15+ Best Biotech Startups 2023: Courageous Innovation Promotion

12 min lest
Biotech startups. Oppstart er et begrep vi hører ofte ettersom flere og flere mennesker tilbyr sine eksklusive løsninger på problemer og problemer. Men er det noen som tenker på hva som ligger bak Startup og dens markedsføring til massene? Sannsynligvis ikke, men det er verdt å vurdere. Tross alt ligger det ikke bare et år bak, men flere tiår med nøye og grundig arbeid..

Ikke alle starter er vellykkede, for etter at du har opprettet den, begynner en ny fase: presentasjon og anerkjennelse. Å forklare deg selv og fortelle andre selskaper hvorfor oppstarten din fortjener investering og hvorfor den er viktig, er noen ganger enda vanskeligere enn å utvikle den, for om et øyeblikk kan alt bare falle fra hverandre.

[/sc

I det 21. århundre er et lands evne til å utvikle ny vitenskap og gjøre den om til innovativ teknologi, til å etablere seg og gjøre den om til en vellykket, bærekraftig, inntektsbringende virksomhet, avgjørende for et lands utvikling og velferd. I vår tid, der nye sykdommer og virus oversvømmer verden, venter alle på frelse og på den som finner løsningen. Alt utvikler seg raskt, og bioteknologiske innovasjoner øker tempoet og overrasker verden med ekstraordinære tilnærminger til komplekse problemer.

Vi har valgt ut de beste oppstartsbedriftene i 2020 og 2021 som har klart å nå et nytt nivå og vise seg for andre. Vi håper at disse prosjektene vil inspirere deg til å slutte å være redd og uttrykke deg selv.

De beste bioteknologiske oppstartsbedriftene 2023

Repliker biovitenskap

Replicate Bioscience er en revolusjonerende ny oppstart som arbeider med kreftresistens. Selskapet er basert ved Duke University og har med suksess presentert sin forskning. Ifølge forskerne er kreftdød forårsaket av legemiddelresistens. De tar sikte på å overvinne denne resistensen med sin nye SynRGY-teknologi. På dette stadiet er oppstarten populær og har høye forventninger innen kreftforebygging og terapi.

Twitter | LinkedIn

Les mer: Ta vare på medisinsk PR for å få virksomheten din hørt

Omne mulig

Det er en oppstart med potensial til å endre medisin, energi, landbruk og informasjonsteknologi fundamentalt. Selskapet ble organisert av ledende biologer innen XNA. Målet deres er å utvikle XNA-polymerer for lagring av informasjon. Slike strukturer vil utkonkurrere DNA og RNA, og denne prestasjonen kan være en revolusjon innen syntetisk biologi.

Adcentrx Therapeutics

Denne oppstarten tar sikte på å transformere medisin innen kreftbehandling. Forskere prøver å utvikle en ny generasjon kreftbehandling som vil forbedre kvaliteten på behandlingen og øke sjansene for fullstendig remisjon. Hovedarbeidet skjer med proteinkonjugater. Deres etablerte protein-konjugeringsplattform har allerede blitt testet med suksess, og nå venter selskapet på å utvikle nye banebrytende medisiner.

Les mer: Saas Marketing: Den beste måten å markedsføre din SaaS-virksomhet på

Esker Therapeutics

Oppstarten ble lansert på grunn av mangelen på medisiner som hjelper til med å bekjempe autoimmune sykdommer. Målet deres er å utvikle et medikament som passer for alle mennesker med sykdommen. Ved å lage en unik presisjonsanalyseplattform har selskapet som mål å endre tilnærmingen til behandling av slike pasienter fullstendig. Som et resultat av lange tester har stoffet vist kraftig hemming av TYK2 og ingen bivirkninger, som i tilfelle andre medisiner.

