Hvordan markedsføre nettstedet ditt på Instagram?

12 min lest
Innhold gjemme seg
2 Hvordan markedsføre nettstedet ditt på Instagram? Det er nesten 500 millioner daglige aktive brukere på Instagram, noe som kan være en god nyhet for bedrifter og merkevarer som prøver å markedsføre sine nettsteder og produkter på Instagram. Det er seks trinn nedenfor som hjelper deg med å markedsføre virksomheten og nettstedet ditt på Instagram. La oss dykke inn! La oss dykke inn! Ta vare på Instagram-biografien Åpenbart leser brukerne Instagram-bioen din før de trykker på «Følg» -knappen, så hvordan oppfordrer du dem til å trykke på knappen? Velg det relaterte Instagram-brukernavnet og profilbildet, som representerer virksomheten din, samt skriv en fengende og informativ Instagram-bio for å overbevise brukerne om at du er verdt å følge. . Generelt vil det hjelpe hvis du skriver en kort beskrivelse av virksomheten din og kontaktmåtene dine eller får Instagram-bioideer fra konkurrentene dine. Dessuten, når det er en endring i virksomheten din, kan du enkelt redigere Instagram-bioen din og oppdatere informasjonen. Sett opp en optimalisert Instagram-bedriftskonto Hvordan bytter jeg min personlige Instagram-konto til en bedriftskonto? Det første trinnet for å markedsføre nettstedet ditt på Instagram er å bytte Instagram-kontoen din til en bedriftskonto og optimalisere den. Åpne Instagram-appen, og gå til profilen din Åpne Instagram-appen og gå til profilen din. Trykk på de tre linjene i øverste høyre hjørne Trykk på de tre linjene øverst i høyre hjørne. Trykk på «Innstillinger» Trykk på «Innstillinger». Trykk på «Innstillinger». Trykk deretter på «Konto» Trykk deretter på «Konto». Trykk deretter på «Konto». Deretter trykker du på «Bytt til profesjonell konto» nederst på siden. . Nå trykker du på «Bytt til profesjonell konto» nederst på siden. Velg «Bedriftskonto». Velg «Business» over Creator og trykk på «Next.». Velg «Virksomhet» over «Oppretter» og trykk på «Neste». Trykk på «Neste». Deretter kobler du Facebook-siden din til Instagram-kontoen din. Koble deretter Facebook-siden til Instagram-kontoen din. Til slutt går du gjennom kontaktinformasjonen din og trykker på «Ferdig.». Ferdig? Å bytte til en Instagram-forretningskonto har mange fordeler, inkludert: Få tilgang til Instagram-analyse og innsikt Automatisk publisering av innlegg på Instagram Automatisk publisering av innlegg på Instagram Få tilgang til Være i stand til å annonsere på Instagram og lage promoterte innlegg Legg til en lenke til din Instagram-story Tag produkter i innleggene dine Legg til lenken til nettstedet i biografien din «Link in bio» -taktikken fungerer alltid! Det er klart at det første stedet som følgere ser er Instagram-bioen din, noe som betyr at ved å legge til riktig oppfordring til handling og nettstedskobling, kan du omdirigere dine følgere til nettstedet ditt. Videre vil du være heldig å konvertere dine følgere til kunder ved deres første besøk på nettstedet ditt. . Som du kanskje vet, lar Instagram brukere bare legge til en enkelt lenke i biografien sin, noe som kanskje ikke er nok! Så hva om du vil dele flere lenker med dine følgere? Den gode nyheten er at det er noen Instagram-lenker i bioverktøy som lar brukerne legge til flere lenker i en lenke. I tillegg kan du legge til e-postadressen og kontaktinformasjonen din, velge favoritttema, legge til tagger i produktene dine, dele e-bøker og mer. En annen fordel med å bruke Instagram-biokoblingsverktøyet er å vise innsikt og analyse av antall brukere som klikket på lenken din og besøkte hver side på destinasjonssiden din. . For å nevne noen av Instagram-koblingene i bioverktøy, kan vi nevne Linktree, som er betalt i noen funksjoner, og My.URLs bio, som er helt gratis. . Her er den trinnvise veiledningen for å legge til en lenke til Instagram-bioen din: –> –> Åpne Instagram-appen. Åpne Instagram-appen og trykk på profilbildet ditt nederst til høyre.. –> Åpne Instagram-appen. Trykk på «Rediger profil» øverst på siden. Trykk på «Rediger profil» øverst på siden. Skriv biografiteksten (maks. 150 tegn) og legg til lenken til «Nettsted». Skriv biografiteksten og legg til lenken til «Nettsted». Til slutt trykker du på «Nettsted». Trykk til slutt på «Ferdig» for å lagre biografien.
Innhold gjemme seg
Hvordan markedsføre nettstedet ditt på Instagram? Leter du etter en måte å markedsføre nettstedet ditt og øke trafikken? Da bør du ikke gå glipp av Instagram! I dag kan du knapt finne en vellykket bedrift som ikke er aktiv på Instagram.

