Ikivihreitä sisältöideoita yrityksellesi: Käytä blogeja tehokkaasti PR:ssä

1 min lukuaika
–>
Ikivihreitä sisältöideoita yrityksellesi: class=

Mitä on ikivihreä sisältö?

Evergreen-sisältö on sellaista, joka on relevanttia ja hedelmällistä lukijoille pitkän aikaa. Se on tulevaisuudenkestävää arvoa, jota esittelet kohdeyleisöllesi.

Jos uutisjuttu jostain tänään tapahtuvasta asiasta voi olla vanha ja merkityksetön muutaman kuukauden kuluttua, voi olla artikkeleita, mielipidekirjoituksia ja muunlaista sisältöä, jotka eivät ole sidottuja tiettyyn aikaan ja jotka voivat motivoida, inspiroida ja informoida pitkään sen jälkeen, kun ne on kirjoitettu & julkaistu.

Evergreen-sisältö voi tehostaa digitaalista markkinointiasi kuin mikä tahansa muu. Se on sisältötyyppi, joka pysyy hyödyllisenä yleisöllesi pidemmän aikaa. Tarkemmin sanottuna ajankohtaisten trendien pohjalta kirjoitettu sisältö menettää merkityksensä, kun tuon kuuman uutisen suosio laskee.

Vaikka näin ei ole ikivihreän blogin kohdalla. Se on sisältöä, joka voi lisätä liikennettä sivustollesi koko elinkaarensa ajan. Syynä on tietämys yleisöllesi. Toisin sanoen se pysyy merkityksellisenä ja arvokkaana vuosien ajan.

Sentähden sinun kannattaa integroida ikivihreä sisältö osaksi markkinointimatkaasi, sillä siitä on hyötyä pitkällä aikavälillä.

Ikivihreän sisällön strategia

”Evergreen” sisältö on julkaistua sisältöä, joka ei vanhene.

1. Laatu

Artikkelin tulee olla lukijoita kiinnostava ja hedelmällinen, ei uuvuttava ja turha tekstiseinä. Täydennä aineistoasi mediasisällöllä ja lisää kätevä navigointi ja sisällysluettelo. Älä unohda E-A-T-tekijää (Expertise-Authoritativeness-Trustworthiness).

2. Parantaa sijoitusta

Koska ikivihreä sisältö voi tuottaa paljon liikennettä verkkosivustollesi, se voi hitaasti ja tasaisesti parantaa hakukoneiden sijoitusta. Jos siis kirjoitat laadukkaan blogin, se voi sijoittua hakukoneissa pidemmäksi aikaa. Voit sijoittua paremmin valitsemalla oikeat avainsanat omalle kapealle alueellesi käyttämällä ikivihreää sisältöä.

3. Houkuttelee takalinkkejä sivustollesi

Kun ihmiset alkavat tunnistaa sinut autenttisena lähteenä, se parantaa automaattisesti uskottavuuttasi & brändisi mainetta. Tämän seurauksena muut sivustot alkavat linkittää blogiasi takaisin omiin blogiaiheisiinsa. Tällainen takalinkitys parantaa verkkosivujesi luokituksia. Se auttaa sinua selviytymään digitaalisilla alustoilla pidempään. Arvovaltainen verkkosivusto toimii aina rikkautena mille tahansa verkkosivuston omistajalle.

4. Laajentaa liiketoimintaasi

Se voi houkutella suuria määriä laadukasta liikennettä sivustollesi. Voit kouluttaa yleisöäsi tuotteestasi tai palvelustasi julkaisemalla sivustollasi enemmän sisältöä. Lopulta se laajentaa nykyistä liiketoimintaasi aiempaa suuremmassa mittakaavassa.

