10 eReleases Vaihtoehdot lehdistötiedotteiden jakeluun 2023

16 minuuttia luettu

Digitaalisen median maailmassa sisällön luominen & jakelu ovat ratissa. Sisältö on mahdollisuus ”tavoittaa” miljoonia käyttäjiä, joten sitä on käytettävä viisaasti. Jo yhdellä hyvällä lehdistötiedotteella voi olla suurempi vaikutus PR-kampanjaan kuin muilla toimilla.

Mutta hyvän pressitiedotteen kirjoittaminen ei riitä – se pitää myös jakaa. Jos et tunne pressitiedotteen jakelua, eReleasen kaltaiset palvelut voivat tehdä tämän työn puolestasi.

Mikä on eReleases?

eReleases on yksi monista välittäjäyrityksistä, jotka auttavat brändejä kirjoittamaan ja jakamaan lehdistötiedotteita pienyrityksille. Yritys tekee yhteistyötä sekä paikallisten että maailmanlaajuisten uutissivustojen, sosiaalisen median, blogien ja muiden uutislähteiden kanssa.

Ereleasesilla voit olla 100-prosenttisen varma siitä, että lehdistötiedotteesi saavuttaa kohdeyleisönsä. Yrityksen kanssa yhteistyötä tekevät toimittajat tilaavat lehdistötiedotteiden vastaanottamisen tietyn toimialan perusteella. Yrityksen tietokannassa on yli 700k toimittajaa.

Keskimääräinen kustannus eReleasen lehdistötiedotteiden jakelusta on 300-400 dollaria yhtä kampanjaa kohden. Hinta riippuu tekstin pituudesta, valittujen sivustojen määrästä, kohteena olevien toimialojen määrästä ja tiedotusvälineiden sijainnista.

Alla on top 10 -lista vaihtoehtoisista palveluista lehdistötiedotteiden luomiseen & jakamiseen eri verkkoalustoilla.

Kierros 10 eReleases-vaihtoehtoa

Yksiselitteisesti eReleases ei ole ainoa vaihtoehto, kun kyse on lehdistötiedotteiden jakelusta. Yrityksellä on monia kilpailijoita, joilla on samanlainen tarjonta. Pienistäkin eroista huolimatta jokaisen palvelun tavoite on sama.

Alhaalla on top 10 -lista vaihtoehtoisista palveluista lehdistötiedotteiden luomiseen & jakamiseen eri verkkoalustoilla. Aivan kuten eReleases, ne ovat helppokäyttöisiä, luotettavia ja tarjoavat erinomaista asiakastukea. Useimmat niistä soveltuvat kansainvälisiin PR-kampanjoihin (Yhdysvaltojen tai Euroopan ulkopuolella).

NewswireJet

Website | Twitter

NewswireJet on tunnettu sisällönjakelupalveluista edulliseen hintaan. Minimihinnoittelupaketilla yritys takaa yli 250 lehdistötiedotejulkaisua parhaissa mediakanavissa. Tällä hetkellä yritys tekee yhteistyötä yli 100k mediakanavan kanssa, mukaan lukien jättiläiset kuten Fox News, Google News, The Huffington Post jne. Tämän lisäksi ne luovat yhteyksiä perinteiseen printtimediaan, radioon ja televisioon.

Samankaltainen kuin PRNEWS.IO, Newswire Jet tarjoaa sekä PR-kirjoitus- että jakelupalveluja. Ylimääräistä kiinteää hintaa vastaan he kirjoittavat sinulle ammattimaisen lehdistötiedotteen, johon on mahdollisuus rajattomiin tarkistuksiin. Yrityksen verkkosivuilta löydät jopa oikeita lehdistötiedote-esimerkkejä, jotka ammattitoimittajat ovat kirjoittaneet viimeaikaisille asiakkaille.

Kaiken kaikkiaan yritys on kuuluisa loistavasta asiakaspalvelustaan, joustavista suunnitelmistaan ja kyvystään tavoittaa maailmanlaajuinen media edulliseen hintaan. Newswire Jet mukautuu markkinarajaasi ja etsii sopivimmat kanavat kohdeyleisön tavoittamiseksi. Viimeisenä muttei vähäisimpänä se tarjoaa yksityiskohtaisen PDF-muotoisen raportin siitä, miten viestit toimivat kullakin sivustolla.

