Parhaat myynti-PR-taktiikat, joilla luot massiivista tietoisuutta brändillesi ja saat tuloksia

11 minuuttia luettu

Myyntisuppilon yläpäässä suhdetoiminta voi luoda tietoisuutta, innostusta ja kysyntää. Jos PR:ää käytetään yhdessä sosiaalisen median kanssa, se voi auttaa saavuttamaan saman päämäärän nopeammin. Tiedät, että hyvä PR-kampanja on paljon muutakin kuin mainontaa, vaan keino tuoda brändisi tehokkaammin esille. Ja se herättää hyvän kysymyksen, voiko PR:llä olla aktiivisempi rooli myynnissä? Vastaus on kyllä.

Kuinka myyntiä voi lisätä suhdetoiminnan avulla

PR:n merkitys myynnissä on usein aliarvostettu. Sen sijaan se voi paremmin täydentää ja edistää myyntiä. Mene toiseen suuntaan. Ajattele PR:ää uskottavan vakuuden lähteenä, jonka avulla voit mennä askeleen eteenpäin heti ensimmäisestä päivästä lähtien. Laadukas sisältö on ratkaisevan tärkeää, mutta yhdistettynä hyvään PR-kampanjaan voit luoda orgaanisia brändilähettiläitä: yleisöä!

Kun valitset myynti-PR:n, käytät siis erilaisia tapoja kertoa luovasti tuotteidesi tai palvelujesi hyödyistä. Löydät monia myynti-PR-taktiikoita, joita käytetään brändisi tunnettuuden lisäämiseen. Tutustu seuraaviin viiteen tapaan, joilla PR voi auttaa myyntiäsi, ja sovita ne yhteen myyntipyrkimystesi kanssa.

Myynti PR-taktiikka #1: Herätä huomiota hyvällä sisällöllä

Hyvä myynti-PR-kampanja ei toimi samalla tavalla kuin ansaittu media. Toisin kuin perinteinen mainonta, se ei keskity itsensä mainostamiseen. Mutta se auttaa kasvattamaan verkkoläsnäoloasi ja auktoriteettiasi. Jos se tehdään oikein, se nostaa profiiliasi asiantuntijana ja ajatusjohtajana sitomalla brändisi alasi uutisiin, trendeihin ja kehitykseen. Kyse on sisällön luomisesta, joka kertoo tuotteidesi tai palvelujesi tärkeimmistä eduista. Lisäksi siihen tulisi sisältyä analyysien, mielipiteiden ja näkemysten esittämistä, jotta tarinasi kuulostaisivat luotettavilta.

Jos haluat nähdä myynnin kasvavan, hyödyllinen, avainsanoilla rikastettu sisältö voi auttaa. Sen on ajettava aiheisiisi Mitä, Miksi ja Miten. Kunhan noudatat tätä lähestymistapaa, sisältösi kiinnittää potentiaalisten asiakkaiden ja toimittajien tai toimittajien huomion. Ja jonain päivänä se voi jopa johtaa vierasartikkeliin samasta aiheesta.

TOFU-, MOFU- ja BOFU-vaiheet sisältömarkkinointisuppiloosi

Content Seeding: Miten se toimii ja mitä hyötyä siitä on sinulle?

Content Promotion Strategy in Details: Sen ei tarvitse olla monimutkaista

Myynti-PR-taktiikka #2: Lisää laadukasta liikennettä

Jos ”ansaittu” ja ”omistettu” media ovat kuin taivaassa, ”maksettu” media voi tehdä enemmän. Siksi se voi vahvistaa tätä lähestymistapaa, joka lisää huomiota sisältöön. Verkkosivustosi on brändisi online-asema, joten sen on oltava näkyvissä kaikissa välineissä, joita käytät yrityksesi mainostamiseen. Olipa kyseessä sitten verkkokauppa tai laskeutumissivu, sen on toimittava liidien luomisvälineenä. Annatko lehdistötiedotteen tai jaatko tarinan? Täytä verkkosivustosi.

