15+ Bedste bioteknologiske startups 2023: Modig innovationsfremme

15 min læst

Biotek-startups. Startup er et begreb, som vi ofte hører i takt med, at flere og flere mennesker tilbyder deres eksklusive løsninger på spørgsmål og problemer. Men er der nogen, der tænker over, hvad der ligger bag Startup og dets promovering til masserne? Sandsynligvis ikke, men det er værd at overveje. Bag det ligger trods alt ikke bare et år, men årtiers omhyggeligt og omhyggeligt arbejde.

Det er ikke alle starter, der er vellykkede, for efter at du har skabt det, begynder en ny fase: præsentation og anerkendelse. At forklare dig selv og fortælle andre virksomheder, hvorfor din startup fortjener investering, og hvorfor den er vigtig, er nogle gange endnu sværere end at udvikle den, for på et øjeblik kan alting bare falde fra hinanden.

I det 21. århundrede er et lands evne til at udvikle ny videnskab og omsætte den til innovativ teknologi, til at etablere sig og omsætte den til en succesfuld, bæredygtig og indkomstskabende virksomhed af afgørende betydning for et lands udvikling og velfærd. I denne tid, hvor nye sygdomme og vira oversvømmer verden, venter alle på frelse og på den person, der vil finde løsningen. Alt udvikler sig hurtigt, og bioteknologiske innovationer tager fart og overrasker verden med ekstraordinære tilgange til komplekse problemer.

Vi har udvalgt de bedste startups i 2020 og 2021 til dig, som har formået at nå et nyt niveau og vise sig frem for andre. Vi håber, at disse projekter vil inspirere dig til at holde op med at være bange og udtrykke dig selv.

Bedste bioteknologiske startups 2023

Replicate Bioscience

Replicate Bioscience er en revolutionerende ny startup, der arbejder med kræftresistens. Virksomheden er baseret på Duke University og har med succes præsenteret sin forskning. Ifølge forskerne skyldes kræftdøden lægemiddelresistens. De sigter mod at overvinde denne resistens med deres nye SynRGY-teknologi. På nuværende tidspunkt er startup-virksomheden populær og har store forventninger inden for forebyggelse og behandling af kræft.

Twitter | LinkedIn

Læs mere: Sørg for at få din virksomhed hørt Medicinske public relations for at få din virksomhed hørt

Omne Possible

Det er en nystartet virksomhed med potentiale til at ændre medicin, energi, landbrug og informationsteknologi fundamentalt. Virksomheden blev organiseret af førende biologer inden for XNA. Deres mål er at udvikle XNA-polymerer til informationslagring. Sådanne strukturer vil overgå DNA og RNA, og denne præstation kan være en revolution inden for syntetisk biologi.

Adcentrx Therapeutics

Denne nystartede virksomhed har til formål at ændre medicinen inden for kræftbehandling. Forskere forsøger at udvikle en ny generation af kræftbehandling, som vil forbedre kvaliteten af behandlingen og øge chancerne for fuldstændig remission. Det vigtigste arbejde foregår med proteinkonjugater. Deres etablerede proteinkonjugeringsplatform er allerede blevet testet med succes, og nu venter virksomheden på at udvikle nye banebrydende lægemidler.

Læs mere: Saas Marketing: Den bedste måde at promovere din SaaS-virksomhed på

Esker Therapeutics

Den nystartede virksomhed blev lanceret på grund af manglen på lægemidler, der hjælper med at bekæmpe autoimmune sygdomme. Deres mål er at udvikle et lægemiddel, der er egnet til alle mennesker med sygdommen. Ved at skabe en unik præcisionsanalyseplatform sigter virksomheden mod at ændre tilgangen til behandling af sådanne patienter fuldstændigt. Som resultat af lange forsøg har lægemidlet vist kraftig hæmning af TYK2 og ingen bivirkninger, som det er tilfældet med andre lægemidler.

