Kuinka rakentaa ja kasvattaa henkilökohtaista brändiä suunnittelijalle

18 minuuttia luettu

Verkkosuunnittelijana sinun pitäisi jo tietää, että kilpailu on kovaa. On olemassa suuri määrä web-suunnittelijoita ja -kehittäjiä, jotka tarjoavat samantyyppisiä palveluja kuin sinä – ei välttämättä samalla laadulla – ja joskus jopa järjettömän pienellä maksulla. Ja olet ehkä keksinyt, että sinun täytyy erottautua muista rakentamalla ja kasvattamalla henkilökohtaista brändiäsi.

Esittäytyminen ainutlaatuisena ja ammattimaisena potentiaalisille asiakkaille auttaa heitä ymmärtämään, että olet paras mahdollinen vaihtoehto ja että tekemisesi on heidän budjettinsa arvoista. Ihmiset oppivat tuntemaan sinut siitä, mitä teet ja millainen vaikutusvalta sinulla on, ja imagosi auttaa hallitsemaan sitä, mitä ihmiset ajattelevat sinusta ja työstäsi. Tämä lisää yhteyksiesi määrää ja laatua, ja voit tavata samankaltaisilla aloilla toimivia ihmisiä ja saada lisää asiakkaita.

Mutta miten tehdä se ottaen huomioon, että haluat todennäköisesti käyttää tähän nolla dollaria? Tässä postauksessa löydät tärkeimmät vaiheet, joita kuka tahansa voi soveltaa, jotta ennen kuin aloitat mitään julkista toimintaa, tiedät tarkalleen, mitä tehdä – ja mitä virheitä välttää.

PRNEWS.IO on älykkäämpi tapa tehdä sisältömarkkinointia. Tarvitsetko apua julkaisun valinnassa?

Mikä on henkilöbrändi ja miksi se on tärkeä?

Henkilöbrändisi henkilöbrändi on verkkokuvasi. Se on se, miten yleisö näkee sinut ja miten ihmiset suhtautuvat sinuun. Se on ainutlaatuinen yhdistelmä taitojasi, yksilöllisyyttäsi ja kokemustasi, jotka yhdessä luovat verkkopersoonasi ja erottavat sinut vertaisistasi ja kilpailijoistasi.

Voit ajatella, että itsesi markkinointi ei ole sitä, mitä haluat tehdä. Verkkosuunnittelu on sitä, mitä rakastat. Digitaalinen mainostaminen ja virtuaalisen imagosi kohottaminen ovat luultavasti jotain, josta olet vähiten kiinnostunut. Mutta sinun kannattaa muistaa ja motivoida itseäsi sillä tosiasialla, että vaikka markkinointi ei ehkä olekaan se asia, johon sinulla on luontainen affiniteetti, se on varmasti jotain, jonka parissa sinun kannattaa työskennellä, jotta voit erottautua erittäin kilpaillussa teknologiamaailmassa ja avata myös miljoonia mahdollisuuksia.

Verkkosuunnittelijana et voi aliarvioida vahvan digitaalisen läsnäolon merkitystä. Loistava verkkoläsnäolo ja erottuva henkilökohtainen kuva on jokaisen verkkosuunnittelijan tarvitsema työkalu, joka voi avata laatikon täynnä hyviä mahdollisuuksia.

Rekrytoijien tutkiin osuminen ja työtarjousten saaminen on vain mahdollisuuksien jäävuoren huippu. Kun kaikki tehdään oikein, henkilökohtainen brändäys on tiettävästi johtanut siihen, että kehittäjät ovat saaneet tuottoisia työpaikkoja pelkästään verkkokuvansa perusteella.

Se on jopa auttanut verkkosuunnittelijoita määrittelemään itsensä yrittäjiksi henkilökohtaisen brändinsä kautta. Tässä on opas, jota sinun tulee noudattaa, jotta henkilökohtainen brändisi erottuu muista, luo brändisi ja varmistaa, että laskeudut mahdollisuuksien kultakaivokseen.

Mikä on henkilökohtainen brändi ja miksi se on tärkeä?

Miten minun pitäisi aloittaa henkilöbrändin rakentaminen?