Tyypit ikivihreää sisältöä, joka toimii

1. Cornerstone Content: Vastaa ensin yleisimpiin kysymyksiin
  2. Tilastolliset pitkämuotoiset viestit: Evidence-Rich & Accessible
  3. Näytä lukijallesi, mikä on mahdollista tapaustutkimusten avulla
  4.  Infografiikat ovat visuaalisia tehokeinoja
  5. Antaa askel askeleelta ohjeita How-to oppaiden avulla
  6. Julkaise kirja ja tule yhdessä yössä asiantuntijaksi
  7. Podcastit voivat olla ikivihreitä kahdessa eri mediassa
  8. Hanki huomiota – ja anna sitä – vaikuttajalistoilla
  9. Paljasta ammattisi niksit työkalulistan avulla
  10. Anna lukijoille kurkistus kirjastoosi
  11. Luo sanasto, jota lukijat voivat käyttää jatkuvasti
  12. Varoitus! Älä tee näitä virheitä!
  13. Anna lukijoillesi historian oppitunti
  14. Kirjoita vuosittainen postaus, jota voit päivittää toistuvasti
  15. Haastattele asiantuntijaa saadaksesi arvokkaita neuvoja

Valmiina? Nappaa kahvi (latte, tee – valintasi mukaan!), ja syvennytään asiaan!

Uutisjakelu

Newsjacking on prosessi, jossa pistät brändisi päivän uutisiin, luoden käänteen, joka tarttuu silmiin, kun ne ovat auki.

Se on trendikkäiden uutisaiheiden sikailua, jotta sinut huomataan.

Newsjackingilla voi olla varjopuolensa ja eettisiä kysymyksiä ympärillään. Silti, mitä tulee nykypäivän PR-ammattilaiseen, olipa hän missä päin maailmaa tahansa, on selvää, että newsjacking on osa hänen PR-arsenaaliaan.

Esimerkki uutisryöstöstä: Burger Kingin ”Big Mac-ish” -menu

Vastaus tuohon keskusteluun on tämä – uutisjahti on tehtävä oikeaan aikaan, oikeassa paikassa ja oikeassa kontekstissa.  Siihen ei ole kahta keinoa.

Vaikka voidaan käydä pitkää keskustelua siitä, milloin ja miten newsjacking on PR-työkalu, brändien on tarkasteltava newsjackingia, jos sillä on seuraavat vaikutukset niihin:

• Näyttääkö se brändin, tuotteet ja palvelut hyvässä valossa tapahtuman yhteydessä?
  • Katsooko kuluttaja, että brändillä on jotain hyödyllistä tarjottavaa?
  • Hyötyykö uutisjakelu kyseisessä tilanteessa brändin nosteelle lyhyellä ja pitkällä aikavälillä?
  • Kestääkö newsjacking liiketoiminnan eettisen testin ja kestääkö se myös mahdollisen oikeudellisen testin, jonka sidosryhmät voivat esittää?
  • Olisivatko kaikki sidosryhmät tyytyväisiä uutisoinnissa käytettyyn tekniikkaan?

Lue lisää: Mitä on Newsjacking ja miten se voi auttaa liiketoiminnan edistämisessä?

Tapaustutkimuksia &; menestystarinoita

B2B-myynnissä ja -markkinoinnissa ne ovat ratkaisevan tärkeitä, koska ne ovat todellisia todisteita.

Kuka tahansa yritys voi väittää saavuttavansa tuloksia. Ratkaisseensa laajan ongelman, jota yritykset kohtaavat. Tätä näemme kaikkialla.

Tapaustutkimukset ovat se, mikä erottaa ne, jotka ovat todella tehneet sen, teeskentelijöistä.

Tät tämän siten, että sinulla on joukko tapaustutkimuksia, joissa on oikeiden yritysten logot, yhteyshenkilösi nimi ja kuva aivan etusivulla. Tapaustutkimusten tulisi selkeästi osoittaa, että olet ratkaissut ongelman ja saavuttanut tuloksia.

• Tapaustutkimukset kertovat tarinan.
  • Tapaustutkimukset keskittyvät asiakkaisiin.
  • Tapaustutkimukset osoittavat onnistumisen.
  • Tapaustutkimukset hyödyntävät asiakkaan brändiä.
  • Tapaustutkimukset ovat edullisia.

Ne todistavat potentiaalisille asiakkaille, että olet ratkaissut samankaltaisia ongelmia, ja saatat pystyä ratkaisemaan heidän ongelmansa.

Tapaustutkimukset ovat ilman muuta B2B-sisällön kuningas.

