Waarom mediadekking cruciaal is voor het succes van uw bedrijf

10 minuten gelezen
Why Media Coverage Is Crucial For Your Business Success

Mediadekking van een product of dienst is een cruciaal onderdeel geworden van de zakelijke marketingstrategie. Mensen zijn afhankelijker geworden van de media voor informatie en meningen. Het is dan ook logisch dat bedrijven winst willen halen uit de media door hun consumenten te voorzien van een uitgebreide hoeveelheid content. Als een bedrijf niet de juiste dekking heeft, zal het snel de aandacht van het publiek verliezen. Dat is waarom het begrijpen van de voordelen en de verschillende mogelijkheden voor het creëren van verschillende soorten publicaties belangrijk is voor de boost van uw bedrijf.

Wat is de mediadekking? Wat zijn de voordelen van mediadekking voor uw project? En, ten slotte, hoe krijg je effectieve mediadekking? Met deze gids geven we je het antwoord op al deze vragen.

Wat is de mediadekking?

Mediadekking definitie is inhoud gepitched door public relations (PR) experts of PR-bureaus en geproduceerd door journalisten en schrijvers om een boodschap van uw merk of klant over te brengen. Met andere woorden, het is wanneer een nieuwsblad of publicatie een verhaal schrijft over uw bedrijf of u opneemt in zijn inhoud.

Als u of uw bedrijf wordt genoemd in een geloofwaardig mediakanaal dat zich richt op uw perfecte klanten, heeft dat een veel grotere impact op uw merkreputatie dan de typische advertentie. Het is veel effectiever wanneer een onafhankelijke derde partij goede dingen over uw bedrijf zegt dan wanneer u het over uzelf zegt.

Platform voor inhoudsmarketing

• 100.000+ media publicaties;
  • om backlinks naar je product te krijgen;
  • schaal werk met inhoud distributie.

Waarom bedrijven en particulieren media-aandacht nodig hebben

Lees verder om de exacte voordelen van mediadekking voor uw bedrijf of uw persoonlijke merk te ontdekken:

Helpt nieuwe klanten aan te trekken

Een van de grootste voordelen van persaandacht is dat het uw merk toont aan een veel breder publiek waartoe u eerder geen toegang had. Met uw eigen website en marketingteam zult u waarschijnlijk alleen mensen bereiken die uw product al kennen of die een aankoop willen doen. Met een bredere dekking in de media en de pers kunt u uw merkbekendheid vergroten, geheel nieuwe doelgroepen voor uw producten interesseren en nieuwe doelgroepen ontdekken.

Mediadekking kan een reputatie opbouwen

PR kan u helpen uw reputatie sneller op te bouwen dan u zelf kunt. Door jezelf in nationale of lokale outlets of zelfs je lokale krant te laten verschijnen, zullen mensen anders naar je kijken.

Een ander voordeel van PR ten opzichte van andere marketingtechnieken is dat je een stempel van goedkeuring krijgt van een derde persoon – de journalist of een andere beïnvloeder. Dit is een zeer effectieve manier om levenslange loyale klanten te verdienen.

Mediadekking is beter dan een Google-recensie

Hoewel Google reviews nuttig zijn voor mensen die beslissen om al dan niet een aankoop bij u te doen, brengt dit u maar tot zover. Wanneer prospects u online opzoeken, zal een positieve vermelding van u in een toonaangevend mediakanaal veel meer invloed hebben op hun beslissing dan een Google-recensie van een willekeurig persoon ooit zou kunnen doen. Een betrouwbare publicatie kan dus je grootste cheerleader zijn.

Mediadekking leidt tot duurzame contacten

Mediadekking gaat niet alleen over het aantrekkelijk maken van uw merk voor klanten. Het gaat er ook om uw bedrijf in contact te brengen met de mensen die dingen kunnen laten gebeuren. Mediaboost kan snel investeerders, samenwerkingspartners, consultants en nog meer media aantrekken die hun verhalen aan een nieuw publiek willen vertellen. In het bedrijfsleven zijn connecties alles en de media is vaak het meest effectieve netwerkinstrument dat u kunt gebruiken.

Versterkt uw SEO

SEO is uw website aantrekkelijker maken voor zoekmachines en haar gebruikers. PR is goud waard als het gaat om SEO. In online outlets verschijnen of genoemd worden in artikelen of commentaarstukken zorgt voor enorm veel verkeer naar uw website.

