Hvordan kan man tjene penge på en blog i 2022? Blogging som en forretning

21 min læst

Hvordan kan man tjene penge på en blog i 2022? Det er nemt at starte en blog, hvis du driver den for dig selv. Men hvis du vil vide, hvordan du kan tjene penge på den, skal du komme med en udviklingsstrategi. I denne guide beskriver vi detaljeret, hvad du skal bruge for ikke bare at begynde at blogge, men også lære at tjene penge på det.

Få ekstra indkomst fra førende brands.
PRNEWS.io for bloggere

Folk begynder at blogge for at:

• dele deres meninger, hobbyer, liv;
  • lære noget;
  • opbygge en eksperts personlige brand;
  • sælge tjenester og produkter;
  • gør alt det ovenstående på én gang.
hvorfor folk begynder at blogge

Vi vil se på alle de vigtigste måder at tjene penge fra blogging på. For at opnå fuld succes skal de kombineres indbyrdes.

Hvorfor startede du din blog?
Billedkilde: ConvertKit
>

Det kræver omhyggelig planlægning at tjene penge på en blog fra bunden eller at tjene penge på en blog. For at det kan blive en forretning, skal du have:

• overveje forskellige muligheder for monetarisering;
  • vælge et publikum;
  • vælge platform, domæne og oprette fra bunden;
  • planlæg en udgivelsesstrategi.

Blogging er ikke kun en ekstra motivation til at udvikle sig, skrive om dit liv eller vise ekspertise, men også muligheden for at få indkomst fra bloggen passivt.

Blog monetariseringsmodeller: hvordan man fører og tjener

Du kan begynde at tjene penge på din blog allerede fra starten af din blog.

Men først er det vigtigt at bestemme den rigtige indtjeningsmodel. For at gøre dette skal du finde ud af, på hvilket udviklingsstadie din blog befinder sig nu, inden for hvilket område, og hvordan du ser den i fremtiden.

Her er generelle anbefalinger til at gøre:

• køb pålidelig hosting og registrer et domæne;
  • unikt indhold;
  • skrive lange artikler, der vil lukke alle brugernes spørgsmål om dette emne;
  • optimerer webstedet, så læserne finder det i søgemaskinerne;
  • promovere i sociale netværk, gennem e-mailmarkedsføring og gennem reklamer;
  • kombinere forskellige måder at tjene penge på en blog.

Bedste måder at tjene penge på en blog

Hvordan man tjener penge online – de bedste metoder:

1. Reklame (kontekst, banner, artikler).
  2. Salg af annoncer.
  3. Direkte salg af varer og tjenesteydelser.
  4. Salg af informationsprodukter (e-bøger og online-kurser).
  5. Partnerprogram.
  6. Karitative bidrag.
Bedste måder at tjene penge på en blog

I den følgende artikel vil vi undersøge hver af disse metoder i detaljer. Og give dig stærke tips, der kan hjælpe dig med nemt at tjene penge på et websted eller en personlig blog.

Reklame som den mest populære måde at tjene penge på din blog

Ads er den mest almindelige måde at tjene penge på en blog fra bunden. I dette afsnit lærer du, hvordan du kan tjene penge online fra kontekstuel annoncering, bannersalg og salgsfremmende artikler.

Kontekstuel reklame

Monetarisering af webstedet gennem kontekstuel reklame Google Adsense kan tiltrække potentielle annoncører.

1. Registrér dig hos Google Adsense.
  2. I din personlige konto opretter du en reklameblok.
  3. Kopier annonceringskoden og indsæt den på dit websted. Den viser brugerne virksomhedsannoncer, der svarer til emnet for din blog. Hvis en blog f.eks. handler om skønhed, vil dine læsere se annoncer for skønhedssaloner, spa-centre og selvplejeprodukter.
  4. Så klikker brugerne på reklamelinket, og du bliver opkrævet indtægter.

