Tehokas asianajajan maineen hallinta

7 minuuttia luettu
–>
Tehokas lakimiesmaineen hallinta.

Jokainen asianajaja tietää, miten tärkeää on hallita kerrontaa. Nykyaikaisessa, jatkuvan verkkokeskustelun maailmassa sen tekeminen on yhä vaikeampaa. Mutta asianajotoimiston maine on yksi tärkeimmistä tekijöistä, joihin asiakas kiinnittää huomiota päättäessään asianajajan palkkaamisesta.

Miten siis voit hallita kerrontaa, kun kyse on omasta maineestasi asianajajana? Lue tästä, miten asianajajan maineenhallintaa tehdään tehokkaasti ja miten PRNEWS.IO voi auttaa sinua.

Mitä on asianajajan maineenhallinta?

Juristin uskottavuuden hallintaa ja siihen vaikuttamista julkisuudessa kutsutaan asianajajien maineenhallinnaksi.

Kuten millä tahansa muullakin alalla, asianajajan maine riippuu pitkälti siitä, mitä hänestä sanotaan verkossa. Ei perinteisessä mediassa. Vaikka se voi silti olla hyväksi tunnistettavuudellesi ja uskottavuudellesi.

Avankelin maineenhallinta merkitsee nykyään jatkuvaa online-seurantaa, sisällön luomista ja kritiikkiin puuttumista.

Googleta itsesi ensin

Ennen kuin teet mitään muuta, sinun on tiedettävä tarkalleen, mitä internetillä on sinusta sanottavaa. Etsi kaikki maininnat nimestäsi ja työstäsi. Kerää kaikki löytämäsi maininnat tiedostoon, jota voit analysoida myöhemmin. Varmista, että tiedät tarkalleen, missä sinusta kirjoitetaan. Mitä he kirjoittavat sinusta. Ja mitä syitä heillä oli tehdä niin.

Jos löydät vain suotuisia mainintoja – hienoa! Se tarkoittaa, että olet tähän mennessä tehnyt kaiken oikein ja voit nyt rakentaa mainettasi ylöspäin. Jos löydät paljon negatiivisia kommentteja, älä hermostu. Suhtaudu siihen mahdollisuutena tehdä paremmin.

Online-arvostelut

Hyvä arvostelu asianajajalle on tae siitä, että hän saa lisää luottamusta ja uskottavuutta seuraavalta asiakkaalta. Pidä verkkoarvosteluja modernina suusanallisena mainontana. Muistatko kansion, jossa on kaikki maininnat nimestäsi ja työstäsi? Tarkista, onko sinulla positiivisia arvosteluja arvostelualustoilla, kuten Yelp ja Avvo. Jos sinulla ei ole – pyydä tyytyväisiä asiakkaitasi jättämään sellainen.

Älä epäröi vastata positiivisiin kommentteihin. Kiitä ja ole tarkka. Kaikki rakastavat kohteliaisuuksia. Ja sitoutuminen yleisöösi parantaa julkisuuskuvaasi.

Jos suurin osa saamistasi arvosteluista on negatiivisia, sinun on puututtava kritiikkiin. Varmista, että teet sen julkisesti, kunnioittavasti, ammattimaisesti ja nopeasti. Jos vastaat negatiiviseen arvosteluun ja ratkaiset asian tuntien kuluessa sen julkaisemisesta, on hyvin mahdollista, että asiakas muuttaa negatiivisen kommenttinsa positiiviseksi.

Sosiaalinen media

Jos sinulla ei vielä ole ammattitilejä Twitterissä, LinkedInissä ja Facebookissa, on korkea aika luoda ne. Äläkä vain jätä niitä toimimattomiksi! Päivitä sivuja säännöllisesti merkityksellisellä sisällöllä. Ota yhteyttä ihmisiin, osallistu keskusteluihin. Mitä aktiivisempi olet, sitä merkityksellisemmältä vaikutat, sitä parempi maineesi tulee.

