Pakko lukea: Kirjat: Hyödyllisimmät suhdetoiminnan kirjat

19 minuuttia luettu
Must-Read: class=

Parhaat suhdetoiminnan kirjat. PR-työssä on ensin opeteltava perusteet ja sen jälkeen pysyttävä koko ajan ajan uusien tekniikoiden ja lähestymistapojen perässä.

Kuten missä tahansa liiketoiminnassa, sinun on ensin opittava, mitä PR on ja miten sitä käytetään. Kun olet ymmärtänyt nämä, sinulla on alusta, jonka varaan voit rakentaa.

Mutta jos haluat päästä eteenpäin ja pysyä edellä nopeasti muuttuvassa PR-maailmassa, sinulla ei ole varaa jäädä paikoilleen. Sinun on pysyttävä jatkuvasti ajan tasalla uusimmasta kehityksestä ja ajattelusta. Internet tietysti helpottaa tätä. On tärkeää tilata blogeja ja pysyä ajan tasalla siitä, mitä PR-alan ajattelijat ja vaikuttajat sanovat ja tekevät.

Ei pidä hylätä perinteisiä ja perinteisiä tiedonhankintamenetelmiä – kuten kirjoja.

Build Positive Online Reputation & Remove Negative from SERP

Tässä on joitakin parhaita suhdetoiminnan kirjoja. Aloittelijoille suunnatuista suhdetoimintakirjoista aina edistyneemmille suunnattuihin kirjoihin, nämä ovat kaikki nimikkeitä, jotka kannattaa laittaa suhdetoimintakirjojen lukulistallesi.

Tässä on meidän top ten, ilman erityistä järjestystä.

Top 10 parasta suhdetoiminnan kirjaa

”Writing Effective News Releases” by Catherine McIntyre.

Tämä suoraviivaisella ja selkeällä kielellä kirjoitettu kirja sisältää runsaasti hyödyllisiä vinkkejä ja yleisiä neuvoja. Siinä sekoittuvat hyödylliset käytännön esimerkit ja vaiheittaiset oppaat. Kattavasti selostetaan, miten tehokas lehdistötiedote kirjoitetaan, ja esitetään ideoita siitä, miten voit mainostaa yritystäsi paikallisesti ja ulkomailla, Tehokkaiden lehdistötiedotteiden kirjoittaminen ansaitsee tulla luonnehdituksi olennaiseksi luettavaksi PR-kirjaksi.

”Kuinka voittaa ystäviä ja vaikuttaa ihmisiin” kirjoittanut Dale Carnegie.

Yleismaailmallinen bestseller ja liikemaailman pohjateksti. Se on julkaistu uudelleen monta kertaa, mutta kirja on edelleen ajankohtainen. Jos haluat hyötyä ajattomista vinkeistä siitä, miten voit rakentaa suhteita, lisätä vaikutusvaltaasi ja kasvattaa suosiotasi. Tämän teoksen on oltava kaikilla suhdetoiminnan huippukirjojen listoilla.

”Markkinoinnin ja PR:n uudet säännöt” by David Meerman Scott.

Tämä on yksi parhaista suhdetoimintaa käsittelevistä kirjoista lehdistötiedotusstrategian luomisen kannalta. Kirjassa tarkastellaan, miten sosiaalista mediaa, blogeja, videoita,s ja virusmarkkinointia voidaan käyttää ostajien suoraan tavoittamiseen.

”Rogue Elephants: One PR Girl’s Fight Through the Human Jungle” by Jane Hunt.

Interenkiintoinen tapaustutkimuksellinen lähestymistapa. Kirjoittaja kertoo henkilökohtaisia kokemuksiaan työskentelystä lontoolaisessa huippuluokan PR-toimistossa. Paljon hyödyllisiä oivalluksia päätöksenteosta ja arjen vaikutuksista PR-maailmassa. Kirja on erityisen hyödyllinen opiskelijoille ja PR-uraa harkitseville.

”The Business of Influence: Reframing Marketing and PR for the Digital Age” by Philip Sheldrake.

Tässä kirjassa tarkastellaan, miten media on kehittynyt, ja pohditaan, miten myös PR:n on kehityttävä. Tässä kirjassa käsitellään myös sitä, miten markkinoinnin ja PR:n on kalibroitava itsensä uudelleen, jotta ne ovat 2000-luvun median ja digitaalisen kehityksen tasalla.

”The PR Masterclass” by Alex Singleton.

Tämä kirja tarjoaa lukijoille loistavia käytännön neuvoja ja tehokkaita vinkkejä, ja sen avulla voit lisätä PR-taitojasi sekä parantaa mediasuhteitasi.

