Hoe een blog te gelde maken in 2022? Bloggen als bedrijf

19 minuten gelezen

Hoe verdien je geld met een blog in 2022? Een blog beginnen is makkelijk als je het voor jezelf runt. Maar als je wilt weten hoe je het te gelde kunt maken, moet je een ontwikkelingsstrategie bedenken. In deze gids geven we in detail aan wat je nodig hebt om niet alleen te beginnen met bloggen, maar ook te leren hoe je er geld mee kunt verdienen.

Krijg extra inkomen van toonaangevende merken.
PRNEWS.io voor bloggers

Mensen beginnen te bloggen om:

• Het delen van hun meningen, hobby’s leven;
  • leert iets;
  • bouw een expert’s personal brand op;
  • verkoop diensten en producten;
  • Doe al het bovenstaande tegelijk.
why People start blogging

We bekijken alle belangrijke manieren om geld te verdienen met bloggen. Voor volledig succes moeten ze onderling gecombineerd worden.

Waarom ben je je blog begonnen?
Bron van de afbeelding: ConvertKit

Een blog opbouwen vanuit het niets of een blog te gelde maken vereist zorgvuldige planning. Om er een bedrijf van te maken, heb je nodig:

• overweeg verschillende mogelijkheden voor monetisatie;
  • selecteer een publiek;
  • kies het platform, domein, en creëer vanaf nul;
  • plan een publicatiestrategie.

Bloggen is niet alleen een extra motivatie om je te ontwikkelen, over je leven te schrijven of expertise te tonen, maar ook de mogelijkheid om passief inkomsten uit de blog te ontvangen.

Blog monetization models: hoe te leiden en te verdienen

U kunt vanaf het begin van uw blog beginnen met geld verdienen.

Maar eerst is het belangrijk om het juiste monetisatiemodel te bepalen. Ga daarvoor na in welke fase van ontwikkeling je blog zich nu bevindt, op welk gebied, en hoe je het in de toekomst ziet.

Hier zijn algemene aanbevelingen om te doen:

• koop betrouwbare hosting en registreer een domein;
  • unieke inhoud;
  • schrijf lange artikelen die alle gebruikersvragen over dit onderwerp afsluiten;
  • optimaliseer de site zodat lezers hem vinden in zoekmachines;
  • promoot in sociale netwerken, via e-mailmarketing en via reclame;
  • combineer verschillende manieren van verdienen op een blog.

Beste manieren om geld te verdienen met een blog

Hoe online geld te verdienen – de beste methoden:

1. Reclame (context, banner, artikelen).
  2. .
  3. Advertenties verkopen.
  4. Directe verkoop van goederen en diensten.
  5. Verkoop van informatieproducten (e-books en online cursussen).
  6. Partnerprogramma.
  7. Geldelijke bijdragen.
Best Ways to Monetize a Blog

In het volgende artikel zullen we elk van deze methoden in detail onderzoeken. En geven u krachtige tips om u te helpen eenvoudig een website of persoonlijke blog te monetariseren.

Reclame als de populairste manier om geld te verdienen met je blog

Ads zijn de meest voorkomende manier om geld te verdienen met een blog. In dit gedeelte leert u hoe u online geld kunt verdienen met contextuele reclame, bannerverkoop en promotieartikelen.

Contextueel adverteren

Monetisatie van de site via contextuele reclame Google Adsense kan potentiële adverteerders aantrekken.

1. Registreren bij Google Adsense.
  2. In je persoonlijke account maak je een advertentieblok aan.
  3. .
  4. Kopieer de advertentiecode en plak deze in je website. Het toont gebruikers bedrijfsadvertenties die lijken op het onderwerp van uw blog. Bijvoorbeeld, als een blog over schoonheid gaat, dan zien je lezers advertenties voor schoonheidssalons, spa centra, zelfzorg producten.
  5. . .
  6. Dan klikken gebruikers op de advertentielink, en worden de inkomsten in rekening gebracht.

Google Adsense advertenties kunnen worden geleverd ongeacht de hoeveelheid verkeer naar de site.

