Hur hittar man det bästa ämnet för ett gästinlägg om resor?

9 min läst
Hur man hittar det bästa ämnet för ett gästinlägg om resor?

Om du försöker öka din publik, din domänauktoritet och dina backlinks är det ett bra sätt att börja med att göra gästinlägg på resebloggar. Innehåll är det mest potenta verktyget för att generera och utöka den publik som skulle utveckla din reseverksamhet. För gästinlägg behöver du unika och fascinerande ämnen inom en resenisch för att få uppmärksamhet från publiken och för att locka till dig webbmastern först som bloggägare på din målsida.

Hur man hittar unika ämnen för gästinlägg?

När du föreslår ett ämne ska du kontrollera om det inte har behandlats tidigare av utgivarna/din målblogg. Om de har publicerat liknande ämnen kan du peka på hur ditt innehåll kommer att skilja sig från det som de redan har.

Jag har några förslag på sätt som kan hjälpa dig att hitta unika ämnen för gästinlägg:

• Användning av verktyg och plattformar. Om du använder den här metoden som inspiration för innehållsidéer kan du hitta och generera hundra värdefulla ämnen att välja mellan.
  • Silerade innehållsämnen från större innehållstillgångar. Hitta unika ämnen i dina eller dina kunders tillgångar.
  • Konkurrentens/intressentens mest refererande innehåll. Se vilka ämnen som ger konstant trafik till dina potentiella kunder/konkurrenter. Det hjälper dig att se vilka innehållsämnen som har god efterfrågan från personer i din nisch.
  • Analys av innehållsbrister. Du kan göra lite research på dina målsidor och läsa deras inlägg. Det hjälper dig också att generera ämnesidéer som kan fylla din lucka.
  • Uppdatera deras föråldrade innehåll. Ett annat effektivt sätt att få idéer till innehåll är att fokusera på ämnen som dina målsidor redan har behandlat tidigare. Kontrollera deras post-datum några år tillbaka, och om du hittar något nytt kan du lägga in det där.

Inspirerande idéer för blogginlägg om resor

Turistdestinationer

Det är viktigt att ge information om olika turistmål. Du måste ange de viktigaste attraktionerna och hur de skiljer sig från de andra målen.

Kalender över traditionella festivaler

Alla städer har viktiga datum, håller kulturfestivaler och tar emot många besökare. I den meningen föreslår jag att du skriver ett inlägg om kulturella evenemang och stödjer det med bilder som belyser festens betydelse och en kort historik över festligheterna.

Jag rekommenderar också att du lägger till andra datum i kalendern, till exempel sportevenemang, konserter osv. Tanken är att skapa ett program med så mycket information som möjligt så att turisterna har olika underhållningsalternativ.

Hotell och värdshus

För att skapa teman för en resebyråblogg måste du känna till din målgrupps preferenser och intressen.

Det här temat är mycket eftertraktat av resenärer, så gör grundlig research om de bästa hotellen och värdshusen: skidorter, de bästa kvarteren, boutiquehotell och billiga ställen att bo på.

Du kan till och med göra detta genom att kategorisera hotellet, till exempel 2, 3, 4 eller 5 stjärnor, och ge kunderna information om bekvämligheter och fördelar. I materialet bör du därför inkludera:

• Hotellets och värdshusets adress.
  • Beskrivning av rum, fritidsutrymmen, pooler, nattklubbar etc.
  • Bilder av hotellet och dess omgivningar.
  • Bilder på personalen.
  • Testimonials och kommentarer från resenärer.

Mer idéer för din reseblogg: vägtips, hundvänliga resor, resor med barn, icke-turistiska saker att göra, gratis saker att göra, barnvänliga restauranger och de bästa städerna i specifika länder.

Hur man hittar webbplatser för att skriva gästinlägg om resor

Om du vill hitta några webbplatser där du kan skriva gästinlägg om resor kan du googla:

• Resor + ”blogga för oss”
  • Resor + ”gästinlägg”
  • Resor + ”skriv för oss”
  • Resor + ”skriv för mig”
  • Travel + ”bli en bidragsgivare”
  • Travel + ”gästkrönika”
  • Resor + ”gästförfattare”
  • Resor + ”gästartikel”

Det enklaste sättet att hitta bloggar för gästinlägg är att använda PRNEWS.IO-tjänsten. Det är en praktisk ny marknadsplats med en katalog på över 100 000 webbplatser.

Öppna turismkategorin, använd filtren och hitta de bästa webbplatserna för dina gästinlägg om resor.

• Det finns ingen anledning att slösa tid på att skapa en pitch.
  • Det finns ingen anledning att slösa tid på uppsökande verksamhet och korrespondens med redaktörer.
  • Välj en webbplats, betala och få den publicerad.

Varför acceptera gästinlägg på din reseblogg?

Acceptera gästinlägg kan passivt öka din närvaro *efter* att du har vidtagit några enkla åtgärder.

Fördelar:

• Publicera innehåll passivt; efter korrekturläsning av inlägg för kvalitetskontroll;
  • driv trafik utan att spendera tid och energi på att skapa innehåll;
  • anpassa dig till framgångsrika bloggare;
  • bygga relationer till bloggare;
  • öka din totala räckvidd;
  • förbättra din trovärdighet.

Konsekvenser:

• Det kostar tid och energi att korrekturläsa gästinlägg;
  • Att spendera tid och energi på att sålla igenom och diskvalificera en stor mängd innehåll av låg kvalitet;
  • Att ägna tid och energi åt att sålla igenom och radera e-postmeddelanden av låg kvalitet från bloggare och kontaktförmedlare.

Allt som allt kan det vara ett roligt och kostnadsfritt sätt att få vänner och påskynda din framgång som bloggare.

Det krävs dock en betydande mängd tid och energi för att filtrera bort en stor mängd ansökningar av låg kvalitet och dåligt skrivna gästinlägg.

Senaste från Blog