Google Adsense-annoncer kan leveres uanset mængden af trafik til webstedet.

På beregneren AdSense kan du groft beregne antallet af indtjening på bloggen fra bunden. Indtægten vil hovedsageligt afhænge af kategorien af indhold, antallet af besøgende på din blog og den region, de befinder sig i.

Hvis du f.eks. har en rejseblog, som læses månedligt af 50.000 brugere fra Europa, Mellemøsten og Afrika-regionen, så kan din annonceindtægt AdSense være mere end 5.000 dollars om året. Hvis du f.eks. ændrer brugerregionen til Nordamerika, vil indtægtsbeløbet allerede nå op på 9.000 dollars om året.

Jo mere populær bloggen bliver, og jo mere trafikken vokser, jo større vil den potentielle indtægt være. Vi vil ikke være i stand til at beregne det nøjagtige tal for dine reklameindtægter. Men du kan stadig se på de omtrentlige beløb på beregneren AdSense.

Ved reklameindtægter vil blive påvirket af faktorer som:

• temaet for din blog;
  • tilstedeværelse;
  • brugernes region og land.

Salg af bannere

Salg af reklamebannere er en anden grund til at bruge bloggen som en måde at tjene penge på. Tag penge fra annoncøren og placer et fremmed banner, så det ikke distraherer brugerne fra at læse artikler. Denne metode er mest relevant til at promovere og tjene penge på hjemmesider.

Du kan tjene penge på at sælge pladser under bannere hurtigere og mere end kontekstuel annoncering, da du kan forhandle med annoncøren og få en fast indtægt fra placeringen med det samme i en vis periode.

Det vigtigste er at vælge bannere baseret på temaerne på din blog.

En anden måde at tjene penge på er at oprette og køre bannerannoncer. Indtægterne vil løbe op for visning og klik. For at finde en annoncør er det nok:

–>
  1. Registrér dig på en særlig børs.
  2. Post en beskrivelse af din blog der.
  3. Angiv den ønskede pris for overnatning.
  4. Godkend en ansøgning fra en annoncør, der er interesseret i dit tilbud.

Det er værd at overveje, at effektiviteten af bannerreklamer vil blive påvirket af sidens fremmøde, og jo højere det vil være – jo større er muligheden for at få en god indkomst.

Salg og placering af salgsfremmende artikler

Du kan lægge andres artikler op for penge – det er en anden måde at tjene penge på din blog eller dit website. Fordelen ved denne metode er, at du ved at poste artikler kan få indtægter og udvide emnet for indholdet på webstedet.

Forsøg at vælge artikler:

• med unikt indhold;
  • som er letlæselige;
  • har et interessant foder og fakta;
  • ikke overmættet af referencer (2-3 til artikel op til 2000 tegn).

Du kan også selv sælge dit indhold. For eksempel er en almindelig indtægt for bloggere at lave betalte anmeldelser for mærker. Og når du allerede har en promoveret blog, vil du kunne lave anmeldelser af tjenester.

Hold øje med tendenser, opret indhold af høj kvalitet og optimer det korrekt til søgemaskinerne. Flere annoncører vil ønske at samarbejde med dig, og du vil kunne tjene gode penge på at lægge andres materiale ud.

Direkte salg af varer og tjenesteydelser

Hvis dit hovedmål er at generere indtægter fra salg af varer og tjenester, så er det at skabe en rentabel blog en ekstra mulighed for at øge virksomhedens omsætning og brand recognition.

For at skabe salg skal du skabe kvalitetsindhold:

• skrive artikler;
  • placere billeder, infografikker;
  • link til varer og tjenester;
  • Del gratis indhold, og saml kontakter fra nye brugere.

Det er mere sandsynligt, at kunden vil følge linket og købe varen, hvis bloggen indeholder nyttigt indhold, praktisk navigation og attraktive købstilbud.

For at øge fremmødet og få mere salg er det vigtigt at optimere webstedet til søgemaskinerne og bruge forskellige reklametyper til markedsføring.

