Forbedre din hjemmesides placering i organiske søgninger med artikelmarkedsføring

22 min læst

Online marketing er en multifacetteret niche, der dækker mange tilgange og strategier, så du kan promovere din virksomhed til flere potentielle kunder og drive organisk trafikstrøm til dit websted. Artikelmarkedsføring er en af de tidstestede og brancheprøvede tilgange til at hjælpe virksomheder med at øge konverteringsraten og tiltrække flere kunder. Hvordan virker det, og hvilke strategier skal du implementere for at opnå bedre resultater? Lad os finde ud af det i denne artikel.

PRNEWS.IO er en brugervenlig PR-platform, hvor du kan dele dine nyheder i få trin.

Hvad er artikelmarkedsføring?

Har du nogensinde undret dig over, hvordan artikler med nyheder om en ny smartphone eller et nyt køretøj når frem til dig? Det er meget sandsynligt, at disse publikationer er resultatet af en grundig strategisk planlægning. Som følge heraf når de ud til det rigtige publikum på det rigtige tidspunkt. Processen med at planlægge, skrive og repræsentere artikler til onlinefællesskabet er kendt som artikelmarkedsføring.

Artikelmarkedsføring er processen med at skrive korte internetbaserede artikler for at indsende dem til online artikelkataloger, som vil offentliggøre disse artikler som indhold f deres websteder og tilbyde artikler som indhold til andre medieressourcer. Et af de vigtigste aspekter af artikelmarkedsføring er at indsende artikler med forfatterens bio, som bør indeholde mindst ét link til virksomhedens websted eller blog, der har indsendt artiklen til offentliggørelse.

Hvis din virksomheds hjemmeside ikke har en blog, men stadig søger en mulighed for at drage fordel af artikelmarkedsføring, er der dog ingen grund til at lancere en blog til dette formål. Med hjælp fra PRNEWS.IO kan du få skrevet artikler og distribueret til de bedste medier i din branche.

Hvordan virker artikelmarkedsføring?

Når du har indsendt din artikel til offentliggørelse i den valgte online mappe, skal du vente, indtil artiklen er godkendt eller ikke godkendt. I de fleste tilfælde vil kataloget sandsynligvis godkende og offentliggøre din artikel, hvis den er relevant for emnet i det valgte katalog og er skrevet i et anstændigt sprog og grammatik, og hvis den er relevant for det valgte katalog. Hvis artiklen ikke godkendes, vil du modtage en e-mail med en meddelelse om, at din artikel er blevet afvist, og hvorfor det er sket. Du kan også modtage forslag til yderligere forbedring af dit indhold. Ved at foretage de nødvendige ændringer kan du få din artikel accepteret og offentliggjort.

Så snart din artikel er godkendt og offentliggjort i online-mappen, bliver den tilgængelig for brugere, der vil nå den, søgemaskiner, der vil indeksere den, og andre webmastere, der vil bruge artiklen til deres websteder. De fleste online-kataloger bruger RSS-feeds, der automatisk informerer webmastere om nyligt offentliggjorte artikler, som de kan bruge på deres websteder.

Det betyder, at jo flere websteder, der offentliggør din artikel, jo flere brugere vil læse dit budskab. Desuden vil det link, du har inkluderet i din artikels bio-sektion, også sprede sig gennem internettet og skabe flere backlinks til din virksomheds officielle websted.

Mål for artikelmarkedsføring

Det største mål med artikelmarkedsføring er at tiltrække nye målgrupper og samtidig få din artikel offentliggjort på så mange hjemmesider som muligt. Som følge heraf vil du generere flere leads og salg af det promoverede produkt eller den promoverede tjenesteydelse, jo oftere din artikel offentliggøres, jo flere leads og salg af det promoverede produkt eller den promoverede tjenesteydelse vil du generere. En vellykket artikelmarkedsføringskampagne vil bringe mere trafik til dit websted, hvilket vil forbedre din hjemmesides placering i søgemaskinerne og dermed lade flere mennesker se dine tilbud og øge efterspørgslen.

For at opnå imponerende resultater med din artikelmarkedsføringsstrategi skal du levere nyttigt indhold af høj kvalitet, som vil give læsere en vis værdi.

Fordele ved artikelmarkedsføring

Den første og vigtigste fordel ved at køre artikelmarkedsføringskampagner er at forbedre din virksomheds organiske søgeresultater. Forbedring af dit mærkes synlighed sker hovedsageligt ved hjælp af følgende teknikker:

• Anvendelse af nøgleord og nøglefraser, der er specifikt vigtige for dit brand.
  • Opbygning af din virksomheds omdømme gennem en velgennemtænkt strategi for online markedsføring og øget kendskab til dit brand.
  • Artikelmarkedsføring gør din virksomhed mere kendt for publikum.
  • Det engagerer flere brugere, samtidig med at det fører flere indgående links til dit websted.

