PR-toimiston palkkaamisen piilokustannukset vuonna 2023

7 minuuttia luettu

PR-kustannukset 2022. Se, mikä tekee yhteistyöstä PR-toimiston kanssa toimivaa, ei eroa siitä, mikä tekee mistä tahansa hyvästä kumppanuudesta toimivaa: Molemminpuolisen ymmärryksen on oltava olemassa, heidän on todella ”tajuttava”, mitä yrität tehdä, ja vain se, että he pystyvät osoittamaan menestyksen aiemmissa suhteissa, ei tarkoita, että he ovat välttämättä oikeita sinulle, ja tietenkin, että se sopisi budjettiisi.

Piilotetut PR-kustannukset #1. Kokemattomien juttujen mukaan ottaminen

Toimisto on myynyt itsensä asiakkaalle (omistajan nimellä tai tarjouskilpailun kautta), ja projekti on annettu kirjanpitäjälle – journalistiikan opiskelijalle, jolla ei ole juurikaan kokemusta PR:sta.

Markkinahinnalla 12 000 dollaria kuukaudessa, mikä on melko tyypillistä, he palvelevat sinua yhteensä noin 20 tuntia viikossa kahdella juniorityöntekijällä, joille he maksavat 50 000-100 000 dollaria vuodessa.

Kaikki nämä työntekijät maksavat 50 000-100 000 dollaria vuodessa.

Koska monet PR-toimistot kärsivät asiantuntijoiden puutteesta ja henkilöstön suuresta vaihtuvuudesta. Mutta valitettavasti asiakas maksaa tällaiset ”ongelmat”

Lue lisää: Mitä PR-toimisto tekee?

Piilotetut kustannukset #2. Palveluiden hämärtyvä hinta

PR-toimiston edustaja ei kerro sinulle palvelun tarkkaa hintaa ja yrittää selvittää budjettisi. On paljon helpompaa lisätä lisähintaa julkaisujen, lehdistötiedotteiden kirjoittamisen ja niin edelleen kokonaiskustannusten alle.

Piilotetut kustannukset #3. Sisällön levittäminen

Jälkeen PR-palveluiden ylihinnan seuraava taso on lehdistötiedotteiden jakelutoimistojen käyttö. Ne kirjoittavat ja lähettävät artikkelisi ja lehdistötiedotteesi heidän hallussaan oleville toimittajaluetteloille maksua vastaan. Palkkiot voivat maksaa eri tavalla riippuen siitä, kuinka monta toimittajaa haluat tavoittaa. Kunkin lehdistötiedotteen kirjoittaminen ammattimaisesti voi maksaa 50-200 puntaa tai enemmänkin per lehdistötiedote. PR-toimistot pyytävät rahaa myös sisällön levittämiseen käytetystä ajasta, tavoittamiseen käytetystä ajasta, hyväksyntään käytetystä lisäajasta, PR-päällikön palkasta jne. Kun taas julkaisut voidaan tehdä paljon nopeammin ja halvemmalla PRNEWS.IO-palvelun avulla. Palvelumme avulla voit luoda ja jakaa brändisisältöä asiaankuuluvaan julkaisuun. Etsitpä sitten tapaa lähettää lehdistötiedotteita tai artikkeleita uskottaviin tiedotusvälineisiin, PRNews.io hoitaa asian.

Piilotetut kustannukset #4. Virheelliset KPI:t

Ylihintasi on piilotettu virheellisiin mittareihin. PR-toimistot sanovat usein ”olemme julkaisseet 30 artikkelia”, mutta he eivät anna sinulle (tai et kysy) listaa julkaisuista, kuinka paljon liikennettä, konversioita ja ostoja ne toivat sinulle jne.

Suuri osa PR-yrityksistä päättää veloittaa toteuttajia, jotka ovat useimmiten kiinteä kuukausi- tai neljännesvuosimaksu, joka veloitetaan vähintään 6 kuukauden sopimuksesta. Useimmiten se maksetaan etukäteen.

Se takaa asiakkaalle tietyn palvelutason sopimuskauden aikana, ja asiakkaan PR:ään käytettävän ajan määrittämisen perusteena on yksinkertainen laskutoimitus: tuntihinta kerrottuna sovittujen palveluiden suorittamiseen kuluvalla arvioidulla ajalla.

Joskus brändin työtunnit ovat luvattua suuremmat, mutta se tasoittuu aikoina, jolloin tilin ympärillä on vähemmän tekemistä. Ja kaiken kaikkiaan se takaa jonkinlaisen vakauden PR-firmalle, joka voi palvella nyt pitkän aikavälin tavoitteita ja voi kattaa päivittäisen toiminnan. Mutta se ei takaa vakaita tuloksia asiakkaalle. Harkitse siis sopimusta, joka perustuu KPI:iden saavuttamiseen ja voit hallita kuluja tai lopettaa sopimuksen. Tätä menetelmää kutsutaan tuloskohtaiseksi maksuksi.

Se koostuu yleensä perusmaksusta ja onnistumispalkkiosta. Viimeisin veloitetaan PR-toimien kautta varmasti saavutetusta mediajulkisuudesta, jota kutsutaan myös pay-per-placementiksi. Tämä vaihtoehto on houkuttelevin asiakkaille, jotka suhtautuvat epäilevästi PR:ään ja jotka ovat kaikki kiinnostuneita todistetuista ROI:ista.

? Lue lisää. PR-pisteet: Miten mittaamme PR-kampanjoiden onnistumista
PR-pisteet kuukausittain. PR KPI:t.

Piilotetut kustannukset #5. Sopimattomat palvelut

Monet PR-toimistot tarjoavat monia palveluja, kuten strategista suunnittelua, projektinhallintaa ja toteutusta. Se tarjoaa työntekijöitä, kuten account director, account manager, account planner, project manager, creative director, art director, copywriter, copy editor. Jokaisella on eritasoinen palkka, ja heidän työhösi tai kampanjaasi käyttämänsä aika arvioidaan ja maksetaan. Asiakas maksaa nämä kulut ja lisäksi moninkertaisen summan, jolla katetaan noin 20 prosentin voittomarginaali ja yleiskustannukset. Jos sopimuksenne on vuoden mittainen, nämä kustannukset jaetaan 12:lla, jolloin saadaan niin sanottu kuukausipalkkio. Lisäksi kokopäiväinen henkilö ei todellisuudessa tuota 160 tuntia kuukaudessa. Kun lomapäivät, sairauspäivät ja tuottamaton aika on vähennetty, jää jäljelle noin 120 tuntia kuukaudessa.

Mutta projektisi saattaa olla alkuvaiheessa, jolloin tarvitset minimaalisia palveluja. Eikä sinun tarvitse maksaa täysistä palveluista. Tämä maksetaan saavutetusta kattavuudesta riippumatta, vaikka ammattitaitoiset yritykset antavat asiakkaille tuloksia. Tämä ei yleensä ole vaihtoehto pk-yrityksille ja aloittaville yrityksille.

PR-toimisto vs. PRNEWS.IO

PR-kustannukset PR-toimiston palkkaaminen vs. DIY vs. tee se PRNEWS.io:lla.

Pohjaportti

Toivottavasti nämä kohdat auttoivat selventämään asioita sinulle. Nyt sinulla on valinnanvaraa, mitä valita tai luoda hybridi-PR-strategia, kun ulkoistat tehtävät PRnews-palvelulle tai PR-toimistoille. Yleistän ja kukaan ei tunne yritystäsi paremmin kuin sinä itse. Siksi päätös on sinun.

Uusimmat lähettäjältä Blog