En strategisk oversigt over virksomheders styring af deres omdømme

18 min læst

En virksomheds brand omdømme har indflydelse på din virksomheds indtjening og markedskurser samt de potentielle medarbejderes lyst til at arbejde i virksomheden. De fleste ledende ledere og virksomhedsejere er klar over virkningen af corporate reputation management. De forstår, at det er meget vigtigere, end det plejer at være. Men mange store virksomheder har stadig ikke en corporate reputation management-strategi.

I dette indlæg vil jeg vise dig, hvordan du kan håndtere din virksomheds online reputation management, og hvorfor det er så vigtigt.

Hvad er virksomhedens omdømme?

Corporate reputation kan bedst beskrives som den overordnede kvalitet af dit mærkes mærke på tværs af alle kommunikationsbudskaber og hvert segment af din målgruppe. Efter et stykke tid er dit mærkes omdømme som et resultat af, hvordan kunder og medarbejdere tænker og føler om dit mærke. Endelig er omdømme at skabe en mening, og hvordan folk engagerer sig i din virksomhed nu og i fremtiden.

Nogle af de væsentlige elementer på dit mærkes omdømme omfatter:

• Arbejdspladskultur
  • Klientfokus
  • Socialt ansvar
  • Servicekvalitet
  • Ledelsesmæssig ledelse
  • Online tilstedeværelse
  • Etisk adfærd

Hvad er Corporate Reputation Management?

Corporate reputation management er enhver aktivitet, som din virksomhed foretager for at genoprette skader på omdømme eller skabe en stærk, positiv og mere fordelagtig online tilstedeværelse.

I et konkurrencepræget digitalt miljø er en effektiv corporate reputation management-strategi afgørende for at forbedre og øge din virksomheds online tilstedeværelse i søgninger, etablere brand authority, styrke kundernes stemning og skille sig ud i din branche.

Hvorfor er Corporate Reputation Management vigtigt?

Det er indlysende for os alle, at det er vigtigt at opbygge et stærkt positivt virksomhedsomdømme, men er vi helt klar over, hvad det betyder i praksis, eller hvad “stærkt positivt” egentlig er? Når det udføres korrekt, bør en stærk positiv corporate reputation management udføre to ting:

• Associere dit brand med en idé eller et koncept.
  • Skab forventninger til din fremtidige adfærd og aktiviteter.

Din virksomheds omdømme er det, som kunder og partnere ved og føler om din virksomhed. Det er det, der driver brand engagement og identificerer din position inden for dit felt og markedet.

Stærk positiv corporate reputation management kan desuden:

• Stigning af salget
  • Styrk kundernes loyalitet
  • Attraktere de bedste talenter
  • Hæv virksomhedens markedsværdi
  • Opnå markedsmuligheder, som du måske ikke ellers ville have haft

Strategi for styring af virksomhedens omdømme

Et godt omdømme er ikke en kaotisk ting. Det kræver en omhyggeligt udformet plan og en permanent indsats for at beskytte dit omdømme mod farer og etablere den mening, du ønsker om dit brand. corporate reputation management-strategien bør være skræddersyet, men normalt omfatter den følgende taktikker.

Processen for styring af virksomhedens omdømme:

• Forbedre din tilstedeværelse på de sociale medier. Opdag nye netværk og hævder konti på sociale medier, optimer dine sider på sociale medier, så de rangerer på søgninger efter branded search queries.
  • Publicér positivt indhold. Udgiv og promover positive nyheder om virksomhedens begivenheder, vækst og resultater.
  • Forbedre brandets ekspertise, autoritet og tillid. Vis virksomhedens ledere og eksperter for at styrke din online tilstedeværelse gennem mediemomenter og indlæg i forskellige publikationer.
  • Permanent sporing af online omtaler. Opdag og reager på negativt indhold med det samme.
  • Brug SEO-aktiviteter til at styrke positivt indhold. Corporate brand management vil ikke være en succes, medmindre det behandles af søgemaskineoptimering. Jo større dit mærkes omdømmeproblem sker, jo vigtigere bliver SEO-aktiviteterne.

Stræk til vellykket styring af virksomheders omdømme

Lad os se på de nødvendige trin for at forbedre en vellykket corporate reputation management-proces:

Beslut, hvad du står for

Det er vigtigt at tage netop dette første skridt. Hvis du ikke ved, hvad din virksomhed står for, bør du ikke begynde at forvalte dit brand omdømme. Dine markedsføringsaktiviteter og produktudvikling vil blive vildledt, kunderne vil ikke vide, hvad de kan forvente af dit brand, og du vil i sidste ende begynde at miste dine kunders loyalitet og dermed også salget.