Aceragen

Average er et reelt gjennombrudd innen medisin fordi selskapets arbeidsområde er fokusert på utvikling av medisiner for mennesker med sjeldne sykdommer. For øyeblikket jobber det aktivt med ACG-801, en rekombinant human syreceramidase som hjelper mennesker med Farbers sykdom. Denne medisinske oppdagelsen har potensial til å forbedre livskvaliteten til mennesker med slike sjeldne helseproblemer.

Les mer: Grunnleggende PR-triks for bedre mediedekning av informasjonen din

MoonLake Immunotherapeutics

MoonLake er et banebrytende selskap som arbeider med enkeltdomene-antistoffteknologi. Et team av ledende immunologer skapte det. Oppdagelsen vil bidra til vellykket behandling av pasienter innen dermatologi og revmatologi gjennom utvikling av soneloximab, et medikament som har gjennomgått solide kliniske studier. Representanter for selskapet sier at det snart vil være en ny behandling for hud- og leddsykdommer.

Treeline Biosciences

Det er et bioteknologisk oppstartsselskap som har som mål å skape effektive medisiner i kampen mot kreft og andre alvorlige sykdommer. Selskapet jobber med molekylære mål innen onkologi, som for øyeblikket nesten ikke kan behandles. Men jo vanskeligere oppgaven er, jo mer interessant er det å finne en løsning, sier selskapet. Det er derfor de sier at hvis forsøkene er vellykkede, vil de kunne tilby neste generasjons kreftmedisiner som også vil kunne brukes på andre medisinske områder.

Les mer: Omdømmehåndtering på nettet: Hvordan forme oppfatningen av varemerket ditt?

Abata Therapeutics

Abata er et selskap som med suksess jobber med transformasjon av sjeldne T-celler, også kalt Tregs. De insisterer på at selv om det finnes innovative behandlinger for autoimmune sykdommer, har de fleste pasienter fortsatt ikke nok til å behandle tilstanden. Målet deres er å utvikle målrettede terapier for å gjenopprette homeostase og det skadede vevet.

De beste bioteknologiske oppstartsbedriftene 2023

ExeVir

Det er en belgisk oppstart som jobber med en terapi basert på enkeltdomene-antistoffer. Denne behandlingen hjelper i kampen mot virusinfeksjoner. For tiden jobber denne avdelingen av det flamske instituttet for bioteknologi med å utvikle et effektivt medikament for behandling av Covid-19 – XVR011. Det er store forventninger til dette legemidlet fordi det ifølge forskningsresultater også er effektivt mot de brasilianske og indiske stammene av koronaviruset. Teammedlemmene i ExeVir er erfarne forskere: Nico Callewaert, Xavier Saelens, Fiona du Monceau, Dominique Tersago, Torsten Mummenbrauer.

Appia Bio

Dette California-baserte selskapet utvikler allogen, eller universell, celleterapi for kreftbehandling. Den bioteknologiske oppstarten jobber for å hjelpe pasienter med å oppnå fullstendig remisjon i visse hematologiske typer kreft. Et slikt medisinsk gjennombrudd ved å programmere en spesifikk cellelinje gjør det lettere å oppnå terapier som er tilgjengelige for alle pasienter.

Trident Bioscience

Det er en oppstart engasjert i prosessen med optimalisering og oppdagelse av nyttige proteiner. Trident Bioscience jobber i ledende vitenskapelige laboratorier. Fokus for forskningen er på proteinbiofysikk og dens algoritmer. Gjennombruddene i oppdagelsen vil muliggjøre utvikling av syntetiske proteiner mye raskere.

Adari Cell Science

Foran deg er det en unik bioteknologisk oppstart som kan avslutte æraen med å teste medisiner, kosmetikk og andre medisiner på dyr. Selskapet leverer ferdige cellebaserte sett for testing av aktive molekyler. Viktig er også fraktaspektet, som gjør det mulig å transportere disse testsettene ved romtemperatur.

