Utveksling av lenker: Hjelper eller skader de søkemotoroptimaliseringen din?

12 min lest
Innhold gjemme seg
Link Exchange brukes fortsatt til å øke SEO og forbedre nettstedets autoritet, men ved å bruke denne metoden må du være forsiktig, det kan også gjøre det motsatte. Her er hva du må tenke over før du utveksler lenker. La oss gå videre til detaljene og se hvordan det fungerer i SEO..

Hva er en koblingsutveksling?

Koblingsutveksling, gjensidig kobling, bytte av tilbakekoblinger – alt dette har samme betydning. Enten Google foreslår det eller ikke, er det mange SEO-eksperter der ute som er klare til å gi og motta en lenkeutveksling fra bloggere og nettstedseiere.

Lenkeutveksling er en avtalt prosess mellom to nettstedseiere for å sette lenkene til hverandres nettsted for å øke nettstedets søkemotorrangering. Logikken er at å motta en tilbakekobling av høy kvalitet vil gi en «tillitsbonus» til nettstedet som kan gi deg overlegenhet over rangeringskonkurransen.

[/sc

Slik fungerer lenkeutveksling

En lenkeutveksling følger vanligvis denne modellen:

–>
  1. Henviser til et innhold du har valgt.
  2. Henviser til et innhold du er ivrig etter å promotere
  3. –>
      Søk på tvers av Google og andre søkemotorer for å liste opp andre nettsteder som kan finne artikkelen din interessant og vil ønske å legge inn lenken din til den.
    1. Søk etter andre nettsteder som kan være interessert i å legge inn en lenke til artikkelen din.
    2. Finn kontaktinformasjonen på nettstedet og la nettstedseierne få vite at det eksisterer og din idé om å utveksle lenker.
    3. Find kontaktinformasjonen til nettstedet.
    4. Du lager en avtale om utveksling av lenker.
    5. Du lager begge en krysskobling på nettstedene.

Hoveddelen av arbeidet er gjort, det neste trinnet er å vente på virkningen av denne aktiviteten på nettprosjektet ditt.

Er en lenkeutveksling bra for søkemotoroptimalisering?

Hensikten med lenkeutvekslingsmetoden er å få overlegenhet på rangeringer. Å ha en tilbakekobling av høy kvalitet vil tillate deg å få et tillitsmerke som vil forbedre nettstedets rangering og øke trafikken for å stå over rangeringskonkurransen.

Lenkeutveksling kan skape mange kvalitetskoblinger som leder til nettstedet ditt. Derfor øker det koblingspopulariteten din, som er et av de viktigste elementene i vellykket søkemotormarkedsføring og SEO-kampanjer.

Det er mange nettstedseiere som søker etter å utveksle lenker fra andre nettstedseiere og bloggere for å generere gode resultater i søkerangeringene.

Måter lenker kan skade din SEO

Det er noen fordeler med naturlig forekommende koblingsutveksling, men når du ikke bruker sunn fornuft, kan denne aktiviteten ha en skadelig effekt på nettstedets autoritet og rangering. Her er fire tilfeller der lenker faktisk kan skade SEO-en din:

Straff for nettsteder

Gensidige lenker anbefales ikke av Googles retningslinjer for nettredaktører. Så hvis nettstedet ditt misbruker tilbakekoblinger og prøver å administrere søkeresultater bare ved å utveksle lenker – har nettstedet ditt stor sjanse for å bli straffet av Google.

Reduksjon i nettstedets autoritet og rangering

Hvis du lenker til eksterne nettsteder som ikke er relevante for nettstedet ditt, kan det hende at siden din har en fallende nettstedautoritet eller SERP-rangering. Før du lenker, må du forsikre deg om at innholdet er relatert til temaet på nettstedet ditt. Det er også nyttig å sjekke nettstedets Alexa-rangering.

Øke SEO for direkte konkurranse

Ved å krysskoble nettsidene med de samme målnøkkelordene og setningene som nettstedet ditt har, reduseres sjansene for å få den lenken gjengjeldt. Følgelig forbedrer du bare konkurrentenes SEO, ikke din egen.

Koblingsutveksling eller gjensidige koblinger bør utføres mellom nettsteder med lignende innhold og emner, og ikke mellom direkte konkurrerende nettsteder.

De beste metodene for utveksling av lenker

Her er de beste måtene å utføre koblingsutvekslingsmetoder for å få en positiv innvirkning på nettstedets SEO-rangering.

. –>

–>
  1. Samarbeid med nettsteder
  2. Samarbeid med nettsteder som har mye trafikk.
  3. .
  4. Samarbeid med nettsteder med mye trafikk.
  5. Samarbeid med nettsteder som har mye trafikk.
  6. Velg nettsteder som har innhold av topp kvalitet relatert til virksomheten din som kan være nyttig for de besøkende og vil gi fantastiske resultater for lenkeutveksling.
  7. Velg nettsteder med innhold av høy kvalitet som er nyttig for de besøkende.
  8. Velg nettsteder som ikke er dine direkte konkurrenter og er nettsteder av høy kvalitet med gode SEO-poeng.
  9. Velg nettsteder som ikke er dine direkte konkurrenter.
  10. Velg ut nettsteder som er av høy kvalitet og med god SEO-score.
  11. Koble deg sammen med nettstedene
  12. Ta kontakt med nettsteder som arbeider med lignende søkeord som du gjør.