Alt du trenger å gjøre er å lære noen strategier og hacks for å markedsføre nettstedet ditt på Instagram. På den annen side, hvis du er opptatt med virksomheten din og ikke vil bruke timer på Instagram for å følge nye brukere, kjøre annonser, samhandle med andre osv., Kan du overlate alle handlingene til en Instagram-administrasjonstjeneste eller en Instagram-manager for å håndtere alt du trenger på Instagram.

Hvordan markedsføre nettstedet ditt på Instagram?

La oss dykke inn!

Ta vare på Instagram-biografien

Sett opp en optimalisert Instagram-bedriftskonto

1. Åpne Instagram-appen, og gå til profilen din
  2. Åpne Instagram-appen og gå til profilen din.
  3. Trykk på de tre linjene i øverste høyre hjørne
  4. Trykk på de tre linjene øverst i høyre hjørne.
  5. Trykk på «Innstillinger»
  6. Trykk på «Innstillinger».
  7. Trykk på «Innstillinger»
  8. .
  9. Trykk deretter på «Konto»
  10. Trykk deretter på «Konto».
  11. Trykk deretter på «Konto».
  12. Deretter trykker du på «Bytt til profesjonell konto» nederst på siden.
  13. .
  14. Nå trykker du på «Bytt til profesjonell konto» nederst på siden.
  15. Velg «Bedriftskonto».
  16. Velg «Business» over Creator og trykk på «Next.»
  17. .
  18. Velg «Virksomhet» over «Oppretter» og trykk på «Neste».
  19. Trykk på «Neste».
  20. Deretter kobler du Facebook-siden din til Instagram-kontoen din.
  21. Koble deretter Facebook-siden til Instagram-kontoen din.
  22. Til slutt går du gjennom kontaktinformasjonen din og trykker på «Ferdig.»
  23. .
  • Ferdig?

Å bytte til en Instagram-forretningskonto har mange fordeler, inkludert:

• Få tilgang til Instagram-analyse og innsikt
  • Automatisk publisering av innlegg på Instagram
  • Få tilgang til Være i stand til å annonsere på Instagram og lage promoterte innlegg
  • Legg til en lenke til din Instagram-story
  • Tag produkter i innleggene dine
  • Legg til lenken til nettstedet i biografien din

–>
    1. Åpne Instagram-appen.
    2. Åpne Instagram-appen og trykk på profilbildet ditt nederst til høyre.
    3. . –>
      1. Åpne Instagram-appen.
      2. Trykk på «Rediger profil» øverst på siden
      3. .
      4. Trykk på «Rediger profil» øverst på siden. Skriv biografiteksten (maks. 150 tegn) og legg til lenken til «Nettsted»
      5. .
      6. Skriv biografiteksten og legg til lenken til «Nettsted».
      7. Til slutt trykker du på «Nettsted».
      8. Trykk til slutt på «Ferdig» for å lagre biografien
      9. .

• Ferdig?

Legg til en oppfordring til handling i bildetekster og bilder

Å vite at du ikke kan legge til klikkbare lenker i bildetekster betyr ikke at du ikke bør bruke en oppfordring til handling i innleggene dine! Med andre ord bør du bruke en oppfordring til handling i bilder og bildetekster og be brukerne om å klikke på lenken i biografien.

