Natiivimainonnan kustannukset: Native Native Advertising: Hinnoittelumallit

8 minuuttia luettu
Native Ads Cost

Tänä päivänä kuluttajat vastustavat yhä enemmän tavanomaisia mainonnan muotoja, kuten display- ja bannerimainoksia. Siksi suuret ja pienet yritykset jakavat suurempia budjetteja ja käyttävät enemmän rahaa sisältömarkkinointiin ja ei-häiritseviin mainosmuotoihin, kuten natiivimainoksiin. Natiivimainonta sopii ”natiivisti” ja saumattomasti verkkosivuille. Ainoa asia, johon sinun on oltava tarkkana, on natiivimainosten kustannukset, koska niiden muodostuminen ei ole riittävän selkeää.

Miten natiivien mainosten kustannukset muodostuvat? Miten välttää ylihintaa ja ostaa tämäntyyppisiä mainoksia järkevästi? Tässä artikkelissa kerromme, millä menetelmillä natiivimainosten kustannukset lasketaan ja mitä kannattaa tehdä, jotta PR-budjetti kuluu viisaasti.

Hinnoittelumallit natiivimainontaan

Natiivimainonta on maksullisen mainonnan tyyppi, jossa mainokset vastaavat hyvin sen mediaformaatin ulkoasua, tunnetta ja toimintaa, jossa ne näkyvät. Monet markkinoijat suosivat natiivimainontaa perinteisten sosiaalisten mainosten sijaan nimenomaan siksi, että ne eivät vie lukijoita äkillisesti pois sisällöstä, josta he jo nauttivat.

Ennen kuin käynnistät uuden natiivimainoskampanjan, haluaisit mieluiten tietää, kuinka paljon joudut maksamaan sen toteuttamisesta. Saatat yllättyä, mutta nykyään ei ole olemassa mitään standardihinnoittelumallia. Voimme tunnistaa kolme tapaa muodostaa natiivimainonnan hinta, mutta jokainen kaava sisältää mahdollisuuden naamioida joitakin lisäkustannuksia, jotka selitämme sinulle myöhemmin.

Natiivimainokset=luominen + jakelu

Yksi natiivimainonnan sisällön hinnoittelumalleista perustuu luomisen ja jakelun yhdistelmään. Näin ollen yksinkertainen tapa laskea natiivimainonnan kustannukset on ajatella niitä kahden palvelun summana luominen ja jakelu.

Natiivien mainosten sisällön luomiseen osallistuu monia julkaisijoita. Ne joko veloittavat erillisen tuotantokustannuksen tai sisällyttävät sen mediakäyttöön eli jakeluun.

Skaalautuvat hinnoittelumallit

Toinen malli on display-mainosten hinnoittelumalli, jolloin maksusi riippuu mainoksen suorituskyvyn tuloksista (esimerkiksi katselukerrat, näyttökerrat, sitoutumisaste).

Voit valita kustannus per katselu (CPV) -mallin, kustannus per tuhat näyttökertaa (CPM) -mallin tai kustannus per päivä (CPD) -mallin. CPM-mallissa mainostajalta veloitetaan CPM, joka perustuu saatuihin mainosnäytöksiin.

Ajan myötä voit alkaa kasvattaa CPV-, CPM- tai CPD-kuluja. Löydä, mikä sopii sinulle ja julkaisullesi, ja anna datan ohjata sinua. Voit myös valita hinnoittelumallin kustannus per sitoutuminen (cost-per-engagement, CPE), jota mitataan natiivimainoksen sisällön sivukatseluina.

Viimeinen on hankala, koska sivulataukset riippuvat suuresti sen verkkosivuston, otsikon ja/tai pikkukuvan laadusta, joka näkyy mainosyksiköissä, joita käytetään liikenteen ohjaamiseen natiiviin mainossisältöön.

Aikaan perustuva malli

Viimeinen hinnoittelumalli on aikaperusteinen malli. Aikaperusteisessa mallissa mainostajien maksut perustuvat siihen, kuinka kauan heidän mainoksensa pysyvät julkaistuna sivustolla.

Hinnoittelumalleista aikaperusteinen malli on vaikein skaalautua.

Kaikaperusteinen malli on vaikeinta skaalautua.

Onko natiivimainokset ylihinnoiteltuja?

Kyllä, ne ovat. Miksi? Koska monet tiedotusvälineet veloittavat aikapohjaisella sponsorointimallilla ja niillä on rajallinen valikoima, mikä johtaa korkeaan CPM:ään.

