Paljonko maahanmuuttolakimies maksaa Yhdysvaltoihin muuttaminen?

7 minuuttia luettu

Paljonko maahanmuuttojuristi maksaa? Mitkä ovat maahanmuuttoasianajajan palveluiden hinnat Yhdysvaltoihin muuttaessa? Valmistaudu tuijottamaan silmät pyöreinä, sillä hintalappu voi nousta melkoisen kunnolliseksi. Maahanmuutto on kuitenkin vakava asia omine ”laillisine” sudenkuopineen, joten kustannukset ovat helposti perusteltavissa.

o1-viisumi USA

Miten monta viittausta vaaditaan tutkimusviisumin saamiseksi

Tulkoon, että olet panostamassa O1-viisumiin, joka myönnetään ”lahjakkaille” hakijoille useilla eri aloilla – liike-elämästä ja tieteestä urheiluun ja mediavaikuttajiin. Jotta suurlähetystö voisi tunnustaa nämä erinomaiset kyvyt ja asiantuntemuksen, ne on vahvistettava kansainvälisellä tai alueellisella tasolla. Maahanmuuttolakimiehet ovat tiiviisti mukana todisteiden keräämisessä, joka voi kestää jopa vuoden tai pidempäänkin.

Klikkaa Opi lisää O-viisumeista Yhdysvalloissa, vaatimuksista &; hakuprosessista.

Miten paljon maahanmuuttolakimiehen palkkaaminen maksaa?

Tässä tulee siis kyseeseen maahanmuuttoasianajajan palkkiot. Paljon se riippuu maksun tyypistä. Jotkut saattavat periä tuntipalkkion, kun taas toiset jakavat palveluvalikoiman ja perivät jokaiselle erillisen hinnan. Monilla asianajajilla on ilmaisia konsultaatioita tai he suorittavat alustavia tapaamisia.

Traditionaalisesti useimmat maahanmuuttojuristit työskentelevät ”flat rate” -periaatteella. Asianajaja ottaa siis käytetystä ajasta riippumatta ennalta sovitun summan tietystä asiaryhmästä. Tämä järjestelmä on peräisin ajalta, jolloin maahanmuuttolainsäädäntö oli paljon ”ennustettavampi” elementti kuin nykyään.

Ajat ovat kuitenkin muuttuneet ja palvelut, joten yhä useammat asiantuntijat ovat joko siirtymässä niin sanottuun ”yhdistettyyn sopimukseen” (vakiopalvelut tulevat kiinteällä hinnalla ja kaikki ”ekstrat” korvataan erikseen) tai valitsevat tuntihintajärjestelmän.

AILA:n (American Immigration Lawyers Association) raportin mukaan maahanmuuttoalan lakimiehen tuntihinta on tällä hetkellä 200-1 000 dollaria tunnilta.

How to Find an Immigration Lawyer

Ensimmäisen konsultaation hinnoittelu

Kuten aiemmin mainittiin, monet asianajajat tarjoavat ensimmäisen konsultaation ilmaiseksi tai edullisesti. Tapaaminen voi tapahtua toimistossa, mutta nykyään on kätevämpää toteuttaa Skype- tai Zoom-puheluita. Ensimmäinen konsultaatio voi kestää 30-60 minuuttia. Tämä antaa sinulle mahdollisuuden arvioida mahdollisuuksia menestyksekkääseen maahanmuuttotapaukseen ja arvioida asianajajan uskottavuutta. Ensimmäisen konsultaation hinta on noin 150 dollaria tai jopa vähemmän.

Harvinaisissa tapauksissa joillakin asiakkailla on taipumus ratkaista ongelmansa heti tässä ensimmäisessä tapaamisessa. Useimmissa tilanteissa ilmaisen konsultaation todellinen tavoite on kuitenkin selvittää, miten tietty asianajaja voi auttaa voittamaan tapauksesi.

Lue lisää: Mitä maksaa O-1-viisumin hakeminen?

Luettelo maahanmuuttopalvelun kustannuksista

Palkkioiden vaihteluväli on suuri riippuen asianajajan kokemuksesta ja itse markkinoista. On järkevää tutustua ainakin 2-3 lakimiehen hinnoitteluun yhden sijaan.

