7 asiaa, joita kannattaa etsiä ennen blogipostauksen julkaisemista

9 minuuttia luettu

Bloggaamiseen liittyy paljon väärinkäsityksiä. Totuus on, että laadukkaan blogikirjoituksen luominen ja julkaiseminen vaatii paljon muutakin kuin vain kirjoittamista ja julkaisemista.

7 asiaa, joihin kannattaa kiinnittää huomiota ennen blogipostauksen julkaisemista

Olet ehkä luullut luoneesi tappaja-artikkelin, ja vaikka olisit kuinka kärsimätön julkaisemaan sen, on silti paljon asioita, joihin sinun on kiinnitettävä huomiota. Tästä huolimatta tässä on vain muutamia näistä asioista.

Monetisoi sivustosi!

Arvioi aihe uudelleen

Ensin sinun on opittava, miten voit määrittää, onko artikkelisi aihe hyvä. Jos kirjoitat blogiisi ja haluat saada ajatuksesi ”ulos”, ei ole olemassa väärää aihetta. Mutta jos kirjoitat blogikirjoitusta yrityksellesi, sinun on oltava varovaisempi valitsemiesi aiheiden kanssa.

Tällöin sinun on varmistettava, että valitsemasi aihe sopii yleisöllesi ja että se tuo heille uutta ja merkityksellistä tietoa.

Siten paras tapa valita aihe on itse asiassa kuunnella yleisöäsi. Näin vastaat suoraan yleisösi tarpeisiin, mikä tuo postaukseesi lisää relevanssia.

Kirjoita artikkeli

Kun olet määrittänyt aiheen, on aika istua alas ja kirjoittaa artikkeli.

Kunhan olet määrittänyt aiheen, on aika istua alas ja kirjoittaa artikkeli.

Emme tietenkään voi kertoa, miten itse artikkeli kirjoitetaan, mutta voimme antaa joitakin arvokkaita vinkkejä. Ensinnäkin, varmista, että teet varsinaista tutkimusta aiheesta, vaikka tietäisitkin siitä paljon. Näin vältät antamasta väärää tai harhaanjohtavaa tietoa.

Jos perustat väitteesi johonkin tutkimukseen tai asiaankuuluviin lähteisiin, varmista, että liität myös ne mukaan. Näin annat yleisöllesi mahdollisuuden tehdä lisätutkimuksia, jos he kokevat sen tarpeelliseksi.

Varmista, että blogikirjoituksesi ei ole vain informatiivinen ja relevantti vaan myös mukaansatempaava. Tyylisi ja lähestymistapasi eri aiheisiin ovat se, mikä alun perin toi yleisön luoksesi, joten varmista, ettet jätä sitä käyttämättä.

Tarkista muotoilu ja avainsanat

Kun olet kirjoittanut blogikirjoituksen, on aika käydä se vielä kerran läpi ja tarkistaa, että se sisältää kaiken tarvittavan.

Avainsanat ja avainsanojen sijoittelu ovat etusijalla. Vaikka postauksesi näyttäisi ensisilmäyksellä kuinka hyvältä tahansa, ilman oikeita avainsanoja on todennäköistä, että yleisösi ei pysty helposti tunnistamaan, mistä postauksessasi on kyse.

Huomioi avainsanojen lisäksi, että blogikirjoituksesi on muotoiltu oikein. Blogikirjoituksen kirjoittaminen ei ole kuin romaanin kirjoittaminen. Tämä tarkoittaa sitä, että hyvällä blogikirjoituksella on oltava selkeä ja tiivis rakenne.

Koska suurin osa ihmisistä tykkää selata ennen kuin päättää, lukeeko sisältösi vai ei, sinun on annettava heille mahdollisuus tehdä se nopeasti. Lisäämällä alaotsikoita, bullet pointteja ja jopa kuvia tekstikappaleiden hajottamiseksi varmistat, että koko viestisi on paljon huomiota herättävämpi ja helpompi seurata.

How to Choose the Most Relevant Keywords for Positioning?

Optimoi viestisi SEO:n kannalta

Valtaosa mainitsemistamme kohdista tähtää bloggaamisen kriittiseen osa-alueeseen: Hakukoneoptimointi (SEO-palvelut). Sisällön asianmukainen optimointi lisää todennäköisyyttä, että se sijoittuu korkeammalle sijalle Googlessa, mikä tuo sille enemmän näkyvyyttä. Tietenkin suunnan nousu tuo laajemman yleisön, mikä on yleensä tavoitteena.

