Tips og trender for tekstforfattere: Hvordan lage innhold som faktisk fungerer i 2023

20 min lest
Copywriting Tips: Hvordan lage innhold som faktisk fungerer i
  • Ingen batterier er sterkere lenger.
  • Overalt hvor du går, følger nettverket vårt etter
  • Du får bare en «OO» med Typhoo»
  • er de første mottoene du kan komme opp med.

Dermed, hvordan bruke rim i tekstforfattere? Rishi Dastidar foreslår å bruke flere ideer..

• Brevsitet er å skrive på rim.
    • Brevity er søsteren til talent. Ikke skriv for mye. I tillegg må du ikke rytme i lang tid. Fine minutter er nok;
    • Fine minutter er nok;
      • Teknikk «eyeball kicks» er oppfunnet av science fiction-forfatteren Rudy Rooker: du må bruke to uforenlige ord i en setning for å imponere leseren. Folk har en tendens til å stole på dem som forårsaker motstridende følelser. La oss illustrere det som har blitt sagt før. Sengetøy laget av Finetra foreslo følgende annonser: «Hvor selv mareritt kommer til hvile». Samtidig spilte Unilevers Lifebouy over frykten for bakterier på armene til mennesker ved å si: «Du spiser det du berører»; .
      • Bruk for eksempel tegneseriekvadratiner for å lage en original beskrivelse av «Om oss» på nettstedet;
      • Bruk tegneseriekvadroner for å lage en original beskrivelse av «Om oss» på nettstedet.
      • Hva med poetiske tekster?
      • Hva med poetisk prosa? Et hvitt vers kan være en utmerket tekst i form av et kort brev, et postkort, en faktoid, en humoristisk sjanger i en seriøs stil eller en surrealistisk historie.
      • .

Smerte er drivkraften bak framskrittet

Spesielt fungerer det når vi kommer ned til klientens smerte. Deev Manicum fra Dell Boomi forteller om hvordan forståelsen av gode tekster har blitt dannet:

Tidligere opprettet vi innhold som beskriver produktet og dets egenskaper. Men etterpå innså teamet vårt at det var nødvendig å dele artikler som demonstrerte forbrukernes smertepunkter.

Deev Manicum

Overgangen fra en funksjonell beskrivelse til et fokus på å løse problemet lar deg selvfølgelig vise selskapets verdier mer grundig.

Hvordan bygge innhold basert på forbrukernes behov?

Vi tilbyr en handlingsplan:

–>
    1. bestem hvem målgruppen din er, og lag et portrett;
    2. –>
        tenk på hvor målgruppen din bor, overvåk fora, og se hvilke temaer folk er interessert i;
      1. Tenk på hva som interesserer målgruppen din.
      2. velg ut tre til fem hovedproblemer som opptar målgruppen, og lag en tematisk plan; finn på noen interessante overskrifter og skisser hva du skal skrive om;
      3. Velg ut tre hovedproblemer som du vil skrive om.
      4. tilby personlig innhold, fortell historier som folk kjenner seg igjen i, slik at de vil stole på at du er interessert i produktene dine;
      5. ikke glem å vise en vei ut av den beskrevne situasjonen – kontakt ekspertene og gi noen verdifulle tips for å få publikum til å bruke umiddelbart etter å ha lest innlegget.
      6. .

Forresten fungerer nettverksmarkedsføring ofte basert på dette prinsippet. For eksempel blir du fortalt en lang hjerteskjærende historie om ulykkelig familieliv, svik av en elsket og feilene som fulgte hovedpersonen nøyaktig til det øyeblikket hun bestilte «magiske slankepiller». Selv om alle er informert om skadeligheten av slike produkter, mens de leser historien, kjenner mange kvinner seg igjen. I det minste vil de være interessert i varer, og kanskje bestille.

Også psykologer henvender seg til begrepet menneskelig smerte på jakt etter klienter. Jeg undersøkte for å finne bevis og analyserte profilene til konsulenter, trenere og andre eksperter innen selvutvikling i sosiale medier. Konvensjonelt kan de deles inn i to grupper. Noen tilbyr tjenester som bruker begreper som ikke forstås av folk flest som er langt fra psykologi. De tilbyr å «jobbe med inkontinens», «holde en coach-økt», «trene skyld», «pumpe femininitet» og «oppnå suksess ved å endre miljøet». Faktisk står vi daglig overfor hvert av disse aspektene. Men etter å ha lest et slikt forslag, ser vi ikke fordelene med å oppnå.