”Sosiaalisen median taito: Power Tips for Power Users” kirjoittaneet Guy Kawasaki ja Peg Fitzpatrick.

Jälleen yksi arvostettu kirja, joka tarjoaa käytännön ehdotuksia siitä, miten ruokkia Content Monsteria’ sosiaalisen median avulla. Guy Kawasaki, joka oli twiittaamisen, Facebookin ja muun sosiaalisen verkostoitumisen uranuurtaja, yhdistää voimansa Peg Fitzpatrickin kanssa ja näyttää, miten voit käyttää sosiaalista mediaa PR-tavoitteisiisi.

”Mainosmiehen tunnustukset” by David Ogilvy.

Toinen henkilökohtainen kertomus, joka näyttää, miten menestyä liike-elämässä, ja korostaa, miten suuria brände syntyvät myymällä ”iso idea” mahdollisimman monelle. Tämä on paljastava ja oivaltava kirja.

”Spin: Kuinka kääntää lehdistön voima eduksesi” by Michael S. Sitrick.

Suorapuheinen kirja, joka tarkastelee häpeilemättä median valtaa. Kuinka, halusit tai et, spin ja manipulointi hallitsevat mediaa. Ratkaisevaa on myös, että se antaa sinulle käteviä oivalluksia siitä, miten sinäkin voit käyttää ja manipuloida mediaa.

”For Immediate Release: Shape Minds, Build Brands, and Deliver Results with Game-Changing Public Relations” by Ronn Torossian.

Kaikkien markkinoilla olevien suhdetoimintaa käsittelevien kirjojen joukosta tällä on ehkä osuvin nimi. Otsikko todella kertoo kaiken – ja kirja on täynnä mielenkiintoisia tapaustutkimuksia.

Juuri suhdetoimintaa käsittelevien kirjojen top tenin ulkopuolella, mutta varmasti mainitsemisen ja lukemisen arvoisia ovat:

• ”Maineen säännöt: Strategies for Building Your Company’s Most Valuable Asset” by Daniel Diermeier
  • ”This is How You Pitch: How to Kick Ass In Your First Years of PR” by Ed Zitron
  • ”The Media Training Bible: 101 asiaa, jotka sinun ehdottomasti, ehdottomasti täytyy tietää ennen seuraavaa haastatteluasi” by Brad Phillips
  • ”The Art of Perception: Memoirs of a Life in PR” by Robert Leaf

Nämä ovat joitakin suhdetoiminnan huippukirjoja, mutta olet toivottavasti huomannut, että kaikkien otsikossa ei ole ”PR”. Itse asiassa osa edellä mainituista kirjoista ei käsittele lainkaan nimenomaan PR:ää – ne käsittelevät liiketoimintaa tai mediaa yleensä. Mitä enemmän tietoa voit hankkia, sitä parempi PR-toimintasi on.

Jos olet jo lukenut joitakin näistä kirjoista tai sinulla on muita huippulukemisia, kuulisimme mielellämme mielipiteesi – kerro meille alla olevissa kommenteissa.

Alan asiantuntijat suosikkijulkisuuskirjastaan

Milo Cruz, ja olen Freelance Writing Jobs

CMO.

Mulle paras PR-kirja on Trust Me, I’m Lying: Confessions of a Media Manipulator, jonka on kirjoittanut Ryan Holiday, veteraani PR-strategi.

Tämä on kiistelty kirja, joka paljastaa sosiaalisen median manipuloijien tekemät valheet ja petokset, jotka kaikki perustuvat kirjoittajan todellisiin kokemuksiin. Mielenkiintoiseksi lukemiseksi sen tekee se, että siinä kuvataan perusteellisesti, miten useimmat brändit luovat valeliikennettä ja kirjoittavat väärennettyjä arvosteluja, jotta ne näyttäisivät todella luotettavilta yleisönsä silmissä.

Kami Turky, Solar Energy Hackersin toimitusjohtaja, solarenergyhackers.com

Kami Turky, Solar Energy Hackersin toimitusjohtaja, solarenergyhackers.com

Olen suhdetoiminnan ammattilainen, ja mielestäni paras kirja aiheesta on Strunkin ja Whiten ”The Elements of Style”. Se on hieman vanhanaikainen, mutta se on silti paras lukemani opas hyvään kirjoittamiseen.