For yderligere at øge kendskabet til mærket og brugernes loyalitet kan du skrive indlæg på fora og sociale netværk, samarbejde med bloggere og meningsdannere, afholde konkurrencer og spil og give gaver.

Sælge informationsprodukter eller tjene penge på indhold

Hvis du er ekspert inden for din niche og har startet en blog for at dele erfaringer og viden, kan du få kunder fra abonnenter og læsere.

For at tjene penge online kan du begynde at sælge informationsprodukter:

• Online-kurser;
  • e-bøger;
  • forvaltning;
  • videoer;
  • tekst scripts;
  • e-mail distribution.

Salg af e-bøger er en af de populære metoder til at bruge en blog til at tjene penge. Bøger vil vise din ekspertise og øge brugernes loyalitet.

For eksempel samlede David Oudiette, en kendt marketingmedarbejder og designer, hele sin blog på 252 sider i en e-bog og solgte den for 39 dollars. På salget af én bog kunne han tjene 13.000 dollars. Økonomen Taylor Pearson sendte 700 e-mails ud og solgte 5000 bøger til en værdi af 60 000 dollars på en måned.

Sælge online kurser er en af metoderne til at skalere brandet og begynde at tjene mere. Desuden, hvis du er en ekspert i din niche og allerede deler viden på bloggen, har læserne tillid til dig.

De vigtigste faser i oprettelsen af online kurser er:

1. Vælg et tema, og udforsk målgruppen – lær de potentielle brugeres hobbyer, udfordringer og behov at kende.
  2. Beskriv kurset ved at besvare vigtige kundespørgsmål.
  3. Opbyg en plan for afhandlingen – emner, underemner.
  4. Vælg kursustype – uddannelse, masterclass, webinar, lukket kursus.
  5. Beskriv strukturen; et onlinekursus kan f.eks. bestå af en kort masterclass, hovedblokken og en VIP-blok.
  6. Vælg den platform, hvor kurset skal oprettes.
  7. Render materialet – tilføj billeder, infografikker, videoforelæsninger eller podcasts.
  8. Fuldend kurset med interaktive opgaver – det kan være mobilapplikationer, spilopgaver, undersøgelser.
  9. Giv yderligere materiale – vælg en liste over informationsressourcer om emnet, hvor du kan øve færdigheder. Hvis du f.eks. har et onlinekursus i webudvikling eller programmering – giv links til en lærebog i Javascript eller et websted, hvor du kan øve dig i at skrive kode og skabe et spil.
  10. Promotionér og sælg kurset – skriv om det på din blog og på sociale netværk.

Monetizing a Blog with Partner Programs

Hvis du endnu ikke har besluttet dig for, hvilke måder at tjene penge på en blog skal vælge og tjene penge på en blog, så start med at bruge et partnerprogram fra en kendt virksomhed. Find en virksomhed, samarbejd med et andet mærke, og få en provision hver gang du sælger et produkt.

Det er vigtigt, at virksomheden er pålidelig, og at du har tillid til den. Så vil brugerne ikke blive snydt, og loyaliteten over for din blog vil kun vokse. Amazon affiliateprogrammet betragtes som en redningspind og det mest realistiske alternativ til AdSense. Det bruges aktivt af bloggere, der skriver om personlig elektronik, kosmetik og parfume samt tøj.

Donation – forståelig indtjening på blogs

Lad os sige din blog og ikke ønsker at sælge eller annoncere. Men du ønsker at modtage økonomisk indkomst som ekstra taknemmelighed fra dine læsere. Så er den nemmeste og mest forståelige måde at tjene på en blog fra bunden at indsamle donationer.

Det vigtigste er at motivere læserne til at overføre penge til dig. For at gøre dette skal du lave indhold af høj kvalitet; lad os give læserne noget værdifuldt, interessant og unikt.