Määrittele brändisi

Ensimmäinen asia, joka sinun on tehtävä, jotta voit aloittaa henkilökohtaisen brändisi luomisen, on ymmärtää, mitä se oikeasti tarkoittaa. Toisin sanoen sinua pyydetään tässä valitsemaan, miten haluat, että potentiaaliset asiakkaasi näkevät sinut ja mitä lupauksia myyt.

Aloittelijoiden kannattaa keskittyä vahvuuksiisi ja kokemukseesi. Mikä tekee sinusta parhaan suunnittelijan? Mitä lisäarvoa voit tuoda asiakkaillesi?

Tee lista, jossa on kaikki mahdolliset vaihtoehdot: paras hinnoittelu, nopea toimitus tiettyjen tekniikoiden tai ohjelmistojen käyttöön, erinomainen portfolio, 5 tähden arvostelut asiakkailtasi jne. Kirjoita ylös kaikki se, mikä mielestäsi tekee sinusta ainutlaatuisen ja taitavan web-suunnittelijan, jotta voit käyttää sitä henkilökohtaisissa brändiviesteissäsi.

Muista, että jopa suuret yritykset panostavat johtajiensa henkilöbrändäykseen, joten freelancerina sinun ei kannata sivuuttaa sitä. Mutta on tärkeää ymmärtää, että myyt itseäsi. Se, että teeskentelet tai liioittelet sitä, kuka olet, saattaa aluksi tuoda asiakkaita, mutta he jättävät sinut heti, kun huomaavat huijauksen. Ja mitä todennäköisimmin he jättävät jälkeensä erittäin huonon arvostelun, mikä on vielä pahempaa pitkän aikavälin näkymässä. Ole siis aina oma itsesi, kerro totuus ja löydä oma tyylisi.

personal brand designer - määrittele brändisi.
Lähde: Henkilökohtainen portfoliosivusto

Find Your Niche

Websisuunnittelussa on erilaisia suuntia, joihin voit erikoistua, kuten verkkosivujen suunnittelu, kuvituksellinen web-suunnittelu, typografiasuunnittelu, minimalistinen web-suunnittelu ja niin paljon muuta.

Itsenä on parasta keskittyä tiettyyn alaan, jotta voit kehittää osaamistasi ajan myötä.

Erikoistumisesi löytäminen tarkoittaa pohjimmiltaan sitä, että tunnistat alan, jolla olet taitava, ja tiedät, missä voit näyttää parhaat tulokset.

Luo elämäkerta

Bio on kuvaus työstäsi. Sillä ei ole väliä, kuinka pitkä se on, kunhan saat tiedon perille.

Biossisi tulisi kattaa koko nimesi, ammattisi, joitakin saavutuksiasi ja joitakin alueita henkilökohtaisesta elämästäsi (jos haluat). Elämäkerta on tärkeää imagosi kannalta, sillä se antaa kokonaiskuvan siitä, kuka olet.

Analysoi kohdeyleisösi

Nyt kun tiedät, minkä tyyppistä palvelua tarjoat, on aika päättää, kuka on kiinnostunut siitä. Mieti potentiaalisia asiakkaitasi ja heidän ominaispiirteitään sekä sitä, mitä he odottavat ja haluavat nähdä web-suunnittelijalta.

Työskentelevätkö he tietyllä toimialalla, jos olet erikoistunut vain muutamaan niistä? Ovatko he tottuneet sopimussuhteisiin freelancereiden kanssa, vai joudutko selittämään heille etätyöntekijänä kanssasi tehtävän yhteistyön edut? Mikä tärkeintä, mistä löydät heidät? Ja mikä on sopivin kanava ja tapa kommunikoida heidän kanssaan?

Vietä myös toisinpäin aikaa yrittäessäsi selvittää, miten voit viestiä asiakkaidesi kanssa tehokkaammin. Näin kun he ottavat sinuun yhteyttä, et menetä yhtään sopimusta jonkin väärinymmärryksen takia.

Laskekaa, kuinka paljon teillä on aikaa

Meillä kaikilla on nykyään kiireiset päivät, mutta jos haluat luoda henkilökohtaisen brändisi, sinun on löydettävä aikaa sille. Silti on selvää, että sinun on oltava tässä realistinen, sillä sinun on saatettava loppuun ne projektit, jotka sinulla on jo käsissäsi, ja sinulla on luultavasti myös elämä.

