Luuletko tietäväsi kaiken sisältömarkkinoinnista? Ajattele uudelleen

16 minuuttia luettu

Sisältömarkkinointi on erityinen strategia, joka auttaa luomaan ja edistämään hyödyllistä, relevanttia ja säännöllistä sisältöä kohdeyleisön houkuttelemiseksi ja pitämiseksi & lisäämään myyntiä. Tästä markkinointityypistä on paljon tiedettävää. Se sisältää monia työkaluja, joilla voi olla vuorovaikutuksessa ihmisten ja selaajien kanssa onnistuneesti.

Tässä postauksessa näet, miten tuotat onnistunutta ja viihdyttävää sisältöä, jota seuraajasi rakastavat ja repostaisivat sosiaalisiin profiileihinsa.

Sisältö on kuningas

Kuvittele tilanne, jossa henkilön on ostettava hääpuku sellaisella budjetilla, että hän voi valita kalleimman. Markkinoilla näkee erilaisia merkkimalleja ja useimmiten ihmiset tekevät ostoksen mieluummin silloin, kun yritys kertoo heille enemmän asustaan, kuten missä se on valmistettu, kuinka hyvä kankaan laatu on ja muita.

Sisällön jakaminen auttaa sinua saavuttamaan useita tavoitteita:

• asiakasuskollisuuden rakentaminen yrityksessä;
  • brändin tunnettuuden lisääminen;
  • uusien asiakkaiden houkutteleminen;
  • myynnin kasvattaminen.

Sisällöllä ei kuitenkaan ole mitään arvoa, jos se ei liity kuluttajien, potentiaalisten asiakkaiden intresseihin. Voit julkaista monia artikkeleita, mutta jos ne eivät kiinnosta kävijöitä, eivät tuo heille mitään käytännön hyötyä, niin sinun ei kannata odottaa tuloksia tehdystä työstä.

Miksi sisältömarkkinointi on tehokasta?

Tämä tekniikka on tuonut monille yrityksille toteuttamiskelpoisia tuloksia. Pienelläkin yrityksellä on verkkosivusto tai sivu sosiaalisessa mediassa, jossa he kertovat palveluistaan ja tuotteistaan. Useimmat niistä käyttävät sisältömarkkinointia saadakseen lisää yleisöä ja tunnustusta.

Tarkista joitakin etuja tämän menetelmän kautta tapahtuvasta markkinoinnista:

1. Se tuo pitkäaikaisia tuloksia.
  2. Se on yksi korkeimmista ROI-indekseistä.
  3. Sillä on alhaisimmat CAC (customer acquisition cost) -luvut.
  4. Se on nopein tapa saada nopeita tuloksia.
  5. Voit kasvattaa liidit, kunnes heille kehittyy tarve.

Toimii mainoksena edullisesti, jos mietit jokaisen yksityiskohdan läpi ennen materiaalien lähettämistä. Ne voivat tuoda voittoa tai tuhlata aikaasi ja rahojasi, jos unohdat tehdä tutkimusta ennen julkaisemista.

Mitä teemoja kannattaa valita yhteisön blogiin?

Aloita kirjoittamasi teemat. Tee sisältösuunnitelma, jotta julkaisuja voidaan julkaista säännöllisesti.

On olemassa laaja valikoima aiheita, joista voit kertoa blogissasi. Kysymys tässä olisi siitä, miten valita oikeat, jotka auttavat edistämään palveluitasi ja tavaroitasi. Aiheet kannattaa määritellä seuraavalla tavalla:

• yhteisöt;
  • trenditeemat;
  • SEO-pohjainen lähestymistapa;
  • kilpailijoiden analyysi.

Sanastotutkimus

Löydä aiheita, jotka ovat merkityksellisiä yrityksesi kannalta. Ensin on määritettävä hakukyselyjen poolit yrityksen kannalta merkityksellisyyden, kyselyjen tiheyden ja kärkeen pääsemisen monimutkaisuuden kannalta. Avainsanatutkimukseen voit käyttää näitä työkaluja:

Lue lisää: Kuinka valita relevantit avainsanat sijoittelua varten?