Her er et par berømte Donationstjenester, der vil forenkle donationsprocessen for dine brugere:

1. Donationer PayPal – vil være i stand til at modtage donationer fra hele verden og i enhver valuta.
  2. Patreon er en international tjeneste med betalte abonnementer på indhold.

For det første vil det være svært for dig at vurdere, hvor meget du kan tjene på en blog. Men det vigtigste er at kombinere og bruge metoder til monetarisering korrekt. For at gøre dette er det vigtigt at forstå, hvem dit publikum er, og hvordan du vil hjælpe hende med din blog.

Vælg den niche, der skal blive din chip

Der er ingen mangel på indhold på internettet, så det er svært at skille sig ud. Der er to måder, hvorpå du kan konkurrere om brugernes opmærksomhed:

1. Vælg en snæver, specifik målgruppe.
  2. Skab unikt indhold.

De vigtigste regler for en god blog:

• være nyttig for læseren;
  • udbyde indhold af høj kvalitet – gode billeder og tekster;
  • eksperimentere med forskellige foderformater.

Den niche du vælger er vigtig – den bestemmer hvordan og hvor meget en nybegynder kan tjene på en blog.

Tænk:

• hvilke produkter eller tjenester du potentielt kunne sælge til denne målgruppe;
  • ved du nok om det emne, du har valgt til din blog;
  • Hvis du er interesseret i et blogtema for at skrive om det utallige gange.

Så snart du har ideer om nicher, skal du google for at se, hvem dine konkurrenter er.

Søg efter muligheder for at tiltrække trafik fra søgemaskiner

Ved at kigge på søgeordsstatistikker får du et overblik over efterspørgslen i din niche.

Et af de mest populære søgeværktøjer er Google keyword planner. Ved hjælp af planlæggeren kan du indsamle søgeord og få deres frekvens eller efterspørgselsvolumen.

Hvordan bloggere kan tjene mere med PRnews.io?

Tjenesten PrNews.IO hjælper dig med hurtigt og effektivt at tjene penge på din blog, hvilket vil hjælpe dig med nemt og hurtigt at få indtægter fra førende brands. Indhold af høj kvalitet, der præsenteres på tjenesten, vil hjælpe med at øge din blog til hidtil usete højder. Og at trække de tjente penge tilbage fra webstedet er meget nemt, umiddelbart efter at kunden accepterer arbejdet. Hundredvis af positive anmeldelser bekræfter pålideligheden.

sponsoreret indhold markedsplads

Siden tilbyder en komplet vifte af tjenester til at tjene penge på og promovere din blog med succes. Overvåg statistikker, tjek mærker, brug medieplanlægning og få komplette trafikdata.

FAQ: hvordan man tjener penge på en blog?

Hvordan kan man tjene penge på en blog uden annoncer?

Hvis du har en tilstrækkeligt udviklet blog og er en god influencer, kan du tilbyde dine kunder coaching-tjenester. Videregiv og del din viden. Opret hydes for indtjening, freelance, og med succes sælge dem. Du kan bruge oprettelsen af et personligt brand, et genkendeligt brand, og tjene penge på dem.

Hvor lang tid tager det at tjene penge på en blog?

Hvis du arbejder hårdt på at udvikle en blog, lave en strategi, bære unikt og nyttigt indhold, samarbejde med kendte brands og personer, så kan det i gennemsnit tage seks måneder til et år at tjene penge på din blog. Vær ikke bange for at investere i bloggens udvikling, for i løbet af få måneder er alt let at betale sig og vil give dobbelt så meget tilbage.

Hvordan kan man tjene penge på en blog?

For at tjene penge med succes fra din blog skal du bruge alle mulige måder at promovere på. Den bedste mulighed vil være deres layout. Brug annoncer og partnerprogrammer. Brug særlige tjenester som PrNews.IO. De vil hjælpe dig med hurtigt at bringe din blog til et nyt niveau og høj indtjening.

Seneste fra Blog