Tavoitteena on antaa asiakkaille syy kokeilla tuotetta. Mikä siis voi auttaa? Tarina. Se on jotain, mikä monilla valtavilla yrityksillä on ja todella se, mikä tekee niistä erottuvia. Tarinat resonoivat yleisön kanssa. Ja voit nähdä, miten myynti PR toimii, kun kerrot tarinoita. Sen seurauksena se auttaa muistamisessa. Korkeatasoinen tarina lehdistössä on arvokas asiakkaan huomion saamiseksi. Olipa kyse sitten lehdistökatsauksista, pääkirjoituksista, puhetilaisuuksista tai mistä tahansa siltä väliltä, sen on saatava aikaan liikennettä verkkosivustollesi.

Mitä on maksettu, omistettu & ansaittu media

Myynti-PR-taktiikka #3: Luo välitön tarve tuotteillesi tai palveluillesi

Tämän lisäksi hyvässä PR-kampanjassa on oltava jatkuva sekoitus taidetta ja tiedettä. Myyntimahdollisuuksien avaamiseksi on ratkaisevan tärkeää saavuttaa täydellinen tasapaino tarinankerronnan muotoilussa, jotta tuotteillesi tai palveluillesi syntyy välitön tarve. Mistä aloittaa? Sen pitäisi alkaa asiakkaasi suurimmista kipupisteistä.

Keskitytään tuotteen ominaisuuksiin tai palvelun ominaisuuksiin. Kyse on kriittisistä haasteista, joita ratkaiset asiakkaillesi. Ajattele laatikon ulkopuolella. Hyvä tapa tehdä se on yrittää houkutella yleisösi ajattelemaan, että tarjoat uuden, ylivoimaisen tavan tehdä asioita.

Hyvä esimerkki mediasuhteiden luomisesta tuotteista on täydellisen myyntipuheen luominen. Tuotteesi saattaa olla avain menestykseen uudessa maailmassa, mutta pitchisi ei saa koskaan alkaa siitä. Sen sijaan se kertoo tuotteen ominaisuuksista tai palvelun ominaisuuksista, jotka ovat liian hienoja, jotta ostajaehdokas voisi jättää ne huomiotta.

Hienoa olisi luoda kiireellisyyden tunnetta hahmottelemalla, mitä tapahtuu, jos ihmiset eivät ryhdy toimiin. Aloita tutkimuksesta. Jos aiot lanseerata upouuden tuotteen, tarkista niiden tiedotusvälineiden toimituskalenterit, joiden kanssa haluat tehdä yhteistyötä. Hyödynnä, jos tuotteesi tai palvelusi täyttää vaatimukset.

Myynti-PR-taktiikka #4: Seuraa proaktiivisesti mutta kunnioittavasti

Sähköpostin lähettäminen ei takaa, että se huomataan. Tiedät, että mediakontaktit ovat kiireisiä ja työskentelevät määräaikojen puitteissa, joten sähköpostisi on hyvä mahdollisuus kadota. On siis ihan ok lähettää jatkosähköpostia, jolla yrität tulla huomatuksi. Näin osoitat olevasi ennakoiva ja valmistaudut tarjoamaan heille lisäarvoa.

Miten voit auttaa? No, on avoin salaisuus, että toimittajat uskovat resurssiin. Tarjoa heille siis resurssia. Olisi hienoa yhdistää heidät muihin alan ajatusjohtajiin, vaikuttajiin tai vastaaviin. Kun siis voit helpottaa heidän työtään, se voi auttaa sinua rakentamaan luottamusta ja suhteita. Lisäksi on fiksua tuoda esiin, mikä tekee tarinastasi erilaisen kuin muut. Tässä kohtaa tulee esiin se, mikä on toimittajan ja hänen yleisönsä kannalta tärkeää. Tapaustutkimukset tai suosittelut voivat auttaa. Mahdollisuudet ovat loputtomat.

