Tror du at du vet alt om innholdsmarkedsføring? Tenk om igjen

15 min lest
Innholdsmarkedsføring er en spesiell strategi som bidrar til å skape og markedsføre nyttig, relevant og regelmessig innhold for å tiltrekke og beholde målgruppen og øke salget. Det er mye å vite om denne typen markedsføring. Den inneholder mange verktøy for å samhandle med mennesker og nettlesere med suksess.

I dette innlegget vil du se hvordan du produserer vellykket, underholdende innhold som dine følgere vil elske og legge ut på sine sosiale profiler.

Innholdet er en konge

Forestill deg en situasjon når en person må kjøpe en brudekjole med et budsjett som gjør det mulig å velge den dyreste. Vi ser forskjellige merkevaremodeller på markedet, og i de fleste tilfeller vil folk heller kjøpe når et selskap forteller dem mer om antrekkene sine, som hvor det ble produsert, hvor god stoffkvaliteten og andre.

Distribusjon av innhold vil hjelpe deg med å oppnå flere mål:

• bygging av kundelojalitet i selskapet;
    • å øke merkevarebevisstheten;
    • å tiltrekke seg nye kunder;
    • økende salg.
    Innholdet har imidlertid ingen verdi hvis det ikke er relatert til forbrukernes interesser, potensielle kunder. Du kan publisere mange artikler, men hvis de ikke er interessante for besøkende, ikke gir noen praktisk fordel for dem, bør du ikke forvente resultater fra utført arbeid..

[/sc

Hvorfor er innholdsmarkedsføring effektivt

Denne teknologien har gitt levedyktige resultater for mange bedrifter. Selv et lite selskap har et nettsted eller en side på sosiale medier der de forteller deg om sine tjenester og produkter. De fleste av dem bruker innholdsmarkedsføring for å få mer publikum og anerkjennelse.

Sjekk noen fordeler med å markedsføre via denne metoden:

1. Den gir langvarige resultater.
  2. Det gir varige resultater.
    1. Den har en av de høyeste ROI-indeksene.
    2. Den har en av de høyeste ROI-indeksene.
    3. Den har en av de høyeste avkastningsindeksene.
    4. Det er de laveste CAC (kundeanskaffelseskostnadene).
    5. Det er de laveste CAC (kundeanskaffelseskostnadene).
    6. Her er de laveste CAC-kostnadene.
    7. Det er den raskeste måten å få raske resultater
    8. .
    9. Det er den raskeste måten å få raske resultater på.
    10. Du kan dyrke leads til de utvikler et behov.
    11. Du kan dyrke leads til de utvikler et behov.
Det fungerer som en annonse til en lav pris hvis du tenker gjennom hver detalj før du legger ut materiale. De kan gi fortjeneste eller kaste bort tid og penger hvis du glemmer å gjøre undersøkelser før publisering.

Hvilke temaer bør du velge for en fellesskapsblogg?

Start med et sett med temaer du ønsker å skrive om. Lag en innholdsplan slik at publikasjoner kan legges ut regelmessig.

Det er et bredt spekter av emner du kan fortelle om i bloggen din. Spørsmålet her vil være hvordan du velger de riktige som bidrar til å markedsføre tjenestene og varene dine. Det er bedre å definere emnene på følgende måte:

• samfunn;
        trender;
      • samfunn;
        • trendtemaer; Trendstemaer
        • SEO-basert tilnærming
        • konkurrentanalyse.
    • Konkurranseanalyse.

Søkeord for forskning

Finn emner som er relevante for virksomheten din. Først må du bestemme grupper av søkeord når det gjelder relevans for bedriften, hyppighet av søk og hvor vanskelig det er å komme til topps. For søkeordundersøkelser kan du bruke disse verktøyene:

• Google Søkeordplanlegging
    • Google Keyword Planner
    • Google søkeordplanlegger
    • Moz søkeordutforsker Ahrefs Keywordtool.io Wordstream Ubersuggest Ubersuggest SEMrush BrightEdge Data Cube

Les mer: Hvordan velge de mest relevante søkeordene for posisjonering

Tenk på hva folk kan skrive inn i Google for å finne deg: dette er nøkkelordet ditt. Hvis virksomheten din for eksempel selger analogt fotograferingsutstyr, kan utgangspunktet ganske enkelt være «35 mm film». Skriv inn dette søkeordet i Ahrefs» Keyword Explorer og se på spørsmålsrapporten, som gir deg ideer til innhold formulert som spørsmål. Skriv ned eventuelle spørsmål du kan svare på i et blogginnlegg.

Konkurrentanalyse innen innholdsmarkedsføring

Prøv å sammenligne innholdet ditt med konkurrentene. Du kan sjekke nøkkelfraser og ord som driver organisk trafikk til konkurrentenes nettsteder, kaste ut merkevarespørsmål og finne interessante ledetråder via:

Prøv å skrive om trendy og varme hendelser for å varme opp interessen fra dine følgere og involvere enda flere lesere. Lag en innholdsplan som hjelper deg med å publisere regelmessig og ikke kaste bort tiden din hver dag på å lete etter et nytt emne.