Examples:

Toimistokierrokset

Kaikki tykkäävät kurkistaa. Ihmiset ovat kiinnostuneita siitä, mitä kulissien takana tapahtuu. Tässä 4 syytä, miksi sinun kannattaa harkita oviesi avaamista julkisia toimistokierroksia varten:

• Kehittää suhteita ja löytää rekrytoijia.
  • Anna toimistosi olla tarinankertojasi.
  • Kasvattaa osakkaiden ylpeyttä.
  • Ponnista suuruuteen.

Osana kokemusta vierailu yrityksen toimistolla on harjoitus yrityksen historian elämisestä. Jokaisella kokoushuoneella, seinägrafiikalla ja katosta riippuvalla katukyltillä on historiallinen merkitys brändille.

Päivä elämässä

Muodon avulla voit torjua asiakkaiden alitajuisesti esiin nousevia vastaväitteitä. Esimerkiksi päivä nosturinkuljettajan elämässä uuden asuinalueen rakennustyömaalla, yksityiskohtainen kuvaus hänen rutiineistaan (päivittäinen lääkärintarkastus) ja maininta käytetyistä materiaaleista ja työkaluista selittää, miksi sinun pitäisi maksaa enemmän laadukkaasta asumisesta.

Konteksti on olennainen osa merkityksen luomista. Kun ongelman kokemisen tai ratkaisun käyttämisen ympärille asetetaan muu elämä, voidaan saavuttaa syvempi ymmärrys.

Kohdeihmisten silmin näkemällä on helpompi liittyä heidän tunteisiinsa ja kokemuksiinsa ja todella ymmärtää heidän kontekstisidonnaisia tarpeitaan ja ongelmiaan.

Tarinamuodot ovat usein helpommin ymmärrettäviä kuin liiketoimintaraportit. Tarina on luonnollinen viestintäväline, ja siksi se ”käy järkeen” kokonaisvaltaisemmin. Kun voit nähdä heidän ongelmansa, tämä luo tehokkaamman luovan jännitteen, jota voit käyttää tehokkaiden ratkaisujen tuottamiseen.

Poliitikot muuten käyttävät melko usein tätä muotoa. Heidän työstään on yleensä paljon kysymyksiä. He ottavat toimittajan ja menevät näyttämään arkirutiinejaan: leikkaavat nauhoja bussipysäkeillä, avaavat päiväkoteja, laulavat hymniä mummojen kanssa jne.

Materiaali päivä elämässä voi kehystää täydellisesti yhden asiakkaasi tarinoita, jolloin hän voi kertoa kokemuksistaan, esitellä, miten hän käyttää tuotetta tai palvelua, ja kehua sinua ja yritystäsi omin sanoin.

Lisää vastaavia ideoita:

• mitä on laukussani/taskuissani;
  • työpaikkani.

Käyttäjät eivät ole kiinnostuneita oppimaan yrityksestä vaan siellä työskentelevistä ihmisistä, heidän käyttämistään työkaluista, kännyköistä ja sovelluksista. Ja kirjat, joita sankarit suosittelevat, pääsevät varmasti must-read-listalle.

Asiantuntijakierrokset

Expert roundups ovat blogikirjoituksia, joissa on lainauksia alan asiantuntijoilta tietystä aiheesta. Asiantuntijakierrospostaus on loistava tapa auttaa blogiasi leviämään käyttämällä hyödyksesi oman markkinarakosi huippuvaikuttajien seuraamista. Se antaa sinulle myös keinon tarjota ainutlaatuisia mielipiteitä ja neuvoja yleisöllesi.

”Tämä artikkeli tuottaa enemmän liikennettä ja tilaajia kuin muut postaukseni tai sähköpostini, koska se kierrättää ajatuksia ja kannustaa keskusteluun.”

No, tuo on varmasti totta. Mikään sisältötyyppi ei voi herättää keskustelua, sosiaalista jakamista ja kierrättää ideoita niin kuin hyvä roundup-juttu.

Valmistele 3-4 polttavaa kysymystä ja lähetä ne kootulle asiantuntijapohjalle. Tai luo aihe journalistisista kyselypalveluista (kuten HARO). Mitä enemmän asiantuntijoita kokoat, sitä suurempi on potentiaalinen tavoittavuutesi.