Hinta: alkaen $59

PR Newswire

Website | Twitter

PR Newswire on yksi johtavista yhdysvaltalaisista lehdistötiedotteiden jakelupalveluista, joka on luotu jo vuonna 1954. Cision osti yrityksen vuonna 2016. Nykyään yritys on innovatiivisten viestintä- ja markkinointipalveluiden maailmanlaajuinen johtaja. Ne auttavat yrityksiä & organisaatioita jakamaan brändinsä tarinoita kohdeyleisöille ympäri maailmaa.

Yhtiö voi ylpeillä kaikkikanavaisella jakeluverkostollaan: lähes 4k verkkosivustoa, 3k mediapistettä ja 550 uutissisältöjärjestelmää. Tämän lisäksi se omistaa suuren toimittajien yhteisön nimeltä Cision Communications Cloud. Toisin sanoen tämän PR-ohjelmiston avulla voit tavoittaa kohdetoimittajat & vaikuttajat, mitata tämän median todellista arvoa ja paljon muuta. Tämän työkalun avulla löydät helposti yrityksesi tehokkaimmat mediakanavat yhdestä paikasta.

Tässä vaiheessa PR Newswire on työskennellyt useiden yritysten ja vakavasti otettavien organisaatioiden kanssa, jotka ovat voineet tukea brändinsä tunnettuutta aktiivisella yhteistyöllä median kanssa. Ne pystyivät tavoittamaan kohdekuluttajat, poliittiset päättäjät, sijoittajat ja herättämään yleistä huomiota.

PR Newswire yhdistää asiakkaat katsojiin yli 170 maassa ja yli 40 kielellä. Yhtiöllä on toimistoja 16 maassa Pohjois- & Etelä-Amerikassa, Euroopassa, Aasiassa ja muualla.

Hinta: alkaen 195 dollaria/vuosi.

PRWeb

Website | Twitter

Tässä on vielä yksi lehdistötiedotteiden jakeluun keskittynyt Cisionin tytäryhtiö. Yritys kiinnittää erityistä huomiota SEO:hon, joten lehdistötiedotteita levittämällä pyritään myös maksimoimaan näkyvyys hakukoneissa (Google, Yahoo, Bing). Jokaiseen PRWeb-suunnitelmaan sisältyy jakelu 1,2 000 verkkosivustolle, mukaan lukien tärkeimmät resurssit, kuten Google News, ja muut uutissyötteet, joilla on 250 000 tilaajaa. Lisäksi asiakkaat saavat taatun julkaisun sekä PRWebin että PR Newswiren sivustoilla.

Mutta SEO ei ole ainoa asia, joka erottaa PRWebin muista kilpailijoista. Palvelu kokoaa analyyttisiä raportteja, jotka perustuvat sellaisiin mittareihin kuin potentiaalisen yleisön koko, lehdistötiedotteiden katselut, hakunäkyvyys, multimedian sitoutuminen, klikkausprosentit, liikennelähteet ja sosiaalisen median jakamiset. Asiakkaat saavat nämä raportit säännöllisesti sähköpostitse reaaliajassa. Näin he voivat arvioida lehdistötiedotteiden jakelun arvoa brändinsä tunnettuuden kannalta.

Yksi PRWebin eduista on myös rajoittamaton määrä sanoja ja mahdollisuus liittää useita mediatiedostoja lehdistötiedotteeseen. Yritys ei kuitenkaan tarjoa PR-kirjoituspalvelua eikä alueellista kohdentamispalvelua.

Hinta: alkaen 99 dollaria.

ACCESSWIRE

Website | Twitter

Kuten PRWeb, Accesswire ei tarjoa lehdistötiedotteiden kirjoituspalvelua. Mutta tämä tarjoaa asiakkailleen yhden lehdistötiedotteen mallin ja toimitustyökalun, joka muotoilee sisällön automaattisesti hyvin jäsennellyksi lehdistötiedotteeksi.

Kokonaisuudessaan Accesswire on yhteydessä yli 500 mediakanavaan yli 100 maassa ympäri maailmaa. Tämä sisältää sekä verkkomedian että printtiuutiset, tv-asemat, uutistoimistot ja muut kohdennetut kanavat.

Yhtiö tarjoaa useita paketteja, jotka on luotu yksityisten & julkisten yritysten sekä virastojen tarpeisiin. Accesswiren ja sen edellä mainittujen kilpailijoiden välillä on selvä hintaero. Hinta on kuitenkin melko perusteltu sellaisten ominaisuuksien ansiosta, kuten 24/7-toimitustuki, yksityiskohtainen PR-raporttien analytiikka ja omat asiakaspäälliköt. Palvelun avulla asiakkaat voivat sisällyttää lehdistötiedotteita, joissa on rajoittamaton määrä sanoja, sekä kaikenlaista visuaalista sisältöä (kuvia, videoita, linkkejä).