Det fine med Instagram historier er at du kan bruke dem til å dele en rekke lenker, du kan bruke historier til å drive nettsted trafikk generelt eller for å drive trafikk til en spesifikk produktoppføring eller blogginnlegg.

En gang begrenset til kontoer med over 10 000 følgere, Instagram story-lenker er nå tilgjengelig for alle. Ved å bruke Instagram stories kan du gi følgerne dine påminnelser i sanntid om å besøke nettstedet ditt landingsside.

Instagram story swipe up

Kjør Instagram-annonser

Instagram-annonser lar deg finne målgruppen din og øke antall besøk og kunder på nettstedet ditt. Heldigvis står du fritt til å legge til klikkbare lenker i Instagram-annonser, slik at brukerne kan lære mer om innlegget ditt ved å klikke på dem.

Annonser på Instagram tilbys som et bilde, en video og en karusell som lar deg legge til klikkbare lenker på innlegg.

Bilde. Bildeannonsene er enkeltbilder med en bildetekst.

Video. Videoannonser kan være opptil 30 sekunder lange i stående eller liggende format.

Karusell. Hvis du trenger å fortelle en historie eller vise flere bilder, kan du velge karusellannonsen.

Les mer: Instagram Analytics-verktøy og hvilke beregninger du skal spore

Få hjelp fra Instagram-influencere

Siden mange mennesker følger Instagram-påvirkere, vil du ha sjansen til å bli oppdaget av mange mennesker når en influencer snakker om deg. Finn influencere relatert til din nisje manuelt eller ved å bruke nettsteder som en Influencer som har samlet og kategorisert Instagram-influencere.

Mange mennesker stoler på Instagram-påvirkere, slik at du kan utvide rekkevidden din og nå dine mål.

Kjør en giveaway

Å kjøre gaver og kampanjer vil hjelpe deg med å nå markedsføringsmålene dine, så ikke nøl med å legge dem ut på Instagram. Du kan også tilby noen rabatter for hver følger, eller lage konkurransen på en måte som vil føre flere besøkende til profilen din.

Instagram-konkurranser og gaver kan doble antallet følgere og øke merkevarens bevissthet. Så det ser ut til å være en god måte å bli sett av mange mennesker på kort tid.

Du kan angi flere regler for giveaways, for eksempel de som er nevnt nedenfor:

• Følg din konto
    • Følg kontoen din
  • Nevn 3 av vennene deres på gaveinnlegget ditt Del en historie på kontoen deres og tagg deg
  • Repost din giveaway-post på deres konto
  • Bruk merkevarens hashtag på deres Story eller innlegg
  • Like de tre siste innleggene dine

Er Instagram-kontoen din klar for verifisering?

Last ned vår GRATIS sjekkliste for verifisering

Ekspertråd om hvordan du kan markedsføre nettstedet ditt på Instagram

Anna Chiranova, medgrunnlegger av Ucanproduction

Inkluder nettadressene dine i videoer og spoler

Når du lager videoinnhold for Instagram og det har en viss relevans for å besøke nettstedet ditt, må du sørge for å inkludere nettadressen din som tekst over toppen. Selv om denne nettadressen ikke vil være klikkbar eller kopierbar, er den bedre enn ingenting.

Ikke ta med hele nettadressen til det du refererer til, spesielt i noe som Reels, da det er for langt. Bruk i stedet nettadressen til hovednettstedet ditt, selv om det bare er for merkevaregjenkjenning. Jo flere folk ser nettadressen din, jo mer vil de huske den.

Det kan bare blinke på skjermen i et par sekunder, men å gi folk muligheten til å gå videre hvis de vil ha mer fra deg, er en fin måte å bygge et publikum på.

Hvis du trenger ytterligere informasjon, svarer jeg gjerne så snart som mulig. Hvis du bestemmer deg for å bruke dette – gi meg beskjed, så hjelper jeg deg med å markedsføre artikkelen din via kanalene mine.

Chris Grayson, en ekspert på sosiale medier og grunnlegger av InfluencerMade.co

Det finnes en rekke forskjellige strategier som kan være effektive, men her er tre av de viktigste tingene du må huske på.
    For det første er det viktig å huske at folk har en tendens til å bla raskt gjennom feeds, så du må sørge for at innholdet ditt er iøynefallende og engasjerende. Bruk bilder og videoer av høy kvalitet, og vurder å bruke kreative filtre eller redigeringsteknikker for å få innleggene dine til å skille seg ut.

