Marknadsföring på Quora: Vad du behöver veta för att få dina idéer hörda

16 min läst
Quora Marketing: Vad du behöver veta för att få gehör för dina idéer

Oavsett vilket dilemma du har i huvudet använder du en sökmotor för att hitta ett svar på det. Och det är där Quora-marknadsföring börjar. Och det bästa är att den hjälper dig att hoppa över hoppet från en webbplats till en annan. Det finns en plattform som har svar på alla ämnen.

Det är Quora.

För marknadsförare är det tråkiga att omkring femtio procent av webbinnehållet får 8 andelar eller mindre. Ofta gömmer sig huvudproblemet i en svag strategi för distribution av innehåll. Och om du vill ha fler ögon på ditt blogginlägg måste du ta en ordentlig titt på Quora-marknadsföring.

Marknadsföring på Quora är perfekt för både användare och företag. Det hjälper alla som vill nå en stor publik med sin produkt eller sina tjänster. Låt mig visa dig hur.

Quora i allmänhet

Så, låt oss börja med början. Det är den största frågekanalen på webben. Är du en expert inom din nisch? Då kan ditt svar vara den perfekta matchningen för dem som ställer frågor.

Plattformen välkomnar alla som vill visa upp sin expertis och få uppmärksamhet. Ämnet spelar ingen roll; den är idealisk för ungdomar, yrkesverksamma, bloggare och företagsledare som vill dela med sig av idéer. Och så långt du vet handlar delning om omsorg.

Den stannar bland de främsta resultaten i alla dina Google-sökningar. Men om du inte har utnyttjat denna marknadsföringskanal betyder det inte att den inte fungerar. Om du kollar Google Trends för de senaste fem åren ser du grafen som ständigt går uppåt. Chansen är stor att du inte ser en sån här siffra för någon annan Q&A-webbplats.

Varför använda Quora för att marknadsföra innehåll?

Använd det i din nästa strategi för marknadsföring av innehåll av följande skäl. Hitta dina på listan nedan. ”Politiken för riktiga namn” gör plattformen till en plattform för att bygga upp förtroende. Förtroende är vad affärer handlar om. I bloggbranschen går trafiken till dem som har auktoritet. Smeknamn gör ingen nytta.

Nu ska vi kolla de andra fördelarna med att distribuera ditt budskap på Q&A-plattformen.

• Gratis hänvisningstrafik

63 % av besökarna på plattformen kommer från sökningar på nätet.

• Trafik från dag ett

När du väl lärt dig spelets regler kan du driva leads.

• Mobilanvändare utgör 3/4 av plattformens trafik
  • .

Indien är den största marknaden. Det sorgliga är att mycket få människor äger en persondator. Hälften av dem använder dock smartphones.

• Laser-target promotion

Du vet vem som är din idealiska målgrupp. Plattformen vet var den finns. Du vill till exempel lägga till en kommentar till det inlägg du tittar på. Nu klickar du på menyknappen Mer och väljer Se frågelogg.

• Promota ditt budskap på olika sätt

Bilder, videoklipp, citat, e-böcker, videoklipp eller online-kurser; valet är stort.

• Var aktiv

Positionera dig själv som den som kan sin sak. Tillhandahåller värde. Var konsekvent i ditt budskap.

• En guldgruva för nya ämnesidéer

Plattformen är en pool av oändliga frågor och svar, vilket gör den till ett perfekt verktyg för att upptäcka nya idéer.

Med alla fördelar med att distribuera idéer med den finns det fortfarande några problem som du kan möta när du väl är inne.

Sajtens navigering verkar ganska svår för nykomlingar. Ta dig tid att sätta dig in i den, så kommer du att märka att den blir enklare att använda.

Faktakoll. Frågor och svar görs av användarna. Inte av redaktionen. Så om det är viktigt att meddelandet är korrekt, kontrollera det. Det är därför som auktoritet är nyckeln här.

Vad och hur man distribuerar innehåll på Quora?

Marknadsföring på Quora börjar med ett konto. Var ärlig. En seriös beskrivning knyter människor känslomässigt till dig.

Så, placera ditt namn, en rubrik som är relevant för din bransch och ditt foto. Även om det är ett enkelt headshot är det värt att lägga till.

Att lägga till meriter och höjdpunkter är nästa steg att ta. Det kommer att bidra till att öka din profils rykte och relevans.

Har du sett ett ämne som du gillar? Tryck på knappen Följ för att börja följa det.

Finalt sett är det intressantaste med marknadsföring på Quora att skicka in en specifik fråga eller svar. Ta dig tid att se till att den är mycket specifik och strategisk. I slutändan kommer din profil att se ut ungefär så här:

Nu när du är redo är det dags att ge värde. Och här är en sak att komma ihåg – ge mer än du tar i gengäld.