Ajattele, mitä ihmiset voisivat kirjoittaa Googleen löytääkseen sinut: tämä on siemenavainsanasi. Jos yrityksesi esimerkiksi myy analogisia valokuvausvälineitä, lähtökohta voisi olla yksinkertaisesti ”35mm filmi”. Syötä tämä avainsana Ahrefsin Keyword Exploreriin ja katso raporttia Questions, joka antaa sinulle kysymyksiksi muotoiltuja sisältöideoita. Merkitse muistiin kaikki kysymykset, joihin voit vastata blogikirjoituksessa.

Kilpailija-analyysi sisältömarkkinoinnissa

Kokeile verrata sisältösi kilpailijoihin. Voit tarkistaa avainsanat ja sanat, jotka tuovat orgaanista liikennettä kilpailijoiden sivustoille, heittää brändikyselyjä ja löytää mielenkiintoisia vihjeitä kautta:

Kokeile kirjoittaa trendikkäistä ja kuumista tapahtumista, jotta voit kuumentaa seuraajiesi kiinnostusta ja saada mukaan vielä enemmän lukijoita. Luo sisältösuunnitelma, jonka avulla voit julkaista säännöllisesti etkä tuhlaa aikaasi joka päivä pyrkiessäsi etsimään uutta aihetta.

Artikkelin julkaiseminen – mihin kannattaa kiinnittää huomiota?

Ennen kuin laitat materiaalia verkkosivuille tai sosiaalisen median alustoille, lisää pari asiaa.

Sanojen optimointi

Jos löydät hienoja sanoja ja lauseita, verkkosivustosi voi nousta hakutulosten kärkipäähän, kun käyttäjä kirjoittaa nämä sanat. Valmista artikkelit yrityksen verkkosivustolle (blogiin) julkaistavaksi, rikastamalla niihin tarvittavat avainsanat: Surferseo.com. Tämän työkalun avulla voit kirjoittaa dataan perustuvaa sisältöä, jota Google & yleisösi rakastaa. Se näyttää, kuinka hyvin artikkeli on optimoitu tietylle avainsanalle:

Älkää unohtako lisätä avainsanaa

Lisäksi avainsanojen optimointi koskettaa kaikkia SEO-markkinointisi osa-alueita.

• Title Tag: Kohdeavainsanasi on sisällytettävä title-tagiin. H1
  • Linkit: Sanojen optimointi tulee sisällyttää linkkistrategiaasi.
  • Kuvat: Kohdeavainsanoja tulisi käyttää kuvien alt-attribuutissa ja tiedostojen nimissä.
  • Meta Description
  • URL:  Muista sisällyttää avainsanat SEO:n kannalta tiedostonimen etuliitteisiin.

Luo Kickass-otsikoita

Älkää unohtako tarttuvien otsikoiden merkitystä sisällöllesi! Voit käyttää otsikkogeneraattorityökaluja:

Sisältömarkkinoinnin tarkistuslista

Tässä on tarkistuslistamme, miten optimoida artikkeli ennen julkaisua:

