Lokal koblingsbygging i 2023: Spesifikasjon, strategier, verktøy

8 Verktøy for lokal lenkebygging
Innhold gjemme seg
8 Verktøy for lokal lenkebygging
For søkemotorer som gjennomsøker den enorme «planeten» Internett, er lenker «elver» mellom sider. Ved hjelp av sofistikert lenkeanalyse kan søkemotorer finne ut hvordan sider forholder seg til hverandre og hvorfor. Slik oppstod begrepet lenkebygging.

Linkbygging er en metode for markedsføring av et nettsted ved å bygge opp en lenkemasse av høy kvalitet (her er det viktig å forstå at vi snakker om en ekstern lenkemasse), der et stort antall eksterne lenker rekrutteres for å optimalisere den nødvendige ressursen. Og lokal koblingsbygging er den samme prosessen med å få tilbakekoblinger, men fra de tilsvarende lokale nettstedene.

I denne artikkelen vil vi analysere de viktigste lenkebyggingsstrategiene for en lokal virksomhet, deres betydning generelt, og bestemme referansemetodene for å skaffe lenker som garantert viser deres effektivitet. Vil du rangere i lokale resultater i Google, Bing, Yandex og andre søkemotorer? Du er på rett sted! La oss få det i gang!

[/sc

Hva er lokal lenkebygging?

Lokal lenkebygging er systematisk mottak av tilbakekoblinger til et nettsted fra andre lokale nettsteder for å øke autoriteten i søkemotorenes øyne. Lenkebygging har mange oppgaver, men nøkkelen er å stadig øke autoriteten til domenet.

Konseptet med «lokal» popularitet, som først dukket opp i Teoma-søkemotoren, antyder at lenker fra nettsteder i et temasamfunn ikke bare er viktige som lenker til generelle og ikke-tematiske nettsteder. Men over tid har søkemotoralgoritmene blitt mer komplekse, og følgelig må man nå gå mer kreativt til verks for å øke populariteten. Men vi vet i praksis at tilbakekoblinger fortsatt er en viktig rangeringsfaktor.

Plus 46% av alle Google-søk er lokale. Dette viser viktigheten av lokal lenkebygging i den generelle strategien for å markedsføre nettressursen din.

? Slik sender du en pressemelding til lokale medier?

Hvor skal jeg begynne og hvordan?

Her er de viktigste punktene du må være oppmerksom på når du seriøst håndterer spørsmålet om lenkebygging for lokal SEO.

Kvalitet

I nesten hver artikkel om lenkefremmende nettsteder nevner vi viktigheten av intern revisjon og total verifisering av nettstedet i starten. Det virker på forhånd forståelig, men få mennesker vil henvise til et «rå» nettsted. Og spesielt slike feil vil definitivt forvirre populære søkemotorer.

Så sjekk:

• Telefonnumre, e-post, adresser. Forsikre deg om at kontaktene er korrekte, at de er lette for brukeren å finne på nettstedet, at de er lesbare og lette å samhandle med.
  • .
  • Telefonnumre, e-postadresser og adresser.
  • Fungerende tilbakemeldingsskjemaer.
  • Korrekt fungerende tilbakemeldingsskjemaer.
  • Forankret kart med nøyaktig plassering.
  • Forankret kart med nøyaktig posisjon.
  • Kart med nøyaktig posisjon.
  • Detaljerte kjøreanvisninger. I dag blir videoformatet for slike instruksjoner veldig populært, når skytingen foregår i første person.
  • . Planlegg. Nå i perioden med karantene og låsing er dette viktigere enn noen gang. Du bør regelmessig oppdatere informasjonen på nettstedet ved den minste endring i tidsplanen..
  • Tidsplan.
  • Merknader og regler. En maske er obligatorisk, ingen kjæledyr tillatt, 18+, vi jobber bare for takeaway eller på forhåndsbestilling, kleskode, etc.
  • Bemerkninger og regler
  • Informasjon om levering. Hvilke tjenester jobber du med, på hvilken tidsplan, den faktiske kostnaden.. Juridisk dokumentasjon.
  • Juridisk dokumentasjon. Dette gir absolutt tillit. Sertifikater, lisenser, tillatelser, vedtekter osv.

