Hvordan velge riktig type innhold for bestemte formål

21 min lest

Historien din vil bli lagt til i hovednyhetsfeeden.

Din historie vil bli lagt til i hovednyhetsfeeden.

Innfødt annonse

Hva er funksjonene?

En artikkel er en analytisk sjanger som innebærer studiet av et valgt emne. Formålet med materialet er å analysere fakta, hendelser og prosesser for å finne de underliggende mønstrene.

For hvilket formål skal den brukes?

Til en viss grad er dette et universelt format. Artikler kan brukes som et middel til å:

• presentasjon av et nytt produkt.
  • presentasjon av et nytt produkt eller en ny brukerhåndbok;
    • svar på vanlige spørsmål;
    • Svar på populære spørsmål;
    • Svar på vanlige spørsmål;
    • Presentasjon av et nytt produkt eller en ny bruksanvisning
    • formulering av problemet og forslag til hvordan det kan løses;
    • sammenligne produktet ditt med konkurrentene.
    • sammenligne produktet med konkurrentene.
    • Funksjonelle artikler er et flott verktøy for å posisjonere et selskap som en ekspert i markedet.

Hvordan forberede seg?

Hvis vi tilnærmer oss problemet på en forenklet måte, skrives artikkelen i henhold til følgende skjema:

• presentasjon av hovedpunktene i artikkelen
    • presentasjon av hovedoppgaven (beskrivelse av problemet);
    • Presentasjon av hovedoppgaven (beskrivelse av problemet).
      • en liste over argumenter som beviser eller tilbakeviser tesen;
      • En liste over argumenter som beviser eller motbeviser tesen.
      • .

Det viktigste i artikkelen er informativitet og nytte for leseren. Teksten i artikkelen bør inneholde spesifikke fakta, analyse av dem og konklusjoner basert på disse dataene.

Hvis annet informasjonsmateriell må være nøytralt og objektivt, kan artikkelen uttrykke forfatterens personlige holdning. Regelen for god form i dette tilfellet er separasjon av fakta og meninger, samt angivelse av forfatterskap.

En viktig nyanse: en artikkel – ett emne. Hvis emnet er for omfattende, er det bedre å dele materialet i flere artikler.

Artikkelen er ganske stor. Volumet av denne teksten starter fra 5000 tegn og kan nå størrelsen på en lang lesning – flere titusenvis av tegn.

En populær type artikkel er casestudier. De har også funksjoner.

Hvor vises materialet ditt?

Ditt innlegg vil sannsynligvis vises på publikasjonens hjemmeside og generelle feed.

Saken

Hva er kjennetegnene?

En case er et praktisk eksempel på de tiltakene du har gjennomført for å nå bestemte mål.

For hvilket formål skal du bruke den?

Case-studier bidrar til å øke selskapets troverdighet og demonstrere dets erfaring og evner. Det er en måte å både skryte av prestasjoner og få et rykte som ekspert.

Cases kan ikke bare fortelle om suksesshistorier, men også om fiaskoer. I slike tilfeller er det ikke det faktum at du mislykkes som betyr noe – når alt kommer til alt møter alle dem – men hvordan du reagerte på det og hvilke konklusjoner du trakk.

Hvordan forbereder du deg?

Denne typen artikkel må inneholde:

• betingelsene for oppgaven – målet som forfølges;
        • tiltak som er iverksatt;
          • resultat;
        • konklusjoner.

Konklusjoner er den viktigste delen av saken, uavhengig av måloppnåelsen.

Bidragsyterens innlegg

Et bidragsyterinnlegg er materiale som vil bli publisert av en bidragsyter på en større publikasjon, som Forbes, HBR, Business Insider eller Mashable.
          En bidragsyter er en person som gir deg en sjanse til å bli omtalt i kjente papirer. Som med enhver metode har denne sine fordeler og ulemper.

Hva er kjennetegnene?