• Avainsanat:
    • Seuraa avainsanoja kappaleen 100 ensimmäisen sanan sisällä.
    • Lisää synonyymejä, jotka liittyvät tärkeimpiin avainsanoihisi.
    • Sijoita ne otsikoihin ja otsikoihin.
    • Katsele läpi samankaltaisia blogeja ja tunnista, mitä avainsanoja he laittavat.
  • Linkit:
    • Jätä ristikkäislinkkejä joillekin sisäisille ja myös ulkoisille sivuille, joilla on samankaltaisia tai olosuhteisiin liittyviä aiheita.
    • Hävitä pitkät URL-osoitteet; lyhennä niitä.
    • Käytä ankkureita, joissa on yksi tai kaksi sanaa monien sanojen sijaan.
    • Lisää linkkejä vanhoista viesteistäsi uusiin.
  • Sisältö:
    • Sijoita artikkelit, joiden pituus on vähintään 800 sanaa.
    • Tarjoa ainutlaatuista materiaalia. Älä kopioi niitä muilta. Hakukone indeksoi ne omaperäisinä ja laittaa ne kyselystä riippuen tulostensa kärkeen.
    • Varmista, että sisältösi on selkeää ja johdonmukaista yleisölle. Muista, että vaikka käytätkin tiettyjä sanoja SEO:n vuoksi, kirjoitat silti ihmisille.
  • Kuvat:
    • Pitäkää kuvia sisältävien tiedostojen koko mahdollisimman pienenä.
    • Muista sijoittaa oikeat fraasit tiedostojen nimiin.
    • Älkää unohtako lisätä ”alt”-tunnisteen kuvausta mille tahansa kuvalle.

Lue lisää: 7 asiaa, joihin kannattaa kiinnittää huomiota ennen blogikirjoituksen julkaisemista

Se on huomattava määrä tietoa, johon sinun on tutustuttava. Siksi aloittelijana saatat kokea sen vaikeaksi. Jos et ole vielä valmis kirjoittamaan artikkeleita, voit tilata artikkelien kirjoittamisen freelance-palveluiden kautta:

Me täällä PRnews.io:lla voimme muuten kirjoittaa sinulle upeita artikkeleita! Tutustu ammattimaiseen lehdistötiedotteiden kirjoituspalveluumme. Asiantuntijamme keräävät kaikki tiedot tulevasta artikkelista, kirjoittavat sen ja julkaisevat sen asiaankuuluvissa tiedotusvälineissä.

Tehdäksesi loistavaa sisältöä suoraan, voit käyttää useampia työkaluja – Parhaat kirjoitustyökalut nykyajan kirjoittajille

Sisältömarkkinoinnin monitoripaikat

Voit määrittää positioiden seurannan avainsanojen mukaan. Ilman positioiden muutosten seurantaa sisältömarkkinoinnin vaikutus ei ole selkeä. Tässä muutamia paikkoja:

Nämä työkalut auttavat sinua tarkastelemaan postaustesi kannattavuutta ja kertovat, jos osa niistä kaipaa optimointia eikä mainosta niin aktiivisesti.

Miten arvioida yleisön tavoittavuutta ja sisällön kulutusta

Tavoitteena on, että käyttäjät näkevät julkaistuja artikkeleita tai muuta sisältöä. Siksi tavoittavuuden lisäämiseksi julkaisusta kannattaa ilmoittaa sosiaalisissa verkostoissa, pyytää lukijoita repostamaan, linkittää aineisto postituslistalla. Monilla alustoilla on erityisiä indikaattoreita, joten markkinoijalla ei ole vaikeuksia arvioida minkä tahansa postauksen tehokkuutta.

Nämä mittarit sinun on tarkistettava, jotta sisältö on relevanttia ja sitä edistetään aktiivisesti:

A katselujen määrä. Se on sisällön kulutuksen tärkein mittari ja kertoo, kuinka monta kertaa seuraajat ovat katsoneet julkaisusivua tai koko resurssia. Voit arvioida katselujen kokonaismäärän koko ajalta tai tietyn ajanjakson katselujen määrän.

Yksittäiset kävijät. Sivustosi (uniikkien) kävijöiden määrä on ehkä tärkein mittari tässä vaiheessa. Tämä tieto näyttää sinulle tarkalleen, toimivatko markkinointiliikkeesi vai eivät. Mitä suurempi luku, sitä parempi.