Aceragen

Aceragen er et reelt gennembrud inden for medicin, fordi virksomhedens arbejdsområde er fokuseret på udvikling af lægemidler til mennesker med sjældne sygdomme. I øjeblikket arbejder det aktivt med ACG-801, en rekombinant human syreceramidase, der hjælper mennesker med Farbers sygdom. Denne medicinske opdagelse har potentiale til at forbedre livskvaliteten for mennesker med sådanne sjældne sundhedsproblemer.

Læs mere: Basic PR Hacks for Better Media Coverage of Your Information

MoonLake Immunotherapeutics

MoonLake er en banebrydende virksomhed, der arbejder med single-domain antistofteknologi. Et team af førende immunologer har skabt det. Opdagelsen vil bidrage til en vellykket behandling af patienter inden for dermatologi og reumatologi gennem udvikling af soneloximab, et lægemiddel, der har gennemgået solide kliniske forsøg. Selskabets repræsentanter siger, at der snart vil være en ny behandling for hud- og ledsygdomme.

Treeline Biosciences

Det er en bioteknologisk startup, der har til formål at skabe effektive lægemidler i kampen mod kræft og andre alvorlige sygdomme. Virksomheden arbejder med molekylære mål inden for onkologi, som på nuværende tidspunkt er næsten ubehandlede. Men jo vanskeligere opgaven er, jo mere interessant er det at finde en løsning, siger virksomheden. Derfor oplyser de, at hvis forsøgene lykkes, vil de kunne levere næste generation af kræftmedicin, som også vil kunne bruges inden for andre områder af medicinen.

Læs mere: Online Reputation Management: Hvordan kan du forme dit varemærkes opfattelse?

Abata Therapeutics

Abata er en virksomhed, der med succes arbejder med omdannelse af sjældne T-celler, også kaldet Tregs. De insisterer på, at selv om der findes innovative behandlinger for autoimmune sygdomme, har de fleste patienter stadig ikke nok til at behandle tilstanden. Deres mål er at udvikle målrettede terapier, der kan hjælpe med at genoprette homøostase og det beskadigede væv.

Bedste bioteknologiske startups 2023

ExeVir

Det er en belgisk nystartet virksomhed, der arbejder med en behandling baseret på enkeltdomæneantistoffer. Denne behandling hjælper i kampen mod virusinfektioner. I øjeblikket arbejder denne afdeling af det flamske institut for bioteknologi på at udvikle et effektivt lægemiddel til behandling af Covid-19 – XVR011. Der er store forventninger til dette lægemiddel, fordi det ifølge forskningsresultater også er effektivt mod de brasilianske og indiske stammer af coronavirus. Medlemmerne af ExeVir-teamet er erfarne forskere: Nico Callewaert, Xavier Saelens, Fiona du Monceau, Dominique Tersago, Torsten Mummenbrauer.

Appia Bio

Denne virksomhed med hovedsæde i Californien udvikler allogen, eller universel, celleterapi til kræftbehandling. Den bioteknologiske startup-virksomhed arbejder på at hjælpe patienter med at opnå fuldstændig remission i visse hæmatologiske kræfttyper. Et sådant medicinsk gennembrud ved at programmere en specifik cellelinje gør det lettere at opnå terapier, der er tilgængelige for alle patienter.

Trident Bioscience

Det er en nystartet virksomhed, der beskæftiger sig med optimering og opdagelse af nyttige proteiner. Trident Bioscience arbejder i førende videnskabelige laboratorier. Fokus for forskningen er på protein biofysik og algoritmer hertil. Gennembruddet i opdagelsen vil gøre det muligt at udvikle syntetiske proteiner meget hurtigere.

Adari Cell Science

Foran dig ligger en unik bioteknologisk startup, der kan gøre en ende på den æra, hvor lægemidler, kosmetik og anden medicin testes på dyr. Virksomheden leverer færdige cellebaserede kits til testning af aktive molekyler. Vigtigt er også forsendelsesaspektet, som gør det muligt at transportere disse testkits ved stuetemperatur.

