Twitter Shadowban: Wat is het en hoe verwijder je het?

19 minuten gelezen
Twitter Shadowban: Wat is het en hoe verwijder ik het?

Ineens merk je dat geen van je Twitter-berichten lijkt te verschijnen: geen likes, geen retweets, geen verkeer en geen conversies via Twitter. Misschien heb je te maken met een Twitter shadowban. Deze term duikt de laatste tijd erg vaak op, maar misschien heb je andere gehoord als stealth of ghost banning. Het is onaangenaam en onrendabel voor zakelijke accounts

Overigens kunt u Alexander Storozhuk, CEO van PRnews.io volgen –

Wat is schaduwbannen?

Shadowbanning betekent dat je berichten of activiteiten worden geblokkeerd en niet op een site verschijnen, maar dat je geen officieel verbod of kennisgeving hierover hebt ontvangen.

Twitter censureert en hun AI-technologie verbergt of verbant je berichten voor je abonnees en de hele Twitter-gemeenschap. Wanneer Twitter ontdekt dat je hebt gespamd of de regels van hun beleid hebt overtreden, krijg je een shadowban. Als je een shadowban hebt gekregen van Twitter, verdwijnen je berichten uit de Twitter feed en zoekresultaten. Zodat gebruikers zich niet met je tweets kunnen bezighouden.

Het is een manier om spammers te laten doorgaan met spammen zonder dat iemand anders in de gemeenschap (of daarbuiten) merkt wat ze posten. Op die manier verdragen andere Twitter-gebruikers de spam niet omdat ze het niet kunnen zien. De spammer zal niet onmiddellijk stoppen met zijn werk en manieren gaan zoeken om de ban te omzeilen, omdat hij zich niet eens realiseert dat hij geblokkeerd is.

Het begon in maart 2018 toen Twitter zijn beleid begon te veranderen in de richting van “het dienen van gezonde gesprekken”. Primair wilden ze het probleem van “trollen” en hun misbruik van de gebruikers van Twitter aanpakken, specifiek de gevallen die “het publieke gesprek verstoren en afleiden.”

Met dat in gedachten hebben ze hun nieuwe beleid voorgesteld.

Er zijn drie soorten shadowbanning op Twitter:

–>
  • Met de zogenaamde Thread shadowbans beperkt Twitter andere gebruikers om jouw commentaar op tweets te zien.
  • Onder Search Suggestion shadowbans blokkeert Twitter dat anderen jouw profiel kunnen zien in de zoekresultaten.
  • Onder Zoekverbod verbant Twitter al je tweets (of alleen de recente) uit de zoekresultaten, zelfs als het de exacte gebruikte zoekwoorden bevat.

Hoe begrijp je of je shadowbanned bent op Twitter

Ik wed dat je nu maar één vraag hebt: Heb ik een Twitter shadowban?

De regels van de shadowban zijn onduidelijk. Officieel houdt Twitter vol dat het geen shadowban oplegt aan gebruikers, maar je vindt bloggers en Twitter-gebruikers die je het tegendeel vertellen. Niettemin is elke vorm van verminderde betrokkenheid een reden om de moeite te nemen en dubbel te controleren.

Het proces van een shadowban-test is eenvoudig en snel. Er is het belangrijkste signaal dat je kan helpen laten zien of je shadowbanned bent op Twitter. Het belangrijkste signaal is wanneer je een aanzienlijke daling van een engagement op je account opmerkt – een die alle interacties tot nul heeft doen dalen. Dan is het goed om te veronderstellen dat er een ban kan zijn. Als alles normaal lijkt te zijn, kun je nog steeds de volgende tool gebruiken om jouw en andermans accounts te controleren op shadowbans.

Deze Twitter shadowban check is een test om te zien of je Twitter shadowbanned is. Je moet je gebruikersnaam intypen en op “check” drukken. Het zal een zoekopdracht starten en je terugbetalen met zijn conclusie. Als er geen shadowban is gebruikt tegen je account, kun je doorgaan met tweeten zoals je normaal zou doen en nadenken over andere redenen voor de lage engagement rate. Als je er een hebt gevonden, kun je die per categorie uitsplitsen.