For det andre er det avgjørende å bruke relevante hashtags og bildetekster for å hjelpe potensielle kunder med å finne innholdet ditt. Sørg for å gjøre undersøkelser og bruk hashtags som er populære i din bransje.

Til slutt, ikke vær redd for å eksperimentere med forskjellige typer innhold. Instagram-brukere leter alltid etter noe nytt, så bland ting og legg ut en rekke innholdsstiler.

Tyler Guffey, grunnlegger, administrerende direktør og COO for SycamoreNet Washington USA

Tyler Guffey, grunnlegger, administrerende direktør og COO i SycamoreNet Washington USA

En av de beste måtene å markedsføre nettstedet ditt og generere trafikk er gjennom markedsføring i sosiale medier. Dette er fordi internett nå er der folk er samlet. Alt som kreves av deg er enkle trinn du må følge for å få det riktig. Kanskje du har gjort det samme om og om igjen, og du har ikke fått de ønskelige resultatene. Ikke bekymre deg! Du vil få det til. Instagram er et flott sted å utforske, og du kan generere mer trafikk og få målgruppen din til å finne deg.
    Tips 1 – Bruk kvalitetstid på å lage profilen din: La profilen din snakke godt om deg og hva du gjør. Sørg også for å inkludere nettstedet ditt i biografien din. Når noen sjekker profilen din, er nettadressen til nettstedet ditt bare synlig for dem.
    Tips 2 – Skriv overbevisende historier om tjenesten du tilbyr: Dette vil gi leserne et glimt av tjenesten du tilbyr. Sørg for å inkludere nettadressen til nettstedet ditt i innholdet ditt. Du kan også bruke en ankertekst som tar folk til nettstedet ditt når leserne går gjennom historiene dine på Instagram. Fortell også leserne dine at de kan finne deg via nettadressen i biografien din.
    Tips 3 – Bruk en tydelig og enkel oppfordring til handling: En klar og enkel oppfordring til handling kan fange leserne og gjøre dem nysgjerrige på hva de vil finne når de besøker nettstedet ditt. Du kan lokke leserne dine til å besøke nettstedet ditt for å få hele historien, spesielt hvis du har interessant innhold som kan fange oppmerksomheten deres.
    Tips 4 – Inkluder bilder og korte videoer: Folk har en umettelig appetitt for bilder. Når du kan la dem se noen av arbeidene dine vises på Instagram-innleggene dine, vil de definitivt elske å finne ut mer på nettstedet ditt.

Allie Albanese, grunnlegger av Parched Around the world

Allie Albanese, grunnleggeren av Parched Around the world

Jeg leste artikkelen din, og du har allerede samlet noen fantastiske tips! Så i stedet for å gjenta hva andre har sagt — som alle er gode råd! — Jeg vil gjerne legge til en ting som jeg føler er DET viktigste aspektet ved å markedsføre nettstedet ditt: ekte engasjement.

Mens en optimalisert biografi, kvalitetsinnhold, riktige lenker, en god hashtag-strategi, oppfordringer til handling i bildetekster osv. Er alle veldig viktige aspekter ved å markedsføre nettstedet ditt på Instagram, vil ingen av disse tingene ha den ønskede effekten uten å bruke tid på ekte engasjement. Og med det mener jeg ekte engasjement uten  å selge eller be om noe i retur. Dette gjelder spesielt for små bedrifter/merkevarer eller nye nettsteder som ennå ikke har den autoriteten eller troverdigheten som får folk til å klikke på lenkene dine automatisk slik de gjør for etablerte merkevarer.

Ved å bruke tid på å engasjere deg med publikum, bidrar det til å bygge ekte forbindelser og tillit. Dette betyr å ta seg tid hver eneste dag, ikke bare til å like innlegg, men til å legge igjen gjennomtenkte kommentarer – 5 ord eller mer og ikke bare emojier! — … i tillegg. Det betyr å reagere på innlegg og svare på avstemninger og spørsmål. Det betyr å svare på hver eneste kommentar eller direktemelding du mottar med et meningsfylt svar, ikke bare et «takk» eller en emoji. Det betyr å følge de viktigste emneknaggene for bransjen din og kommentere bilder og videoer du finner der, selv om disse personene ikke følger deg. For å si det enkelt, det betyr å gi mye mer enn du får!