Kun natiivimainokset ilmestyvät osaksi display-mainosten, sosiaalisen median, haun ja videon markkinointiyhdistelmää ja ne esiintyvät säännöllisesti RFP:ssä (tarjouspyyntö), markkinoijat vaativat, että hinnoittelu siirtyy pois sponsorointimaksuista skaalautuviin volyymipohjaisiin malleihin.

Vaihtoehtoja natiivimainonnan jakeluun

Pääongelma natiivimainonnan kustannuksissa – ei ole olemassa vakiintunutta hinnoittelumallia. Se riippuu median laadusta ja ruokahalusta, jokaisella medialla on oma hintansa. Lisäksi jokainen PR-päällikkö tai -toimisto sisällyttää siihen määrittelemättömän palkkionsa.

Natiivimainonnan tuloksista on tulossa puhdasta sattumaa: 1000 dollarilla voit saada natiivimainonnasta loistavia tuloksia (liikennettä, myyntiä, konversioita) tai et saa mitään.

Olemme täällä kertomassa sinulle vaihtoehtoisesta tavasta hoitaa natiivien mainosten jakelu – PRNEWS.io. Palvelumme ratkaisee kaikki edellä luetellut ongelmat:

• ei tarvitse palkata PR-päällikköä, joka voi tilata mediajulkaisuja brändillesi;
  • hinnat ovat kiinteät. Kustannukset ovat selkeät – voit valita sisällöllesi sopivan verkkomedian PRNEWS.io-katalogista ;
  • takuuvarmat tulokset (näet sivuston liikenteen, josta aiot ostaa sijoituksen).

Päättely

Natiivimainonta on markkinoinnin tulevaisuutta, mutta natiivimainonnan kustannukset ovat arvaamattomia – tänään sinulta voidaan veloittaa yhtä hintaa, huomenna toista. Löysimme sinulle loistavan mahdollisuuden optimoida tämä budjettiriihi, anna mennä ja tervetuloa PRNEWS.io

Native Ads Cost FAQ

Paljonko natiivimainonta maksaa?

Yleisesti natiivimainoskampanja maksaa medialle 100-1 000 000 dollaria. Kustannukset määräytyvät useiden tekijöiden mukaan: julkaisijoiden katalogi, niiden verkkotunnuksen auktoriteetti, kohdeyleisö ja kilpailun taso liikenteestä oikealla kohdealueella.

Mitä on natiivimainonta?

Natiivimainonta on eräänlaista maksettua mainontaa, jossa mainokset sopivat ulkoasultaan, tuntumaltaan ja toiminnaltaan sen mediaformaatin, jossa ne näkyvät. Ne on integroitu ”natiivisti” ja saumattomasti verkkosivun sisältöön. Toisin kuin banneri- tai display-mainokset, natiivimainokset eivät oikeastaan näytä mainoksilta, joten ne eivät häiritse käyttäjän huomiota eivätkä keskeytä hänen vuorovaikutustaan sivun kanssa.

Miksi natiivimainonta on tehokas digitaalisen mainonnan tekniikka?

Natiivimainonnalla on useita tärkeitä etuja perinteiseen display-mainontaan verrattuna: Natiivimainonta on kiinnostavampaa.Mitä perustellumpi ja relevantimpi natiivimainos on alustan lukijoille, sitä mukaansatempaavampi siitä tulee. Natiivit videomainokset ovat kaikkein houkuttelevin muoto, ja ne voivat ylittää muut mainostyypit huomattavasti suorituskyvyssä ja ROI:ssa. Natiivien display-mainosten konversioaste on korkeampi.Natiivimainokset tekevät muutakin kuin vain sitouttavat yleisön ja lisäävät brändisi läsnäoloa – ne myös konvertoivat potentiaalisia asiakkaita. Se tapahtuu, koska tällaiset mainokset houkuttelevat kiinnostuneempaa yleisöä. Natiivit mainokset lisäävät luottamusta.Yleisöstä on tullut selvästi skeptisempi mainontaa kohtaan sen jälkeen, kun se on altistunut niin paljon verkossa, mutta natiivimainokset voivat itse asiassa rakentaa luottamusta.

Tallenna Pinterestiin

Voit tallentaa tämän blogikirjoituksen natiivimainonnan kustannuksista Pinterest-taulullesi myöhempää käyttöä varten.

Native Ads Cost: Hinnoittelumallit

Uusimmat lähettäjältä Blog