Op deze website kun je ook lezen over de verschillende soorten bans. De eerste die je daar kunt vinden, is het zoek- en zoeksuggestieverbod dat je blokkeert om te verschijnen in suggesties en browsen. Het tweede is het antwoordverbod, dat uw antwoorden op bepaalde tweets kan verbergen. De laatste is het spookverbod, dat elk spoor van je activiteit verbergt.

Een andere manier om de Twitter shadowban te testen is door uit te loggen van je account en vervolgens een snelle zoekopdracht uit te voeren naar je gebruikersnaam op Twitter:

–>
  • Log uit bij het Twitter account of open een incognito tabblad in je webbrowser.
  • Ga naar de Twitter Explore pagina: www.twitter.com/explore
  • Naar het zoekvak gaan en “van: gebruikersnaam” typen. Vervang de “gebruikersnaam” door je Twitter gebruikersnaam.

Als je je tweets niet kunt zien in de feed of je recente berichten niet kunt zien, is het duidelijk – je bent geschaduwd.

manieren om te voorkomen dat je gebanned wordt op sociale media

Het belangrijkste deel van hoe de Shadowban Penalty wordt geactiveerd is je interactie met andere accounts. Enkele fouten die een shadowban kunnen bevatten:

• U heeft uw e-mail niet bevestigd
  • De account is nieuw. Accounts die minder dan een jaar geleden zijn aangemaakt zullen eerder gebanned worden in combinatie met een van de andere signalen.
  • Je hebt geen profielafbeelding geüpload.
  • Dezelfde tekst of afbeeldingen gebruiken om te reageren op andere berichten op meerdere pagina’s.
  • .
  • Het gebruik van automatiseringsdiensten en -tools om dezelfde opmerkingen achter te laten bij andere tweets.
  • Het hebben van minder dan 500 volgers.
  • Het hebben van onnatuurlijke Follower/Following Ratio: pagina’s met een hogere Followers/Following ratio ontsnappen met meer.
  • .
  • Inverteerbare volger/volger verhouding: accounts die meer volgen dan het aantal volgers hebben veel meer kans om gestraft te worden door de Shadowban Penalty.
  • . .
  • Wie je volgt en retweet doet ertoe.
  • Wie je dempt, volgt, retweet en blokkeert doet er toe.
  • Snel twitteren, oftewel “spammen.”
  • Gebruik zeer generieke en niet actuele hashtags in je tweets, vooral die met wedstrijden of weggeefacties. Het is een veel beter idee om iets unieks te maken voor je merk.
  • .
  • Het gebruik van woorden die als agressief, confronterend of vernederend worden beschouwd. Vaak is dit de belangrijkste trigger, waarbij de andere redenen van invloed zijn op de mate van agressief taalgebruik waar je mee weg kunt komen voordat je daadwerkelijk geband wordt.

Spam mensen niet en promoot niet te veel. Als je een product of dienst probeert te verkopen en er te veel over praat in je tweets, kunnen andere gebruikers je inhoud blokkeren, waardoor er een schaduwban op je account ontstaat.

Je moet ook vermijden om te trollen, een online confrontatie aan te gaan of te agressief en emotioneel te zijn in je berichten en commentaren. U kunt mensen dwingen u te muten of te blokkeren.

Maar soms zijn de redenen om geband te worden niet zo voor de hand liggend en staan ze niet in bovenstaande tabel. Daarom is het beter om vooraf na te denken en wat acties te ondernemen voordat je verdwijnt in de feeds van gebruikers. En mijn tip om een Twitter shadowban te vermijden is om geverifieerd te worden op Twitter en een blauw vinkje naast je naam te krijgen. Als je geverifieerd bent op Twitter, ben je veilig voor shadowban sancties. En er zijn meer belangrijke business/merk voordelen om Twitter geverifieerd te zijn, zelfs (vooral) als je niet beroemd bent.