Voit tutustua myös uudempiin suhdetoimintaa käsitteleviin kirjoihin, kuten Paul Hellmanin ”Get to A Point” tai Nancy Snow’n ”PRSA Guide to Public Relations”.
Mutta jos etsit yhtä ainoaa hakuteosta, joka kattaa kaikki perusteet, suosittelen Strunkin ja Whiten klassikkotekstiä.

Davin Joseph, markkinointipäällikkö, My Enamel Pins

How to Read People Like a Book by James W.. Williams on yksi hyödyllisimmistä public relations kirjoista koska se opettaa ymmärtämään ihmisiä ja heidän motiivejaan. Ihmisten lukeminen on olennainen taito kaikille PR-alalla toimiville, sillä sen avulla voit rakentaa parempia suhteita asiakkaisiin, työtovereihin ja mediaan.

Tässä kirjassa sovelletaan tieteellistä lähestymistapaa ihmisen käyttäytymisen ymmärtämiseen tarkastelemalla kolmea tapaa, joilla kommunikoimme: verbaalisesti, nonverbaalisesti ja tunteidemme kautta. Siinä käsitellään myös sitä, miten voit käyttää tätä tietoa hyödyksesi vakuuttamisessa ja neuvotteluissa. Jos etsit kattavaa opasta ihmisen käyttäytymisen ymmärtämiseen, How to Read People Like a Book on ehdottomasti lukemisen arvoinen.

Helga Dosa, markkinointipäällikkö Brand Rated

Lempikirjani kirjat aiheesta Public Relations

Julkisuus suhteet on jatkuvasti muuttuva ala, mutta jotkut periaatteet eivät koskaan muutu. Tämä lista kirjoista on sekoitus uutta ja vanhaa, mutta kaikki informatiivisia ja oivaltavia. Huomaat, että monia näistä kirjoittajista pidetään alan pioneereina ja legendoina, kun taas jotkut tarjoavat modernin näkökulman suhdetoiminnan maailmaan.

Contagious: Why Things Catch Up On You. Jonas Berger:

Tapaustutkimusten, tutkimusten ja tosielämän esimerkkien sekoituksella Contagious selittää, miksi tietyt tuotteet ja ideat tulevat suosituiksi, tarkastelemalla sosiaalisen leviämisen taustalla olevaa psykologiaa ja sosiologiaa. Se on välttämätöntä luettavaa kaikille, jotka haluavat ymmärtää, miten markkinointi todella toimii.

A Modern Guide to Public Relations by Amy Rosenberg:

A Modern Guide to Public Relations on kattava ja ajantasainen opas, joka kattaa kaikki PR:n keskeiset osa-alueet. Se sopii kaikille, jotka haluavat oppia lisää siitä, miten PR toimii ja miten sitä voidaan käyttää liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamiseksi.

The Father of Spin: Edward L. Bernays and the Birth of Public Relations by Larry Tye:

Tämä elämäkerta Edward L. Bernaysista, yhdestä suhdetoiminnan historian vaikutusvaltaisimmista ja kiistellyimmistä henkilöistä, tarjoaa kiehtovan kuvan miehestä ja ammatista, jonka luomiseen hän osallistui.

The Business of Persuasion by Harold Burson:

Klassikkokirja suhdetoiminnasta The Business of Persuasion on olennainen opas tehokkaan PR:n periaatteisiin ja käytäntöihin. Se on pakollinen luettava kaikille, jotka haluavat ymmärtää, miten PR todella toimii.

Spin Sucks: Communication and Reputation Management in the Digital Age by Gini Dietrich:

Tämä kirja tarjoaa kriittisen katsauksen julkisten suhteiden tilaan digitaalisella aikakaudella. Se on välttämätöntä luettavaa kaikille, jotka haluavat ymmärtää PR-ammattilaisten tämän päivän haasteita ja mahdollisuuksia.

Helen Ferris, perustaja  Imagine Maids

Helen Ferris, Imagine Maidsin perustaja

Markkinoinnin ja PR:n uudet säännöt

David Meerman Scottin kirjoittama The New Rules of Marketing and PR on olennainen kirja, joka kaikkien PR-ammattilaisten, johtajien, markkinoijien, yritysten omistajien ja yrittäjien tulisi lukea. Tämä kirja on kokoelma kaikista uusimmista sosiaalisen median trendeistä ja huippuluokan alustoista, jotka voivat viedä markkinointi- ja viestintätaitosi uudelle tasolle. Kansainvälinen bestseller, kirja on käännetty kahdellekymmenelleyhdeksälle eri kielelle ja sitä on myyty yli 400 000 kappaletta.