GlobeNewswire

Website | Twitter

Vuonna 1998 Los Angelesissa perustettu GlobeNewswire on kasvanut massiiviseksi uutistoimitusalustaksi. GlobeNewswiren palveluiden täydelliseen luetteloon kuuluvat maailmanlaajuinen uutisjakelu, mediakumppanipalvelut ja viranomaisilmoitukset (sisällön vaatimustenmukaisuus). Yritys toimii globaalilla tasolla ja kattaa kaikki tärkeimmät alueet.

Yhtiö tarjoaa laadukasta sisällönjakelua kaikentyyppisille pienille & yritysyrityksille. Ne kattavat joukon PR-kampanjatoimintoja, asiakkaat voivat luottaa GlobeNewswiren tehtäviin – lehdistötiedotteiden luomisesta ja julkaisemisesta useilla alustoilla niiden optimointiin uusimpien SEO-vaatimusten mukaisesti. Lisäksi sivustolla on oma uutishuone, jossa on kätevä hakusuodatin, jolla voi etsiä artikkeleita tietystä aiheesta.

Viimeiseksi, mutta ei vähäisimpänä, GlobeNewswire on erikoistunut useisiin sisältöjakeluihin, ei vain tekstiviesteihin. Voit halutessasi mainostaa muuta sisältöä, kuten infografiikkaa, kuvakaruselleja, ääntä, videoita tai suoratoisto-tapahtumia. Lisäksi voit sisällyttää tämän sisällön tekstimuotoisiin lehdistötiedotteisiisi.

Linkkiuutisia

Web-sivusto

Kun puhutaan white label -yrityksistä, myös Linking News on ylpeä paikastaan. Tähän mennessä yritys on tehnyt yhteistyötä yli 90 miljoonan bloggaajan ja 1 miljoonan toimittajan kanssa ja toteuttanut yli 300k julkaisua.

Jopa PR-kirjoituspalvelun puuttuminen tekee tästä jakelupalvelusta erittäin kysytyn. Linking News mahdollistaa lehdistötiedotteen julkaisemisen brändinimelläsi heidän nimimerkkinsä sijaan. Arvokkaiden takalinkkien ohella voit parantaa sijoitustasi laadukkailla PA- ja DA-sivustoilla. Heidän yhteistyökumppaniensa joukkoon kuuluvat NBC News, Fox News, MarketWatch, USA Today, Forbes ja monet muut ”jättiläiset”.

Linking News tarjoaa viisi jakelupakettia. Peruspaketti levittää yhden lehdistötiedotteen yli 100:een jo mainitsemaamme huippukanavaan. Kalliimpi suunnitelma – suurempi määrä uutisia & mediasivustoja. Kaikkiin paketteihin sisältyy ylimääräistä rajoittamatonta sisältöä, kuten linkkejä, kuvia ja rajoittamaton sanamäärä.

Korkea hinta on perusteltu sillä, että yritys tukee white label -jakelua (postitetaan oman tuotemerkin alla). Lisäksi se auttaa asiakkaita liittymään useisiin maailmanlaajuisiin uutiskanaviin, joilla on valtava yleisö.

ReleaseWire

Website | Twitter

ReleaseWire on erikoistunut lehdistötiedotteiden luomiseen & jakeluun keskittyen samalla erityisesti SEO:hon. Yrityksen perustaja on entinen IT-toimittaja vuonna 2005, ja sen jälkeen se on saavuttanut 80k asiakkaan luottamuksen ympäri maailmaa.

ReleaseWiren tehokkaisiin median sitouttamistyökaluihin kuuluvat lehdistötiedotteiden julkaisija täydellä optimoinnin hallinnalla, isännöidyt uutishuoneet, multimediajakelu ja median CRM-sovellus. Siinä on täysi paketti SEO-välineitä analytiikkaan, sisällön testaukseen, URL-osoitteen & HTML-kustomointiin ja muuhun. Mukautettua lehdistötiedotteen kirjoituspalvelua ei ole, mutta kun lähetät lehdistötiedotteen, käyt läpi hyödyllisen ohjeen. Lisäksi ReleaseWiren avulla voit lisätä multimediaa, kuten valokuvia, videoita ja ääntä.

Yhtiöllä on kuukausipaketteja jokaiseen tarpeeseen, kuukausitilauksesta (hinta riippuu lehdistötiedotteiden määrästä) aina tilausmaksuun.

Hinta: alkaen 49 dollaria.