Ja kun luulet tehneesi kaikki mediakontaktit, PRNEWS.IO voi tulla apuun. Se on all-in-one-palvelu, jonka avulla voit luoda ja jakaa tarinasi 200 maassa ja 68 kielellä sinun ehdoillasi. Vain muutamalla klikkauksella voit levittää sanaa asiastasi, luoda tunnettuutta ja lisätä myyntiä. Näin voit markkinoida suoraan asiakkaille sen sijaan, että kilpailisit massojen kanssa. Ja se on suuri etu.

Myynti PR-taktiikka #5: Toiminta myynnin jälkeen

Tehokkaat myynti-PR-kampanjat voivat tuntua lumipalloilta; matka niiden kanssa ei pääty tähän. Tehtäväsi on ylläpitää asiakassuhteita samalla, kun ponnistelet uuden myynnin eteen. Poimi siis höyryä, kun ne auttavat positiivista lehdistöä johtamaan lisää positiivista lehdistöä. Brändisi ei ole sitä, mitä luulet sen olevan. Sen sijaan se on sitä, mitä asiakkaasi ajattelevat ja mitä he kertovat toisilleen.

Kaikki myynti- ja PR-kampanjat ovat olennaisia yrityksesi menestyksen kannalta. Silti on olemassa ero. Ajattele PR:ää myynnin työkaluna, joka auttaa sinua viestimään paremmasta toimintatavasta. Ja myynti on tehokkaan PR-kampanjan tulos. Jos PR-ohjelmasi ei sovi yhteen myyntipyrkimystesi kanssa, on ehkä aika arvioida uudelleen myynti- ja PR-konseptisi.

Myynti PR FAQ

Mitä PR-yritys tekee myynnin lisäämiseksi?

Jokainen yritys on riippuvainen maineestaan. Ja PR-yritys voi tarjota keinon tämän tavoitteen saavuttamiseksi. Riippumatta siitä, mitä mediaa se käyttää, tavoitteena on saada yrityksesi esille mahdollisimman positiivisessa valossa. Seuraavaksi PR-yritys auttaa yhdistämään brändin yleisöön tarinankerronnan avulla. Tämä työkalujen yhdistelmä voi auttaa rakentamaan uskottavan brändin.

Mitä ovat esimerkkejä myynnin PR:stä?

Ihmisten rokottaminen on yksi parhaista myynti-PR-esimerkeistä, joita kannattaa harkita tänä päivänä. Yritä löytää toinen, joka on saanut koko maailman kohtaamaan suurimman haasteen. Joka tapauksessa, kun kaikki hyvät ja huonot puolet otetaan huomioon, yli 70 prosentin rokottaminen on paljon, eikö totta?

Mikä on PR myynnissä?

Voidaan varmasti sanoa, että PR:llä on keskeinen rooli minkä tahansa yrityksen markkinointiprosessissa. Nykyään, vuonna 2022, myynti PR on taidetta rakentaa yritykselle positiivinen imago, joka tukee sen tavoitteita. Tavoite voi puolestaan olla myynnin kasvu tai uusien asiakkaiden voittaminen. Ja hyvä PR-kampanja voi auttaa saavuttamaan nämä tavoitteet sekä suoraan että epäsuorasti.

Miten PR tehostaa myyntitilastoja?

Erin onnistunut PR-strategia vaikuttaa epäsuorasti myyntimenestykseen brändin tunnettuuden, muistamisen ja uskottavuuden kautta. Myynnin edistämiseen käytettävien PR-palveluiden kokonaisosuus saavutti 244,7 miljardia Yhdysvaltain dollaria vuonna 2020. PR-yritykset ilmoittivat, että liikevaihto tuli seuraavista kolmesta tärkeimmästä palvelusta vuoden 2021 kahdeksan ensimmäisen kuukauden aikana:

• Sosiaalinen/PR/ sisällön luominen;
  • luovat palvelut;
  • Digitaalinen

Vuoden 2022 osalta 95 % vastaajista ennustaa yrityksensä nettotulojen kasvavan ja 5 % odottaa laskua.

Uusimmat lähettäjältä Blog