Määritä siis, mitä aikaa voit käyttää henkilökohtaisen imagosi luomiseen ja kasvattamiseen web-suunnittelijana. Mieti esimerkiksi, että kyse ei ole vain asioiden julkaisemisesta verkossa, vaan myös sisällön luomisesta ja kommentteihin ja sähköposteihin vastaamisesta mahdollisimman nopeasti. Lisäksi sinun on seurattava ja analysoitava mittareita ja mainintoja mediassa.

Hyviä uutisia! Sinulla on hyvä vaihtoehto säästää aikaa ja delegoida osa tästä työstä.

Luo portfoliosi

Portfolio on henkilökohtainen galleriasi, jossa esittelet luomasi projektit. Se on lähinnä tapa koota projektisi yhteen ja tehdä niistä helposti saavutettavia.

Luomalla portfolion ja esittelemällä sen siellä yleisö näkee kokemuksesi ja sen, kuinka taitava olet. Tämä auttaa sinua mainostamaan itseäsi ja havainnollistamaan osaamistasi.

Voit joko luoda sellaisen tyhjästä tai käyttää sivustolla joitakin online-sivuston rakentajia. Joka tapauksessa portfoliosi on oltava luova ja hyvin organisoitu.

Voit myös lisätä portfolioosi ansioluettelosi, taitojasi, arvosteluja ja linkkejä sosiaalisen median profiileihisi.

Näin rakennat henkilökohtaisen brändin suunnittelijalle.
Lähde: Aleena – Henkilökohtainen portofolio Landing Page

Rakenna verkkopresenssi

Nopein ja helpoin tapa luoda henkilökohtainen brändi on nykyään vahva verkkoläsnäolo. Varsinkin sinun tapauksessasi web-suunnittelijana, jos sinulla ei ole tilejä tärkeimmissä sosiaalisen median verkostoissa sekä hyvin laadittua nettiportfoliota, se on melkeinpä ammattimurha.

Tarkista, että:

1. LinkedIn-sivusi on päivitetty, sillä monet potentiaaliset asiakkaat saattavat haluta tarkistaa ansioluettelosi sieltä.
  2. Twitterisi on täynnä linkkejä ja vinkkejä web-suunnittelusta.
  3. Instagramin ruudukko on täynnä parhaita töitä ja Stories on täynnä relevanttia sisältöä joka päivä.
  4. Hyödynnät kaikki Pinterestin mahdollisuudet esitellä portfoliosi.
  5. Sinulla on vähintään perussivusto, jossa on biosi ja portfoliosi.
  6. Privaatit Facebook-postauksesi ovat piilossa julkisuudelta, jos haluat käyttää niitä ammatillisiin tarkoituksiin.
  7. Käytät sosiaalisen median sovelluksia, joilla aikataulutat kaikki viikoittaiset postauksesi, joten et tuhlaa aikaa postaamiseen joka päivä.

Tämän lisäksi voit vahvistaa Instagram-vaikutustasi varmistuksella. Sininen Instagram-merkki antaa sinulle suuren edun. Tämä pieni sininen rasti, jonka näet joidenkin nimien vieressä Instagramissa, todistaa, että tili kuuluu oikealle henkilölle. Tämä lisää tilisi uskottavuutta ja parantaa brändisi arvoa.  PRnews.io – tehokas palvelu, joka auttaa sinua saamaan mainintoja paikallisissa ja kansainvälisissä julkaisuissa, jotta voit käydä läpi Instagramin verifiointiprosessin ja saada himoitun sinisen tarkastusmerkin. Sen saamiseksi tarvitset sinusta kertovia postauksia luotettavissa lähteissä. Ja tämä palvelu auttaa sinua jakamaan tarinasi ja PR-sisältösi sopivien uutisjulkaisijoiden ja vaikuttajien kanssa maailmanlaajuisesti.

Kirjoita web-suunnittelusta (ja julkaise se)

Jos haluat, että sinut nähdään alasi vaikuttajana, sinun on kerrottava siitä. Se tarkoittaa, että sinun on esiteltävä asiantuntemustasi ja kirjoitettava artikkeleita tai postauksia graafisesta suunnittelusta.

