Hinsides Gram: Hvordan Rihannas tilstedeværelse på Instagram styrker hennes personlige merkevare, bedrifter og engasjement for sosial rettferdighet

17 min lest
Rihanna Instagram Aktivisme i sosiale medier

Rihanna bruker ofte sine kontoer på sosiale medier, inkludert Instagram og Twitter, for å øke bevisstheten om sosiale og politiske spørsmål. Hun har uttalt seg om spørsmål som politibrutalitet, innvandringspolitikk og kvinners rettigheter, og bruker ofte plattformen sin til å dele nyhetsartikler, forskning og personlige historier knyttet til disse spørsmålene.

Filantropi

I tillegg til å bruke plattformen sin til å øke bevisstheten om sosiale og politiske spørsmål, har Rihanna også vært involvert i filantropisk arbeid. Hun grunnla Clara Lionel Foundation, som støtter utdanning og katastrofehjelp over hele verden. Hun har også donert til en rekke formål, blant annet hjelpearbeid etter orkanen i Puerto Rico og kampen mot covid-19.

Moteaktivisme

Rihanna har brukt sine mote- og skjønnhetsmerker til å fremme budskap om inkludering og sosial rettferdighet. For eksempel har Savage X Fenty modeller i alle former, størrelser og bakgrunner i sine markedsføringskampanjer, og Fenty Beauty har fått ros for sitt engasjement for mangfold og inkludering.

Politisk engasjement

Rihanna har også vært politisk engasjert, støttet kandidater og tatt til orde for velgerregistrering og valgdeltakelse. I 2020 støttet hun Joe Biden som president og brukte sine sosiale mediekontoer for å oppmuntre sine følgere til å stemme.
Få mediedekningen du fortjener i dag 2

Konklusjon

Rihannas tilnærming til Instagram for PR gir verdifull innsikt for andre offentlige personer som ønsker å bygge sin personlige merkevare og markedsføre virksomhetene sine. Fra konsekvent merkevarebygging til brukergenerert innhold og interaktive kampanjer viser Rihannas strategier viktigheten av å skape en sammenhengende tilstedeværelse på nettet og engasjere seg med følgere på meningsfulle måter.

I tillegg fremhever Rihannas bruk av Instagram som en plattform for fortalervirksomhet kraften til sosiale medier for å skape endring og forsterke viktige saker. Ved å utnytte sin enorme følgerskare og fremme budskap om rasemessig rettferdighet og kvinners rettigheter har Rihanna vist hvordan offentlige personer kan bruke sine plattformer til å fremme positiv sosial påvirkning og inspirere sine følgere til å ta affære.

Instagram har blitt en viktig del av moderne kjendisers og offentlige personers PR-strategi. Det lar dem få kontakt med fansen, markedsføre merkevaren og virksomheten sin og ta til orde for sosiale spørsmål de bryr seg om, samtidig som de viser frem sine unike personligheter og talenter.

Siste fra Blog