Kuinka tehdä PR-kampanjastasi tehokas alusta loppuun asti?

26 minuuttia luettu

Kiirehditkö ideoimaan PR-kampanjaasi? Niin käy parhaille meistä. Halusitpa sitten lounastaa uutta peliäsi tai korjata yrityksesi kohtaaman kriisin, siihen on ratkaisu. Jotta saisit jotain aikaan, varmista, että asettamasi tavoitteet ovat sellaisia, jotka haluat aidosti saavuttaa. Oikein asetettuna se voi auttaa edistämään brändisi arvoa paljon helpommin. Jos et ole vielä asettanut tavoitettasi, tee se nyt alkaen.

Taakseesi esiin, tarvitset PR-kampanjan. Relevantti ja tehokas, se voi tuoda brändisi kohdeyleisösi tietoisuuteen. Usein kyse ei ole valtavasta budjetista vaan ainutlaatuisesta näkökulmasta.

Temppu on asettaa SMART-tavoite, joka motivoi sinua saamaan halutun tuloksen. Kun tiedät tarkalleen, mitä haluat saavuttaa, tiedät, mihin sinun on keskitettävä ponnistelusi. Jotta voit loistaa PR-työssä, selkeä suunnitelma määräaikoineen ja päivämäärineen pelastaa sinut. Seuraava askel on suunnitelman toteuttaminen, jotta tavoite saavutetaan. Näin se vie sinut nykytilanteestasi lopputavoitteeseesi. Olipa se sitten lyhyen tai pitkän aikavälin suunnitelma, sen on oltava ketterä, jotta se täyttää liiketoimintasi tavoitteet.

Mikä on PR-kampanja?

Kaikkeen tapahtuu syystä, eivätkä PR-kampanjat poikkea tästä. PR-kampanjan luomiselle ja toteuttamiselle on aina ainutlaatuinen syy. Ainoa ero on lopputavoite. Haluatko parantaa brändisi imagoa tai tavoittaa uuden yleisön? Vai haluatko lisätä tietoisuutta ja lisätä myyntiä? Kun olet asettanut tavoitteen, laita pallo liikkeelle. Mitä PR-kampanja sitten tarkalleen ottaen on?

Mikä on PR-kampanja?

PR-kampanjan määritelmä

Ajattele PR-kampanjaa prosessina. Se sisältää sarjan harkittuja toimintoja, jotka keskittyvät tiettyyn tavoitteeseen ja työskentelevät kohti liiketoimintaa. Selkeä tavoite ja kiinteä aikataulu tekevät kampanjasta täydellisen. Tyypillisesti se edellyttää sekä omia että maksettuja resursseja, jotta yrityksellesi saadaan aikaan valtava mediakohu.

Erin avain onnistuneeseen PR-kampanjaan on luovuus viestinnässä. Alta löydät yksinkertaisen oppaan siitä, miten voit luoda tavoittelemaasi tunnettuutta.

Miten luoda PR-kampanja, joka parantaa brändisi imagoa

Yrityksen suotuisa julkisuuskuva on kaikki kaikessa. Saadaksesi äänesi kuuluviin toimialallasi ja markkinoillasi saat viestisi ihmisille, jotka ovat kiinnostuneita sen vastaanottamisesta.  Etkö ole varma, mistä aloittaa? Opetellaan, miten saat PR-kampanjasi toimimaan puolestasi.

Näin luot PR-kampanjan, joka parantaa brändisi imagoa

#1 Määrittele kampanjan tavoite

Kirkas tavoite on jokaisen onnistuneen PR-kampanjan motto. Aivoriihi ideoita. Haluatko jakaa ainutlaatuista asiantuntemustasi vangitun yleisön kanssa? Ehkä lisätä pelisi asennuksia? Entä lisätä konversiolukua? Hienoa. Kuinka paljon? Missä ajassa? Olipa tavoitteesi mikä tahansa, älä mene liian korkealle.

