Tror du, at du ved alt om content marketing? Tænk dig om igen

9 min læst

Indholdsmarkedsføring er en særlig strategi, der hjælper med at skabe og fremme nyttigt, relevant og regelmæssigt indhold for at tiltrække og fastholde målgruppen & øge salget. Der er meget at vide om denne type markedsføring. Den omfatter mange værktøjer til at interagere med mennesker og browsere med succes.

I dette indlæg vil du se, hvordan du kan producere succesfuldt og underholdende indhold, som dine følgere vil elske og genposte på deres sociale profiler.

Indhold er en konge

Forestil dig en situation, hvor en person skal købe en brudekjole med et budget, der gør det muligt at vælge den dyreste kjole. Vi ser forskellige mærkevaremodeller på markedet, og i de fleste tilfælde vil folk hellere foretage et køb, når et firma fortæller dem mere om deres tøj, som hvor det er fremstillet, hvor god stofkvaliteten er og andre.

Distribution af indhold vil hjælpe dig med at nå flere mål:

• opbygning af kundeloyalitet i virksomheden;
  • forøgelse af kendskabet til mærket;
  • tiltrække nye kunder;
  • vækst i salget.

Indholdet har imidlertid ingen værdi, hvis det ikke er relateret til forbrugernes, de potentielle kunders interesser. Du kan udgive mange artikler, men hvis de ikke er interessante for de besøgende, ikke giver dem nogen praktisk fordel, så skal du ikke forvente resultater af det udførte arbejde.

Hvorfor er content marketing effektivt?

Denne teknologi har givet mange virksomheder bæredygtige resultater. Selv en lille virksomhed har et websted eller en side på sociale medier, hvor de fortæller om deres tjenester og produkter. De fleste af dem bruger content marketing til at få mere publikum og anerkendelse.

Kontroller nogle fordele ved at promovere via denne metode:

1. Det giver langvarige resultater.
  2. Det har et af de højeste ROI-indekser.
  3. Der er de laveste CAC-priser (kundeanskaffelsesomkostninger).
  4. Det er den hurtigste måde at få hurtige resultater på.
  5. Du kan dyrke leads, indtil de udvikler et behov.

Det fungerer som en reklame til en lav pris, hvis du tænker hver detalje igennem, før du lægger materiale ud. De kan give overskud eller spilde din tid og dine penge, hvis du glemmer at lave research før offentliggørelse.

Hvilke temaer skal du vælge til en fællesskabsblog?

Start med et sæt temaer, som du ønsker at skrive. Lav en indholdsplan, så publikationer kan blive sendt regelmæssigt.

Der er en lang række emner, som du kan fortælle om i din blog. Spørgsmålet her ville være, hvordan man vælger de rigtige, der hjælper med at fremme dine tjenester og varer. Det er bedre at definere emnerne på følgende måde:

• fællesskaber;
  • trend temaer;
  • SEO-baseret tilgang;
  • konkurrentanalyse.

Søgning af nøgleord

Find emner, der er relevante for din virksomhed. Først skal du bestemme puljer af søgeforespørgsler med hensyn til relevans for virksomheden, hyppighed af forespørgsler og kompleksiteten af at komme til tops. Til søgeordsundersøgelser kan du bruge disse værktøjer:

Læs mere: Hvordan vælger man de mest relevante nøgleord til positionering?

Tænk på, hvad folk kunne skrive i Google for at finde dig: det er dit seed keyword. Hvis din virksomhed f.eks. sælger analogt fotoudstyr, kunne udgangspunktet blot være “35mm film”. Indtast dette søgeord i Ahrefs’ Keyword Explorer, og se på rapporten Questions, som giver dig indholdsideer formuleret som spørgsmål. Noter alle spørgsmål, som du kan besvare i et blogindlæg.

Konkurrentanalyse i indholdsmarkedsføring

Forsøg at sammenligne dit indhold med konkurrenternes. Du kan tjekke nøglefraser og ord, der driver organisk trafik til konkurrenternes websteder, smide mærkeforespørgsler ud og finde interessante ledetråde via:

Prøv at skrive om trendy og hotte begivenheder for at varme interessen fra dine følgere og involvere endnu flere læsere. Lav en indholdsplan, der hjælper dig med at offentliggøre regelmæssigt og ikke spilde din tid hver dag på at stræbe efter et andet emne.

