Massemediene skriver om oss: Slik organiserer du mediedekningen for maksimal effekt

3 min lest
Massemediene skriver om oss Alle selskaper ønsker å bli omtalt i aviser, pryde forsiden av prestisjetunge magasiner og få mange medieoppslag.

Mange merkevarer viser frem sin mediedekning i en seksjon med tittelen «Massemedier om oss» på nettsidene sine, inkludert referanser til nyhetsartikler, TV-segmenter og skannede kopier av trykte medier. Denne strategien bidrar til å etablere et selskaps ekspertise og overtale potensielle kunder til å bli kunder.

Å fremheve positiv dekning fra respekterte kilder viser at et merke er godt ansett i media, skiller det fra konkurrentene og øker kundenes tillit.

Til tross for sin tilsynelatende enkelhet kan det imidlertid være komplisert å gjennomføre denne tilnærmingen i praksis og kan støte på ulike utfordringer.

Hvorfor seksjonen «Massemedier om oss» er nødvendig

Siden med alle referanser til et varemerke i massemedier løser flere oppgaver på en gang:

Troverdighet: Positiv mediedekning fra anerkjente kilder kan bidra til å bygge troverdighet og øke tilliten hos publikum. Ved å vise frem denne dekningen på nettstedet ditt, kan du gi tredjeparts validering av merkevarens eller organisasjonens prestasjoner og innvirkning..

Differensiering: Positiv mediedekning kan bidra til å skille merkevaren eller organisasjonen din fra konkurrentene. Ved å fremheve de unike aspektene ved merkevaren eller organisasjonen din som har fått medieoppmerksomhet, kan du skille deg ut i publikums bevissthet.

Synlighet: Å inkludere en «Massemedia skriver om oss»-seksjon på nettstedet ditt kan bidra til å øke synligheten og rekkevidden din. Når leserne kommer over positiv mediedekning om merkevaren din, kan det være mer sannsynlig at de besøker nettstedet ditt eller engasjerer seg i merkevaren din på sosiale medier.

Spenning: Positiv mediedekning kan bidra til å skape en følelse av spenning og fremdrift rundt merkevaren din. Ved å vise denne dekningen på nettstedet ditt kan du forsterke denne spenningen og holde publikum engasjert og interessert i merkevaren din.

Slik ordner du seksjonen «Massemediene skriver om oss» riktig

Disponeringen av avsnittet «Massemediene skriver om oss» vil avhenge av mediedekningens spesifikke innhold og format. Her er imidlertid noen generelle retningslinjer for organisering av denne typen avsnitt:

1. Gruppere lignende elementer
    2. Gruppere lignende typer mediedekning sammen: Hvis du har mediedekning fra flere kilder, bør du vurdere å gruppere dem sammen basert på medietype, for eksempel trykt, nett eller kringkasting.
    3. . Organiser etter dato: Innenfor hver gruppe, ordne mediedekningen i kronologisk rekkefølge, med den nyeste dekningen øverst.
    4. .
    5. Ordne etter dato.
    6. Bruk overskrifter og sammendrag: Ta med overskriften og et kort sammendrag av hver medieartikkel, slik at leserne raskt kan forstå hovedtemaet og budskapet i hver enkelt artikkel.
      . Jeglegger ved lenker eller kopier av mediedekningen: Avhengig av seksjonens format kan det være lurt å legge ved lenker til nettartiklene eller kopier av de trykte artiklene, slik at leserne kan lese dekningen selv. Framhev viktig eller spesielt positiv omtalee: Hvis du har spesielt positiv eller viktig mediedekning, bør du vurdere å fremheve den på en eller annen måte, for eksempel ved å inkludere et sitat eller en større overskrift.. Gjør avsnittet enkelt og tydelig for leseren.  Det er ikke nødvendig å lage en lang liste med referanser til publikasjoner; de kan slutte å fungere etter en tid. Listen over PDF-filer vil være overflødig, og kundene har ikke tid til å laste ned en skjermkopi av publikasjoner. Du er ikke så viktig for dem ennå..
Eksempel på en side som vil være vanskelig for en leser å forstå:

Her kan du se hvilke referanser som ble mottatt av selskapet i massemedier, men det er uklart hvor det ble publisert.

Målet med avsnittet «Massemediene skriver om oss» er å vise den positive oppmerksomheten organisasjonen din har fått i mediene, og å gi leserne en følelse av omfanget og kvaliteten på dekningen. Ved å organisere dekningen på en klar og logisk måte kan du hjelpe leserne til å forstå hvilken innvirkning organisasjonen din har i mediene.

Populære misforståelser

Det er viktig å opprettholde integriteten til en artikkel eller overskrift. Hvis selskapet ditt er omtalt i en offisiell mediepublikasjon, må du unngå å forvrenge fakta og hevde at mediene har godkjent selskapet ditt som det beste i landet. I henhold til reklamelovene må alle påstander støttes av bevis.

En av våre kunder plasserte nylig en annonse i Forbes via PRNEWS.io. Overskriften uttalte at selskapet «Better Cash» var den største selgeren av kaninformede ballonger i byen Zhmykhov. Selv om det er teknisk nøyaktig, ettersom det bare er noen få ballongleverandører i Zhmykhov og selskapet er den eneste selgeren av kaninformede ballonger, ga klienten senere feilaktig informasjon i seksjonen «Mass Media Write about Us» og hevdet feilaktig at Forbes hadde kåret dem til den beste ballongselgeren.

Selv om artikkelen om Forbes var merket som et «partnermateriale» og forlaget fulgte den føderale loven «Om reklame», lignet tekstens format tett på redaksjonelt innhold, med spørsmål fra en journalist og svar fra selskapets leder. Forbes, som et anerkjent mediehus, verdsetter sitt omdømme og er bekymret for at leserne kan forveksle reklame med objektiv rapportering.

Siste fra Blog