Ajattele kampanjasi tavoitetta unelmana. Sano: ”Haluan olla rikas”. Köyhä, koska se ei ole tarpeeksi konkreettinen. Sen sijaan tavoite lisätä myyntiä 20 prosenttia kuulostaa paljon paremmalta. Jos tavoitettasi ei siis voi mitata, mistä tiedät, että olet saavuttanut sen? Muista, että mittaamisessa on kyse siitä, että kehitys on parantamista.

Kun olet tehnyt tavoitteesi, rajoita se siihen, miten saavutat sen tietyssä aikataulussa. Unohda ei esteitä ja sitä, mitä se vie sinulta nähdäksesi halutut tulokset. Ole SMART tavoitteesi suhteen. Muuten se voi olla saavutettavissa.

#2 Keskity kohderyhmääsi

Kuka on ihanneasiakkaasi? Onko se yritys, yhteisö, yksilöt vai ryhmät? Etkö ole varma? No, silloin et tiedä, ketä yrität tavoittaa. Jotta PR-kampanjasi olisi tehokas, sen on oltava relevantti suuremmalle yleisösegmentille tietyllä markkinarakollasi.

Valttina on rakentaa vahvat, positiiviset suhteet yleisöösi. Jotta se onnistuisi, sinun on tiedettävä, mikä on heille tärkeää. Millainen on heidän elämäntapansa ja mitkä käyttäytymismallit ovat heille yhteisiä? Missä he viettävät enemmän aikaa verkossa tai offline? Mistä he saavat tietoa ostoksistaan? Kun olet tehnyt tutkimusta, tiedät, ketä yrität vakuuttaa.

#3 Ota kiinni suuren tarinan tie ja ratsasta sillä

Hyvä tarina ei ole mikään helppo juttu. Sata prosenttia toimittajista määrittelee edelleen, että heidän ykköskeinonsa löytää arvokkaita juttuja on lehdistötiedotteet. Yleisöt ovat tulvillaan useampia mediavaihtoehtoja, joten hanki heidän huomionsa. Toki tämä voi olla haastavaa. Jos siis haluat, että tarinasi onnistuu, älä ujostele eroa.

Kilpailun lisääntyessä vakuuttava tarina on jokaisen yrityksen suurin etu. Tee se oikein ja se ajaa sitoutumista. Uutisarvoinen ja kiinnostava ytimekkäästi, sellaiselta tarinasi pitäisi kuulostaa. Lisäksi siinä on oltava selkeä kehotus toimintaan ja ripaus oivaltavia sitaatteja.

#4 Pitch the Media

Löysitkö uutisarvoisen näkökulman? Sitten on aika saada viestisi perille. Mene toiseen suuntaan, luo ja jaa tarinoita toimittajien kanssa omilla ehdoillasi. Muista, että hyvin kirjoitettu lehdistötiedote, jota tukee vahva jakelu, voi olla suurin etusi. Älä tuhlaa aikaasi viestisi lähettämiseen yleiselle medialle. Levitä sen sijaan tarinasi vain kolmella klikkauksella Prnews.io-palvelun avulla. Olipa toimialasi mikä tahansa, Prnews.io vie stressin uutistesi ja tarinoidesi jakamisesta koko maailmalle.

Build Positive Online Reputation & Remove Negative from SERP

Jakaaksesi uutisesi tai tarinasi, rekisteröidy verkossa. Uutistoimistojen, toimialakohtaisten sivustojen tai teemablogien valikoimasta ei ole siellä loppua. Käytä vasemmalla olevia suodattimia valitaksesi täydelliset, joiden avulla voit saada eniten katselukertoja. Pyydä lopuksi tilaus.

Lisäksi mediaseuranta-palvelu on myös valtava apu. Näin et jää paitsi yhdestäkään kohdennetusta avainsanasta uutisvirrassa maailmanlaajuisesti. Kaiken kaikkiaan palvelu on auttanut yli 30 000 asiakasta 25 maasta luomaan verkkoläsnäolonsa. Joten miksi et tutustuisi siihen?