Voit joko pitää omaa blogia, joka on mahdollisesti linkitetty verkkosivuihisi, tai etsiä vierasblogiopasta, jolloin voit hyötyä muiden sivustojen vakiintuneesta maineesta, suuresta liikenteestä ja uskollisesta yleisöstä. Eikä mikään saisi estää sinua kokeilemasta kumpaakin. Voit myös julkaista tekstejä suoraan LinkedInissä ja muilla sosiaalisen median alustoilla.

Varmista, että tunnet digitaalisen markkinoinnin viimeisimmät trendit, jotta teksteistäsi tulee relevantteja ja hyödyllisiä. Äläkä unohda jakaa postaustasi sosiaalisen median sivuillasi ja kommentoida erityisiä web design -sivustoja, blogeja ja foorumeita.

Älä pelkää, jos olet uusi tällä alalla ja ajattelet, ettei sinulla ole paljon sanottavaa. Jaa uusia web-suunnittelutaitoja ja trendejä, joita olet oppinut (koska tämän pitäisi olla tärkein prioriteettisi) tähän mennessä, ja ihmiset kohtelevat ja kunnioittavat sinua samalla tavalla.

Rakenna yhteisö tai liity siihen

Yhteisö tarkoittaa ryhmää ihmisiä, joilla on samat kiinnostuksen kohteet ja tavoitteet kuin sinulla. Teknologiayhteisöön kuulumisen merkitystä on mahdotonta yliarvioida – siitä on niin monia etuja, kuten:

• Kasvu uralla ja tarjoukset.
  • Lähde, jossa voi jakaa asioita ja löytää ratkaisuja.
  • Tapa löytää mentoreita opastamaan sinua.
  • Tapa vaikuttaa ihmisiin ja saada inspiraatiota toisten kokemuksista.

Tekninen yhteisö voi olla kansainvälinen (globaali) yhteisö tai pieni web-suunnittelijoiden ryhmä, kuten paikallinen meetup. Liity pariin, riippuen sijainnistasi ja asiantuntemuksestasi. Voit joko perustaa sellaisen muutaman muun kollegan kanssa tai liittyä olemassa olevaan yhteisöön.

Kokeile myös joitakin offline-kanavia

Huolimatta siitä, että työskentelet etätyössä, sen ei pitäisi estää sinua hyödyntämästä offline-mahdollisuuksia henkilökohtaisen brändisi laajentamiseksi. Kongressit, verkkohuippukokoukset, joukkotiedotusvälineiden julkaisut, työpajat ja konferenssit voivat kaikki antaa sinulle paljon asiakkaita ja tehdä sinusta auktoriteetin yhdessä yössä.

Jos sinulla on siis mahdollisuus saada artikkeli julkaistuksi paikallisessa mediassa, antaa haastattelu radioasemalle tai pitää esitelmä kongressissa, tee se epäröimättä. Tai luo tällainen tilaisuus itse käyttämällä PRNEWS.IO  palvelua. PRNEWS.IO on budjettiystävällinen palvelu sisällön luomiseen ja sisältösi jakeluun paikallisille ja kansainvälisille julkaisuille. PRNEWS.IO:lla on vuosien kokemus copywritingista ja journalismista, ja se osaa laatia mukaansatempaavia viestejä ja ammattimaisia lehdistötiedotteita. Se takaa, että sisältösi on kirjoitettu, tarkistettu, hyväksytty ja lähetetty lyhyessä ajassa.

Ota mukaan vanhanaikaisia käyntikortteja ja jaa niitä mahdollisimman monelle ihmiselle.

Älä myöskään jätä huomiotta pieniä tapahtumia. Jos sinut kutsutaan puhumaan pienelle opiskelijaryhmälle siitä, mitä on olla web-suunnittelija, mene sinne innokkaasti.

Yhteenvetona: Henkilökohtaisen brändin suunnittelija

Henkilökohtaisen brändin rakentaminen ja kasvattaminen web-suunnittelijana saattaa tuntua haastavalta, mutta voit saavuttaa tämän tavoitteen helposti. Sinun on vain varmistettava, että tunnet vahvuutesi ja saat ihmiset tietämään myös kaikki vahvuutesi.

Pitäkää kaikki johdonmukaisena älkääkä pelätkö esitellä taitojanne ja kokemustanne. Vähän aikaa ja rahaa käyttämällä voit houkutella parhaita asiakkaita.

Uusimmat lähettäjältä Blog