Opplæringstips for SEO-markedsføring i digitale sosiale medier for nybegynnere

5 min lest

Markedsføring i sosiale medier er en gren av nettannonsering som bruker kraften til plattformer som Facebook, Twitter, Instagram og YouTube, blant andre, for å markedsføre et produkt, en tjeneste eller en kampanje. Det kan være skremmende å tenke på hvor du skal begynne med kampanjen din. Ikke desto mindre bør du begynne med små skritt i dag som vil presse deg mot de fruktbare resultatene du ønsker i fremtiden.

Slik blir du verifisert på Instagram
Slik verifiserer du deg på Instagram
Her er noen tips om hvordan du kan starte markedsføringskampanjen din på sosiale medier:

1. Identifiser nettstedene du bør bruke

1.

Siden du fremdeles er i begynnelsen av kampanjen din på sosiale medier, er det best å velge bare en eller to plattformer du vil bruke for å øke bevisstheten om merkevaren din. På denne måten kan du bygge abonnentlisten din på disse kanalene først. Ved å konsentrere deg om noen få nettsteder får du praktisk kunnskap om hvordan disse nettstedene fungerer og hvordan du kan forbedre strategiene dine.

Dette er de mest populære nettstedene for sosiale medier i dag:

Dette er de mest populære nettstedene for sosiale medier i dag:…

• Facebook – Facebook er et av de beste nettstedene for å komme i gang med markedsføringskampanjen din på sosiale medier, siden nesten alle forbrukere har en konto på plattformen. Eldre kunder er mer aktive i denne kanalen enn yngre.
  • Twitter – Mikrobloggen er unik siden det er her nyhetskanaler og andre enheter gir sanntidsoppdateringer samtidig som brukerne kan dele sine meninger fritt. Dette kan være grunnen til at de fleste millenniumsgenerasjonen foretrekker denne plattformen fremfor andre. Hashtag-funksjonen gjør det også enkelt å finne bestemte emner som kan bidra til å øke nettstedets søkemotoroptimalisering eller SEO. Klikk her for å lære hvordan du rangerer nettstedet ditt.
  • Instagram – Det er den foretrukne plattformen for yngre målgrupper. Fotodelingsappen har gjort det mulig for merkevarer å nå tenåringer. Instagrams Stories-funksjon er et utmerket verktøy for å markedsføre produktene og tjenestene dine.
  • YouTube – YouTube, i likhet med Facebook, henvender seg til en mer variert aldersgruppe. Lag overbevisende videoinnhold for å øke kjennskapen til merkevaren din.

2. optimaliser profilene dine

Konsistens er nøkkelen til å etablere merkevarens troverdighet på sosiale medier. Hvis du planlegger å opprette profiler på to plattformer, må du sørge for at firmanavnet, logoen og nettstedet ditt vises tydelig på begge kanalene. Hvis det er aktuelt, kan du også legge inn en kort beskrivelse av bedriften din og ta med kontaktinformasjonen din.

Andre retningslinjer du bør huske på for å optimalisere profilene dine på sosiale medier:

Også dette kan du gjøre

Bruk firmalogoen din som profilbilde, slik at folk umiddelbart vil assosiere den med merkevaren din når de ser miniatyrbildet ditt.

La potensielle følgere vite hva slags informasjon de kan forvente fra deg bortsett fra produktene og tjenestene dine. Hvis du er i helseforsikringsbransjen, kan du legge ut nyheter om emnet eller treningsrelaterte artikler.

Inkluder alltid en lenke til nettstedet ditt der det er mulig for å forbedre synligheten for abonnentene dine. Men først må du sørge for at alle aspekter er i perfekt form før du lanserer nettstedet ditt og kobler til profilene dine på sosiale medier.

3. Innlemme knapper for sosiale medier på nettstedet ditt

Innlemme knapper for sosiale medier på nettstedet ditt

Gjør det enkelt for potensielle kunder å få førstehåndskunnskap om oppdateringene dine ved å inkludere følg-knapper for sosiale medier på nettstedet ditt. Det spiller en viktig rolle i å øke antall delinger for innholdet ditt og øke antall følgere. Det forbedrer også brukeropplevelsen siden du gjør det mer tilgjengelig for dem å nå ut til deg og gi tilbakemelding på produktene og tjenestene dine.

4. Forstå hvordan emneknagger kan hjelpe deg

Som nevnt ovenfor bruker brukere av sosiale medier hashtags for å inkludere innleggene eller tweetene sine i en bestemt kategori, slik at andre kan se dem når de søker etter det emnet. For å vite hvilke tagger du skal bruke, kan du ta en titt på profilene til viktige påvirkere i din nisje og notere ned de generelle emneknaggene de bruker. Deretter kan du inkludere dem for relevante emner som du publiserer. Du kan også opprette din egen emneknagg med merkenavnet ditt.

Her er noen tips om hvordan du lager den perfekte hashtaggen:

• Bruk store bokstaver for hvert ord for å tydeliggjøre hva taggen handler om, siden du ikke kan bruke mellomrom for hashtags.
  • Prøv å bruke vanlige ord først for å forbedre søkbarheten.
  • Hold det kort og konsist fordi en lang vil spise opp tegngrensen din på Twitter.
  • .

Konklusjon

Konklusjonen

Sosiale medier kan utvide rekkevidden din på nettet betydelig. Du må identifisere hvilke plattformer målgruppen din foretrekker, for eksempel Facebook, Twitter, Instagram og YouTube, og deretter møte dem der for å dele budskapet ditt med dem. Legg merke til hver kanals funksjoner og vurder hvordan disse kan hjelpe kampanjen din.

Siste fra Blog