For før noen vil stole på deg nok til å besøke nettstedet ditt, må de først bli kjent med deg, og så må de like deg. Denne «Know-Like-Trust»-formelen er den mest grunnleggende måten å bygge autentiske, varige forbindelser på, og det er de som mest sannsynlig vil støtte deg, besøke nettstedet ditt og kjøpe fra deg.

Alice Eve, markedssjef for Cicinia.fr

Alice Eve, markedsdirektør for Cicinia.fr

Hvordan markedsføre nettstedet ditt på Instagram? Bortsett fra firmanavnet, brukernavnet og nettadressen til nettstedet ditt, lar Instagram-profilen deg skrive en biografi på opptil 150 tegn. Biografien din er en mulighet til å gjøre et godt førsteinntrykk, forklare hva bedriften din gjør og hvorfor folk bør bry seg. Biografien din bør forklare hvem du er og hva du gjør, samtidig som du formidler merkevarens identitet.
    Dette er vanskelig når du bare har 150 tegn til rådighet, så du bør alltid:

• Bruk korte, enkle ord og linjeskift for å skille teksten din.
    • .
      • Bruk korte ord og skilletegn i teksten.
      • Bruk emojier.
      • Bruk emojis for raskt å skape en følelse av merkevarens personlighet.
      • Bruk emojier for å skape en følelse av merkevarepersonlighet.
      • Fortell besøkende hva de skal gjøre videre ved hjelp av en CTA, eller oppfordring til handling.

Bildetekster er uten tvil like viktige som bildet eller videoen de følger med når det gjelder engasjement. De beste bildetekstene, som alle gode tekster, er klare og konsise og lette å lese. De beste bildetekstene krever faktisk ikke at leseren tenker i det hele tatt. De er enkle å konsumere og forstå.
    Å forstå publikum og merkevarens stemme er avgjørende for å oppnå denne effekten. Førstnevnte sikrer at innholdet ditt er engasjerende og minneverdig. Sistnevnte vil sørge for at innholdet ditt er nøyaktig og lett identifiserbart.

Aima Irfan, sjefredaktør og markedssjef hos InsideTechWorld

Aima Irfan, sjefredaktør og markedssjef i InsideTechWorld

Instagram har blitt en økende plattform for markedsføring. Det fremmer merkevarebevissthet og er en moderne måte å nå ut til målgrupper på. Å markedsføre nettstedet på Instagram og oppmuntre til samarbeid. Samarbeid er en kraftfull strategi som gir fruktbare resultater for merkevaren din. Å samarbeide med en influencer er en subtil, men populær måte å få merkevaren din ut på. Det være seg et nytt nettsted, produkt eller en tjeneste – å samarbeide med en influencer kommer til å få merkevaren din til å vokse.

En annen måte er å inkludere en nettstedslenke i hele profilen din. Legg den til sidens Instagram-bio, etterfulgt av en lenke under hvert nye innlegg du legger til. Det vil trekke brukernes oppmerksomhet til nettstedet ditt, og til slutt øke trafikken på nettstedet. Lenk tilbake til innholdet på nettstedet ditt ved hjelp av Instagram-stories. Vær kreativ med historiene. Legg for eksempel til CTA-knapper som lenker tilbake til nettstedet ditt, for eksempel «Sveip opp for å handle» eller «Klikk her for å lese mer».

Lydia Martin, grunnlegger av Liquor Laboratory

Instagram Video er et utmerket verktøy for å markedsføre nettstedet ditt av flere grunner. En studie fant faktisk at videoinnhold har 38% mer engasjement enn bilder på Instagram, noe som betyr at det er et økt engasjement sammenlignet med andre typer innhold.

In-feed videoinnlegg er definitivt fengende, spesielt når du er i stand til å levere meldingen på bare noen få sekunder. Selv om IG-videoer kan være så lange som 60 minutter, vil jeg anbefale å gå for kortere lengder når du markedsfører nettstedet ditt. Kortformede videoer som de på Tiktok og Facebook Reels har vist utrolig suksess, og å bringe det på IG-plattformen har stort potensial.