Esimerkki: PR-asiantuntijat jakavat parhaat vinkkinsä kriisinhallintaan

Puhutaan ihmisistä

Meillä kaikilla on tarina kerrottavana: ammattilaisina, johtajina, liiketoiminnan harrastajina, johtajina, johtajina, lista jatkuu ja jatkuu. Haastattelu on loistava tapa saada tarinasi kaikkien nähtäväksi.

Perusteena voi olla pelkkä maininta kahvilastasi haastattelupaikkana tai yksityiskohtainen tapaustutkimus sovelluksesi käytöstä.

Interenkiintoiset ja hyödylliset bränditarinat ovat yhtä mieleenpainuvia kuin tuotesijoittelu elokuvassa.

Vahvan tarinan rakentaminen yrityksesi ympärille ja sen esittäminen muille haastattelun kautta tuo myös näkyvyyttä ja toimii markkinointivälineenä, jolla voit sitouttaa muita siihen, missä olet erinomainen.

• Kasvattaa uskottavuuttasi ja auktoriteettiasi.
  • Laajentaa verkostoasi.
  • Tarjoaa yrityksellesi näkyvyyttä.

Luo oma tuote

Monet yritykset mainostavat itseään yllättävillä tuotteilla ja ratkaisuilla. Esimerkiksi autonrenkaiden valmistaja Pirelli alkoi tuottaa eroottista kalenteria, josta tuli lopulta kulttikamaa. Kalenteri julkaistaan vuosittain, sitä myydään suuria määriä ja se koristaa jokaisen kunnon automekaanikon seinää.

Pirellin kalenteri ottaa tähtien tähdittämän elokuvallisen käänteen

Pirellin kilpailija ranskalainen Michelin-yhtiö keksi ratkaisunsa. Jo 1900-luvun alussa Michelinin veljekset päättivät julkaista Ranskaan matkustaville opaskirjan, jossa he PR-tuotteitaan mainostavat. Logiikka on yksinkertainen: ihmiset matkustavat enemmän autolla – renkaat kuluvat nopeammin.

Aikojen saatossa hotelleja, ravintoloita ja nähtävyyksiä sisältävästä oppaasta on tullut maan ja nyt myös maailman arvostetuin ravintola-alan ranking.

Viime aikoina oppaasta on tullut maan ja nyt myös maailman arvostetuin ravintola-alan ranking.

Hintaisimmat Michelin-tähtiravintolat ympäri maailmaa paljastuivat

Tämä lähestymistapa toimisi niille yrityksille, jotka eivät saa kirjoittaa pääbrändistä. Esimerkiksi eräs olutyhtiö on lanseerannut oppaan levyistä. Olet varmaan kuullut siitä. Guinnessin ennätysten kirja on maailman myydyin kirja Raamatun jälkeen.

Avaa museo

Olemmeko mielestäsi tulleet hulluiksi? BMW:n ja Porschen pääkonttoreiden museot houkuttelevat tuhansia turisteja. Monet ovat kuulleet (ja jopa käyneet) Yandexin, Lukoilin ja New Balancen museoista tai Applen myymälän museosta uudella kampuksella.

Voi vaikuttaa siltä, että vain suuret yritykset voivat avata yritysmuseon. Mutta näin ei ole. Esimerkiksi ukrainalaisella MacPaw-yrityksellä on oma Apple-museo toimistossaan.

Museo on herättänyt mediahuomiota ympäri maailmaa: VentureBeat, Mashable, MacWelt jne.

MacPaw laskee päiviä Mac-museonsa avajaisiin

Tietoon perustuva PR

Kaikki yritykset tuottavat suuria määriä dataa. Niiden analysoinnista voi tulla loputtomien infopisteiden lähde materiaalien valmisteluun.

American Indeed tekee säännöllisesti tutkimuksia, kuten ”50 suosituinta ammattia” tai ”20 ammattia, jos olet yli 50”. Nämä aineistot ovat suosittuja, koska ihmiset etsivät lupaavia ammatteja.

