Hvad er Vanish Mode på Instagram?

7 min læst
Hvad er Vanish Mode på Instagram?

Hvad er vanish mode på Instagram? Instagram har længe været et netværk, der tilbyder mange muligheder for at udvikle din virksomhed, vedligeholde en personlig profil og lancere et imponerende projekt. Først for nylig blev vi overrasket af udseendet af historier, men Instagram fortsætter med at glæde os med nye funktioner. Nu forbedrer dette sociale netværk processen med at chatte privatlivets fred. Og under diskussionen er nu forsvindingstilstand. Da det ikke var umiddelbart tilgængeligt for alle brugere, og stadig nogle har ingen idé om det, er det stadig værd at forstå, hvordan det fungerer. Måske kan du allerede gøre fuld brug af vanish mode, men har ingen idé om det? Lad os komme til bunds i det.

Læs mere: Sådan bliver du verificeret på Instagram

Hvad er Vanish Mode i sociale medier?

Messengers og sociale netværk indfører gradvist forsvindende beskeder, og nogle annoncerer det endda som årets gennembrud. Forsvundne beskeder kaldes mere logisk set for selvslettende beskeder. Deres hovedidé er, at beskederne slettes fra chatten efter en vis periode. Dette er praktisk og sikkert, hvis du af en eller anden grund ønsker at holde din personlige eller forretningsmæssige korrespondance privat.

Det mest almindelige eksempel på forsvindingstilstand bruges i Telegram. Hvis du chatter i en hemmelig chat i stedet for en almindelig chat, kan du indstille et tidspunkt, hvorefter alle meddelelser i den pågældende chat slettes. Tiden kan variere fra 1 sekund til en hel uge. Beskederne slettes endda fra serverne, hvilket er vigtigt, og tiden tælles fra det øjeblik, hvor den person, du taler med, læser beskeden. Meddelelser kan ikke videresendes, og hvis du forsøger at tage et skærmbillede, vil alle chatdeltagere få besked om det.

Facebook besluttede sig for at prøve en anden tilgang. De har nu indført forsvindende beskeder på Instagram. For at aktivere tilstanden skal man i en chat med brugeren stryge skærmen fra nedad til opad for at aktivere den. Derefter vil beskederne forsvinde umiddelbart efter at man har læst og lukket chatten.

Sådan bruger & Slå Vanish Mode på Instagram fra - SociallyPro

Hvad er årsagen til at bruge Vanish Mode-funktionen på Instagram?

Det mest korrekte svar er formentlig at sikre sikkerheden. Nogle mennesker er besat af dette og foretrækker kun at chatte i hemmelige chats. Så ved at slå forsvindingstilstanden til på Instagram sikrer du dig på en eller anden måde. Når alle i chatten har læst beskeden, vil den automatisk forsvinde, når alle i chatten har læst den. Derudover kan du bruge denne funktion regelmæssigt, eller du kan slå den til, når det er nødvendigt. Det er også vigtigt at forstå, at hvis du aktiverer forsvindingsbeskedtilstanden, er den aktiveret for alle deltagere i en chat. Du kan kontrollere dette ved hjælp af char-designet – temaet skifter til sort.

For at beskytte privatlivets fred viser Instagram heller ikke indholdet af meddelelser i meddelelser på låseskærmen og overvåger også skærmbilleder og skærmoptagelser. Hvis nogen forsøger at gøre dette, vises der en note i chatten, og andre deltagere får straks besked om det. Du kan kun svare på forsvindende beskeder i denne tilstand. De vil ikke være tilgængelige, hvis du skifter til almindelig chat.

På den ene side er forsvindende beskeder ret praktisk og giver dig mulighed for at forhindre, at dine beskeder bliver misbrugt.

Men vent! Først og fremmest, hvis der er spyware på din enhed, vil denne tilstand ikke hjælpe. For det andet kan du, hvis du vil, tage et billede af beskedskærmen på en anden enhed. Og selvfølgelig giver denne funktion flere muligheder for alle mulige ubehagelige ting. F.eks. kan trusler og fornærmelser forsvinde efter at være blevet læst, og du vil ikke kunne bevise, at de var der. Samtidig kan du sende klager over disse beskeder, selv om de forsvinder.

Hvordan slår man Vanish Mode til og fra på Instagram?

Hvis du har brug for at sende private oplysninger, er det mest praktisk at gøre det i vanish-tilstand. For at arbejde med det skal du:

• Skub opad på skærmen. Nogle gange skal du bare stryge let opad på skærmen, eller stryge opad fra bunden.
  • Underst, over feltet til indtastning af en besked, vil der være et tip om, at du skal slippe skærmen for at aktivere tilstand. Herefter skal skærmen blive sort.
  • Tryk en tekst, og send den.
  • Når den anden person kommer ind i chatten, læser beskedindholdet og lukker chatten, forsvinder beskederne straks, og tilstanden skifter tilbage til standardtilstanden.

Seneste fra Blog