Hoe media-aandacht te krijgen

Als u niets doet met de mediadekking, hebt u een uitgelezen kans gemist om uw aanwezigheid boven uw concurrenten te vergroten in de huidige zeer concurrerende wereld. Om de impact van positieve mediadekking te maximaliseren of de negatieve mediadekking te verwaarlozen, moet u zowel online mediaplatforms als meer traditionele vormen van marketing gebruiken.

Een manier waarop u aandacht kunt krijgen en uw bedrijf geloofwaardiger kunt maken, is door samen te werken met een freelance schrijver om inhoud voor u te creëren. Wanneer u een schrijver of freelancer inhuurt om media-aandacht voor uw bedrijf te krijgen, zorgt u ervoor dat zij ervaren zijn en het soort materiaal kunnen maken dat u nodig hebt. Freelance schrijvers zijn gemakkelijk te vinden en omdat ze per project werken, zijn ze perfect om u te helpen het soort publiciteit te krijgen dat u wilt ontvangen. Maar meestal kost het tijd en na het verkrijgen van het persbericht of artikel moet je de volgende stap beheren – het verspreiden ervan naar de publicaties.

Een andere manier om mediadekking voor uw bedrijf te krijgen is door gebruik te maken van de PRnews.io service. Hun professionele team schrijft, pitch media outlets, en distribueert uw verhalen tegen een vaste prijs voor publicatie. Met hun enorme ervaring, zullen ze e-mail pitches aantrekkelijk, pakkend en boeiend maken, waardoor u het resultaat krijgt dat u wilt. Door effectieve media-aandacht, zullen zij een sterke positieve reputatie voor uw bedrijf opbouwen.

Samenvattend

Opvallen in de media is tegenwoordig belangrijker dan ooit tevoren. Positieve media-aandacht is een krachtig marketinginstrument omdat het u of uw bedrijf in een gunstig daglicht plaatst door de geloofwaardigheid, expertise, passie en het imago dat u wilt overbrengen te projecteren. Het beste van alles is dat het van een onafhankelijke bron komt; de enige kosten zijn de tijd die het kost om het te organiseren.

Vragen en antwoorden: Media-aandacht

Welke van de volgende zaken krijgt de meeste media-aandacht?

In digitale marketing is media ofwel betaald, verdiend, gedeeld of in eigendom (ook bekend als het PESO-model). Hoewel elk van deze mediatypen zijn eigen sterke en zwakke punten heeft, worden betaalde media beschouwd als de meest toegankelijke en effectieve. Betaalde media omvat sociale media marketing, zoekmachine advertenties, pop-ups, en andere vormen van premium reclame. Met deze vormen van media kan een bedrijf onmiddellijk voor zijn doelgroepen verschijnen. Vandaar dat het de meeste media-aandacht krijgt.

Wat is de media-aandacht?

Mediadekking is alle inhoud die door verslaggevers en schrijvers wordt gecreëerd en door PR-experts wordt gepubliceerd om uw merk of klant te bespreken.

Wat is verdiende mediadekking?

Verdiende media, of verdiende inhoud, is alle reclame of marketing over een bedrijf of dienst die niet is betaald door het bedrijf dat de promotie ontvangt. Dit soort media is altijd afkomstig van een derde partij.

Hoe krijg je media-aandacht?

Om mediadekking te krijgen voor je bedrijf moet je de volgende stappen volgen: 1. Kies uw onderwerp Je moet ervoor zorgen dat je verhaal nieuwswaardig is en past bij de outlet waaraan je pingt. 2. Zoek media om te pitchen De tweede stap is het vinden van de juiste media om uw verhaal aan te pitchen. Hieronder vallen kranten, tijdschriften, websites, blogs en tv- en radiostations. Om dit proces te vergemakkelijken en tijd te besparen gebruik je de dienst PRNews.io. 3. Schrijf je persbericht Een persbericht is een kort, nieuwswaardig artikel dat journalisten alle informatie geeft die ze nodig hebben om een verhaal over jouw merk of product te schrijven. 4. Pitch je verhaal Je hebt een geweldig verhaal geschreven en je bent klaar om het naar redacties te sturen. Deze stap is niet zo eenvoudig omdat je e-mail de aandacht van de journalisten moet trekken, ontdek hoe je dat perfect doet in deze gids. 5. Opvolging Het kan weken of zelfs maanden duren voordat een redacteur reageert. Als je na een redelijke tijd nog niets hebt gehoord, kun je een korte e-mail sturen.

Nieuwste vanaf Blog