Tilpasningsevne

Ikke glem at lokale Google-søk utføres fra forskjellige enheter og applikasjoner. Nettstedet ditt vil vises forskjellig på en mobil, et nettbrett og Google Maps-appen. Vær oppmerksom på dette i starten. Smarttelefoner er alt vi har, så nettstedet ditt bør være 100 prosent mobiloptimalisert. I dagens verden er det mer sannsynlig at en besøkende tar kontakt med en lokal bedrift hvis du har et mobilnettsted. Og enda bedre hvis du har en app.

GMB

For de av dere som ikke vet det, er det å bygge og optimalisere organisasjonen din på Google My Business grunnlaget for lokal SEO. Ifølge statistikk har mer enn halvparten av de eksisterende selskapene ikke engang kunngjort sin organisasjon i GMB. Google My Business-erklæringen er et godt utgangspunkt for mye mer enn bare lokal SEO. Lokale bedriftskataloger er uunnværlige i Google My Business.

Å opprette et firmakort i denne katalogen lar deg ikke bare få en lenke fra en pålitelig giver, men øker også troverdigheten til selskapet fra Google og målgruppen din.

Viktige punkter:

• Fyll ut absolutt alle informasjonsfeltene. Jo flere detaljer om deg som er skrevet, jo bedre vil du bli oppfattet av søkemotoren.
  • .
    • Legg bare til relevante kontakter.
    • Legg til en arbeidsplan.
    • Legg ved bilder. Logo, bilder, videoer. Alt som hjelper deg med å bli kjent med selskapet og gir en bedre visuell opplevelse.
    • .
    • Legg ved visuelt materiale.
    • Lenker til sosiale nettverk.
    • Koblinger til sosiale nettverk for selskapet.
    • Lenker til bedriftens sosiale nettverk.
    • Aktiv lenke til nettstedet. Husk å sjekke den etter at du har lagt den ut.
    • Vurderinger.
    • Anmeldelser. De fleste kataloger og kartleggingstjenester har en kolonne med bedriftsanmeldelser. Det er verdt å overvåke dem regelmessig og svare brukerne raskt. Slik tjener du lojalitet.
    • Vurderinger.
    • Vis fordelene.
    • Angi fordelene. Parkering, terrasse, vegetarisk meny, gratis WiFi, barnehjørne, etc.
    • . Legg til gjeldende prisliste. På noen nettsteder er det nødvendig med en prisliste eller i det minste en prisgaffel..
  • Legg til gjeldende prisliste.

Nisjeanalyse

Før du begynner å markedsføre nettstedet ditt, må du se hele bildet av nisjen din.

Nemlig:

• Hva gjør konkurrentene?
      • Hvilke metoder brukes?
      • Hvilke metoder blir brukt?
      • Hvilke metoder brukes?
      • Hvilke styrker og svakheter har de?
      • Hva er deres sterke og svake sider?
  • Hvilke styrker og svakheter har de?
  • Hvilket budsjett er nødvendig for å oppnå resultatet?
  • Hvilket budsjett er nødvendig for å få resultatet?
  • Hvor raskt kan resultatet forventes?
  • I hvilken tidsramme?
  • Hvor lang tid tar det?
  • Hvordan kan vi ta dem igjen?
  • Hvordan kan du overhale dem?
  • Hvordan kan du ta dem igjen?

Men det er et viktig poeng med riktig analyse! Mange lokale nettstedseiere foretrekker å betrakte den store verdensvirksomheten som sine konkurrenter. For eksempel kan en sportsklærbutikk lett betrakte Nike som sin direkte konkurrent. Det vil være liten nytte av slike konkurrenter. Det er alltid verdt å stole på unge selskaper som har oppnådd suksess på kort tid. Og bruk nyttig praksis for deg selv.

Feste indikatorer før du starter kampanjen

Dette vil ikke bare hjelpe deg med å spore effektiviteten til lenkebyggingsstrategien du velger, men også forstå hvilke feil som ble gjort og hva som gir reelle resultater. Og vi går jevnt videre til lokale lenkebyggingsstrategier.

Lokale strategier for lenkebygging

Nå som du har en forståelse av betydningen av lokal lenkebygging, er det på tide å tenke på hvordan du skal utvikle en markedsføringsstrategi og hvilken retning du skal velge.

