirteet tuotteissasi tai palveluissasi vetoavat heihin eniten jne. Tapaustutkimukset ovat yrityskohtaisia. Tämäntyyppinen sisältö tulisi räätälöidä potentiaalisille ostajillesi, jotka ovat suppilon keskivaiheessa tai sen alaosassa.

Mikä on käyttötarkoitus?

Tapaukset auttavat lisäämään yrityksen uskottavuutta ja osoittamaan sen kokemuksen ja kyvyt. Näin voit sekä kehuskella saavutuksillasi että hankkia mainetta asiantuntijana.

Tapauksissa ei voida käsitellä vain onnistumisia, vaan myös epäonnistumisia. Tällaisissa tapauksissa epäonnistumisen tosiasialla ei loppujen lopuksi ole merkitystä, vaan kyse on siitä, miten kohtaat sen, miten reagoit siihen ja mitä johtopäätöksiä teet.

Miten valmistautua?

Tällaisen artikkelin tulee sisältää:

• Tehtävän ehdot ovat tavoiteltu päämäärä.
  • suoritetut toimenpiteet;
  • tulokset;
  • löydökset

Johtopäätökset-jutun tärkein osa, riippumatta tavoitteen saavuttamisesta.

Sähköpostit

Sähköposti on toinen sisältötyyppi, jonka pitäisi auttaa markkinoijia saamaan erinomaisia tuottoja. Sähköpostin avulla voit:

• rakentaa parempaa viestintää aktiivisten tilaajiesi kanssa;
  • Luo uutiskirjekampanjoita, joilla voit jakaa uusimmat uutiset ja päivitykset tilaajillesi;
  • Jaa webinaareja ja muuta middle-of-the-funnel-sisältöä yleisöllesi;
  • Muunna mahdollisista asiakkaiksi lähettämällä kohdennettuja sähköpostikampanjoita.

eBooks

Etukirjojen avulla voit asemoida brändisi luotettavana auktoriteettina omalla toimialallasi. Tämäntyyppisen sisällön pitäisi auttaa sinua hoitamaan liidit ja antamaan yleisöllesi arvokkaampia tietoja liiketoimintasi kapeasta alueesta. Tämäntyyppisen sisällön luomisen pitäisi toimia yrityksesi hyväksi, jos:

• Luotavan sisällön tulisi olla lyhyempää, ja sinun tulisi etsiä tapoja organisoida ajatuksesi käyttäjäystävällisemmin.
  • Haluat jakaa alkuperäistä tutkimusta vastineeksi käyttäjän sähköpostiosoitteesta tai maksusta.

oppaat

Opaat ovat informatiivisia, pitkämuotoisia blogikirjoituksia, jotka laskeutuvat keskimäärin 1400 sanaan. Tämä sisältötyyppi on tullut yhä suositummaksi viime vuosina.  OrbitMedian tutkimuksen mukaan pidemmät postaukset tuottavat parempia tuloksia.

Luo oppaita työstäessäsi syvällisiä pilareita, jotka korostavat yrityksesi tärkeimpiä painopistealueita. Samaan aikaan, kun työstät tekstiäsi, linkitä sisältö asiaankuuluviin alateemoihin, jolloin sisällöstäsi tulee informatiivisempaa ja arvokkaampaa lukijoille.

Lehdistötiedotteet

Lehdistötiedotteiden luominen on hyvä tapa tiedottaa tiedotusvälineille ja suurelle yleisölle yritykseesi liittyvistä uutisista, tiedotteista, tulevista tapahtumista, tarjouksista jne. Lehdistötiedotteiden avulla voit luoda kohua organisaatiosi ympärille ja lisätä brändin tunnettuutta suusanallisesti.

Huomioi seuraavat yksinkertaiset vinkit lehdistötiedotteita laatiessasi:

• Keskustele aiheista, jotka ovat merkityksellisiä yleisöllesi;
  • Kerro kuka olet, milloin, miten, missä ja mitä tarjoat missä tahansa päivityksessä, jonka jaat.
  • Anna lukijoillesi ajatuksia herättäviä sitaatteja tai muuta puhumisen arvoista tietoa.

Mitä ominaisuuksia?

Lehdistötiedotteen tehokkuuden määrittävä tekijä-informaatiosisältö

Uutistiedotteessa kerrotaan aina tapahtumista. Jos tapahtumaa ei ole, luo se, jotta voit kirjoittaa siitä. Kyllä, se toimii.

Lehdistötiedotteen tulisi olla tärkeä valitun painoksen yleisölle. Mitä laajempi on niiden ihmisten piiri, jotka ovat mahdollisesti kiinnostuneita aiheesta, sitä parempi. Ei kiinnostusta tarkoittaa ei lukijoita, mikä taas tarkoittaa ei myyntiä.

Lehdistötiedotteen tulee olla myös ajankohtainen: jos tapahtuma on tapahtunut kaksi kuukautta sitten, on info-opas toivottoman ”mätä”. Valitettavasti.

Lehdistötiedotteella on vakiorakenne:

• otsikko;
  • ;
  • liner (lead;
  • teksti;
  • sitaatit;
  • todistus yrityksestä;
  • yhteystiedot.

Tekstin ihanteellinen pituus on 2 400-2 560 merkkiä. Täydellinen lehdistötiedote sijoittuu sivulle 1 – jos se pitää painaa.