Hvilke kunder kan du målrette mod?

Artikelmarkedsføringskampagner kan gennemføres i forskellige brancher, så du kan målrette dig mod en bred vifte af kunder. I den moderne verden er onlinesøgning det første sted, som millioner af kunder henviser til, når de skal finde oplysninger, der er relevante for et bestemt emne eller emne. Ved at dele de rigtige data på det rigtige tidspunkt kan enhver virksomhed effektivt fremme og sælge de produkter eller tjenester, som potentielle kunder er interesserede i.

For eksempel kan en virksomhed, der sælger telekommunikationsabonnementer, mangedoble salget ved at gennemføre artikelmarkedsføring før og i vinter- og sommerferiesæsonen. Sådanne virksomheder kan offentliggøre artikler, der promoverer deres telekommunikationsabonnementer og giver værdifulde tips og instruktioner om, hvordan man kan spare på dataomkostningerne, når man rejser til udlandet. Ved at dele ikke-salgsrelateret indhold kan teleselskabet styrke sit brand image og opnå kundernes loyalitet.

En lignende tilgang vil fungere for andre virksomheder inden for forskellige brancher. Ved at levere værdifuldt indhold af høj kvalitet kan enhver virksomhed opnå imponerende resultater med artikelmarkedsføringskampagner.

7 trin til en vellykket artikelmarkedsføringskampagne

Artikelmarkedsføring er den rigtige måde for alle, der leder efter de hurtigste og mest effektive måder at promovere virksomheder og tiltrække nye kunder på. Det er nemt at køre en vellykket og målrettet artikelmarkedsføringskampagne, hvis du ved, hvordan du skal gøre det. Tjek følgende trin for at se, hvordan du opnår bedre resultater.

Kend din niche

Det er det første og mest afgørende skridt, som du skal tage. Når du først har identificeret din markedsniche, kan du klart afgøre, hvilken slags artikler du skal skrive og distribuere som en del af din artikelmarkedsføringsstrategi. Når du forstår din niche, kan du foreslå, hvem din målgruppe er, og hvordan du kan præsentere din virksomhed, dens produkter og tjenester på en tiltalende og engagerende måde.

Find relevante nøgleord

Hvor du skriver dine artikler, skal du grundigt undersøge nøgleord, der passer til din niche, og som din målgruppe sandsynligvis vil bruge til at lede efter relevant indhold. Find frem til en liste med 3-5 nøgleord og sætninger, som du vil bruge i din artikelmarkedsføringskampagne.

Tænk på titlerne til dine artikler

Overskriften spiller en stor rolle for at fange læsernes opmærksomhed og forbedre SEO. Tag dig god tid, og skriv indtagende overskrifter til dine indlæg.

Mens du arbejder på titlerne til dine artikler, skal du huske følgende tips til, hvordan dine overskrifter får bedre SEO-præstationer:

• Hold dine overskrifter korte og koncise. Sørg for, at de afspejler emnet for din artikel. Den mest almindelige fejl, marketingfolk begår, er at skrive fængende overskrifter, der ikke passer til artiklens emne.
  • Optimer dine overskrifter med henblik på SEO. Sørg for, at du sætter fokus søgeordet for din artikel i dens titel. I et perfekt scenarie bør dit målnøgleord have en høj søgevolumen og lav konkurrence. Brug søgeordet i begyndelsen af overskriften, ikke i slutningen af den.
  • Udover at køre keyword research, kan du også slå artiklernes overskrifter op på andre ressourcer. Du kan også søge inspiration i blogs, i ofte stillede spørgsmål eller søge på nettet efter dine søgeord i andre artikler og blogs.

Arbejd på artiklens indhold

Skab indhold til din artikel, der vil give værdi til dine læsere og samtidig appellere til dine nichemarkedskunder.Dit indhold kan skrives af en freelanceforfatter eller af dit interne team. Uanset hvilken måde du vælger, er det vigtigt at skabe relevant indhold.

Når du arbejder på indholdet til din artikelmarkedsføringskampagne, skal du sørge for at skrive et stykke af høj kvalitet, der fanger læsernes opmærksomhed og motiverer dem til at navigere til dit websted.