Hvor ofte våkner vi for eksempel med tanken: «Trenger vi å utarbeide kognitive atferdsreaksjoner?» Sikkert aldri. La oss artikulere enklere: «hvordan begynne å tjene 30% mer», «hvordan lære et barn å kommunisere med jevnaldrende» eller «hvordan finne et felles språk med en tenåring» – og fantasien vår trekker et visst resultat.

La oss imidlertid gå tilbake til studien. Mest av alt liker og reposts får de psykologene som tilbyr detaljer, minst av alt – abstrakte innlegg. Årsaken er at sistnevnte dykker ned i underbevissthetens villmark, og førstnevnte jobber med klientens «smerte».

Stemmesøk og nøkkelord

Folk bruker Siri, Google, Alexa og lignende kommunikasjonskanaler. På den ene siden er det mye mer praktisk enn å skrive en forespørsel for hånd. På den annen side er det lagt til arbeid for tekstforfattere som nå trenger å vite de nøyaktige forespørslene fra kundene for å kunne bruke dem i SEO-materiale.

For eksempel hevder Carmine Mastropierro at i stedet for å spørre «New Yorks beste advokater», må du skrive «Hvilke advokater er best i New York.» Vel, uttrykket «Toronto 2022 befolkning» bør erstattes av «Hva er befolkningen i Toronto i 2022?»

Slik oppretter du et innlegg om drømmen din

I følge markedsundersøkelser utført av Neil Patel, bør en perfekt blogg inneholde følgende elementer:

• praktiske råd – ikke foreslå leserens strategier eller ideer, i stedet må du vise hvordan du bruker dem
    • .
      • spesifikk informasjon, grafikk, statistikk vil støtte ditt synspunkt;
      • en logisk struktur og god formatering vil hjelpe leseren til å forstå innholdet bedre;
      • en logisk struktur og god formatering vil hjelpe leseren til å forstå innholdet;
      • Søkemateriell;
      • Søkemateriell
      • overholdelse av grammatiske, rettskrivnings- og stilistiske standarder; en unik stil vil tillate deg å være forskjellig fra en milliard andre blogger;
      • video og grafikk vil gjøre blogger mer informative: ifølge Joe Reagan lytter 45% av alle Internett-brukere til podcaster, og 40; mens millennials fullt ut stoler på en form for innhold som video.

Styrken og kraften til YouTube | Copywriting Trends

Michael Stelzner intervjuet Sin Cannel, en forfatter av Think Marketing Podcast og YouTube Secrets, for Social Media Examiner. Det uttales at markedsførere bør være de første til å ta hensyn til Youtube. Sin Cannel samlet 1,5 millioner abonnenter på kanalen sin og delte sine grunner til å opprette en YouTube-kanal:

• YouTube kan skryte av to milliarder aktive brukere;
        • YouTube har mer enn én milliard brukere.
        • Samtidig ser moderne generasjoner, slik som generasjon Z og millenniumsgenerasjonen, stadig på videoer;
        • Videoer er en viktig del av livet.
        • 50% av flere voksne besøker denne plattformen regelmessig;
        • Flere voksne besøker regelmessig denne plattformen.
        • Ifølge statistikk fra Google bruker 68 % av alle mennesker YouTube for å få svar på et spørsmål.

Samtidig forutsettes det at skaperne av videoinnhold oppfyller følgende markedskrav:

1. Kvalitet er viktigere enn kvantitet. For eksempel laster mange bloggere opp videoer daglig, men finner ikke så mange visninger som nødvendig. Sin Cannel anbefaler å laste ned 1-2 kvalitetsvideoer per uke. «YouTube er en søkemotor som gjør det mulig for verdige videoer å komme til topps, og de får muligheten til å holde seg på topp rangeringer i mange år.»

2. Brand management dominerer markedsføringen. Tenk deg, vi kjøper Nike sportsklær, ikke på grunn av den utmerkede annonseringsstrategien som er bygget på Facebook, men fordi de har skapt merkevareidentitet og merkevaregjenkjenning i flere tiår. Videoene du laster opp til YouTube skal ikke bare selge, men også representere merkevaren din.

3. The Law of Seven i markedsføring sier: «For å forårsake ditt ønske om å kjøpe et produkt, må du se det minst syv ganger.» Ifølge Google-statistikk er det imidlertid nødvendig med 21-25 interaksjoner for å gjøre et produkt salgbart.