IssueWire

Website | Twitter

Hienoa, että IssueWire on listallamme ilmaisena vaihtoehtona – vaikka he tarjoavat vain yhden ilmaisen paketin viidestä tarjotusta paketista. Kaiken kaikkiaan yritys tarjoaa erittäin edullisia markkinointipalveluja, mukaan lukien lehdistötiedotteiden kirjoittaminen & jakelu. Tämä tekee palvelusta kohtuuhintaisen kaikille yrityksille, erityisesti pienille startup-yrityksille ja kaikille, joilla on erittäin tiukka budjetti.

IssueWiren avulla voit jakaa lehdistötiedotteen lähes 200 tiedotusvälineelle, lehdelle, suurimmalle uutissivustolle, joilla on eri yleisöryhmiä. Sisältö käy läpi SEO-optimoinnin ja toivottaa tervetulleeksi mediatiedostot, kuten kuvat, videot, linkit jne.

Hinta: ilmainen & alkaen $21 maksullisesta suunnitelmasta.

EIN Presswire

Website | Twitter

Viimeisenä (mutta ei vähäisimpänä) on EIN Presswire – vielä yksi loistava ratkaisu budjettiystävälliseen lehdistötiedotteiden jakeluun. Yritys sijaitsee Washington D.C.:ssä, ja 20 vuoden aktiivisen toiminnan aikana se on saanut tuhansia onnistuneita tapauksia pienten & suurten projektien joukossa.

EIN Presswire levittää lehdistötiedotteita yli 10k maailmanlaajuisiin julkaisuihin. Se tarjoaa useita vaihtoehtoja maakohtaisiin uutisjohtoihin ja useita kymmeniä vaihtoehtoja toimialakohtaisiin resursseihin. Olet taatusti esillä maailmanlaajuisissa mediakanavissa, kuten Google News, Bloomberg Terminals, LexisNexis jne.

Valitsemastasi suunnitelmasta riippuen EIN Presswirellä on tietty rajoitus sanojen, kuvien ja videotiedostojen määrälle kussakin lehdistötiedotteessa. Myös jakelukanavien määrä on rajoitettu (käytettävissä on joko 1 tai 5 kanavaa). Suunnitelmasta riippumatta jokainen lehdistötiedote jaetaan suurille uutissivustoille, suurille uutisverkoille, kohdennetuille toimittajille ja toimituksille sekä muille tietokannoille.

Hinta: alkaen 99 dollaria.

PRNEWS.IO

PRNEWS.IO startup.

PRNEWS.IO-yritys on enemmän kuin pelkkä sisällönjakelupalvelu. Sen jälkeen kun yritys perustettiin vuonna 2005, se on kasvanut maailman ensimmäiseksi sisällön markkinapaikaksi. Yritys tekee yhteistyötä sekä paikallisten tiedotusvälineiden että suurten kansainvälisten mediakanavien kanssa. Jotta brändin tunnettuus olisi entistäkin tehokkaampaa, PRNEWS.IO:n toimittajat voivat auttaa sinua kirjoittamaan lehdistötiedotteen tyhjästä.

Tavalla tai toisella yritys voi ottaa hoitaakseen koko sisällön luomisen & jakelun prosessin. Asiakkaat eivät käytä aikaansa sopivien mediaresurssien tutkimiseen ja sähköpostipitchien luomiseen. PRNEWS.IO:n avulla suoritat joukon tehtäviä – mainosviestien jakamisesta ja brändin maineen kasvattamisesta uskottavien takalinkkien saamiseen. Yritys auttaa talouslogistiikan, kirjoittamisen, kääntämisen ja mediasuunnittelun hoitamisessa.

Sivuston avulla asiakkaat voivat tutkia jakelijoiden luetteloa sijainnin, kielen, tyypin ja muiden suodattimien mukaan. Siellä on helppo navigoida ja seurata mediamainontaa henkilökohtaisen tilin kautta.

Hinta: alkaen 49 dollaria

Explore More eRelease Alternatives!

On tärkeää tietää, mitä odotuksia jakelupalvelulle asetat, ennen kuin valitset oikean yrityksen.

• Paljonko olet valmis sijoittamaan palveluun?
  • Miten paljon olet valmis sijoittamaan palveluun?
  • Oletko kiinnostunut paikallisesta vai kansainvälisestä jakelusta?
  • Keskitytkö SEO:han tai brändin tunnettuuteen yleensä?

Tämän ja monien muiden kysymysten pitäisi nousta päähäsi, kun valitset mieleistä alustaa. Listasimme juuri muutaman eRelease-vaihtoehdon, jotta voit tehdä tämän valinnan nopeammin 🙂

Uusimmat lähettäjältä Blog