Du kan overveje at bruge følgende tips, mens du skriver indhold:

• Hvis du skriver dine artikler, skal du bruge enkle ord og klare sætninger, som alle kan forstå. Skriv på en måde, som om du talte med en ven. Det er budskabet i din artikel, der vil fange dine læseres opmærksomhed og opfordre dem til at tage yderligere skridt for at få flere oplysninger om dit brand.
  • De fleste internetbrugere har for travlt eller er for dovne til at læse lange indlæg, så at skrive en artikel, der indeholder 250-500 ord, bør være det perfekte valg til at levere dine mål til målgruppen.
  • Som nævnt ovenfor skal du sende dine artikler med 2 eller 3 sætninger med en forfatterbiografi, der indeholder din hjemmesides URL-adresse. Din bio vil blive vist i slutningen af artiklen eller i “resource box”-området afhængigt af udgiveren.

Send artiklen

Når din artikel er klar, skal du indsende den til den artikelmappe, hvor du gerne vil have den offentliggjort. Når du indsender din artikel, skal du sørge for at vedhæfte ressourceboksen med links, metatitler og metabeskrivelser med dine mål-søgeord.

Søg efter artikelkataloger, der er relevante for din branche og dem, der er målrettet din målgruppe. Brug både generelle og nichespecifikke termer, mens du laver din research. Det vil hjælpe dig med at finde de mest egnede online artikelkataloger, hvor du kan indsende dit indlæg.

Hvis du ønsker at offentliggøre din artikel på mere end ét websted, skal du sørge for at lave en kvalitetsomskrivning. Duplikat indhold vil ikke rangere i søgemaskinerne, så du bliver nødt til at lave dine indlæg om, hvis du vil have din artikelmarkedsføringskampagne til at blive en succes.

Promotion af artiklen

Brug sociale medieplatforme til at promovere dine artikler. Du kan f.eks. sprede budskabet om dit indhold på Digg, Reddit, Slashdot eller StumbleUpon. Jo flere platforme du bruger, jo bredere vil dit publikum se dit indhold og nå dit websted.

Gæsteindlæg

Det er et uundværligt element i enhver artikels markedsføringsstrategi. Hvis du kender blogs, der accepterer gæsteindlæg i din niche, er du velkommen til at pitche dem og bede om at offentliggøre din artikel.

Brancheeksperter om artikelmarkedsføring

George Panayides, Digital Marketing Tekniker hos The Digital xx

Første artikel markedsføring er en fantastisk hvid hat mulighed for at generere høj kvalitet backlinks til dit websted. Som et resultat af dette vil du se øgede placeringer på tværs af de sider, der linkes tilbage også. For at sikre en naturlig linkprofil er det vigtigt at sprede dine links over flere forskellige sider.

Vi har brugt artikelmarkedsføring som en måde at skabe en naturlig linkprofil på tværs af vores kunders hjemmesider og øge deres autoritet på søgemaskinerne. Artikelmarkedsføring fokuserer på at generere links fra nyheder og meget autoritative websteder.

Når du skaber dit indhold er det vigtigt at huske at skrive til slutbrugeren, men du kan også skræddersy dette indhold omkring dine tjenester. For eksempel kan du måske ønske at promovere en bestemt tjeneste, du tilbyder, og derfor kan du skabe noget statistik eller værdi omkring dette emne og indsende dette som artikelmarkedsføring.

Med dette giver det dig kontrol over de oplysninger, der deles omkring dit emne, og du kan skræddersy dem til din målgruppe og forbruger for at hjælpe dem med at forstå de vigtigste punkter i din virksomhed eller idé.

David Tile, stifter og administrerende direktør for Artikel Writing.co

David Tile, stifter og CEO af Article Writing.co

Udarbejdelse og offentliggørelse af overlegen indhold er enormt vigtigt for at opbygge dit brand online. Arbejdet med lange artikler er med til at give søgetrafik og nye forretninger, og det kan udvikle dig til en tænkt leder. Men det er ingenting, hvis du bare lader det ligge på dit websted.

Hvis du bygger det, vil de så komme? Sandsynligvis ikke. Du er nødt til at køre træningen. Du skal poste den på de sociale medier, så mange steder som muligt. Du skal bruge det til at engagere dig med folk i dit målmarked. Du skal sende det ud til din e-mail-liste. Du skal være smart med indholdsdesign for at maksimere indholdets potentielle vitalitet.

Kun ved at implementere smarte artikelmarkedsføringsstrategier kan du finde en vindende vej inden for content marketing. Faktisk er det bedre at udgive langt mindre indhold og opbygge distribution til de stykker, du udgiver.