Op de calculator AdSense kunt u het aantal inkomsten op de blog ruwweg uitrekenen. De inkomsten zullen voornamelijk afhangen van de categorie van de inhoud, het aantal bezoekers van uw blog, en de regio waar zij zich bevinden.

Als u bijvoorbeeld een reisblog hebt, dat maandelijks wordt gelezen door 50.000 gebruikers uit Europa, het Midden-Oosten en de regio Afrika, dan kunnen uw advertentie-inkomsten AdSense meer dan 5.000 dollar per jaar bedragen. Als u bijvoorbeeld de gebruikersregio verandert in Noord-Amerika, zullen de inkomsten al oplopen tot $9.000 per jaar.

Hoe populairder de blog wordt, en het verkeer groeit, hoe meer potentiële inkomsten er zullen zijn. We zullen niet in staat zijn om het exacte cijfer van uw reclame-inkomsten te berekenen. Maar je kunt toch kijken naar de geschatte bedragen op de calculator AdSense.

De advertentie-inkomsten worden beïnvloed door factoren als:

• het thema van je blog;
  • Aanwezigheid;
  • regio en land van gebruikers.

Banners verkopen

Het verkopen van advertentiebanners is een andere reden om de blog te gebruiken als een manier om geld te verdienen. Neem geld aan van de adverteerder en plaats er een buitenlandse banner op zodat deze de gebruikers niet afleidt van het lezen van artikelen. Deze methode is het meest relevant voor het promoten en monetariseren van websites.

U kunt sneller en meer geld verdienen met het verkopen van plaatsen onder banners dan met contextuele reclame, omdat u kunt onderhandelen met de adverteerder en direct een vast inkomen uit plaatsing ontvangt voor een bepaalde periode.

Het belangrijkste is om banners te kiezen op basis van de thema’s van uw blog.

Een andere manier om geld te verdienen is het opzetten en uitvoeren van banneradvertenties. De inkomsten zullen oplopen voor de vertoning en de klik. Om een adverteerder te vinden is het voldoende:

1. Registreer je op een speciale beurs.
  2. Plaats daar een beschrijving van je blog.
  3. Specificeer de gewenste prijs voor accommodatie.
  4. Kies een aanvraag van een adverteerder die geïnteresseerd is in uw aanbod.

Het is het overwegen waard dat de effectiviteit van banner reclame zal worden beïnvloed door sitebezoek, en hoe hoger het zal zijn – hoe groter de kans op een goed inkomen.

Het verkopen en plaatsen van promotionele artikelen

U kunt andermans artikelen plaatsen voor geld – dit is een andere manier om geld te verdienen met uw blog of website. Het voordeel van deze methode is dat je door het plaatsen van artikelen inkomsten kunt krijgen en het onderwerp van de inhoud op de site kunt uitbreiden.

Probeer artikelen te kiezen:

• met unieke inhoud;
  • die gemakkelijk te lezen zijn;
  • die een interessante feed en feiten hebben;
  • niet oververzadigd door verwijzingen (2-3 naar artikel tot 2000 tekens).

U kunt uw inhoud ook zelf verkopen. Een veel voorkomend inkomen voor bloggers is bijvoorbeeld het maken van betaalde reviews voor merken. En als je al een gepromote blog hebt, kun je reviews doen van diensten.

Volg de trends, creëer inhoud van hoge kwaliteit en optimaliseer deze op de juiste manier voor zoekmachines. Meer adverteerders zullen met u willen samenwerken, en u zult goed geld kunnen verdienen aan het plaatsen van andermans materiaal.

Directe verkoop van goederen en diensten

Als uw hoofddoel is om inkomsten te genereren uit de verkoop van goederen en diensten, dan is het maken van een winstgevende blog een extra mogelijkheid om de omzet en naamsbekendheid van het bedrijf te vergroten.

Om omzet te maken creëer kwalitatieve inhoud:

• schrijf artikelen;
  • plaats foto’s, infographics;
  • link naar goederen en diensten;
  • Deel gratis inhoud en verzamel contacten van nieuwe gebruikers.

Het is waarschijnlijker dat de klant de link volgt en de goederen koopt als de blog nuttige inhoud, handige navigatie en aantrekkelijke aanbiedingen voor aankoop bevat.