Monitor Brand Mentions in The News

#5 Saitko siis osuman vai et?

Nyt on aika mitata tuloksia. Jos et voi mitata PR-kampanjaasi, et voi parantaa sitä. Mutta määrittele ensin, mitä aiot mitata ja kuinka usein. Esimerkiksi jokaisella medialla, olipa kyseessä sitten sosiaalinen media, verkkosivustosi tai sähköposti, on erilaiset KPI:t. Myös tuotemerkkisi maininnat, takalinkit verkkosivustollesi tai konversiot ovat muita tärkeitä PR-mittareita, joita kannattaa harkita. Ne vaikuttavat epäilemättä PR-kampanjaasi.

Koska PR-kampanjoissa on paljon liikkuvia osia, on usein vaikea hahmottaa kokonaiskuvaa. PR-kampanjamallin kauneus on joustavuus. Voit määritellä kampanjan jokaisen osa-alueen ja muokata sitä omien tarpeidesi mukaan. Pysy ajan tasalla, jotta ymmärrät, mikä vaikutti yleisösi ostopäätöksiin. Sitten päivän päätteeksi pystyt kohdentamaan markkinoillesi ja saamaan osumia.

PR-kampanja esimerkki inspiraatioksi

Fanien pelottelu kuoliaaksi voi varmasti olla mielenkiintoinen lähestymistapa, jos se tehdään oikein. Jotta näet, kuinka pitkälle voit päästä luovuudellasi, nauti alla olevasta PR-kampanjasta.

PR-kampanja esimerkki inspiraatioksi

The Walking Dead pelottava suoja – Taivas

Huumori on yksi kokeilluimmista ja testatuimmista brändien käyttämistä PR-strategioista. Sopivalla huumorikierrolla,  viestisi voi erottua ja olla merkityksellinen. Ja tämä The Walking Deadin uuden kauden pelottavan vaikuttava mainos on siitä todiste.

Täydennetty todellisuus on mennyt askeleen pidemmälle, sillä mainos on asetettu todellisen kadun päälle. Ihmiset bussipysäkillä näkivät kuolleiden ihmisten kävelevän heitä kohti ruudulla olevan AR-kokemuksen kautta. Se teki reaalimaailman ja virtuaalimaailman sulautumisen. Tulos? Video saavutti noin 15,5 miljoonaa videokatselua ja 320 00 jakoa sosiaalisissa verkostoissa. Se muodosti uuden ulottuvuuden out-of-home-tuotantojen vaikutukselle.

Toimialan asiantuntijoiden PR-kampanjan vinkit &; niksit

Jim Reynolds, omistaja Sofia Marketing

Jim Reynolds, Sofia Marketingin omistaja

Asiakkaani työskentelee markkinoinnin parissa ja tekee paljon markkinointityötä yritykselleen ja asiakkailleen. Hän antoi seuraavat näkemykset henkilökohtaisista kokemuksistaan mediaviestinnän suorittamisesta:

”Suurin vinkkini PR-kampanjan luomisen loppuunsaattamisessa on olla johdonmukainen ja sinnikäs. PR-toiminta ei ole helppoa ja kyse on määrästä, joten luo prosessi, jossa luot jatkuvasti kampanjoita, lähetät pitchejä, etsit uusia kontakteja ja virität asioita, jotta saat parhaan mahdollisen hyödyn irti ponnisteluistasi.”

Ei sitä voi suorittaa viikossa (tai edes kuukaudessa) haluamillasi tuloksilla. Sinun on tehtävä sitä johdonmukaisesti uusien kampanjoiden kanssa, jotta näet todelliset tulokset ja voit mitata onnistumisen tasoa.”