Online-listaukset

Tullaksesi tunnistettavaksi nimeksi sinun on maksimoitava verkkoläsnäolosi. Yrityslistat ovat loistava tapa tehdä se. Listaa itsesi niin moneen hakemistoon kuin löydät. Aloita tietysti lakiin liittyvistä, kuten Avvo, FindLaw, SuperLawyers.com jne. Mutta älä unohda myöskään yleisempiä listauksia.

Varmista, että jokaisessa julkaisemassasi listauksessa on samat yhteystiedot. Ja päivitä ne aina, kun jokin muuttuu.

Omistettu media

Sivustosi, Google My Business -listauksesi ja blogisi ovat korvaamattomia media-arvoja. Oikein käytettynä pelkästään nämä kolme voivat rakentaa vankan asianajajan maineen.

Lue lisää: Mitä on maksettu, omistettu & ansaittu media

Web-sivusto

On sanomattakin selvää – sinulla pitäisi olla sellainen. Nykyaikaiset ihmiset luottavat todennäköisemmin kerrokseen, jolla on verkkosivusto, joka tarjoaa tietoa heistä, heidän valtakirjoistaan ja aiempien asiakkaiden arvosteluista. Varmista, että se on optimoitu hyvin SEO:n kannalta, sillä on mukaansatempaava about-sivu ja selkeät yhteystiedot.

Google My Business -listaus

Ensin sinun on lunastettava listaus. Siis jos haluat näkyä paikallisissa hauissa. Tämä listaus on ratkaisevin, jonka voit saada. Se on ensimmäinen asia, joka tulee hakutuloksissa esiin, kun joku etsii asianajajaa lähialueelta (esim. avioeroasianajaja + kaupunki). Kun haet GMB-listaa, varmista, että laitat siihen samat yhteystiedot kuin verkkosivustollasi. Myös verkkosivustosi URL-osoite, liiketoimintaluokka, asiaankuuluvat kuvat ja video on tärkeää lisätä.

Blogi

Älä jätä huomiotta sisällön voimaa. Mitä enemmän hyvää ja relevanttia sisältöä julkaiset, sitä paremmaksi Google pitää sinua ja sitä useammalle ihmiselle se näyttää sinut. Sitä paremmaksi maineesi muuttuu. Hyödynnä omaa blogiasi täysillä, niin saat taatusti hyviä tuloksia ja vaikutat siihen, millainen käsitys sinusta vallitsee julkisuudessa.

Voit julkaista artikkeleita suosituista oikeudellisista asioista. Vastaa etsityimpiin oikeudellisiin kysymyksiin helposti ymmärrettävällä tavalla. Haastattele kollegojasi. Osoita yleisölle, että olet alasi asiantuntija, ja he tulevat luottamaan sinuun.

Ulkoinen media

Positiivisen maininnan saaminen tunnetussa mediassa on loistava tapa vaikuttaa yleisön käsitykseen sinusta. Tässä PRNEWS.IO voi auttaa sinua. Voimme julkaista sisältöä yli 75 000 mediassa maailmanlaajuisesti ja paikallisesti ja tehdä sinusta asiantuntijan. Lisäksi tällainen näkyvyys tuo taatusti uusia asiakkaita.

Yksi toinen asia, jossa voimme auttaa sinua, on O-1-viisumin saaminen. Tämäntyyppinen viisumi edellyttää julkaistua materiaalia hakijasta ja hänen saavutuksistaan. Ja me voimme tarjota sinulle tällaisia julkaisuja luotettavimmissa tiedotusvälineissä.

Soita meille, jos olet kiinnostunut!

FAQ: Lawyer Reputation Management

Miten tarkistaa asianajajan maine?

Paras tapa on googlettaa heidät ja tarkistaa aiempien asiakkaiden arvostelut.

Hyvä tapa on googlata heidät ja tarkistaa aiempien asiakkaiden arvostelut.

Mitä on asianajajan maineenhallinta?

Se on prosessi, jolla luodaan positiivisen yleisen käsityksen hallinta asianajajasta.

Uusimmat lähettäjältä Blog