Mitä järkeä on käyttää sitä?

Vuorovaikutukseen toimittajien ja suuren yleisön kanssa. Olisi tiedotettava ajankohtaisista tapahtumista, yrityksessä tapahtuvista muutoksista ja uusien tuotteiden ilmestymisestä. Se on tärkeä väline positiivisen informaatiotaustan luomisessa brändin ympärille

Miten valmistautua?

Käännetyn pyramidin periaatteen mukaan tärkein asia on otsikossa, hieman yksityiskohtaisempi on väliotsikossa ja kaikki yksityiskohdat paljastuvat pääosassa.

Kohtaisten faktojen kertominen on välttämätöntä, ei merkityksettömien ja armottomien kuvioiden käyttäminen symboleina. Tekstiä hallitsevat aktiiviset verbit, ja tarvittava toimintasubjekti esim: ”Tehdas käynnisti uuden myymälän”. Toimintakutsuja tai avattavia mainoksia ei ole.

Tapahtumien päivämäärät ja yhteystiedot yhteydenpitoon yrityksen kanssa tarvitaan, jos toimittajat haluavat osallistua tapahtumaan tai kirjoittaa artikkelin lehdistötiedotteen perusteella.

Sosiaalisen median sisältö

Tutkimusten mukaan 59 % maailman väestöstä käyttää sosiaalista mediaa. Sinun on hyödynnettävä kaikki mahdollisuudet tavoittaa kohderyhmäsi sosiaalisen median alustojen kautta, sillä suurin osa käyttäjistä löytyy Facebookista, Instagramista, LinkedInistä ja muista alustoista. Jotta voit rakentaa tehokkaimman sosiaalisen median markkinointikampanjan, selvitä, mitä sosiaalisen median alustoja asiakkaasi useimmiten käyttävät ja mitä parasta aikataulua sinun tulisi noudattaa, jotta käyttäjien sitoutuminen olisi mahdollisimman suurta. Kun julkaiset sisältöä sosiaalisessa mediassa, varmista, että lisäät linkkejä, jotka edistävät sisältömarkkinoinnin tavoitettasi.

Videosisältö

92 % markkinoijista uskoo, että videosisältö on olennainen osa heidän sisältömarkkinointistrategiaansa. Videosisältöä voidaan käyttää eri alustoilla ja mediakanavissa. Voit lisätä videoita blogikirjoituksiin, tapaustutkimuksiin, oppaisiin, lehdistötiedotteisiin jne. Tällä sisältötyypillä on monia käyttötarkoituksia, kuten opettavainen, viihdyttävä ja myynninedistämistarkoituksessa. Markkinoijat ovat yhtä mieltä siitä, että videosisällöllä on hyvä tuotto, sillä se tuottaa positiivisia tuloksia, kuten lisääntynyttä myyntiä ja johtolankoja.

Webinaarit

Webinaarit ja videosisältö kulkevat käsi kädessä. Molemmat sisältötyypit on räätälöity vetoamaan käyttäjiin sisältömarkkinointisuppiloiden myöhemmissä vaiheissa, ja niillä pyritään saamaan aikaan enemmän konversioita. Yritykset voivat esimerkiksi järjestää webinaareja antaakseen käyttäjille vinkkejä siitä, miten tiettyä tuotetta tai palvelua voi käyttää, miten siitä voi hyötyä ja miten ihmisiä voi kutsua kokeilemaan sitä.

White papers

White papers ovat informatiivisia raportteja, joiden tarkoituksena on auttaa yritystäsi esittelemään alkuperäistä tutkimustietoa aiheesta ja vakiinnuttaa brändisi toimialasi edelläkävijänä. Erinomaisen white paperin tulisi tarjota syvällistä tietoa ja asiantuntijatutkimusta ja luoda lisäarvoa jo julkaistun julkisen tiedon lisäksi.

Vaihtele digitaalista markkinointistrategiaasi erilaisilla sisältötyypeillä.

Eri käyttäjät etsivät erilaisia sisältötyyppejä eri alustoilla ja mediaresursseilla. Erilaisten sisältötyyppien käyttämisen avulla yritykset voivat paremmin hallita viestintää yleisön kanssa. Jakamalla erilaisia sisältötyyppejä annat asiakkaillesi vapauden valita tarpeitaan vastaavaa sisältöä ja käyttää niitä mediaresursseja, jotka ovat heidän mielestään käyttökelpoisimpia, hauskimpia tai kätevimpiä.

Johtopäätös

Käytä eri tarkoituksiin erityyppistä sisältöä

• Tapahtuma kiinnostaa teemamediaa – julkaise lehdistötiedote.
  • Tiedotusoppaat hehkuttavat, ja tapahtuma kiinnostaa suurta yleisöä-julkaise uutinen.
  • On tarpeen vahvistaa asiantuntijan asemaa markkinoilla ja lisätä yrityksen uskottavuutta – kirjoita analyyttinen artikkeli.
  • Haluan kerskua saavutuksilla ja tehdä johtopäätöksiä epäonnistumisen jälkeen-valmistelen jutun.
  • Julkisuuskuvioita tarvitaan-toteuta haastattelu.
  • Mainosta uutta tuotetta-tehdään katsaus.

PRNEWS.IO-tiimi auttaa näiden materiaalien valmistelussa ja niiden jakelussa ympäri maailmaa.

Uusimmat lähettäjältä Blog