For å øke rekkevidden din, kan du alltid velge betalte annonser, men å inkludere relevante hashtags, brukerkoder eller stedskoder er fortsatt et must. Hvis du vil gå stort, kan du samarbeide med IG-påvirkere og skapere for å lage videoene for deg. Å få eksponering i de ønskede samfunnene dine vil være mye enklere når du samarbeider med en skaper som er i tråd med merkevareverdiene dine.

Honey Grace, markedsføringsmedarbeider i Brennan & Co. Cleaning Professionals

1. Optimaliser din konto: Det første trinnet i markedsføringen av nettstedet ditt på Instagram er å optimalisere kontoen din og sørge for at den inneholder alle de viktigste elementene som vil hjelpe deg med å bygge en sterk tilstedeværelse på nettet og tiltrekke deg nye følgere. Noen viktige hensyn inkluderer å velge et brukernavn som gjenspeiler nettstedet ditt eller merkevaren din, sette opp et profilbilde som er i samsvar med merkevarebyggingen på nettstedet ditt, og skrive en engasjerende biografi som gir brukerne en følelse av hva de kan forvente når de besøker nettstedet ditt.

2. Legg ut innhold av høy kvalitet: Når du har optimalisert Instagram-kontoen din, er neste trinn å begynne å laste opp kvalitetsinnhold regelmessig. Dette kan omfatte innlegg om nylige artikler på nettstedet ditt, inspirerende sitater som er relatert til temaene på nettstedet ditt, eller forhåndsvisninger av kommende funksjoner på bloggen din. Ved konsekvent å tilby engasjerende innhold for dine følgere, kan du bidra til å drive mer trafikk tilbake til nettstedet ditt og bygge solide relasjoner med potensielle kunder og klienter.

3. Bruk relevante emneknagger: I tillegg til å legge ut innhold av høy kvalitet regelmessig, er en annen effektiv måte å markedsføre nettstedet ditt og få mer eksponering på Instagram å bruke relevante emneknagger i alle innleggene dine. Ved å skrive inn bestemte nøkkelord i bildeteksten til hvert innlegg kan du gjøre det lettere for andre brukere å oppdage og engasjere seg i innholdet du legger ut på denne plattformen. I tillegg er emneknagger også nyttige for passiv markedsføring av deg selv ved å gi potensielle kunder mer informasjon om hvem du er og hva du gjør uten å måtte eksplisitt be om deres oppmerksomhet eller interaksjon med deg eller merkevaren du representerer.

4. Dra nytte av partnerskap: En annen effektiv måte å øke antall følgere og øke nettrafikken ved hjelp av Instagram, er gjennom strategiske partnerskap med andre bedrifter eller påvirkere innen ditt nisjemarked eller din bransje. Hvis du for eksempel driver en e-handelsbutikk som selger yogabukser, kan det være smart å samarbeide med relaterte merker som treningsklærfirmaer eller påvirkere som driver populære treningsblogger, for å trekke flere kunder tilbake til begge plattformene og samtidig øke bevisstheten om hvert enkelt merke i det bredere samfunnet eller bransjen som helhet. Med bare litt kreativitet og innsats for å få denne typen partnerskap til å skje, kan det være lett å se eksponentiell avkastning når det gjelder ikke bare å øke trafikken på nettstedet, men også bygge langsiktig lojalitet blant nåværende kunder samtidig som de tiltrekker seg nye.

Brian Jones, administrerende direktør/grunnlegger av Best in Edmonton

. Brian Jones, administrerende direktør/grunnlegger av Best i Edmonton

Instagram er fortsatt en plattform for å nå ut til nye kunder og generere inntekter takket være en smart algoritme og en rekke banebrytende funksjoner.

Brian vet akkurat hvordan du kan hjelpe deg hvis du prøver å bruke Instagram til å utvide virksomheten din.

Snart endring til en bedriftsprofil

Forsikre deg om at du har en Instagram Business-konto før du planlegger Instagram-markedsføringsstrategien din.