Alhaalla on luettelo muutamien yleisten maahanmuuttopalvelujen likimääräisistä maksuista:

• Green Card -hakemus sukulaisille: 1000 dollarista 3500 dollariin
  • Statuksen mukauttamishakemus: 2 000 dollarista 5 000 dollariin
  • Kansalaisuus- / kansalaisuushakemus: 500 dollarista 2500 dollariin
  • Green Cardin uusiminen: 300 dollarista 700 dollariin
  • Asuntolahakemus: 1000 dollarista 7000 dollariin
  • Karkotussuojelu: 4 000 – 12 000 dollaria (ja enemmän, jos tapaus on monimutkainen).

Kaikki nämä arviot tulevat kalliimmiksi, jos sinulla on rikoksia tai maahanmuuttorikkomuksia. Luetellut kustannukset eivät myöskään sisällä USCIS:n hakemusmaksuja.

Fixed Pricing Rate

Niin paljon kuin asianajajat yrittävätkin siirtyä tuntihintajärjestelmään, jotkut asiantuntijat haluaisivat työskennellä mieluummin kiinteällä hinnalla. Monissa tapauksissa kiinteä hinnoittelu on kuitenkin riski molemmille osapuolille. Asiakkaan on maksettava sovittu summa, vaikka asianajaja käyttäisikin työhön odotettua vähemmän aikaa. Toisaalta asianajaja on vaarassa joutua kohtaamaan paljon enemmän työtaakkaa kuin alun perin oli neuvoteltu.

Maahanmuutto-oikeudessa kiinteähintaista järjestelmää käytetään palveluihin, joissa on vähiten odotettavissa olevia ”sudenkuoppia”. Näitä ovat:

• perheenyhdistäminen;
  • pakolaishakemukset;
  • työviisumit;
  • kansalaistamishakemukset (ilman vaikeuttavia tekijöitä);
  • PERM (Program Electronic Review Management);
  • …ja muita ”sääntelytapauksia”
  • .

Miten valita hyvä maahanmuuttolakimies?

Mitkä tekijät määrittävät maahanmuutto-asianajajan osaamisen tason?

1. Varmista, että asianajajallasi on kunnon kokemus maahanmuutto-oikeuden alalta, mieluiten 10 vuoden kokemus. Mitä enemmän – sitä parempi. Kaikki Yhdysvalloissa toimivat maahanmuuttolakimiehet kuuluvat Amerikan maahanmuuttolakimiesten yhdistykseen (American Immigration Lawyers Association, AILA). Ennen kuin valitset, tarkista, onko yksi AILA jäsen syöttämällä nimi virallisella verkkosivustolla.
  2. Eb-5-sijoittajaohjelman hakijoita avustavat asianajajat ovat tyypillisesti tämän toimialajärjestön (IIUSA) jäseniä.
  3. Varmista, ettei mahdollisella asianajajallasi ole kurinpitoseuraamuksia. Jos tiedät ainakin asianajajan toimiston fyysisen osoitteen, voit tarkistaa tämän tiedon kunkin osavaltion asianajajatietokannoista.
  4. Asiakkaan äidinkielen tuntemus on erittäin suotavaa. Syynä on se, että maahanmuuttoasianajaja työskentelee oman maan asiakirjojen kanssa ja hänen on ymmärrettävä täysin kunkin asiakirjan merkitys ja merkitys.
  5. Kokemusta työskentelystä sen aluekonsulaatin kanssa, jossa tapauksesi käsitellään. Eri konsuliosastojen käytännöissä on erilaisia vivahteita.
  6. Varmista, että asianajajallasi on merkittävää kokemusta sinun tapauksesi kaltaisten tapausten ratkaisemisesta. Jotkut asianajajat luettelevat kuvauksia tapauksistaan verkkosivuillaan. Jos portfoliota ei ole nähtävillä, kysy asianajajan kokemuksesta ensimmäisen konsultaation aikana. Ole varovainen asianajajien kanssa, jotka ovat erikoistuneet useisiin oikeudenaloihin. On olemassa vaara, että heillä ei ole tarpeeksi syvällistä tietämystä, mikä voi olla ratkaisevaa tapauksesi onnistuneessa ratkaisemisessa.

Maahanmuuttojuristilla on paljon vastuuta ja se määrittää jossain määrin tulevaisuutesi. Muista tämä ja valitse asianajaja viisaasti.

Uusimmat lähettäjältä Blog