Traffic sources. Seuraa, mistä uudet kävijät tulevat sivustollesi. Löytävätkö he sinut vain hakukoneen kautta? Ovatko he tulleet jostain lähteestä, joka on ohjannut heidät luoksesi, tai jostain sosiaalisen median alustalta? Kun olet tunnistanut tärkeimmät lähteet, voit mainostaa sisältöäsi kohdistamalla sen tietyille ryhmille. Saat esimerkiksi eniten liikennettä Facebookista, mikä tarkoittaa, että seuraajasi ovat kiinnostuneita sisällöstäsi. Seuraava askel on julkaista sisältöä niin, että se houkuttelee vain Twitterin käyttäjiä, jotka seuraavat heidän kiinnostuksen kohteitaan.

Backlinks. Hyvä SEO on minkä tahansa onnistuneen markkinointikampanjan sivutuote, ja tarvitset paljon takalinkkejä saadaksesi hyvän optimoinnin. Seuraamalla sivustollesi linkittävien sivustojen määrää voit mitata sisältösi tehokkuutta. Useimmissa tapauksissa mitä suurempi määrä, sitä paremmat hakukonesijoitukset.

Keskity liikenteen seurantaan juuri sillä hetkellä, kun käynnistät uuden markkinointikampanjan. Kun kävijämäärä on kasvanut, aloita sisällön sitoutumisasteen seuranta.

Sisällön jakelu!

On kannattavaa ymmärtää, että trendikkäin, cooleinkaan sisältö ei välttämättä ammenna, jos et levitä sitä. Sen tekemiseen pitää käyttää vain 20 % panostuksesta ja 80 % jakeluun.

Tässä näet ehkä suosituimmat promootioalustat:

1. Sosiaaliset verkostot, kuten Facebook, Instagram, IG, YouTube ja muut.
  2. Blogisivustot kuten Medium, LinkedIn.
  3. Foorumit ja yhteisöt.
  4. Yrityskanavat (sähköpostit, push-ilmoitukset).
  5. Erikoisalustat, kuten Quora, Producthunt, Soundcloud jne.
  6. Blogit ja tunnetut niche-resurssit.

Yksi hienoimmista tavoista levittää sisältöäsi on julkaista artikkeleita uutissivustoilla käyttämällä linkkiä artikkeliin oikealla ankkurilla. Tässä saatat saada apua ja apua Prnews.io. Se on portaali, jonka avulla monet yritykset voivat saada julkaisuja näkyvissä tiedotusvälineissä, suurilla nettisivustoilla, aikakauslehdissä ja lehdissä.

Toinen jännittävä tapa jakaa sisältöä on löytää tietyn aiheen artikkeleita Content-explorer:n kautta. Sitten sinun on kirjoitettava asiaankuuluvien artikkeleiden kirjoittajille ja pyydettävä heitä lisäämään linkki omaasi.

Bloggaajien ja sisällöntuottajien tavoittaminen kirjoituksen päivittämiseksi ja tarvitsemasi linkin julkaisemiseksi: Buzzstream.com

Seuraavasti voit lukea siitä, miten sisältöä voi mainostaa Quoran, Mediumin ja Facebookin avulla täältä:

Sisällön jakelustrategia: 3 varmaa tapaa toimittaa tietoa kohdeyleisölle

Päivitä sisältösi!

Päivitä vanhaa sisältöäsi säännöllisesti. Google rakastaa sitä, koska annat sille signaalin siitä, että sisältösi on relevanttia ja sitä on lisättävä SERP:ssä. Mikä tahansa teksti sen jälkeen, kun se on ollut sivustolla jo jonkin aikaa, saa tilastoja ja sitä tulisi päivittää.

Johtopäätös

Toisaalta sisältömarkkinointi on kallista, sillä sisällön luominen voi viedä paljon aikaa ja vaivaa. Toisaalta sisältömarkkinointi on elinikäinen liidien lähde. Riippumatta siitä, millä alalla olet tai minkä kokoinen yrityksesi on, voit aloittaa sisältömarkkinoinnin käytön jo tänään tavoittaaksesi ja sitouttaaksesi yleisösi.

Haluatko apua alkuun pääsemisessä?

Uusimmat lähettäjältä Blog