Casestudie: Hvordan We Digitize ApS forbedrer trafikk, synlighet og salg for en betting- og gamblingkunde

8 min lest

Vi digitaliserer og øker salget

We Digitize ApS

I denne casestudien ser vi nærmere på det dynamiske samarbeidet mellom We Digitize ApS, et fremtredende digitalt byrå fra Danmark, og PRNEWS.IO.

Vi retter en stor takk til Søren Lauvring, SEO & Campaign Manager hos We Digitize ApS, for at han så velvillig stilte opp til intervju og delte sin verdifulle innsikt og sine erfaringer med oss.

Søren Lauvring:

«We Digitize er et digitalt markedsføringsbyrå med base i Danmark. Vi fungerer først og fremst som grossist og betjener ca. 400 digitale byråer, hvorav de fleste befinner seg i utlandet. Tjenestespekteret vårt omfatter blant annet utvikling av nettsteder, konverteringsoptimalisering, SEO, PPC, administrasjon av sosiale medier, linkbuilding, tekstforfatning samt strategi, salg, merkevarebygging og omdømmehåndtering – alt innenfor det digitale området.

Målet vårt er å levere eksepsjonelle tjenester til kundene våre, samtidig som vi våger oss inn på nye og spennende markeder. I tillegg tar vi sikte på å se nærmere på AIs rolle i digital markedsføring etter hvert som vi utvikler oss.»

Problem: Utfordringer i nisjebransjer, med fokus på spill- og gamblingsektoren

Byrået jobber med kunder i utfordrende nisjer, som sportsspill og gambling. Markedsføring av nisjer innen betting og gambling kan by på flere utfordringer på grunn av ulike faktorer.

Det er ikke alle medier som er villige til å publisere slikt innhold, og de som gjør det, avstår ofte fra å offentliggjøre informasjon om det.

Spill- og gamblingbransjen er ofte underlagt strenge reguleringer og juridiske rammer i mange land. Disse reguleringene kan legge begrensninger på reklame og salgsfremmende aktiviteter, noe som gjør det utfordrende å nå ut til et bredt publikum.

Spill- og bettingbransjen er preget av sterk konkurranse, med mange etablerte aktører som kjemper om kundenes oppmerksomhet. Å skille seg ut og differensiere seg fra konkurrentene krever kreative og innovative markedsføringsstrategier.

Nettbaserte annonseringsplattformer, som søkemotorer og sosiale medier, har ofte spesifikke retningslinjer og begrensninger for markedsføring av spill- og bettingrelatert innhold. Disse begrensningene kan være til ytterligere hinder for markedsføringen.

For å overvinne disse utfordringene kreves det en omfattende forståelse av bransjen, innovative markedsføringsstrategier, overholdelse av regelverket og oppbygging av tillit og troverdighet blant potensielle kunder.

Derfor støter digitale byråer ofte på problemer når de markedsfører kunder fra lignende nisjer.

PRNEWS.IO: Hvilke mål eller problemer fikk deg til å bruke tjenestene til PRNEWS.IO?

Søren Lauvring: Vi ble tiltrukket av PRNEWS.IO fordi vi alltid er på utkikk etter anerkjente medier som er godt egnet til å øke bevisstheten om våre kunders produkter, budskap og prestasjoner.

PRNEWS.IO: Har dere prøvd andre løsninger tidligere som ikke har fungert? Hva var noen av de største utfordringene dere møtte under publiseringsprosessen?

Søren Lauvring: Vi har prøvd mange andre løsninger, og utfordringene har alltid vært knyttet til leveransen. Enten gikk det tregt eller så skjedde det ikke i det hele tatt.

Løsningen: Partnerskap mellom We Digitize ApS og PRNEWS.IO

PRNEWS.IO løser problemer knyttet til utfordrende nisjer ved å gi innsikt i medier som tar opp sensitive temaer. Med en PRNEWS.IO PRO-konto har byråene ubegrenset tilgang til denne uvurderlige informasjonen, slik at de kan navigere i slike nisjer uten begrensninger.

PRNEWS.IO: Hva har teamet gjort for å nå målene deres?

Søren Lauvring: PRNEWS.IO-teamet har alltid vært imøtekommende og behjelpelige med å foreslå egnede medier og sørge for at reklameinnholdet vårt ble publisert på en rask og smidig måte.

PRO-kontoen vår inneholder for eksempel tjenesten Bulk Site Checker, som effektiviserer innholdsdistribusjonsprosessen. Slik fungerer det:

• Samle inn tilbakekoblinger fra konkurrentene dine ved hjelp av verktøy som Ahrefs eller andre lignende verktøy.
  • Last opp den innsamlede listen til Bulk Site Checker.
  • For hvert nettsted vil du motta informasjon som plasseringspris, SEO-egenskaper og mer.
  • Kjøp plasseringsrettighetene for innholdet ditt, inkludert tilbakekoblinger til den promoterte artikkelen, og følg med på veksten i indikatorene.

Merk: Denne tjenesten er kun tilgjengelig for PRO-abonnenter.

Resultater: We Digitize ApS gir kundene økt trafikk, synlighet på nettet og salg

I løpet av én måned sørget PRNEWS.IO for publiseringer for We Digitize ApS» kunder i tre forskjellige land: USA, Chile og Storbritannia.

PRNEWS.IO-teamets raske arbeid fortjener spesiell oppmerksomhet, og hver artikkel ble publisert innen 2-6 dager etter at den ble sendt inn.

Artiklene ble publisert på ulike nettsteder med hver sin målgruppe og SEO-indikatorer:

Som et resultat har mange av disse artiklene oppnådd gode plasseringer på Google for søkeord som er viktige for We Digitize ApS» kunder.

PRNEWS.IO: Hva er resultatet av arbeidet? Nådde dere målet dere satte dere på forhånd?

Søren Lauvring: Alle kundene våre har gjennomgående opplevd en betydelig økning i trafikken og synligheten på nettet, noe som har ført til økt salg. PRNEWS.IO har vært til stor hjelp i den forbindelse.

PRNEWS.IO: Har PRNEWS.IO-tjenesten innfridd forventningene dine? Timing, kvalitet og bekvemmelighet

Søren Lauvring: Alt har fungert upåklagelig, og vi er veldig fornøyde med det nåværende samarbeidet.

PRNEWS.IO: Ville du henvendt deg til PRNEWS.IO-teamet med et nytt oppdrag?

Søren Lauvring: Ja, til enhver tid. Vi vet at det blir håndtert profesjonelt og raskt, og det hjelper oss med å nå markedsføringsmålene våre.

Suksess er når vi kan se at kundenes nettsteder presterer godt når de følger våre personlige markedsføringsstrategier. Hvis de øker trafikken og synligheten på nettet og er fornøyde med resultatet, er vi også fornøyde. Hvis vi kan skape verdi, er ingen oppgave for stor eller liten.

Søren Lauvring

Siste fra Blog