• Promota ditt företag genom att svara med passion och auktoritet

Du kan göra det genom att helt enkelt ställa frågor som du gillar och inkludera relevanta länkar som pekar på din webbplats. Eller så går du till sökrutan och gör hemarbete. Skriv in den fråga du gillar och bläddra igenom alla resultat som baseras på den. Skriv nu den mest beskrivande kommentar du kan ge.

• Bjud in för att främja ditt meddelande

Att få trafik genom att ställa frågor är möjligt.

Ännu en gång är det en kanal för sociala medier. Det innebär att du måste marknadsföra dina svar/frågor. Lägg bara till en länk till en källa för ett bättre sammanhang. Se dock till att den är relevant. Svara på fler kommentarer för att visa att du bryr dig så att andra bryr sig om dina.

• Reklam

Det är en kraftfull annonsplattform för företag. Det kan vara en textannons, en bildannons eller marknadsföring av svar. Specificera den så att den är effektiv när det gäller målinriktning.

• Rekommendera kommentarer för högre ranking

Som Google har sitt system för sidrankning har Quora ett liknande system. Det rekommenderar svaren. Dessutom rekommenderar den frågor som kan vara intressanta för användarna. Det finns två sätt att göra marknadsföringen effektiv. För det första kan du använda knappen upvote/downvote. Det andra sättet är att använda alternativet ”föreslagna redigeringar”.

• Att ha roligt med mellanslag

Spaces är en relativt ny funktion för plattformen. Det är en plats där gemenskaper delar intressen och smak. Individer kan dock också få ut det mesta av det. Du hittar utrymmen för specifika ämnen där du kan upptäcka nya frågor och svar. Du kan lägga upp relevanta länkar som du kan dela med andra följare. Dessutom skapar du ett utrymme för att ha gemensamma samtal.

Bästa tips för en bättre internetmarknadsföring Quora

Om du positionerar dig själv som en aktör inom din bransch kommer plattformen att hjälpa dig. Det är på intet sätt ett copy-paste för ditt blogginlägg. I stället handlar det om värde. Problemlösande innehåll står i centrum för uppmärksamheten.

På andra sidan är konkurrensen inte lika stor som på Facebook eller Twitter. Det är dock den perfekta kanalen för att distribuera idéer när det gäller ämnen som intresserar dig. Dessutom bidrar det till att driva trafik tillbaka till din webbplats.

Finns det slutligen att marknadsföra ditt varumärke direkt kommer du att bli bannlyst. Ta det lugnt. Följ några av de bästa tipsen för att få dina idéer delade.

• Din profil är din landningssida. Ren, optimerad och med tydliga CTA:er till de åtgärder du vill att dina läsare ska vidta.
  • Förglöm kopiera och klistra in. Svara med passion och auktoritet.
  • Optimera dina kommentarer så att de är lätta att läsa. Kvaliteten på dina formuleringar bidrar till rankingen.
  • Republicera dina idéer för att bygga upp en stor källa till trafik till ditt ämne.
  • Länk till välrenommerade resurser i dina kommentarer för att beskriva dina åsikter. Din webbplats är inte det enda alternativet.
  • Använd försiktigt länkar till din webbplats om du inte vill bli bannlyst.
  • Var informativ och bryr dig om vad du skriver.
  • Mixa marknadsföringsdiskussioner med allmänna diskussioner (minst tre).
  • Använd anpassade autentiseringsuppgifter för olika kommentarer.
  • Inkludera bilder om de kan hjälpa läsaren att bättre förstå dina tankar.

Det är dags att börja marknadsföra innehåll på Quora

Eftersom det är öppet för alla är det ett bra val, åtminstone att prova det. Därefter är det en plats för att utöka din kunskap. Dessutom är det en viktig marknadsföringskanal för alla som vill dela med sig av sina kunskaper och marknadsföra sitt varumärke eller företag.

Lär dig spelets regler så kan du driva tusentals gratis besökare och kunder. Kommer det att ta tid? Ja, det är klart. Marknadsföring på Quora kommer inte att ske över en natt. Men det kommer att vara värt det i slutändan.

Flera frågor om marknadsföring på Quora

Hur använder man Quora för marknadsföring?

Quora är en digital plats där människor från hela världen ställer frågor och får svar. Google gillar webbplatser som delar med sig av färskt och relevant innehåll. Som ett resultat av detta kan Google komma att ranka Quora högt. Tillhandahåll värde och kommentera. Fråga också. På så sätt kan ditt innehåll bli en naturlig matchning för alla som är intresserade.

Hur man använder Quora för innehållsmarknadsföring?

Plattformen kan hålla dig kreativ. Den erbjuder en värdefull lista med ämnesidéer för din blogg. Ta dig tid att forska och se vad det mest evergreen-innehållet i din nisch handlar om. Hitta till exempel fem kommentarer med ett stort antal upvotes och anslut dig till dem. Svara på de färska kommentarerna även med en länk till ditt gamla inlägg. Dela med dig av din kunskap, och du har större chans att driva trafik till ditt varumärkes webbplats.

Senaste från Blog