Sin Cannel snakker også om nysgjerrighet i markedsføringen: «Du trenger ikke bare å tenke på salget. Faktisk, hvis du interesserer folk, vil det menneskelige ryktet forherlige deg. I stedet for å rapportere om produktfunksjoner, er det bare å vise hvor bra det er og nevne at du for eksempel «virkelig liker øyenskygge.» Publikum vil spørre seg selv hva det er og hvilke funksjoner det har. «

4. Ifølge Matt Gylan fra Little Monster Media Co., er de mest sette videoene de som viser tilbud med en klar produktverdi. Dermed bør du ikke laste opp en video som ikke vil tiltrekke abonnentene dine.

5. Det er verdt å vurdere cybersikkerhet. I dag kan angrep forekomme ikke bare i den virkelige verden, men også i den virtuelle virkeligheten. Jo mer verdifullt innholdet ditt er, desto mer sannsynlig er det at hackere kan være interessert i det. Tenk derfor på forhånd på hvordan du kan beskytte IP-adressen din og bli kjent med hva er VPN.

. Hvordan skrive pressemelding – retningslinjer, formater, gratis eksempler.
    Hvordan skrive en pressemelding?

Tips og trender for tekstforfattere fra eksperter

Nikolay Krastev, spesialist på søkemotoroptimalisering

Nikolay Krastev, SEO-spesialist

Den beste måten å skrive gode tekster på er å forstå hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Tekstforfattere bør alltid teste forskjellige tilnærminger for å se hva som gir best respons. En av de største feilene som forfattere gjør, er å prøve å tvinge frem noe som ikke fungerer. Prøv i stedet å finne ut hvorfor noe ikke fungerer og løse problemet. Når du har funnet ut hva som må fikses, kan du gå tilbake til tegnebrettet og prøve igjen.

1. Unngå å bruke for mange moteord

1.

En gang forvirret moteordene på et nettsted meg, så jeg forsto ikke hva de sa. Til tross for mine beste anstrengelser klarte jeg ikke å forstå setningene etter å ha lest dem flere ganger. Som et resultat forlot jeg nettstedet motløs.

Det er vanligvis en god idé å bruke moteord som leserne vil finne interessante. En innviklet setning uten mening kan noen ganger føre til at folk blir revet med. Jo mindre, jo bedre her. Ikke bruk sjargong eller kompliserte setninger med mindre du har data som støtter dem. Dette varierer imidlertid fra marked til marked.

2. Sett fokus på fordelene

Selv om dette prinsippet virker enkelt, unnlater mange bedrifter å bruke det på nettsidene sine. I stedet for å skrive fra leserens perspektiv, fokuserer de på hva selskapet deres gjør. Hvordan kan programvaren din være til nytte for dem? La oss begynne der. Prøv å beskrive det du gjør som "innkommende markedsføring" i stedet for "øke nettrafikken og potensielle kunder med engasjerende innhold" for å illustrere fordelene umiddelbart.

3. bruk av AI-assistert copywriting

Det er ingen tvil om at roboter tar over. Nesten alt vi gjør nå er hjulpet av kunstig intelligens, inkludert tekstforfattere. Jeg vil ikke dø ut bare på grunn av TechRadars liste over de beste AI-tekstforfatterassistentene. Kunstig intelligens er bare så god som algoritmene den inneholder, dataene den mottar og dens "bevissthet." Hallmarks julefilm, The Christmas on Christmas, ble skrevet ved hjelp av forfattere med kunstig intelligens. Selv om AI kan automatisere noen oppgaver, kan den erstatte den ydmyke skribenten? Vi er fortsatt langt unna. Å bruke AI til tekstforfattere er vanskelig, og du bør ikke bruke det som det er. Selvfølgelig bør en morsmålsbruker korrekturlese og faktasjekke resultatet. For øyeblikket er det beste du kan få fra disse AI bare å ha et utkast til materiale.

Konklusjon: Tips om tekstforfattere og trender

Det er svært lite sannsynlig at innhold vil eksistere uten video, en visuell komponent og selvfølgelig merkevarestyring. Lag et unikt produkt og skriv tekster om det! I vår tur vil vi hjelpe deg.

Lagre på Pinterest

Du kan lagre denne siden på Pinterest-tavlen din for senere bruk.

Du kan lagre denne siden på Pinterest-tavlen din for senere bruk. -->

Tekstforfattertips og trender: Hvordan lage innhold som faktisk fungerer i 2022
    Aktuelle tekstforfattertrender