Og her er de beste måtene for vellykket lenkeutveksling:

Lokale lenker

Du kan finne flere typer lenkeutveksling blant de lokale nettstedene. Disse lokale plattformene gir informasjon og detaljer om bedrifter i samme område. Dessuten er de fleste nettstedene autoritative, noe som betyr at de kan gi deg mange lenker av høy kvalitet. På samme måte er «Google My Business» en annen nyttig måte som ikke bare lar deg bli synlig når noen søker etter et lokalt søkeord, men som også gir deg muligheten til å bli lenket til Google.

Gjest blogging

Mange svært troverdige blogger tillater andre å skrive gjesteblogger for sine nettsteder. Hvis du ikke er tekstforfatter eller ikke har tid til å lage innholdet, kan du bruke tjenesten PRNEWS.IO til å skrive en artikkel for deg. Det er en populær plattform for å lage og distribuere innhold.

?  Distribuere merkevareinnholdet ditt
?

Kataloger på nettet

Det er mange bedrifter og andre nettkataloger som har høy siderangering. Du kan enkelt få en lenke fra disse kildene. Bare ikke send inn nettstedet ditt ved hjelp av eksterne tjenester for innsending av lenker. Problemet med slike tjenester er at programvaren ikke klarer å sende inn lenkene i henhold til Googles retningslinjer. Resultatet er lenker av lav kvalitet, så det er mye bedre å lenke manuelt.

Fotodeling av bilder

Nettsteder som Flickr er en annen god metode for å få kvalitetslenker. Hvis du tillater andre å bruke bildene dine ved hjelp av en Creative Commons-lisens, vil folk lenke til nettstedet ditt ved å tilskrive bildet ditt til nettstedet ditt.

Profil for det sosiale fellesskapet

Hvis du ikke har kontoer på sosiale medier, kaster du bort lukrative markedsføringsmuligheter. Selv om du ikke har noe formål å markedsføre produktene dine ved hjelp av sosiale medier, hjelper det å opprettholde en passiv tilstedeværelse på store sosiale mediekanaler for å øke merkevarebevisstheten. Å opprette en rekke sosiale medieprofiler og vise et par produkter eller tjenester er nok til å gi deg tilbakekoblinger av høy kvalitet fra autoritative nettsteder.

Kommentarer til bloggen

Kloke nettstedseiere bruker blogger for å få trafikk til bloggene sine. Prøv å legge igjen en kommentar på en blogg som også lar deg opprette en profil. Hvis du kan dele et godt råd, kan det hende at brukerne klikker på profilen din og besøker nettstedet ditt. Noen ganger lar blogger deg også dele en lenke under kommentarene dine. Prøv å dele din på troverdige blogger fordi du kan begynne å se en jevn mengde trafikk i det lange løp.

Forumer og oppslagstavler

På samme måte som med blogger, bør du prøve å delta i fora og oppslagstavler som er relevante for ditt felt. Nyttige innlegg på oppslagstavler og forum vil informere andre om at nettstedet ditt finnes og at du er en ekspert i bransjen.

Når du har lest dette, bare husk at lenkeutveksling er en konsekvens av din lenkebyggingsinnsats. Når du jobber med tilbakekoblinger, sjekk om koblingsutveksling og gjensidige lenker bare er en viss del av de samlede koblingene dine. Prøv å holde deg til dine gjensidige lenker til mindre enn 15%.

Sluttord

Avsluttende ord

Etter å ha lest alt om lenkeutveksling, når du skal gjøre det, hvordan du gjør det, og når du skal unngå det, her er hvilken konklusjon jeg kan gjøre.

Lenkeutveksling er en av de første SEO-metodene. Det har blitt assosiert med spam veldig ofte. Koblingsutveksling er imidlertid ganske effektivt hvis det gjøres på riktig måte og med de riktige partnerne. Så lenge utveksling av lenker er relevant, passende og gjort med sunn fornuft, kan det være en nyttig måte å få trafikk til ditt online prosjekt.

Hva er din mening om en lenkeutveksling? Gi meg beskjed!

Les more:

Vanlige spørsmål om lenkeutveksling

Hva er lenkeutveksling?

Hva er lenkebytte?

Koblingsutveksling er en markedsføringsteknikk for å utveksle tilbakekoblinger med et annet nettsted. Målet med å utveksle lenker med andre er å øke SEO-rangeringen eller å gi mer informasjon knyttet til innholdet på nettstedet.

Hvordan utveksle lenker?

Hvordan gjøre en lenkeutveksling?

Den mest effektive måten er å lage unikt og verdifullt innhold som får brukere og nettstedseiere til å sette lenken naturlig og henvise til nettstedet, og dermed tjene lenkepopularitet på en etisk, passiv måte. Her er de nødvendige trinnene: Finn potensielle lenker. Det første trinnet er å finne potensielle lenkepartnere, der innholdet ditt vil være relevant, og som vil være villige til å lenke tilbake til det. Forbered din oppsøkende e-post. Den må være individuell og ikke se ut som søppelpost. Finn kontaktinformasjonen til potensielle kunder. Tilpass og start den oppsøkende kampanjen din. Det siste trinnet er et av de enkleste, men også et av de viktigste når det gjelder å lage kampanjen din.

Hva er lenkeutveksling i søkemotoroptimalisering?
Hva er en lenke?

En lenke er et klikkbart objekt på en nettside som peker fra en side til en annen. De kan komme som tekst, knapper eller bilder. Avhengig av destinasjonen til lenken, kategoriseres de som interne, utgående og inngående lenker. Koblingsutveksling er en grunnleggende og viktig del av SEO. Den tidlige rangeringsalgoritmen til Googles søkemotor var basert på PageRank-algoritmen, som fungerer ved å beregne antall kvalitetslenker på en nettside for å definere posisjonen til nettstedet for å rangere det.

Siste fra Blog