Oberon Copeland, omistaja & toimitusjohtaja Veryinformed.com

Oberon Copeland, Veryinformed.comin omistaja & toimitusjohtaja

PR-kampanja on vain niin tehokas kuin siihen liittyvä suunnittelu. Ennen kampanjan käynnistämistä kannattaa käyttää aikaa yleisön ja tavoitteiden tutkimiseen. Millainen sanoma resonoi kohdeyleisösi kanssa? Mitä toivot saavuttavasi kampanjalla? Kun sinulla on selkeä käsitys yleisöstäsi ja tavoitteistasi, voit alkaa kehittää taktiikoita, jotka auttavat sinua saavuttamaan tavoitteesi.

Joitakin vinkkejä tehokkaan PR-kampanjan kehittämiseen ovat:

– Pidä viestisi johdonmukaisena kaikissa kanavissa. Kohdeyleisösi pitäisi pystyä tunnistamaan brändisi helposti, riippumatta siitä, missä he sen näkevät.

– Varmista, että verkkosivustosi on ajantasainen ja informatiivinen. Sisällytä mediaosio, josta toimittajat voivat helposti löytää lehdistötiedotteet ja kuvat.

– Kehitä suhteita alasi keskeisiin vaikuttajiin. Nämä henkilöt voivat auttaa levittämään sanaa kampanjastasi ja vahvistaa sen tavoittavuutta.

Vietämällä aikaa tehokkaan PR-kampanjan suunnitteluun ja toteuttamiseen voit lisätä menestymismahdollisuuksiasi huomattavasti.

Thomas Hawkins, toimitusjohtaja Electrician Apprentice HQ

Thomas Hawkins, Electrician Apprentice HQ:n toimitusjohtaja

Aseta tavoitteesi ensin
Voit varmistaa ennen PR-kampanjan aloittamista, että sinulla on tavoitteet valmiina. Onko se myynnin lisääminen? Lisätä verkkosivuston liikennettä? Jotain muuta? Vastaukset näihin ja muihin kysymyksiin tekevät PR-kampanjastasi onnistuneen.

Valitse alustat viisaasti
Jotkut PR-kampanjat sopivat enemmän Facebookiin, toiset taas Twitteriin. Toinen kampanja voi olla sähköpostilla, tekstiviestillä tai jollakin muulla menetelmällä. Valitse menetelmä huolellisesti (tietyssä mielessä tavoitteisiisi perustuen) saadaksesi parhaat tulokset.

Tulosten seuraaminen
Useimpia kampanjoita voidaan seurata Google Analyticsin avulla. Jos se ei ole vaihtoehto, keksi tapa seurata tuloksia. Näin voit säätää/muuttaa kampanjaasi parempien tulosten saavuttamiseksi.

Adam Berry, teknologiapohjaisen yrityksen AdamBerrySEO perustaja ja konsultti.

PR-kampanjat ovat houkutteleva tapa markkinoida tuotetta. Silti vahvemman vaikutuksen saamiseksi yritys voi ottaa avukseen digitaalisia vaikuttajia. Tämän päivän sosioteknisessä maailmassa ihmiset ovat koukussa siihen, että he odottavat innolla suosikkitekijöitään.

PR-toimistot voivat hyödyntää tätä ja edistää tuotteitaan. Näillä vaikuttajilla on valtava fanijoukko. Jos puolet heidän seuraajistaan käyttää heidän tuotettaan, kampanja on onnistunut. Vaikuttajat ovat myös nälkäisiä brändin ja promootioiden suhteen. Siksi he mainostavat mielellään ja tehostavat PR-kampanjaa.

Andrew Macfarlane, perustaja WeLoveBrum.co.uk

Kokemukseni mukaan tehokkaimpia PR-kampanjoita ovat ne, joiden taustalla on aito halu auttaa kohderyhmää.

PR:ssä on kyse suhteiden rakentamisesta ihmisiin, eikä sitä voi tehdä ilman rehellisyyttä siitä, mitä yrität saavuttaa. Jos pystyt keksimään kampanjaidean, joka auttaa yleisöäsi ratkaisemaan jonkin ongelman tai tarjoaa heille jotain, mitä he haluavat, voitat todennäköisemmin heidän luottamuksensa ja ansaitset heidän huomionsa kuin jos yrität vain myydä heille jotain.