Publikumsrettet markedsføring

Dette er å tiltrekke målgruppen gjennom plassering av anbefalingsanmeldelser på forskjellige nettsteder, fora, blogger. Ved hjelp av publikumsmarkedsføring kan du gi en naturlig lenkeprofil, øke publikums rekkevidde og forbedre bedriftens image. Men du må huske at publikumsmarkedsføring hvis den ikke fungerer som den skal, kan skade nettstedet og dets omdømme betydelig. Før du tar på deg implementeringen for en lokal virksomhet, bør du vurdere noen få nyanser:

• Crowd marketing-nettsteder bør velges utelukkende etter diskusjonstemaet. Ikke nettstedets tema, men diskusjonen.
    • .
    • Diskusjonen bør være relevant.
    • Diskusjonen skal være relevant. Det spiller ingen rolle når samtalen ble opprettet, det er viktig at de besøkende fortsatt støtter den.
    • .
    • Diskusjonen bør være relevant.
    • Prøv å legge til et bilde, en video og lenker til tredjepartsressurser i innlegget ditt for publikumsmarkedsføring. Dette vil tiltrekke seg mer oppmerksomhet..
    • Legg til et bilde, en video eller en lenke til tredjepartsressurser.
    • Ikke gå inn i konflikter og tvister med deltakerne i diskusjonen. Ikke glem omdømme og jungeltelegrafen..

Konkurrentanalyse

La oss fortelle deg en liten hemmelighet … Du er ikke den eneste personen i nettstedets nisje som aktivt prøver å bygge tilbakekoblinger.

Faktisk investerer de fleste av konkurrentene dine også aktivt penger i koblingsbygging. De har kanskje allerede bygget en enorm lenkemasse. Tro det eller ei, det er faktisk en god ting. Hvorfor er det bra? Fordi de allerede har gjort alt det harde arbeidet for deg. Alt du trenger å gjøre er å duplisere koblingsprofilen deres. Analyser semantikken og finn lønnsomme søkeord med lav konkurranse. Undersøk alle konkurrenter om ethvert emne, annonse eller søkeord ved hjelp av en rekke analyseverktøy for å identifisere trafikkildene deres.

Samarbeid med lokale bloggere

Ideelt, selvfølgelig, en tilbakekobling til deg på Twitter av en populær stjerne =) men blogging er veldig populært i den moderne verden, så anbefalingene fra bloggere anses som pålitelige i deres krets. Hvis målgruppen din selvfølgelig samsvarer, er denne strategien perfekt.

Hva får du:

Hva får du?

• Tilbakekoblinger fra pålitelige nettsteder i din nisje.
    • . Øk bevissthetsnivået og tilliten til merkevaren din.
    • Øk bevissthetsnivået og tilliten til merkevaren din.
    • Øk bevisstheten om og tilliten til merkevaren din.
    • Få målrettet trafikk til nettstedet ditt.
    • Bygg partnerskap med stort potensial.
    • Få trafikk til nettstedet ditt.
    • Etablere en mekanisme for rangering av vanvittig konkurransedyktige søkeord.

Å publisere innhold fra påvirkere i din bransje er en fin måte å tjene lenker til autoritetsnettsteder som har mye trafikk.

Samarbeid med lokale aviser, nyhetsnettsteder, magasiner osv.

Hva man enn sier, men nesten alle mennesker leser nyhetsnettsteder hver dag. Samarbeid med disse kildene vil øke lokal bevissthet om virksomheten din. Spesielt hvis du gjør virksomheten din nyttig i din nisje og ditt område. Og så har jungeltelegrafen ennå ikke blitt kansellert.

Hvorfor er lokal link bygning viktig?

For enhver bedrift er hovedoppgaven å være synlig i din region for å generere en strøm av henvisninger fra kunder som er i nærheten av deg. Dette er grunnen til at lokal lenkebygging er så viktig for å nå dette målet.

Men her er du direkte avhengig av søkemotorene. De innoverte ved å bruke signaler som ankertekst, tillit, spam og til og med menneskelige simuleringer for å forstå hvordan en lenke kan påvirke et lenket nettsted. Det gir mening at pålitelige nettsteder har en tendens til å lenke til andre pålitelige nettsteder, mens spam-nettsteder mottar svært få lenker fra pålitelige kilder. Dessverre er det fortsatt mange i SEO-feltet som ikke er klar over disse endringene og hvordan de påvirker ekstern markedsføring. Når du har forstått vanskelighetene med lenkebygging, kan du bruke all denne kunnskapen til fordel for virksomheten din.