Når en kunde har en forskellig oplevelse hver gang, han/hun køber hos dig, vil han/hun få det indtryk, at du bare er ligeglad med ham/hende. Husk, at et godt omdømme ikke kun betyder høj kvalitet af produkterne eller tjenesterne, det er dig, der bestemmer, hvad du står for, og så længe du gør det konstant, vil du begynde at skabe et godt omdømme.

Nogle eksempler, som du måske kan vælge at inkludere:

• Være berømt for din spektakulære kundeservice.
  • Skab dig et ry for at være den billigste og hurtigste.
  • Spidser dit marked på et enkelt nicheprodukt og bliv den bedste til det.
  • Bliv en lokal leder inden for et bestemt produkt eller den bedste producent af et produkt, der er unikt for dit sted.

Uanset hvad du beslutter dig for at repræsentere, skal du blot sørge for, at det er klart og let at forstå, og din virksomhed vil naturligt begynde at opbygge et godt omdømme.

Håndter dit budskab og vær konsekvent

Når du er klar over, hvad du repræsenterer, skal du sørge for, at dette budskab bliver præsenteret konsekvent på tværs af alle kanaler. Dette omfatter:

• Sørg for, at dine medarbejdere først og fremmest ved, hvad du repræsenterer. De er de mennesker, der er tættest på dine kunder og de vigtigste opbyggere af dit omdømme. Så de skal klart forstå det budskab, de sælger. Dette budskab skal komme fra toppen og nedad og være frontlinje. Alle ledere bør vide, at “Vi repræsenterer “dette”, og vi ønsker at opnå “dette”!”.
  • Sørg for at være konsekvent på tværs af alle sociale medieplatforme. Igen, du bør overføre det samme budskab til alle i en ensartet stil og tone.
  • Skab passende indhold som en del af din strategi for virksomhedens omdømme.
  • Transmittere det enkle budskab. Du bygger dit omdømme på noget klart, nemt og meningsfuldt, som folk kan huske.
  • Være autentisk. Kopier aldrig dine konkurrenter, men del dine egne historier.

Jo mere du kan levere et klart og konsekvent budskab (og selvfølgelig være i stand til at bevise det, du siger), jo mere konsolideret bliver dit omdømme i folks bevidsthed.

Vær opmærksom

Du kan ikke have et positivt brand image, hvis kunderne tænker dårligt om dig. Indikatoren for at måle, hvordan dine kunder opfatter dig, er, hvad de siger og skriver om dig på sociale medier og anmeldelseswebsteder.

Der er derfor nødvendigt at lytte nøje til dine kunders feedback. Når en kunde bruger tid på at skrive en anmeldelse, skal du indse, at han/hun mener det alvorligt, hvad der skrives. I dine kundeanmeldelser er der nøglen til, hvad dine kunder søger. Det giver dig også en god forståelse af, hvad de mener om din virksomhed.

Derfor bør du bruge mere tid og kræfter på at reagere på og analysere dine kundeanmeldelser. Dette omfatter kommentarer/indlæg på sociale medier, svar på undersøgelser, telefonopkald og e-mails fra kunder, noter fra callcentre og andre kilder til kundeudtalelser.

Din opgave er at spore, indsamle, analysere og give mening til data om kundeanmeldelser. På den måde kan du få en fornemmelse af, hvad de forventer, og hvordan de har det med din virksomhed.

Forbedre dit Employer Brand

Hvis du ønsker at opbygge en succesfuld virksomhed, har du brug for et dygtigt og erfarent team. Men du vil ikke kunne ansætte det, hvis du har fået et dårligt employer brand omdømme.

For at opbygge et bedre employer brand skal du finde ud af, hvad din virksomheds værditilbud er, lave undersøgelser af, hvad dine medarbejdere føler i din virksomhed og tage noter om deres bekymringer, og opbygge en kultur, der fremmer fælles værdier.

Deltag i indsatser i samfundet

Vil du have, at folk skal tænke på dig som god og hjælpsom? Gør det på den rigtige måde.

Vær opmærksom på dine kunders bekymringer, hvad de tænker på, og hvad de mestrer til dig. Dette kan hjælpe efter katastrofer, redde miljøet, og velgørenhedsprogrammer og andre måder du kan gøre for samfundet omkring dig og dine klienter.