Artikelpublicering – hvad skal man være opmærksom på?

Hvor du placerer materialer på hjemmesiden eller på sociale medieplatforme, skal du tilføje et par ting.

Optimering af nøgleord

Hvis du finder gode ord og sætninger, kan dit websted komme blandt de øverste søgeresultater, når en bruger skriver disse ord. Forbered artikler til at blive lagt ud på virksomhedens websted (blog), og berig de nødvendige nøgleord her: Surferseo.com. Med dette værktøj kan du skrive datadrevet indhold, der er elsket af Google & dit publikum. Det viser, hvor godt artiklen er optimeret til et bestemt søgeord:

Glem ikke at tilføje dit nøgleord

Hvad mere er, optimering af søgeord berører alle aspekter af din SEO-markedsføringsindsats.

• Title Tag: Dine målnøgleord skal indgå i title tag’et. H1
  • Links: Nøgleordsoptimering skal integreres i din strategi for linkbuilding.
  • Billeder: Målnøgleord bør bruges i din alt-attribut for billeder og filnavne.
  • Metabeskrivelse
  • URL:  Sørg for at inkludere nøgleord for SEO i filnavnet slugs.

Skab kickass-overskrifter

Glem ikke vigtigheden af fængende overskrifter til dit indhold! Du kan bruge værktøjer til at generere overskrifter:

Checkliste for indholdsmarkedsføring

Her er vores tjekliste, hvordan du optimerer artiklen før udgivelse:

• Søgeord:
    • Indsæt nøgleord inden for de 100 første ord i stykket.
    • Føj synonymer til, der er relateret til dine vigtigste nøgleord.
    • Placér dem i titler og overskrifter.
    • Kig lignende blogs igennem og identificer, hvilke keyphrases de sætter.
  • Links:
    • Lad crosslinks til nogle interne og også eksterne sider, der har lignende eller omstændelige emner.
    • Få fjernet lange URL’er; forkort dem.
    • Brug ankre med et eller to ord i stedet for mange.
    • Føj links fra dine gamle indlæg til nye indlæg.
  • Indhold:
    • Placér artikler med en længde på ikke under 800 ord.
    • Forstil unikke materialer. Du må ikke kopiere dem fra andre. Søgemaskinen vil indeksere dem som originale og, afhængigt af forespørgslen, placere dem øverst i resultaterne.
    • Sørg for, at dit indhold er klart og sammenhængende for målgruppen. Husk, at selv om du bruger specifikke ord til SEO, skriver du stadig til mennesker.
  • Billeder:
    • Hold størrelsen af dine filer med billeder så lille som muligt.
    • Husk at placere de rigtige sætninger i deres filnavne.
    • Glem ikke at tilføje en “alt”-tagbeskrivelse til alle billederne.
–>

Læs mere: 7 ting du skal kigge efter, før du udgiver blogindlæg

Det er en betydelig mængde information, som du skal sætte dig ind i. Derfor kan du som nybegynder finde det svært. Hvis du endnu ikke er klar til at skrive artikler, så kan du bestille at skrive artikler via freelancetjenester:

I øvrigt kan vi her på PRnews.io skrive fantastiske artikler for dig! Tjek venligst vores Professionel pressemeddelelses-skrive-service. Vores eksperter vil indsamle alle oplysninger om den fremtidige artikel, skrive den og offentliggøre den på relevante medier.

For at lave godt indhold, der instruerer, kan du bruge flere værktøjer – De bedste skriveværktøjer til moderne skribenter

Monitorpositioner inden for content marketing

Du kan oprette overvågning af positioner efter nøgleord. Uden overvågning af ændringer i positioner er effekten af indholdsmarkedsføring ikke tydelig. Her er nogle steder at gå hen:

Disse værktøjer vil hjælpe dig med at undersøge rentabiliteten af dine indlæg og lade dig vide, om nogle af dem har brug for optimering og ikke promoverer så aktivt.