Keskeistä tässä on se, että pelkkä rehellisyys ei riitä, vaan sinun on tehtävä selväksi, mikä on tarkoituksesi – ja miksi yrityksesi on ainutlaatuisen pätevä tarjoamaan sitä.

JJ Lee, digitaalisen PR:n johtaja Digital Funnel

mitä toimittajia tavoittelet, mitä aiheita he yleensä käsittelevät ja mistä he kirjoittavat nyt. Esimerkiksi lanseerasimme hiljattain Halloween-aiheisen lehdistötiedotteen, joka käsitteli sitä, miten kurpitsat pysyvät tuoreina pidempään. Kampanja oli valtava menestys, ja se sai noin 200 sijoitusta maailmanlaajuisesti – tämä johtui siitä, että panostimme aikaa ja vaivaa erikoistuneiden postituslistojen luomiseen emmekä vain satunnaisesti hyökänneet toimittajien postilaatikoihin ei-toivotulla lehdistötiedotteella.

Aluksi tarkastelimme Irlantia, Iso-Britanniaa & Länsi-Euroopan markkinoita ja kokosimme melko kattavan luettelon toimittajista & bloggaajista, jotka ovat käsitelleet puutarhanhoitoon perustuvia tarinoita viimeisten 6 kuukauden aikana; nämä toimittajat työskentelivät lukuisissa eri julkaisuissa ja tiedotusvälineissä – sanomalehdissä, blogeissa, aikakauslehdissä, pelkästään verkossa olevilla uutissivustoilla, radio- ja televisioasemilla. Saimme loistavaa uutisointia ensimmäisen viikon aikana, ja tiedotteemme avautumisprosentti oli noin 65 prosenttia – miksi? Koska se oli merkityksellinen, tieto oli hyödyllistä ja se lähetettiin oikeisiin sähköpostiosoitteisiin. Jos lähetät poliittiselle kirjeenvaihtajalle lehdistötiedotteen puutarhanhoidosta, päädyt nopeasti siihen, että sähköpostiosoitteesi joutuu mustalle listalle ja tiedotteesi jätetään huomiotta. Tee aina tutkimustyötä ja pidä asiat relevantteina!

Angel Martins, markkinointiasiantuntija yhdessä Ison-Britannian johtavista digitaalisista markkinointitoimistoista, Finsbury Media

Vinkkejä &; niksejä siihen, miten PR-kampanjasta saadaan tehokas:

Markkinoinnissa brändin julkinen käsitys on äärimmäisen arvokas. Nykypäivän kuluttajat ovat paljon tietoisempia ja huolestuneempia brändi-identiteetistä, ja negatiivinen julkinen käsitys voi todella tuhota brändin menestyksen. Onneksi PR-kampanjat voivat auttaa. PR-kampanjat toimivat muotoilemalla strategisesti brändin identiteettiä ja viestiä. Tehokkaasti optimoidun PR-kampanjan julkaiseminen voi rakentaa uskollisuutta kuluttajien keskuudessa ja lisätä brändin myyntiä.

Ensimmäinen askel tehokkaan PR-kampanjan käynnistämiseen on kohderyhmän tunnistaminen ja suhdetoiminnan tavoitteiden selkeä määrittely. Kun yleisösi on tunnistettu ja tavoitteesi määritelty, voit alkaa luoda PR-strategiaa, joka on optimoitu tavoittamaan juuri sinun yleisösi ja saavuttamaan haluamasi lopputulos.

Rakentamalla suhteita tiedotusvälineisiin ja osallistumalla säännöllisesti PR-toimintaan brändit voivat parantaa merkittävästi julkisuuskuvaansa. Brändeillä tulisi myös olla hallintaa kriisitilanteita varten. Valmistautumalla brändit voivat reagoida nopeasti kaikkiin mainettaan koetteleviin negatiivisiin tekijöihin.