Harvard Law Research har delt, at indsatser i lokalsamfundet kan tilføje så meget værdi, der vil føre til øget kundeloyalitet og lavere omdømmerisici.

Hav en backup-plan i krisetider

Der er mange eksempler på, at et dårligt håndteret kundeproblem har haft dårlige konsekvenser for en virksomhed. Man skal forberede sig for ikke at komme i en sådan situation.

Du skal have en forberedt procedure for at afbøde eller gardere dig mod sådanne eksempler, hvor en kundes anmeldelser, tweets, kommentarer, indlæg eller blogindhold viser sig at være dårlige nyheder for virksomheden.

Disse foranstaltninger kan omfatte at skabe et forhold til medievirksomheder, løse alvorlige kundeproblemer, før de når ud til det store publikum, forhindre, at sådanne problemer når ud til offentligheden, og bede om hjælp fra dit juridiske og PR-team, før du udsender ekstern kommunikation.

Det skulle beskytte dig i tilfælde af et PR-mareridt.

Og overvej at bruge tjenesterne fra et firma til forvaltning af virksomheders omdømme

Hvis du har gjort en stor indsats i din virksomhed, og resultaterne til sidst ikke matcher dem, du havde forventet, kan du have brug for at vurdere dit virksomheds omdømme.

Dette er især vigtigt, hvis du bemærker de næste signaler:

• Dine konverteringsmålinger viser dårlige resultater.
  • Du har flere kunder, der siger dårlige ting om dit brand end gode.
  • Negative online kommentarer.
  • Klientanmeldelser om dit brand konverterer til en negativ tendens.

Disse signaler siger én ting – det er på tide at få hjælp. Derfor er det på tide at få noget hjælp. Find en service, der kan hjælpe med at administrere virksomhedens omdømme, og lad dem tage sig af at opretholde et positivt omdømme for din virksomhed.

Slutord

Etablering af et godt virksomhedsomdømme betyder, at du altid skal sikre, at du altid udsender et konsekvent budskab, at du konsekvent sælger dette budskab, og at du holder dig ajour med dine kunders holdninger. Når du kan overholde disse tre principper konsekvent, vil du opdage, at dit omdømme vil begynde at fungere og give resultater af sig selv.

FAQ: Corporate Reputation Management

Hvad er corporate reputation management?

Corporate reputation management overgår ikke blot medierelationer og distribution af pressemeddelelser. Det involverer søgemaskineoptimering, styring af sociale medier, omdømme marketing, indholdsoprettelse og public relations i en enkelt tjeneste. Virksomhedens online reputation management indsats forbedrer virksomhedens brandede søgeresultater, hvilket griber ind i brandets indtjening og vækst.

Hvad er en corporate reputation management-strategi?

I et konkurrencepræget online-miljø er en effektiv corporate reputation management-strategi afgørende for at øge din virksomheds online-tilstedeværelse i søgninger, opbygge brand authority, forbedre kundernes mening om virksomheden og skille sig ud inden for din branche. Strategien for styring af virksomhedens omdømme bør omfatte planer for at styrke svage områder og forbedre stærke områder. Et svagt område kan være produkter eller tjenester med dårlig kvalitet, lang leveringstid, som folk klager over i kommentarer og testimonials, negativ pressedækning eller fejltrin fra ledende medarbejdere.

De bedste tjenester til styring af virksomheders omdømme

En af de effektive virksomheder inden for omdømmestyring og PR er PRNEWS.IO. Denne professionelle service vil give dig de bedste resultater på grund af dens fremragende beherskelse og store erfaring med online reputation recovery services. Målet med PRNEWS.IO er at gøre online omdømmehåndtering og sociale medier nemme at håndtere. Her kan du regne med hjælp til at forbedre virksomhedens brand i offentligheden gennem hjælp i sociale medier og medier. PRNEWS.IO kan f.eks. hjælpe med at få et blåt mærke på Instagram eller Twitter. Et blåt badge giver dig mere troværdighed til din konto og øger som standard interessen for din personlighed. Se mere om, hvordan Instagram-verificering og et blåt kryds på Twitter kan hjælpe dig med at booste din virksomheds reputation management-proces. Du kan også anmode om den næste service til online corporate reputation management:

• mediepublikationer om dig;
  • udfyldning af negative nyheder med positive;
  • styrke en Instagram-konto eller Twitter-profil:
  • hjælp til at få verifikation på Twitter og Instagram.

Seneste fra Blog