Todellakin tunnistetaan suosituimmat aloittelevat teknologia-ammatit Yhdysvalloissa.

Oman lisäksi voit tutkia myös avoimia lähteitä. L&C Mortgages analysoi, kuinka paljon tietokonepelien kiinteistöt maksavat suhteessa reaalimaailman kiinteistöihin. Tuloksena toimittajat São Paulossa vertaavat kaupunkinsa asuntojen hintoja Witcherin taloon ja Skyrimissä sijaitsevaan kiinteistöön.

Paljonko koti Skyrimissä maksaisi sinulle? Videopelikiinteistöjen hinta on paljastunut

Ihmiset luottavat alitajuisesti jäsenneltyyn ja mitattavaan tietoon. Ja jos se on myös provosoivaa, sitä jaetaan mielellään.

Osallistu tai järjestä alan tapahtumia

Tapahtumat ovat loistava tapa mainostaa brändiäsi, verkostoitua alasi tärkeiden toimijoiden kanssa ja olla vuorovaikutuksessa kohdeyleisösi kanssa. Content Marketing Instituten sponsoroima ContentTECH Summit tai Hubspotin järjestämä Inbound Marketing Conference on vain esimerkki tästä onnistuneesti toteutetusta PR-taktiikasta.

PRNEWS.IO:n tiimi Native Advertising Days -tapahtumassa

Kaikilla konferenssisivustoilla on osio yhteistyökumppaneiden tiedottamista varten. Ehdot on kuvattu siellä.

Saatte linkin konferenssin verkkosivuilta ja julkaisun konferenssiryhmässä sosiaalisissa verkostoissa. Ja tietysti mahdollisuuden promootioosi aattona yhteistyökumppanina.

PR-tempaukset ja sissimarkkinointi

A PR-temppu & sissimarkkinointikampanjat ovat kaikkea epätavallista, mitä yritys tekee luodakseen mediakohua. Se on luova ponnistus, joka joskus uhmaa perinteisiä viestintämuotoja. Sen tavoitteena on yllättää ihmiset, joten se on yleensä hyvin mieleenpainuva.

Kuvamahdollisuus

Kuvamahdollisuus on PR-taktiikka, jossa brändin edustajat, kuten toimitusjohtajasi tai jopa julkkis, joutuvat poseeraamaan medialle tai ottamaan kuvia asiakkaiden kanssa. Jotta tämä PR-taktiikka toimisi, tarvitset uutisarvoista henkilöä, joka pystyy tuottamaan kiinnostavaa sisältöä sosiaalisen median käyttäjille. PR-taktiikalla tuotetaan mielenkiintoinen tarina, joka auttaa lisäämään brändisi merkitystä populaarikulttuurissa.

Sosiaalisen median maailmassa tämä lähestymistapa tuo varmasti positiivisia tuloksia. Asiakkaasi ottavat kuvia julkkisten kanssa ja julkaisevat ne Twitterissä, Facebookissa ja Instagramissa.

Saat lisää mainintoja brändistäsi. Sen jälkeen voit koota tulokset case-artikkeliksi ja kertoa maailmalle, kuinka paljon käytitte tähän tapahtumaan, kuinka monta mainintaa brändistä saitte, kuinka paljon liikennettä sivustollesi tuli jne.

Kuva ukrainalaisen saparokoira Patronin kanssa

Erikoisen tempun tekivät ukrainalaiset vapaaehtoiset, jotka maailmankuulun Patron-nimisen pelastuskoiran kanssa tehdyn valokuvauksen jälkeen myivät kulhon, josta koira söi, 15 000 grivnalla. Kaikki rahat menivät Ukrainan armeijan auttamiseen.

Johtopäätös

Olemme tuoneet esiin vain muutamia tekniikoita, joiden avulla voit saada tehokkaita julkaisuja mediassa. Toivottavasti sait kattavan vastauksen kysymykseen – mistä kirjoittaa postaus?

Mutta siinä ei ole vielä kaikki. Jos haluat luoda täydellisen mediasuunnitelman kampanjaasi varten, voit ottaa PRNEWS.IO:n asiantuntijat mukaan

Uusimmat lähettäjältä Blog