Lisäksi sosiaalisesta mediasta on tullut brändeille loistava paikka työstää suhdettaan yleisöön. Brändit voivat kommunikoida suoraan yleisön kanssa ja puuttua mahdollisiin ongelmiin. Yhdessä laajentavat tavoittavuuttaan ja tekevät suuremman vaikutuksen.

Oikein toteutettuna PR-kampanjan käynnistäminen voi tehokkaasti muokata julkista käsitystäsi ja parantaa positiivisesti brändisi identiteettiä.

Brett Robinson Head of Content &; Marketing for Wired Clip

Älä aliarvioi paikallisen tuen vaikutusta PR-kampanjaasi. Vaikka voi olla houkuttelevaa markkinoida materiaalisi heti koko maailmalle ja keskittyä vain Twitterin tai TikTokin kautta leviämiseen, saat paljon vankemman lanseerauksen (ja suuremman yleisöpohjan kampanjasi alkuvaiheessa), jos ponnistelet kohdistaaksesi kampanjasi paikallisille alueille ja yrityksille.

Tämä voidaan tehdä yhdessä laajempien kampanjaponnistelujen kanssa, mutta mitä enemmän painotat ympäröiviä yhteisöjä, sitä todennäköisemmin pääset paikallislehteen – jonka sitten voivat ottaa vastaan suuremmat tiedotusvälineet.

Kevin Miller, digitaalisen markkinoinnin asiantuntija, entinen Googlen työntekijä, yrittäjä, enkelisijoittaja, ”Entrepreneur of the Year” 2021 American Business Awardsissa

Viljele mediasuhteita ajan mittaan, jotta kampanjan käynnistämisen yhteydessä ei tarvitse rynnätä etsimään parasta tiedotusvälinettä. Mediasuhteet ovat keskeisiä PR:n ja digitaalisen PR:n kannalta. Nyrkkisääntö on, että parempi pääsy mediaan ja ihmisiin takaa kampanjallesi paremmat tulokset pitkällä aikavälillä.

Huolehdi suhteista toimittajiin, jotka kirjoittavat toimialaltasi tai julkaisuista, joissa haluat olla esillä. Jokainen yritys ei voi tehdä pitchiä Forbesille ja menestyä heti ensimmäisenä päivänä, mutta jos teet yhteistyötä toimittajan kanssa muutaman kerran vuodessa, he saattavat pureutua helpommin, kun pyydät heidän apuaan.

PR, kuten monet muutkin alat, perustuu suhteisiin. Jos tutustut oikeisiin ihmisiin, on uskomattoman hyödyllistä ylläpitää näitä yhteyksiä molempia osapuolia hyödyttävien tavoitteiden saavuttamiseksi.

Alice Rawling, hiusstylisti ja päätoimittaja Hairdo Hairstyle Los Angelesissa, Yhdysvalloissa

Tehokkaan PR-kampanjan toteuttaminen on ratkaisevan tärkeää liiketoiminnan muutoksessa. Luovuus ja viesti ovat elintärkeitä tekijöitä, jotta kampanja onnistuu. Ensinnäkin päämäärien ja tavoitteiden asettaminen on elintärkeää kampanjan loppupelin määrittämiseksi. Tavoitteiden tulisi olla täsmällisiä, jotta niiden saavuttamiseen tähtäävän lähestymistavan määrittelyä voidaan helpottaa.

On myös ratkaisevan tärkeää tietää kohdeyleisösi , jotta PR-kampanja olisi tehokas. Yleisön ymmärtäminen auttaa suunnittelemaan viestin tarkasti heidän tarpeitaan vastaavaksi. Kampanjan aika ja huomio kohdistuvat yleisöön, joten se ohjaa viestisi mediassa, ajoituksessa ja sanamuodossa.