Andrew Tsionas, medstifter og administrerende partner i Kaizenzo Inc

Jeg har brugt artikel markedsføring i et stykke tid nu, og jeg kan fortælle dig, at det er den ægte vare. Som medstifter og administrerende partner af Kaizenzo Inc. er jeg altid på udkig efter nye måder at få vores navn ud og tiltrække kunder. Artikelmarkedsføring har været den mest effektive måde indtil videre!

Det er en fantastisk måde at opbygge din troværdighed i branchen og blive bemærket af folk, som ellers aldrig ville kende dig. Du kan henvende dig til publikationer i din niche og se, om de er interesserede i at offentliggøre en artikel om din virksomhed – og nogle gange kan du endda betale dem for at gøre det!

Du kan også skrive artikler, der relaterer til din niche eller fokuserer på et aspekt af din virksomhed eller dine tjenester, og derefter lægge dem ud på websteder som LinkedIn Pulse eller Medium. Dette er en nem måde at opbygge relationer med indflydelsesrige personer i din branche på, samtidig med at du får eksponering for dig selv.

Jeg har fundet ud af, at artikelmarkedsføring fungerer bedst, når den kombineres med andre strategier for sociale medier (som f.eks. betalt annoncering). Det hjælper med at opbygge organisk trafik på disse platforme over tid, så folk bliver ved med at komme tilbage, men det giver dig også adgang til publikationer, der måske normalt ikke accepterer reklamer fra små virksomheder

Erin Zadoorian, administrerende direktør for BudPop

Artikelmarkedsføring er en fantastisk måde at forbedre din hjemmesides organiske søgerangering på.

Vi har brugt det flittigt til at promovere min virksomhed og har set gode resultater.

Sådan har vi gjort det:

1. Vi fandt artikelkataloger af høj kvalitet, der var relevante for vores niche, og indsendte velskrevne artikler til dem.
  2. Vi sørgede for at inkludere et link til vores hjemmeside i ressourceboksen i hver artikel. Dette var ikke kun med til at forbedre vores placeringer i søgemaskinerne, men også til at føre målrettet trafik til vores websted.
  3. Vi fulgte vores resultater og så en betydelig stigning i organisk trafik og salg som følge af vores artikelmarkedsføringsindsats.
  4. Vi fortsatte med at indsende artikler regelmæssigt og så vores placeringer og trafik fortsætte med at vokse. Hvor ofte du indsender artikler afhænger af dine mål og ressourcer, men vi fandt ud af at tilbyde 1-2 artikler om ugen gav de bedste resultater for os.

Ofir Kruvi, produktmarkedsfører hos Jika

Artikel Markedsføring er essensen af at rangere på Google, da backlinks er Googles vigtigste metrik, når sider skal godkendes. Efter mere end 1000 artikler publiceret, er her min indsigt –

• Find emner, som dine konkurrenter ikke promoverer. Hvis din artikel har flere backlinks end deres, har du en bedre chance for at ranke højere.
  • De fleste gange er det sådan, at jo sværere det er at få din artikel på et website, jo bedre kvalitet på det link du får (i Googles øjne).
  • Sørg for, at de artikler du skriver bliver indekseret på Google, ellers tæller de ikke med.

Laurice Constantine, Digital Managing Editor @ Forbes Middle East

Den primære fordel ved online artikel markedsføring er, at det giver dig mulighed for at forbedre dine organiske søgeresultater betydeligt.

Artikelmarkedsføring fremhæver især nøglefraser, der er ekstremt vigtige, og øger deres synlighed. Det tiltrækker ikke kun publikum baseret på specifikke søgeord, men det samler også publikum til forskellige søgeord.

Et af de primære ansvarsområder er at etablere et omdømme gennem markedsføring og offentlig opmærksomhed. Dette giver webstedet et særskilt udseende og en særlig følelse, samtidig med at det gøres brugervenligt, hvilket tiltrækker flere besøgende ved at øge antallet af indgående links til webstedet.

Da alle artikler du udgiver som en del af din marketing strategi skal vidne om din erfaring og inspirere internetbrugere til at interessere sig for din særlige niche, vil den type artikler du skriver være bestemt af denne niche.

Jonas Østergaard Pedersen – International SEM Manager hos EcoOnline

Jeg har brugt artikel markedsføring til at promovere en virksomhed eller idé, og jeg har fundet ud af, at det virker bedst for mig, når jeg nærmer mig emnet ud fra et perspektiv om, hvad jeg kan give læseren. Hvis jeg f.eks. skriver om, hvordan man gør sit website mere tilgængeligt, vil jeg fokusere på fordelene ved at være tilgængelig (mere trafik, flere kunder) og derefter give nogle tips til, hvordan man gør det. Når jeg skriver ud fra dette perspektiv, har mine artikler en tendens til at være mere nyttige og få bedre respons.