Aegis Life

Dette selskab har en stor historie, selv om det først blev grundlagt sidste år. Hovedformålet med arbejdet er behandling af smitsomme sygdomme og forebyggelse heraf. På dette stadium viser startup-virksomheden fremragende resultater inden for Covid-19-behandling. De blev kendt på grund af Fusogenix-teknologien, som gør det muligt at udvikle effektive vacciner og lægemidler mod Coronavirus. Virksomheden har også arbejdet på udvikling af udvikling af genlevering. Det er nu aktivt ved at skabe en platform for genetisk medicin, som forventes at fremskynde opdagelsen og den potentielle produktion af vacciner og behandlinger mod mange smitsomme sygdomme.

AmbAgon Therapeutics

Ambagon er en banebrydende nystartet virksomhed inden for forskning i kræftterapi. Deres præstation er udviklingen af molekylære lægemidler, der virker direkte på kræftproteiner for at inducere sygdomsundertrykkelse. Men virksomhedens planer er ret brede, da de også har til hensigt at opdage lægemidler uden for onkologien. Organisationscentrene er placeret i forskellige dele af verden, der dækker USA og Holland.

InnoSkel

Denne unikke startup fokuserer på at generere behandlinger, der omhandler sjældne skelet-sygdomme. Deres mål er at forbedre menneskers livskvalitet med skeletdysplasi og reducere de sundhedsproblemer, der skyldes denne sygdom. InnoSkel har i øjeblikket flere innovative behandlingsmuligheder for type II kollagenopati. Virksomhedens forskning viser, at der er muligheder for at imødekomme behovene hos patienter med skeletdysplasi.

GentiBio

GentiBio er en unik nystartet virksomhed, der har til formål at fjerne de underliggende årsager til sygdomme, der skyldes dysfunktion i immunsystemet. De beskæftiger sig primært med autoimmune, autoinflammatoriske og allergiske sygdomme. De arbejder med sjældne Tregs-celler. Virksomheden har patenteret teknologi, der med succes vil genoprette immuniteten.

Alphageneron Pharmaceuticals | Biotek-startups

Foran dig står en privat virksomhed, der beskæftiger sig med opdagelser inden for bioteknologi. Det vigtigste arbejde er rettet mod bekæmpelse af kræft og virusinfektioner. Den nystartede virksomhed er ved at udvikle immunterapi baseret på naturlige NK-celler. Essensen af arbejdet er at målrette celler med en ny kræftbiomarkør. Foreløbige undersøgelser har vist positive resultater med hensyn til at ødelægge kræftsvulster af hæmatologisk type.

Tenwise | Biotek-startups

Denne enestående teknologivirksomhed arbejder inden for lægemiddelforskning, som bidrager til at forbedre arbejdet med forskningsdata. Ved at bruge deres resultater kan forskningsresultater fås øjeblikkeligt, organiseres efter relevans og opbevares bekvemt. Virksomheden er baseret på KMAP-platformen, en ordbog med mere end 500.000 verificerede biologiske ord. KMAP indeholder data om gener, metabolitter, celletyper, sygdomme, forskningstermer og meget mere.

Slutning: Biotek-startups

Disse nystartede virksomheder er blandt de mange opdagelser, der tager bioteknologien til et nyt niveau og giver folk endnu flere muligheder for at være sunde. Når vi ser på denne teknologiske udvikling, vil vi gerne tro, at vi i den nærmeste fremtid vil være i stand til hurtigt at bekæmpe farlige vira og sygdomme.

Nu er det også værd at nævne, at startup’en er ved at sprede sig til masserne. Dette er ganske vanskeligt, fordi flere nye gennembrud hver dag vender op og ned på trætte normer. Så hvad skal man gøre i denne hvirvelvind af information? Den bedste måde er at gøre sig selv kendt og ikke være bange for det. PR er et nøglepunkt i denne proces, så hvis du leder efter en måde at fortælle verden om dig selv og dele dine fantastiske projekter, der kan ændre folks liv, så tøv ikke med at kontaktere vores firma, som gerne vil hjælpe dig!

–>

Seneste fra Blog