I tillegg må du ikke glemme at du også må spore konverteringer så mye som mulig. Ellers vil du ikke kunne finne ut om ditt lokale SEO-arbeid faktisk vil oversettes til potensielle kunder og til slutt øke inntektene for virksomheten din.

Det viktigste å huske er at ingenting vil hjelpe deg med å få tillit fra potensielle kunder, bortsett fra et virkelig oppriktig ønske om å hjelpe dem. Dette er hovedhemmeligheten! Og SEO-lenkebygging vil hjelpe deg.

Verktøy for lokal lenkebygging

Som du har lagt merke til, er koblingsbygging for lokal SEO en kompleks prosess som krever bruk av flere verktøy.

GMB

Vi nevnte Google Min bedrift ovenfor, som er et gratis og brukervennlig verktøy for bedrifter og organisasjoner for å administrere deres online tilstedeværelse på Google, inkludert søk og kart. Som du forstår, kan du opprette et firmakort i denne katalogen ikke bare få en lenke fra en pålitelig giver, men også øke troverdigheten til selskapet fra Googles side og målgruppen din.

Ahrefs

Det er et verktøy som hjelper deg med å analysere tilbakekoblinger for å se om de er av god kvalitet. Du kan identifisere konkurrentene dine og analysere dem fra et SEO-perspektiv, der du kan se lastehastigheten, webdesignet deres, skriftene de bruker, annonser og bannere.

Whitepark

Det lokale lenkesøkeverktøyet finner muligheter basert på din plassering og nøkkelfrase. Bare skriv inn posisjonen din og noen få nøkkelord relatert til virksomheten din (for eksempel «interiørdesign»). Verktøyet vil gjøre alt for deg.

Søkeordgenerator for bulk

Jeg tror alt er klart fra navnet. Bare skriv inn nøkkelord og steder og klikk deretter på Generer nøkkelord.

PRNEWS.IO

I denne situasjonen vil det være veldig praktisk for lokale bedrifter gjennom vår tjeneste å finne lokale medier og bestille publikasjoner i media. Dette er et annet nyttig verktøy i lenkebygging, og publisering i nisjepublikasjoner vil skape et utmerket rykte i det globale nettverket.

Tjenesten gir veldig praktisk sortering etter lokale medier. For eksempel her i de amerikanske mediene (sortert etter by).

. PRNEWS.IO som en tjeneste for lokal lenkebygging.>

I tillegg finner du publikasjoner for enhver smak og ethvert tema.

Koblinger på Internett som nevner virksomheten din, som vanligvis viser firmanavn, adresse og telefonnummer – samlet referert til som NAP (navn, adresse, telefonnummer). Og publisering i media er et godt bruksområde for en slik lenke. I tillegg er ikke Google det eneste stedet folk leter etter bedrifter. De søker også gjennom Facebook, ulike kataloger osv. Å ha den nøyaktige NAP oppført på disse nettstedene vil gjøre det mulig for potensielle kunder å finne virksomheten din, noe som vil føre til en økning i antall kunder og følgelig i inntekter.

PRNEWS.IO vil hjelpe deg med å nå målene dine.

[/sc

Lokale lenkebyggingsrelaterte innlegg:

Lokale lenkebyggingsrelaterte innlegg:/h3
    Vanlige spørsmål om lokal lenkebygging .
    Hva er lokal søkemotoroptimalisering?

En av «optimaliseringsprosessene» på nettet for å drive mer trafikk til nettstedet ditt fra lokale søk. Brukerne sender disse spørsmålene til Google og andre søkemotorer.

Hvordan starte lokal lenkebygging?

Det første du må sjekke når du markedsfører en lokal virksomhet, er relevansen av kontaktinformasjon og riktig bruk av funksjonaliteten på nettstedet. Og å opprette og optimalisere organisasjonen din i Google Min bedrift er grunnlaget.

Hva er forskjellen på en lenke?

Hva er forskjellen mellom en tilbakekobling og en henvisning?

En sitering er en direkte nettreferanse om bedriften din, og en tilbakekobling er en direkte lenke til nettstedet ditt fra siden til en annen nettressurs.

Siste fra Blog