Waarom geverifieerd worden op Twitter?

1. U kunt uw meldingenstroom filteren

Als geverifieerd account kun je je meldingen filteren en alleen antwoorden, likes of retweets van andere geverifieerde gebruikers opnemen. Je kunt dezelfde filters gebruiken voor je directe berichten.

2. U krijgt vertrouwen van uw publiek

Niets toont meer “betrouwbaar” op Twitter dan een geverifieerde blauwe badge. Het blauwe vinkje betekent dat je een soort betrouwbaarheidstest hebt doorstaan.

3. Voorkomt identiteitsdiefstal via Twitter

Als je Twitter-profiel geverifieerd is, geeft het blauwe vinkje een teken van authenticiteit. Het laat zien dat je account geloofwaardig is.

4. Helpt je netwerken met Influencers

Als je een Twitter influencer campagne wilt starten wil je dat influencers je herkennen en met je willen samenwerken. Je moet je dus onderscheiden van anderen.

Wanneer een influencer een bericht van het geverifieerde profiel ziet, is de kans groter dat hij meer aandacht en betere aanbiedingen krijgt.

5. Bouw aan uw reputatie als autoriteit in de sector

U kunt dit merk in uw voordeel gebruiken buiten de Twitter-gemeenschap om uw autoriteit in uw branche ook te versterken.

Het proces van verificatie is geen raketwetenschap, maar vergt enige tijd en inspanningen:

Om een blauwe Twitter badge te krijgen, moet een account:

• Compleet: Het profiel moet een geldige naam en foto hebben.
  • Actief: Het account moet de afgelopen zes maanden actief zijn geweest.
  • Veilig: Het account moet een geverifieerd e-mailadres of telefoonnummer hebben.
  • Publiciteit: het account moet een bekend persoon, merk of bedrijf zijn, met veel vermeldingen in de media (terwijl reclameartikelen en berichten niet als bronnen worden beschouwd).

Als je deze routine niet wilt doen, zoek dan naar betrouwbare bronnen om de berichten over jou te publiceren, bekijk dan deze Twitter verificatiedienst.

Hoe word ik geverifieerd op Twitter?

Ze besparen je tijd met hun marktplaats van flexibele nieuwswebsites die gesponsorde content plaatsingen aanbieden, je PR-materiaal delen met de toonaangevende nieuwsuitgevers en influencers wereldwijd, geld besparen, de websites kiezen en alleen betalen voor posts op de geselecteerde websites zonder maandelijkse kosten of verborgen kosten.

Wat moet je doen als je geschaduwd wordt?

Gelukkig duurt het opheffen van een shadowban niet lang. In de meeste gevallen stopt Twitter het onzichtbaar zijn binnen 48-72 uur. En volgens de ervaring kun je je account tot dat moment het beste met rust laten. Er is geen manier om een schaduwban aan te vragen of te stoppen als je hem eenmaal hebt, en meer twitteren gedurende die tijd kan leiden tot een nieuwe ban als de eerste is afgelopen. Dat betekent dat je elke dag een nieuwe ban kunt krijgen, waardoor je berichten voor langere tijd onzichtbaar blijven.

Als je profiel langer dan die periode geblokkeerd is, kun je contact opnemen met Twitter om te kijken of het supportteam je hiermee kan helpen.

Als de ban eenmaal is opgeheven, kun je enkele acties ondernemen om ervoor te zorgen dat het niet meer gebeurt. Je moet in gedachten houden dat Twitter de feeds van gebruikers organiseert met populaire en relevante inhoud. Het wil je voorzien van inhoud waarvan het denkt dat je er het meest mee bezig bent, en integendeel - berichten verbergen die het als spam, schadelijk of gewelddadig beschouwt.