Artikkelpublisering – Hva må du være oppmerksom på?

Før du legger ut materiale på nettstedet eller sosiale medieplattformer, bør du legge til et par ting.

Optimalisering av søkeord

Hvis du finner gode ord og uttrykk, kan nettstedet ditt komme blant de beste søkeresultatene når en bruker skriver inn disse ordene. Forbered artikler for publisering på bedriftens nettsted (blogg), og berik de nødvendige søkeordene her: Surferseo.com. Med dette verktøyet kan du skrive datadrevet innhold som er elsket av Google og publikummet ditt. Den viser hvor godt artikkelen er optimalisert for et bestemt søkeord:

Glem ikke å legge til nøkkelordet ditt

I tillegg berører optimalisering av søkeord alle aspekter av SEO-markedsføringsarbeidet ditt.

–>

Sjekkliste for markedsføring av innhold

Her er vår sjekkliste for hvordan du optimaliserer artikkelen før du publiserer:

• Nøkkelord:
      • Implementer nøkkelordene:Implementer nøkkelordene innenfor de 100 første ordene i stykket.
        • Nøkkelord:
        • Legg til synonymer som er relatert til hovednøkkelordene dine.
    • Legg til synonymer som er relatert til hovedordene.
    • Legg til synonymer som er relatert til dine hovedord.
    • Plasser dem i titlene og overskriftene.
    • Se gjennom lignende blogger og identifiser hvilke nøkkelfraser de har brukt.
  • Se etter lignende blogger.
  • Koblinger:
    • Krysslenker:Legg inn krysslenker til noen interne og også eksterne sider som har lignende eller beslektede emner.
    • Legg inn krysslenker til noen interne og også eksterne sider som har lignende eller beslektede emner.
      • Bli kvitt lange lenker.
      • Bli kvitt lange nettadresser; forkort dem.
      • Bruk ankere med ett eller flere anker.
      • Bruk ankere med ett eller to ord i stedet for mange.
      • Bruk ankere i stedet for mange.
      • Legg til lenker fra de gamle innleggene dine til nye.
  • Legg til lenker fra gamle innlegg til nye.
  • Legg til lenker til nye innlegg.
  • Innhold:
    • Plasser artikler med en lengde på minst 800 ord.
    • Innhold:
    • Legg inn unikt materiale.
    • Legg inn unikt materiale. Ikke kopier dem fra andre. Søkemotoren vil indeksere dem som originale og, avhengig av søket, legge dem på toppen av resultatene.
    • .
    • Legg inn unikt materiale.
    • Sørg for at innholdet er originalt.
    • Forsikre deg om at innholdet ditt er tydelig og sammenhengende for publikum. Husk at selv om du bruker spesifikke ord for SEO, skriver du fortsatt for mennesker.
    Bilder:
    • Hold størrelsen på filene med bilder så liten som mulig.
    • Bilder:
    • Husk å plassere de riktige setningene i filnavnene.
    • Husk å plassere de riktige setningene i filnavnene deres.
    • Ikke glem å legge til en «alt»-taggbeskrivelse for noen av bildene.
  • –>

Les mer: 7 ting du må se etter før du publiserer blogginnlegg

Det er en betydelig mengde informasjon du må bli kjent med. Det er derfor du som nybegynner kan synes det er vanskelig. Hvis du ennå ikke er klar til å skrive artikler, kan du bestille skriving av artikler via frilanstjenester:

Forresten, vi her på PRnews.io kan skrive fantastiske artikler for deg! Ta en titt på vår Profesjonelle skrivetjeneste for pressemeldinger. Våre eksperter vil samle all informasjon om den fremtidige artikkelen, skrive den og publisere den i relevante medier.

For å lage godt innholdsregi, kan du bruke flere verktøy – De beste skriveverktøyene for moderne forfattere

Overvåke posisjoner i innholdsmarkedsføring

Du kan sette opp overvåking av posisjoner etter nøkkelord. Uten å overvåke endringer i posisjoner er effekten av innholdsmarkedsføring ikke klar. Her er noen steder du kan gå:

Disse verktøyene vil hjelpe deg med å undersøke lønnsomheten til innleggene dine og fortelle deg om noen av dem trenger optimalisering og ikke markedsfører det aktivt.

Hvordan estimere publikumsrekkevidde og innholdsforbruk

Målet er at brukerne skal se publiserte artikler eller annet innhold. Derfor, for å øke rekkevidden din, bør du kunngjøre publikasjonen på sosiale nettverk, be leserne om å legge ut på nytt, lenke til materialet i adresselisten. Mange plattformer har spesielle indikatorer, så en markedsfører har ingen problemer med å estimere effektiviteten til noen innlegg.