Om het aantal bezoekers te verhogen en meer te verkopen, is het belangrijk de site te optimaliseren voor zoekmachines, en verschillende soorten reclame te gebruiken voor promotie.

Om de merkherkenning en gebruikersloyaliteit verder te vergroten, kunt u berichten schrijven op forums en sociale netwerken, samenwerken met bloggers en opinieleiders, wedstrijden en spelletjes houden en geschenken geven.

Informatieproducten verkopen of inhoud te gelde maken

Als u een expert bent in uw niche en een blog bent begonnen om ervaring en kennis te delen, kunt u klanten krijgen van abonnees en lezers.

Om online geld te verdienen, begin je met de verkoop van informatieproducten:

• online cursussen;
  • e-boeken;
  • management;
  • video’s;
  • tekstscripts;
  • e-mail distributie.

Het verkopen van e-books is een van de populaire methoden om met een blog geld te verdienen. Boeken laten uw expertise zien en verhogen de loyaliteit van gebruikers.

Bijvoorbeeld David Oudiette, een bekende marketeer en ontwerper, verzamelde zijn hele blog in 252 pagina’s van een e-book en verkocht het voor $39. Op de verkoop van één boek kon hij $13 000 verdienen. Econoom Taylor Pearson verstuurde 700 e-mails en verkocht in een maand 5000 boeken ter waarde van 60 000 dollar.

Het verkopen van online cursussen is een van de methoden om het merk op te schalen en meer te gaan verdienen. Bovendien, als je een expert bent in je niche en al kennis deelt op de blog, vertrouwen lezers je.

De belangrijkste stadia van het maken van online cursussen zijn:

1. Kies een thema en onderzoek de doelgroep – leer de hobby’s, uitdagingen en behoeften van potentiële gebruikers kennen.
  2. Beschrijf de cursus door belangrijke klantvragen te beantwoorden.
  3. Maak een scriptieplan – items, subonderwerpen.
  4. .
  5. Kies het type cursus – training, masterclass, webinar, gesloten cursus.
  6. Beschrijf de structuur; een online cursus kan bijvoorbeeld bestaan uit een korte masterclass, het hoofdblok en een VIP-blok.
  7. Selecteer het platform om de cursus te maken.
  8. Regel het materiaal – voeg afbeeldingen, infographics, videocolleges of podcasts toe.
  9. Volledig de cursus met interactieve taken – dit kunnen mobiele applicaties zijn, spelopdrachten, enquêtes.
  10. .
  11. Geef extra materiaal – selecteer een lijst met informatiebronnen over het onderwerp waar je vaardigheden kunt oefenen. Bijvoorbeeld, als je een online cursus webontwikkeling of programmeren hebt – geef links naar een Javascript leerboek of een site waar je kunt oefenen met het schrijven van code en het maken van een game.
  12. . .
  13. Promoot en verkoop de cursus – schrijf erover op je blog en sociale netwerken.

Monetiseren van een blog met partnerprogramma’s

Als u er nog niet uit bent welke manieren u moet kiezen om geld te verdienen met een blog, begin dan met een partnerprogramma van een bekend bedrijf. Zoek een bedrijf, werk samen met een ander merk, en krijg een commissie elke keer dat je een product verkoopt.

Het is belangrijk dat het bedrijf betrouwbaar is en dat je het vertrouwt. Dan worden gebruikers niet bedrogen en zal de loyaliteit aan je blog alleen maar groeien. Het Amazon affiliate programma wordt beschouwd als een stok achter de deur en als het meest realistische alternatief voor AdSense. Het wordt actief gebruikt door bloggers die schrijven over persoonlijke elektronica, cosmetica en parfums, en kleding.

Donatie – Begrijpelijke inkomsten op blogs

Laten we zeggen dat je blog en niet wilt verkopen of adverteren. Maar je wilt wel financiële inkomsten ontvangen als extra dank van je lezers. Dan is de makkelijkste en meest begrijpelijke manier om te verdienen aan een blog vanuit het niets het verzamelen van donaties.

Het belangrijkste is om lezers te motiveren om geld naar je over te maken. Om dit te doen, maak inhoud van hoge kwaliteit; laten we lezers iets waardevols, interessants en unieks geven.