Mogelijkheden om een schaduwban te verwijderen:

• Het is heel belangrijk dat als je eenmaal een Shadowban hebt, je volledig stopt met Tweeten.
  • .
  • Een paar dagen later ga je natuurlijk over je feed, wat betekent dat je geen tweets herhaalt of bots en apps gebruikt om je volgers, retweets of likes te vergroten.
  • . .
  • Stop alle geautomatiseerde berichten en verwijder spamlinks of spammy Tweets van je account. Beschouw het als een "reset-knop" voor je Twitter-profiel.
  • .
  • Ook kun je verdacht worden vanwege je "verkeerde" interesses voor het team van Twitter, dus probeer ze allemaal te verwijderen:

Klik:

Instellingen en privacy → Privacy en veiligheid → Bekijk Twitter-gegevens → Interesses en voeg gegevens toe → Interesses van Twitter → Geïnteresseerd in

Verwijder vervolgens alle vakjes, probeer dit elke week te doen.

Conclusie. Twitter shadowban

Een shadowban kan teleurstellend zijn, vooral als je het gevoel hebt dat het niet eerlijk is. Misschien ben je het niet eens met het Twitter-algoritme over wat wel of niet relevant is, of misschien werd je constructieve debat door Twitter AI-technologie verward met trollen.

Hoe dan ook, ik hoop dat de tips in deze post je helpen te voorkomen dat je in de toekomst geschaduwd wordt, zodat je post meer engagement en groei kan krijgen.

Welke andere methoden kunnen Twitter-gebruikers helpen als ze shadowbanned zijn? Heb jij ervaring met Twitter bans? Laat het me weten in de comments.

FAQ: Twitter shadowban

Hoe lang duurt een Twitter-schaduwverbod?

Als je beseft dat je een schaduwban hebt, kun je enkele stappen ondernemen om het op te lossen. Maar meestal duren shadowbans niet lang - twee-drie dagen is gemiddeld.

Als je volledig stopt met tweeten, zal de Shadowban Penalty meestal )verdwijnen in 48 uur (dit veranderde rond 15 januari 2019), maar soms kan het tot 5 dagen duren. Als je agressief blijft twitteren, verleng je de duur van de Shadowban Penalty, die de toegang tot je tweets beperkt. Je kunt de Shadowban Penalty elke dag laten struikelen, zodat deze nooit wordt opgeheven en niemand ooit een van je tweets zal zien.

Wat is een Twitter shadowban?

Shadowbanning werd oorspronkelijk geïntroduceerd als een techniek op chatfora in plaats van mensen ronduit te bannen - een nette manier om een trol of spammer het zwijgen op te leggen zonder dat ze het doorhebben!

Zelfs al weigeren Twitter en Instagram te bevestigen dat ze aan 'shadowbanning' doen, houden ze spammers, trollen en bots aan banden. Beide sociale medianetwerken willen dat gebruikers relevante en interessante inhoud plaatsen die betrokkenheid krijgt. Helaas is een groot percentage van de posts en tweets spam of geautomatiseerd. Daarom zijn Twitter en Instagram gedwongen om algoritmes en AI-technieken te ontwikkelen en toe te passen om dit soort content te elimineren - en vaak lopen bloggers door hun repetitieve acties in deze val. Er is ook een vermoeden dat shadowbanning kan worden gebruikt om sommige politieke tweets te verbergen.

Hoe shadowban Twitter verwijderen?

De beste beslissing is om je account 2-3 dagen met rust te laten. Er is geen manier om een shadowban aan te vechten of te beëindigen als hij eenmaal is begonnen, en meer activiteit plaatsen gedurende die tijd kan leiden tot nog een ban als de eerste is afgelopen. Dat betekent dat je elke dag een nieuwe ban kunt krijgen, waardoor je tweets onzichtbaar blijven totdat je je account hebt laten afkoelen.

Het is ook nuttig om je interesses te verwijderen in de instellingen van Twitter, contact op te nemen met het ondersteuningsteam van Twitter, en BlueCheckMark Immunity te krijgen.

Nieuwste vanaf Blog