Disse beregningene må du sjekke for å sikre at innholdet er relevant og markedsfører aktivt:

Et antall visninger. Det er den viktigste beregningen for innholdsforbruk og viser hvor mange ganger følgere har sett publikasjonssiden eller hele ressursen. Du kan anslå det totale antallet visninger for hele tiden eller antallet visninger over en viss periode.

Unike besøkende. Antall (unike) besøkende på nettstedet ditt er kanskje den viktigste beregningen på dette stadiet. Denne informasjonen viser deg nøyaktig om markedsføringstiltakene dine fungerer eller ikke. Åpenbart, jo høyere antall, jo bedre.

Trafikkilder. Spor hvor nye besøkende kommer til nettstedet ditt. Finner de deg bare gjennom en søkemotor? Kom de fra en kilde som henviste dem til deg eller fra en av de sosiale medieplattformene? Når du har identifisert de viktigste kildene dine, kan du markedsføre innholdet ditt ved å målrette det mot bestemte grupper. Du får for eksempel mest trafikk fra Facebook, noe som betyr at følgerne dine er interessert i innholdet ditt. Det neste trinnet er å legge ut innhold på en måte som bare tiltrekker Twitter-brukere som følger deres interesser.

Tilbakekoblinger. God SEO er et biprodukt av enhver vellykket markedsføringskampanje, og du trenger mange tilbakekoblinger for å få god optimalisering. Ved å spore antall nettsteder som lenker til nettstedet ditt, kan du måle effektiviteten til innholdet ditt. I de fleste tilfeller, jo høyere antall, jo bedre er søkemotorrangeringene dine.

Fokuser på å spore trafikken din nøyaktig i det øyeblikket du starter en ny markedsføringskampanje. Etter at antall besøkende har økt, kan du begynne å spore engasjementsgraden for innholdet ditt.

Innholdsdistribusjon!

Distribusjon av innhold!

Det er levedyktig å forstå at selv det mest trendy, kuleste innholdet kanskje ikke skyter hvis du ikke vil distribuere det. Du må bare bruke 20% av innsatsen din på å lage den og 80% på distribusjon.

Her kan du se de mest populære plattformene for markedsføring:

1. Sosiale nettverk som Facebook, Twitter og Instagram
      2. Sosiale nettverk som Facebook, Instagram, IG, YouTube m.fl.
      3. . –>
          Bloggnettsteder som Medium, LinkedIn.
        1. Bloggnettsteder som Medium, LinkedIn.
        2. Bloggnettsteder som Medium, LinkedIn.
        3. Forumer og nettsamfunn.
        4. Forum og nettsamfunn.
        5. Forum og nettsamfunn.
        6. Korporative kanaler (e-post, push-varslinger).
        7. Korporative kanaler (e-post, push-varslinger).
        8. Kommunikasjonskanaler (e-post, push-varsler)
        9. Spesielle plattformer som Quora, Producthunt, Soundcloud osv.
        10. Spesielle plattformer som Quora, Producthunt, Soundcloud osv.
        11. Spesielle plattformer som Quora, ProductJunt, etc.
        12. Blogger og velkjente nisjeressurser.
      4. Blogger og kjente nisjeressurser.

En av de kuleste måtene å distribuere innholdet ditt på er å legge ut artikler på nyhetssider ved å bruke en lenke til artikkelen din med riktig anker. Her kan du få hjelp og assistanse fra Prnews.io. Det er en portal som gjør det mulig for mange bedrifter å få publiseringer i fremtredende medier, store nettsteder, magasiner og aviser.

. –>

En annen spennende måte å distribuere innholdet på er å finne artikler om et bestemt tema via Content-explorer. Deretter må du skrive til forfatterne av relevante artikler med en forespørsel om å legge til en lenke til din.

Oppfølging av bloggere og innholdsforfattere for å oppdatere skrivingen og legge ut lenken du trenger: Buzzstream.com

Du kan også lese om hvordan du kan markedsføre innhold med Quora, Medium og Facebook her:

Innholdsdistribusjonsstrategi: 3 sikre måter å levere informasjon til målgruppen på

Oppdater innholdet ditt!

Oppdater det gamle innholdet ditt regelmessig. Google elsker det fordi du gir det et signal om at innholdet ditt er relevant og må økes i SERP. Enhver tekst etter å ha eksistert på et nettsted i ganske lang tid får statistikk og bør oppdateres.

[/sc

Konklusjon

På den ene siden er innholdsmarkedsføring dyrt, ettersom det kan ta mye tid og krefter å lage innhold. På den annen side er innholdsmarkedsføring en livslang kilde til potensielle kunder. Uansett hvilken bransje du er i eller hvor stor bedriften din er, kan du begynne å bruke innholdsmarkedsføring i dag for å nå og engasjere publikum.

Trenger du hjelp til å komme i gang?

Siste fra Blog