Hier zijn een paar bekende donatiediensten die het donatieproces voor uw gebruikers vereenvoudigen:

1. Donaties PayPal – zal in staat zijn om donaties te ontvangen van over de hele wereld en in elke valuta.
  2. Patreon is een internationale dienst met betaalde abonnementen op inhoud.

Vooreerst zal het moeilijk voor je zijn om in te schatten hoeveel je kunt verdienen met een blog. Maar het belangrijkste is om de methoden van monetarisatie op de juiste manier te combineren en te gebruiken. Hiervoor is het belangrijk om te begrijpen wie je publiek is en hoe je haar gaat helpen met je blog.

Selecteer de Niche die je Chip zal worden

Er is geen tekort aan inhoud op het internet, dus het is moeilijk om op te vallen. Er zijn twee manieren waarop u kunt concurreren voor de aandacht van de gebruiker:

1. Selecteer een smal, specifiek publiek.
  2. Creëer unieke inhoud.

De belangrijkste regels van een goede blog:

• zijn nuttig voor de lezer;
  • inhoud van hoge kwaliteit bieden – goede foto’s en teksten;
  • experimenteer met verschillende feedformaten.

De niche die je kiest is belangrijk – het bepaalt hoe en hoeveel een nieuwkomer kan verdienen aan een blog.

Denk:

• welke producten of diensten je mogelijk aan dit publiek zou kunnen verkopen;
  • Weet u genoeg over het onderwerp dat u voor uw blog heeft gekozen;
  • of u geïnteresseerd bent in een blogthema om er talloze keren over te schrijven.

Zodra je ideeën hebt over niches, Google om te zien wie je concurrenten zijn.

Zoek naar mogelijkheden om verkeer van zoekmachines aan te trekken

Door te kijken naar zoekwoord zoekstatistieken krijgt u een overzicht van de vraag in uw niche.

Een van de populairste zoekhulpmiddelen is de Google zoekwoordplanner. Met behulp van de planner kun je zoekwoorden verzamelen en hun frequentie of volume van de vraag krijgen.

Hoe bloggers meer kunnen verdienen met PRnews.io?

De PrNews.IO dienst helpt je blog snel en efficiënt geld te verdienen, waardoor je gemakkelijk en snel inkomsten krijgt van toonaangevende merken. Inhoud van hoge kwaliteit op de dienst zal helpen uw blog naar ongekende hoogten te stuwen. En het verdiende geld opnemen van de site is zeer eenvoudig, onmiddellijk nadat de klant het werk accepteert. Honderden positieve beoordelingen bevestigen de betrouwbaarheid.

gesponsorde inhoud marktplaats

De site biedt een volledige reeks diensten om uw blog met succes te gelde te maken en te promoten. Monitor statistieken, controleer merken, gebruik mediaplanning en krijg volledige verkeersgegevens.

FAQ: hoe een blog te gelde maken?

Hoe geld verdienen aan een blog zonder advertenties?

Als je een voldoende ontwikkelde blog hebt en je bent een goede influencer, bied je klanten dan coachingsdiensten aan. Geef je kennis door en deel die. Maak hydes voor verdiensten, freelance, en verkoop ze met succes. Je kunt het creëren van een persoonlijk merk, een herkenbaar merk, gebruiken en te gelde maken.

Hoe lang duurt het om een blog te gelde te maken?

Als je hard werkt om een blog te ontwikkelen, een strategie maakt, unieke en nuttige inhoud draagt, samenwerkt met bekende merken en personen, dan kan het te gelde maken van je blog gemiddeld zes maanden tot een jaar duren. Wees niet bang om te investeren in de ontwikkeling van de blog, want binnen enkele maanden betaalt alles zich gemakkelijk terug en levert het twee keer zoveel op.

Hoe verdien je geld met een blog?

Om met succes geld te verdienen met uw blog, gebruikt u alle mogelijke manieren om te promoten. De beste optie zal hun opmaak zijn. Gebruik advertenties en partnerprogramma’s. Gebruik speciale diensten zoals PrNews.IO. Zij zullen u helpen uw blog snel naar een nieuw niveau en hoge verdiensten te brengen.

Nieuwste vanaf Blog