Tämä kirja auttaa sinua ymmärtämään digitaalista ympäristöä tehokkaamman ja kustannustehokkaamman markkinoinnin välineenä sekä parantamaan asiakaslähtöisyyttä ja saamaan tärkeitä oivalluksia eri puolilta maailmaa. Tämä kirja on paras kumppani ammatilliseen kehittymiseesi, jos olet henkilö, joka työskentelee julkisten suhteiden parissa ja on kiinnostunut löytämään oikean strategian uusien sääntöjen ja käytäntöjen sisällyttämiseksi, jotta erottautuisit digitaalisesta sekamelskasta.

Mark Joseph from Parentalqueries.com

Olen aina etsimässä hyödyllisiä resursseja, ja tänään halusin jakaa joitakin parhaista julkisuus suhteista kirjoista joihin olen törmännyt. Nämä kirjat tarjoavat arvokkaita oivalluksia, jos olet PR-ammattilainen tai haluat parantaa viestintätaitojasi. Tässä kolme parasta valintaani:

”Markkinoinnin ja PR:n uudet säännöt: Kuinka käyttää sosiaalista mediaa, blogeja, uutistiedotteita, verkkovideoita & virusmarkkinointia ostajien suoran tavoittamiseksi” by David Meerman Scott. Tämä kirja tarjoaa loistavan yleiskatsauksen sosiaalisen median ja muiden digitaalisten työkalujen käytöstä kohdeyleisön tavoittamiseksi. Tämä kirja on pakollista luettavaa kaikille, jotka ovat kiinnostuneita suhdetoiminnasta julkisista suhteista. Se tarjoaa arvokkaita oivalluksia, ja David Meerman Scott on myös loistava kirjoittaja ja puhuja.

”Julkiset suhteet kirjoittaminen ja media tekniikat” kirjoittanut Dennis Wilcox. Tämä kirja on loistava apuväline kaikille, jotka haluavat parantaa kirjoitustaitojaan. Se tarjoaa arvokkaita vinkkejä ja tekniikoita, joiden avulla voit laatia tehokkaampaa viestintää. Kirjoitatpa sitten lehdistötiedotetta tai luot verkkokampanjaa, tämä kirja auttaa sinua saamaan haluamasi tulokset.

The PR Coaching Manual: The Essential Guide to Building Powerful, Authentic Relationships with the Media” kirjoittanut Lisa Gerber. Tämä kirja on loistava apuväline kaikille, jotka haluavat parantaa media suhteitaan. Se tarjoaa arvokkaita vinkkejä ja tekniikoita suhteiden rakentamiseen median kanssa, jotta voit saada haluamaasi näkyvyyttä. Tämä kirja on pakko lukea, jos haluat viedä media suhteesi seuraavalle tasolle.

Max Shak from SurvivalGearShack.com

Contagious: Why Things Catch On by Jonah Berger

Vain kourallinen kirjoja voi väittää tarjoavansa ainutlaatuista näkemystä PR-alasta. Contagious: Why Things Catch On- Tämä New York Timesin bestseller yrittää selittää, miksi tietyt tuotteet ja ideat tarttuvat. Whartonin professorin Jonah Bergerin mukaan suusanallisen ja sosiaalisen leviämisen salattu tiede tekee jostakin asiasta suositun, ei mainonta.

Jim Reynolds, omistaja Sofia Marketing

Hyvä suhdetoiminnan kirja on ’The PR Masterclass: How to develop a public relations strategy that works!’, jonka kirjoittaja Alex Singleton on suositukseni. Luin tämän kirjan muutama vuosi sitten, ja jopa markkinoinnin/PR:n asiantuntijana sain oivalluksen monista taktiikoista ja asioista. Tätä kirjaa voivat lukea ja ymmärtää sekä aloittelijat että asiantuntijat, ja molempien pitäisi pystyä oppimaan jotain ja parantamaan tietämystään PR-strategian työstämisestä.

Viitteeksi voit tutustua kirjaan täällä: https://books.google.ca/books?id=2UJOAgAAQBAJ&source=gbs_book_other_versions

Pidän tässä kirjassa siitä, että se on kirjoitettu perinteisiä perus PR-menetelmiä silmällä pitäen. Maailmamme on muuttunut niin paljon, mutta PR-taktiikka perustuu edelleen perinteisiin menetelmiin, joita Alex Singleton käsittelee tässä kirjassa. Se kattaa kaikenlaisia PR-strategioita, ja sen avulla voit heti oppia, miten luoda parhaita kampanjoita, jopa vuonna 2023.

Seuraavaa luettavaa:

Uusimmat lähettäjältä Blog