Sådan estimerer du publikums rækkevidde og indholdsforbrug

Det er målet, at brugerne skal se offentliggjorte artikler eller andet indhold. For at øge din rækkevidde bør du derfor annoncere offentliggørelsen på sociale netværk, bede læserne om at genpublicere, linke til materialet i mailinglisten. Mange platforme har særlige indikatorer, så en marketingmedarbejder har ingen problemer med at vurdere effektiviteten af eventuelle indlæg.

Disse målinger skal du tjekke for at sikre, at indholdet er relevant og promoverer aktivt:

Et antal visninger. Det er den vigtigste måleenhed for indholdsforbrug og viser, hvor mange gange følgere har set publikationssiden eller hele ressourcen. Du kan estimere det samlede antal visninger for hele tiden eller antallet af visninger i en bestemt periode.

Unique besøgende. Antallet af (unikke) besøgende på dit websted er måske den vigtigste måleenhed på dette tidspunkt. Disse oplysninger viser dig præcis, om dine markedsføringstiltag virker eller ej. Det er klart, at jo højere antal, jo bedre.

Traffikkilder. Spor, hvor nye besøgende kommer til dit websted. Finder de dig kun via en søgemaskine? Kom de fra en kilde, der henviste dem til dig, eller fra en af de sociale medieplatforme? Når du har identificeret dine bedste kilder, kan du promovere dit indhold ved at målrette mod specifikke grupper. Du får f.eks. mest trafik fra Facebook, hvilket betyder, at dine følgere er interesserede i dit indhold. Det næste skridt er at poste indhold på en måde, der kun tiltrækker Twitter-brugere, der følger deres interesser.

Backlinks. God SEO er et biprodukt af enhver vellykket markedsføringskampagne, og du har brug for mange backlinks for at få en god optimering. Ved at spore antallet af websteder, der linker til dit websted, kan du måle effektiviteten af dit indhold. I de fleste tilfælde gælder det, at jo højere antallet er, jo bedre er dine placeringer i søgemaskinerne.

Fokuser på at spore din trafik præcis i det øjeblik, du lancerer en ny markedsføringskampagne. Når antallet af besøgende er steget, skal du begynde at spore engagementet i dit indhold.

Indholdsfordeling!

Det er levedygtigt at forstå, at selv det mest trendy, fedeste indhold ikke kan skyde, hvis du ikke distribuerer det. Du skal kun bruge 20 % af din indsats på at lave det og 80 % på at distribuere det.

Her kan du se de mest populære platforme til markedsføring:

1. Sociale netværk som Facebook, Instagram, IG, YouTube og andre.
  2. Blogwebsteder som Medium, LinkedIn.
  3. Fora og fællesskaber.
  4. Kanaler til virksomheder (e-mails, push-notifikationer).
  5. Speciale platforme som Quora, Producthunt, Soundcloud osv.
  6. Blogs og velkendte niche-ressourcer.

En af de fedeste måder at distribuere dit indhold på er at skrive artikler på nyhedssider ved at bruge et link til din artikel med det korrekte anker. Her kan du måske få hjælp og assistance fra Prnews.io. Det er en portal, der gør det muligt for mange virksomheder at få publikationer i prominente medier, store online websites, magasiner og aviser.

En anden spændende måde at distribuere indholdet på er at finde artikler om et bestemt emne via Content-explorer. Derefter skal du skrive til forfatterne af de relevante artikler med en anmodning om at tilføje et link til din artikel.

Outreach af bloggere og indholdsforfattere til at opdatere skriften og indsætte det link, du har brug for: Buzzstream.com

Også kan du læse om, hvordan du kan promovere indhold med Quora, Medium og Facebook her:

Indholdsdistributionsstrategi: 3 sikre måder at levere information til målgruppen

opdatér dit indhold!

opdatér dit gamle indhold regelmæssigt. Google elsker det, fordi du giver den et signal om, at dit indhold er relevant og skal øges i SERP’en. Enhver tekst efter at have eksisteret på et website i længere tid får statistik og bør opdateres.

Slutning

På den ene side er content marketing dyrt, da det kan tage meget tid og kræfter at skabe indhold. På den anden side er content marketing en livsvarig kilde til leads. Uanset hvilken branche du er i, eller hvilken størrelse din virksomhed har, kan du begynde at bruge content marketing i dag til at nå ud til og engagere din målgruppe.

Har du brug for hjælp til at komme i gang?

Seneste fra Blog