Tehokkaat PR-kampanjat tarvitsevat myös oikean alustan valinnan ,joka sinun on päätettävä. Kohdeyleisö määrittää parhaiten tehokkaimman alustan. Sen pitäisi olla siellä, missä he viettävät suurimman osan ajastaan. Oikealla alustalla voit luoda johdonmukaisuutta uusien tietojen syöttämisessä ja liiketoimintapäivitysten tekemisessä.

Toinen vinkki on löytää luova näkökulma kampanjaasi. Katso viestiä yleisön näkökulmasta ja päätä heidän kiinnostuksensa luovaan viestin suunnitteluun, jotta heidän huomionsa kiinnittyy. Lopuksi sinun on seurattava kampanjan edistymistä määrittääksesi alueet, jotka tarvitsevat muutoksia ja vahvoja myyntivaltteja. Se auttaa näkemään, mikä kampanjassa toimii ja mikä ei.

Teri Shern, Conex Boxes

perustaja.

Parasta, mitä voit tehdä, jos haluat tehdä PR-kampanjastasi tehokkaan, on keskittyä siihen arvoon, jota lisäät yleisösi elämään. Yksi virheistä, joita näen monien yritysten tekevän, on se, että ne keskittyvät liikaa liiketoimintaansa ja liiketoiminnan kasvuun. Vaikka jotkut ihmiset arvostavat tätä, suurin osa yleisöstäsi haluaa nähdä sisältöä, joka vaikuttaa heihin jollakin tavalla.

Esimerkiksi sen sijaan, että puhuisimme siitä, miten olemme kasvaneet ja tuomme markkinoille uusia kontteja uudelle toimialalle, muokkaamme tämäntyyppistä sisältöä hieman ja keskitymme siihen, miten uudet kontit, jotka tuomme markkinoille, hyödyttävät tiettyä yleisöä, miten he voivat käyttää kontteja ja mitkä ominaisuudet vaikuttavat siihen, miten nämä kontit voivat hyödyttää eri yleisöjä.

Näkyykö tässä ero? Kyse on kuluttajakeskeisestä PR:stä sen sijaan, että keskittyisit itseesi ja saavutuksiisi yrityksenä. Kun siis seuraavan kerran suunnittelet PR-kampanjaa, mieti itsellesi: ”Mitä lisäarvoa tämä kampanja tuo asiakkaideni elämään?”

FAQ: PR-kampanja

Miten luodaan PR-kampanja?

Aluksi keskity asettamaan terävä, selkeästi määritelty tavoite, johon kuuluu tiukat määräajat ja päivämäärät. Mieti, mitä haluat saavuttaa, ja sitoudu sitten siihen. Oikealle yleisölle suunnatun viestin luominen on melkoinen haaste. Tuore lähestymistapa ja ainutlaatuinen näkökulma voivat kuitenkin auttaa pitchiäsi erottumaan.

Miten mitata PR-kampanjan onnistumista?

PR-kampanja on numeropeliä. 72 prosentille PR-ammattilaisista yritysvaikutusten mittaaminen on tällä hetkellä alan suurin haaste. Ilman mittareita et voi saada kokonaiskuvaa kampanjasi suorituskyvystä. Ollaksesi tehokas, mittaa edistymistäsi, kun etenet kohti prosessin tavoitteita.

Miten YouTubea voisi käyttää PR-kampanjassa?

YouTube on valtava käyttäjäkunta, joka vain odottaa, että sitä hyödynnetään. Se on tehokas mainosalusta, jota käyttää 62 prosenttia yrityksistä. Haluatpa sitten tehdä yhteistyötä vaikuttajien kanssa tai haastatella toimittajia, valinta on sinun. Voit jopa luoda oman YouTube-sarjasi. Pidä huolta yrityksesi YouTube-esiintymisestä. Mitä nopeammin, sen parempi.

Tallenna Pinterestiin

Voit tallentaa tämän PR-kampanjaa käsittelevän blogikirjoituksen Pinterest-taulullesi myöhempää käyttöä varten.

Uusimmat lähettäjältä Blog