Jeg synes også, at det er vigtigt at huske, at ingen ønsker at læse en salgstale. Hvis du promoverer noget, f.eks. et produkt eller en tjeneste, skal du sørge for at tale om det i forhold til, hvad det vil gøre for læserne, frem for blot at fortælle, hvor godt det er.

Julianne Stone, medstifter af Cicinia.fr

Da jeg først begyndte at bruge artikel markedsføring til at promovere min virksomhed, var jeg lidt nervøs for processen. Jeg vidste, at det kunne være en effektiv måde at øge eksponeringen på og få mere fodfæste for mine idéer, men jeg var ikke sikker på, hvordan jeg skulle komme i gang, eller hvilke resultater jeg kunne forvente. Med tiden lærte jeg dog en masse om, hvad der virker og ikke virker, når det gælder denne form for markedsføring.

Jeg fandt ud af, at nøglen til succes med artikelmarkedsføring er at skabe velskrevet og indsigtsfuldt indhold, der virkelig taler til min målgruppe. Det betyder, at jeg skal lave en masse research, før jeg sætter mig ned for at skrive, så jeg virkelig kan skræddersy mit budskab og min tilgang til deres behov og interesser. Det betyder også, at jeg konsekvent og regelmæssigt udsender nye artikler, så læserne ved, at de altid kan vende tilbage for at få ny indsigt og information.

En anden vigtig komponent i en vellykket artikelmarkedsføring er at nå ud til andre inden for dit felt, som allerede er veletablerede online. Disse influencers har store følgere og etableret troværdighed, hvilket gør dem til ideelle partnere til at dele indhold af høj kvalitet med deres publikum. Ved at engagere mig med disse tænkende ledere gennem gæsteindlæg eller fælles samarbejder om projekter kunne jeg opbygge opmærksomhed om mit eget brand samt etablere værdifulde forbindelser, der hjalp mig med at få min virksomhed til at vokse med tiden. Alt i alt har artikelmarkedsføring været medvirkende til at hjælpe mig med at nå nye kunder og få min virksomhed til at vokse med succes.

Marcus Astin, COO of Pala Leather

alt

Når jeg først begyndte at bruge artikel markedsføring til at fremme min virksomhed, var jeg lidt skeptisk over for dens effektivitet. Jeg var ikke helt sikker på, hvad jeg kunne forvente, og jeg havde hørt nogle mennesker sige, at artikelmarkedsføring ikke var indsatsen værd. Men efter at have lagt tid og kræfter i at skrive og indsende artikler af høj kvalitet på regelmæssig basis, er jeg kommet til at indse, at artikelmarkedsføring er et utroligt kraftfuldt værktøj. Det har ikke kun hjulpet mig med at opbygge brand awareness og skabe trafik til mit website, men det har også gjort det muligt for mig at nå ud til nye målgrupper og engagere mig med potentielle kunder på en meningsfuld måde. Uanset om du ønsker at generere leads eller blot at øge din online tilstedeværelse, vil jeg stærkt anbefale at bruge artikelmarkedsføring som en del af din overordnede markedsføringsstrategi. Så hvis du er klar til at tage din virksomhed til det næste niveau, skal du ikke tøve – dyk ned og begynd at skrive i dag!

Robert Burns, Chief Marketing Officer hos Kaskaid Hospitality &; NULEEV

Organisk SEO er en spoke, som artikelmarkedsføring udspringer af. For at en virksomhed kan generere forretning fra organiske søgeresultater, skal de udgive artikler, der vedrører deres produkter og branche.

Siden vi begyndte at offentliggøre skriftligt indhold, er vores konverteringer fra organiske søgninger tredoblet på få måneder. Ud over at hver artikel skal være rettet mod en specifik søgning, skal de knytte sig til populære søgninger med høj konkurrence. Jo flere emner du dækker, jo mere autoritet du har, jo bedre er dine placeringer.

Bottom Line

Artikelmarkedsføring er en perfekt form for markedsføring, der giver dig mulighed for strategisk at dele dit indhold på nettet og nå ud til flere potentielle kunder. Hovedformålet med enhver artikelmarkedsføringskampagne er at skabe større interesse for dit brand, opbygge tillid hos publikum i din niche og rangere højere i søgemaskinerne. Artikelmarkedsføring er let at gennemføre. Det vil fungere godt for veletablerede virksomheder og de projekter, der tager deres første skridt i branchen. Følg de trin, der er beskrevet i denne guide, og du vil selv se, at en effektiv artikelmarkedsføringskampagne er let at gennemføre og ikke kræver nogen ekstra omkostninger.

Seneste fra Blog