Det er enkelt å endre din nåværende profil til en bedriftskonto

Endre din nåværende profil til en bedriftskonto

For å begynne, bare naviger til preferansene dine og velg «Bytt til bedriftsprofil.» Du kan lage og legge ut Instagram-annonser ved hjelp av en bedriftsprofil uten å bruke Metas annonseringsfunksjoner. I tillegg har du tilgang til Instagrams Insights-analyseverktøy, som tilbyr statistikk om inntrykkene og rekkevidden til innleggene dine.

Bruk gratis verktøy for en Instagram-markedsføring

Du kan også motta en oversikt over tilhengernes rasemessige, etniske og geografiske demografi. Disse gratis ressursene er avgjørende siden de lar deg finne ut hvordan seerne samhandler med materialet ditt. Du kan sjekke statistikk som visninger, engasjementsdata og mer gjennom Insights.

Post-Product Teasers som (forsiktig) vil få folk til å kjøpe

Post-Product Teasers som vil (forsiktig) få folk til å kjøpe

Instagram er en fantastisk plattform for produktmarkedsføring. Produkt teaser innlegg er en rask og enkel tilnærming til å markedsføre produktet ditt og generere interesse uten å komme over som tvunget. Hvis du er for påtrengende, vil tilhengerne dine forsvinne som fluer, men hvis du spiller kortene dine godt, vil du ikke irritere eller slå av brukere med annonsene dine.

Bruke Instagram Stories

Bruk Instagram Stories

Når det gjelder Instagram Stories, trenger du ikke å bekymre deg så mye for å matche siden din med merkevaren eller bildet ditt. Dybdegående innlegg fra innsidere bak kulissene som kanskje ikke er av like «høy kvalitet» som vanlige innlegg, kan fanges opp av merkevarer via historier. I tillegg gjør Instagram det enkelt å eksperimentere med forskjellige innholdsformater i Stories-funksjonen, inkludert bilder, korte videoer, tilbakespolingsfilmer, livevideoer, Reels og boomerangs.

Forbedre søkeprofilen din

Forbedre din søkeprofil

Å optimalisere Instagram-profilen din for søk er en av de beste (og mest forsømte) strategiene for å øke følgere på den sosiale medieplattformen. For å øke sjansene dine for å vises i toppresultatene når noen søker etter de ønskede søkeordene dine, endrer du navnefeltet til noe som er relevant for merkevaren eller selskapet ditt.

Skjul emneknaggene dine i kommentarfeltet

Som du kanskje vet, kan det å inkludere hashtags i innleggene dine øke interaksjonen betydelig.

Instagram lar deg bruke opptil 30 hashtags per innlegg, men å gruppere dem ved siden av bildeteksten din kan få det til å se uorganisert ut.

Frykt ikke, det er en enkel løsning: legg til hashtags i din første kommentar. Å gjøre bildeteksten din til fokus for innlegget ved å inkludere hashtags i din første kommentar er en fantastisk idé.

Du kan bruke Senere til automatisk å publisere en første kommentar som vil gå live på nøyaktig samme tid som innlegget ditt, slik at du aldri går glipp av et eneste øyeblikk med interaksjon.

I tillegg kan du bruke Saved Captions-verktøyet vårt til å lagre alle hashtaggene du ofte bruker på et sikkert sted.

Følg de siste nyhetene og trendene på Instagram

Sist, men ikke minst, er det viktig å holde seg oppdatert med alle de beste Instagram-hendelsene.

Å holde seg oppdatert kan være vanskelig for en sosial mediesjef eller bedriftseier, spesielt på toppen av den vanlige arbeidsmengden.

[/sc

Alt i alt

Ingen kan benekte det faktum at sosiale medier har blitt en del av alles liv. Folk leser nyheter, møter nye mennesker, bestiller på nettet og handler og mer gjennom sosiale medieplattformer.

Derfor, hvis du vil drive mer trafikk til nettstedet ditt og øke salget, bør du ikke gå glipp av Instagram. Bare lær noen taktikker og vær tålmodig for å få gode resultater.

Ved å være smart nok til å bruke lenken i biografien din, Instagram-annonser, jobbe med påvirkere og mer, kan du sørge for at nettstedet ditt treffer et mål med høy trafikk.

Siste fra Blog