Aegis Life

Dette selskapet har en flott historie, selv om det ble grunnlagt først i fjor. Hovedformålet med arbeidet er behandling av smittsomme sykdommer og forebygging av dem. På dette stadiet viser oppstarten utmerkede resultater innen Covid-19-behandling. De ble kjent på grunn av Fusogenix-teknologi, som gjør det mulig å utvikle effektive vaksiner og medisiner mot Coronavirus. Selskapet har også jobbet med utvikling av genleveranser. Det oppretter nå aktivt en genetisk medisinplattform, som forventes å akselerere oppdagelsen og potensiell produksjon av vaksiner og behandlinger for mange smittsomme sykdommer.

AmbAgon Therapeutics

Amazon er en banebrytende oppstart innen forskning på kreftbehandling. Deres prestasjon er utviklingen av molekylære medisiner som virker direkte på kreftproteiner for å indusere sykdomsundertrykkelse. Men selskapets planer er ganske brede, ettersom de også tar sikte på å oppdage medisiner utover onkologi. Organisasjonens sentre er lokalisert i forskjellige deler av verden, og dekker USA og Nederland.

InnoSkel

Denne unike oppstartsbedriften fokuserer på å utvikle behandlinger for sjeldne skjelettsykdommer. Målet deres er å forbedre livskvaliteten til mennesker med skjelettdysplasi og redusere helseproblemene forårsaket av denne lidelsen. InnoSkel har i dag flere innovative behandlingsalternativer for kollagenopati type II. Selskapets forskning viser at det er muligheter for å møte behovene til pasienter med skjelettdysplasi.

GentiBio

GentiBio er en unik oppstart som har til hensikt å eliminere de underliggende årsakene til sykdommer som skyldes dysfunksjon i immunsystemet. De arbeider primært med autoimmune, autoinflammatoriske og allergiske sykdommer. Det fungerer med sjeldne Tregs-celler. Selskapet har patentert teknologi som vil gjenopprette immunitet.

Alphageneron Pharmaceuticals | Bioteknologiske oppstartsbedrifter

Foran deg er et privat selskap som driver med oppdagelser innen bioteknologi. Hovedarbeidet er rettet mot å bekjempe kreft og virusinfeksjoner. Oppstarten utvikler immunterapi basert på naturlige NK-celler. Kjernen i arbeidet er å målrette celler med en ny kreftbiomarkør. Foreløpige studier har vist positive resultater i å ødelegge hematologiske kreftsvulster.

Tenwise | Bioteknologiske oppstartsbedrifter

Dette eksepsjonelle teknologiselskapet arbeider med legemiddelforskning, noe som bidrar til å forbedre arbeidet med forskningsdata. Ved å bruke funnene deres kan forskningsresultater oppnås umiddelbart, organiseres etter relevans og lagres på en enkel måte. Selskapet er basert på KMAP-plattformen, en ordbok med mer enn 500 000 verifiserte biologiske ord. KMAP inneholder data om gener, metabolitter, celletyper, sykdommer, forskningstermer og mye mer.

Konklusjon: Bioteknologiske oppstartsbedrifter

Disse oppstartsbedriftene er blant de mange oppdagelsene som tar bioteknologien til et nytt nivå og gir folk enda flere sjanser til å være friske. Når vi ser på denne teknologiske utviklingen, vil vi tro at vi i nær fremtid vil være i stand til å bekjempe farlige virus og sykdommer raskt.

Nå er det også verdt å nevne at oppstarten sprer seg til massene. Dette er ganske vanskelig fordi hver dag flere nye gjennombrudd snur slitne normer på hodet. Så hva skal jeg gjøre i denne virvelvinden av informasjon? Den beste måten er å gjøre deg kjent og ikke være redd for det. PR er et nøkkelpunkt i denne prosessen, så hvis du leter etter en måte å fortelle verden om deg selv og dele dine fantastiske prosjekter som kan endre folks liv, ikke nøl med å kontakte selskapet vårt som gjerne hjelper deg!

Siste fra Blog