Tämän tavoitteen saavuttamisen jälkeen seuraava askel on Live-chatin ulkoistaminen, joka tarjoaa chat-agentteja, jotka pysyvät verkossa ympäri vuorokauden. Live-chat-agentti antaa kaikki tarvittavat tiedot potentiaaliselle asiakkaalle.

Varmista siis, että optimoit blogikirjoituksesi sen mukaisesti noudattamaan joitakin olennaisia SEO-sääntöjä. Jos et kuitenkaan ole täysin perehtynyt tähän alaan, olisi parempi etsiä laadukas internet-markkinointipalvelu auttamaan sinua. Näin voit varmistaa, että kaikki on optimoitu mahdollisimman tehokkaasti, mikä tuo erinomaisia tuloksia.

Löydä sopivia kuvia seurattavaksi

Kuten aiemmin mainittiin, kuvien lisääminen blogikirjoitukseesi auttaa rikkomaan tekstiä ja tekemään siitä helpommin luettavaa. Tutkimusten mukaan kuvien lisääminen blogikirjoitukseesi voi myös kannustaa yleisöäsi levittämään sanaa, mikä lisää sosiaalisia jakoja.

Olis kuitenkin parasta varmistaa, että mukaan valitsemasi kuvat ovat relevantteja. Pelkkien varasto- tai satunnaisten kuvien lisääminen, jotka eivät tue tai ole aiheeseen liittyviä, ei ole kovin järkevää ja hämmentää lukijaa. Harkitse siis strategisen bränditoimiston palkkaamista sitouttamaan kohdeyleisö ja suorittamaan tämä tehtävä oikein.

Tarkista artikkeli uudelleen

Vaikkakin voi vaikuttaa siltä, että olet nyt valmis painamaan ”Julkaise”, sinun on vielä tehtävä hieman työtä. Kun olet saanut artikkelisi kirjoitettua ja hiottua, on aika lukea se vielä kerran. Näin voit havaita mahdolliset kirjoitusvirheet, epätäydelliset lauseet tai muut ongelmat, joihin olet saattanut törmätä kirjoittamisprosessin aikana.

Joidenkin ihmisten on äärimmäisen vaikeaa korjata kirjoitettuja sanojaan ja havaita mahdollisia virheitä. Siksi ei ole huono idea pyytää jotakuta muuta – ystävää tai jopa ammattilaista – käymään artikkelisi läpi ennen sen julkaisemista. Viime kädessä voit jopa käyttää joitakin ainutlaatuisia muokkaustyökaluja, joita löydät helposti verkosta.

Älä unohda metakuvausta

Viimein, kaiken tekemäsi jälkeen, ainoa asia, joka on jäljellä ennen blogikirjoituksesi julkaisemista, on metakuvauksen kirjoittaminen. Tämä kuvaus on yleensä noin 160 merkkiä pitkä, ja se toimii lyhyenä kuvauksena siitä, mistä artikkelissasi on kyse. Tarkemmin sanottuna metakuvaus on se, mitä hakukoneet näyttävät blogikirjoituksesi otsikon alapuolella hakutulossivulla.

Jos unohdat huolehtia tästä vaiheesta, Google vetää automaattisesti otteen blogikirjoituksestasi ja asettaa sen metakuvaukseksi. On kuitenkin aina parempi ajatus huolehtia tästä itse. Loppujen lopuksi se toimii erinomaisena keinona herättää yleisösi kiinnostus, joten haluat varmistaa, että teet sen oikein.

Oletpa siis uusi bloggaamisen maailmassa tai tunnetko, että työsi kaipaa vielä hiomista, tutustu näihin vinkkeihin.

On tärkeää ymmärtää, että tehdessäsi hyvää sisältöä, joka auttaa sinua saavuttamaan tavoitteesi; sinun on kiinnitettävä enemmän huomiota.

Seuraavalla kerralla, kun aiot julkaista blogikirjoituksen, pidä kaikki nämä vinkit mielessäsi, jotta varmistat, että olet tehnyt kaiken oikein.

Author bio:
Tomas on digitaalisen markkinoinnin asiantuntija ja freelance-bloggaaja. Hän keskittyy uusiin web-teknologiatrendeihin ja digitaalisen äänen jakamiseen eri kanavissa.

Uusimmat lähettäjältä Blog