• Mulighet til å påvirke stilen i fortellingen.
          • Ute av stand til å påvirke stilen og måten å fortelle på. En forfatter lytter til deg, finner noen detaljer og informasjon om tjenestene og de første årene av selskapets utvikling, og setter det med sine egne ord på papiret. Fordi artikkelen er en innfødt annonse i stedet for en direkte annonse, vet forfatterne vanligvis hvilke fakta og informasjon de kan inkludere.
          • .
        • Mulighet for fjerning. Det betyr at disse artiklene noen ganger kan bli slettet. Du kan samarbeide med en bidragsyter, men det er en sjanse for at materialet kan bli avvist for publisering. Eksempel: Huffington Post stengte sitt bidragsyterprogram. Personlig forhold. Ved å ansette gjesteskribenter stoler du på deres kunnskap og ferdigheter for å fortelle leserne om bedriftens positive sider..
        • Personlig relasjon.
        • Bidragsyteren eier ikke nettstedet og kan derfor ikke påvirke hva som blir publisert.
        • Bidragsyteren eier ikke nettstedet og kan ikke påvirke det som publiseres.
        • Vilkårene, prisene og betingelsene for dette innlegget kan variere.
        • Vilkårene og betingelsene for dette oppslaget kan variere.
        • Redaktørene kan legge til andre lenker til artikkelen.
    • Redaktører kan legge til andre lenker.

*Hvis du ønsker garantert publisering med klare vilkår for plassering, vennligst velg medier som tillater direkte innsending til redaksjonen.

For hvilket formål skal den brukes?

Du har ikke lov til å annonsere for bedriften, tjenestene eller produktene dine direkte i spalten. Likevel kan du enkelt navngi merkevaren din, nevne et annet navn på eieren, og viktigst av alt, formidle ønsket budskap til målgruppen din. Selv om ingen kan garantere en økning i salget etter at artikkelen din er publisert, kan kundene fremdeles finne den på Internett når de leter etter selskapet ditt og vil bli fascinert.

Hvordan forberede seg?

PRNEWS.io er et byrå der du kan samarbeide med bidragsytere for å legge ut artikler i forskjellige større publikasjoner. Reglene for samarbeid er enkle, men du kan søke om kundestøtte døgnet rundt for å unngå et dårlig inntrykk hvis det oppstår problemer.

Sending av nyheter til redaktører av nyhetsbyråer og bransjeportaler gjennom PRnews.io er mulig fra hvor som helst i verden og krever noen få enkle trinn:

Sending av nyheter til redaktører av nyhetsbyråer og bransjeportaler gjennom PRnews.io er mulig fra hvor som helst i verden.

• Fullfør registreringen og opprett en personlig konto.
      • .
    • Betale kostnadene for å plassere PR-materiell.
    • Betal kostnadene for å plassere PR-materiell.
    • Betale kostnadene for plassering av PR-materiell.
    • Last opp pressemeldingen
    • .

Hvor vises materialet ditt?

I Forbes kalles de bidragsytere og publiseres i seksjonen Opinions.

Les mer: Fra HBR til Mashable: Publiser gjesteinnlegg på større publikasjoner med hjelp av bidragsytere

Intervju

Interview

Hva er funksjonene?

Formatet på intervjuet innebærer spørsmål og svar. Selv om slikt materiale oftere er viet til ett emne, kan det diskutere flere emner samtidig.

I utgangspunktet er et intervju dokumentasjon av en samtale. I motsetning til andre materialer som krever objektivitet, er intervjuet i seg selv subjektivt: det representerer samtalepartnerens mening.

For hvilket formål skal den brukes?

Intervjuer er den perfekte løsningen for PR for en offentlig person. Det lar deg avsløre interessante detaljer om en persons personlighet. I motsetning til en artikkel kan et intervju ta opp flere emner samtidig – for eksempel snakke om intervjuobjektets tilnærming til arbeid og profesjonelle ferdigheter, og deretter bytte til hans familie og personlige liv.

Hvordan forbereder du deg?

Typisk er et intervju et opptak av en live samtale, så forfatteren av teksten forbereder spørsmål på forhånd for å dekke det valgte emnet. Det er verdt å vurdere muligheten til å utvikle diskusjonen i en annen retning hvis samtalepartneren uventet gir uttrykk for ukjente fakta som kan endre temaet for intervjuet.

Forfatteren av teksten som intervjuer fungerer også som moderator og setter tonen i samtalen. For å vise den uttalte informasjonen på en mest mulig fullstendig måte, inkluderer teksten både spørsmålene til intervjueren og svarene til intervjuobjektet.

Eksempel: Sasha Stoltz om PR for kunstnere: Intervju med PR-ekspert

Anmeldelse

Hva er funksjonene?

Oversikt – en presentasjon av funksjonene, fordelene og måtene å bruke et produkt eller en tjeneste på.

For hvilket formål skal det brukes?

Detaljerte anmeldelser inspirerer til mer tillit blant brukerne. Denne typen materiale er egnet for lansering og markedsføring av et nytt produkt.

Hvordan forberede seg?

En anmeldelse er en detaljert beskrivelse av et produkt, vanligvis skissert på en bestemt måte. En gjennomgang består vanligvis av følgende deler:

• generell beskrivelse av produktet
    • generell beskrivelse av produktet;
      • egenskaper; fordeler og ulemper;
      • fordeler og ulemper
      • personlige erfaringer med bruk (valgfritt);
    • konklusjoner.
    • Det er vanlig å bekrefte enhver uttalelse i gjennomgangen med konkrete fakta. Som de sier, bevis kommer først.

Nemne

Den nettansvarlige vil legge til en lenke til nettstedet ditt eller en omtale av selskapet ditt i en eksisterende artikkel på nettstedet sitt.

Den nettansvarlige vil legge til en lenke til nettstedet ditt eller en omtale av selskapet ditt i en eksisterende artikkel på nettstedet.

Hva er funksjonene?

Når PR-fagfolk og byråer først henvendte seg til et prospekt, ville de komme med en rekke påstander. Ord som historiefortelling (som også er i biografien min), omdømmehåndtering, krisekommunikasjon og merkevarekommunikasjon er ofte brukt.

Likevel er det bare en ting som resultatene blir bedømt av enhver klient fra nå av.

Det er antall omtaler i media av merkevaren, menneskene, produktene og tjenestene til kundeorganisasjonen.

Det er antall omtaler i media.

I hver anmeldelse, det være seg av en måned eller et kvartal, er det eneste spørsmålet: hvor mye dekning ble oppnådd av PR-profesjonelle? Alt annet er bare detaljer, ikke et resultat.

For hvilket formål skal den brukes?

Mention refererer til riktig relevant omtale av merkede nøkkelord, noe som hjelper brukeren med å korrelere referansene med et hvilket som helst merke og dermed ytterligere hjelp til å bygge et omdømme.

PR-omtaler er viktige av følgende grunner:

• Hyppigheten og rekkevidden av «PR-omtaler» for merkevaren bidrar til å bygge korrelasjon og minne om merkevaren og dens produkter og tjenester.
      • .
        • PR-omtaler gir et digitalt signal til søkemotorer. Flere omtaler fra nettsteder med høy autoritet er alltid bedre for å øke rangeringen i søkemotorene.
        • . Det bidrar til å bygge innkommende trafikk online og offline. Sannsynligheten for at folk leser omtalen øker etter hvert som antallet omtaler øker, og det samme gjør sannsynligheten for at de søker etter informasjon på nettstedet eller foretar forespørsler offline.. Kontekstuelle omtaler bidrar til å bygge opp en sterk og relevant oppfatning av et varemerke.

Hvordan forberede seg?

Du bør oppgi lenke, ankertekst og en kort setningsredigering om nødvendig. Du kan anbefale nettadressen for innsetting av lenken eller la nettredaktøren finne en for deg

Konklusjon

Bruk forskjellige typer innhold til forskjellige formål:

• En hendelse har skjedd.
        • En hendelse har inntruffet som vil være av interesse for tematiske medier – send ut en pressemelding.
        • .
          • En hendelse har funnet sted av interesse for tematiske medier – send ut en pressemelding.
          • Nyheten er brennhet, og hendelsen er interessant for allmennheten – publiser nyheten.
          • Publiser nyheten.
          • Nyheten er i full gang – publiser nyheten.
          • Hvis du trenger å bekrefte statusen til en ekspert i markedet og øke troverdigheten til selskapet, skriv en analytisk artikkel..
          • Hvis du vil bekrefte selskapets status som ekspert på markedet, skriv en analytisk artikkel.
          • Vil du skrive en analytisk artikkel?
          • Hvis du vil skryte av prestasjonene dine eller trekke konklusjoner etter en fiasko, forbered en sak.
          • .
          • Du trenger PR for en offentlig person – gjennomfør et intervju.
          • Framhev et nytt produkt – skriv en anmeldelse.
          • Fremhev et nytt produkt – skriv en anmeldelse.

PRNEWS.IO-teamet vil hjelpe til med å forberede disse materialene og distribuere dem over hele verden.

Siste fra Blog