Miten vakuuttaa pomosi käyttämään sisältömarkkinointia?

16 minuuttia luettu

Jos olet päässyt tähän viestiin, olet jo ottanut ensimmäisen askeleen eteenpäin. Koskaan ei ole myöhäistä toteuttaa sisältömarkkinointistrategiaa projektissasi. Kun yhä useammat yritykset pääsevät verkkoon, on elintärkeää työstää viisasta verkkopromootiostrategiaa. Sisältömarkkinointi on paras ratkaisu saada brändisi huomatuksi ja puhutuksi.

Jos yrityksesi ei ole vielä ottanut sisältömarkkinointia käyttöön brändin edistämisstrategiassa, voit ehdottaa pomollesi, että se aloittaisi sen käyttöönoton heti. Miten voit vakuuttaa hänet siitä, että sisältömarkkinointi on juuri sitä, mitä tarvitsette? Tässä artikkelissa annamme toimivia vinkkejä siihen, miten voit kirjoittaa vakuuttavan pitchin, jonka avulla voitat pelin.

Ensiksi, panostakaa mahdollisimman paljon koulutukseen

Useimmissa tapauksissa yritykset eivät toteuta sisältömarkkinointistrategiaa, ei siksi, etteivät ne haluaisi tehdä sitä, vaan siksi, että ne tietävät vähän tai eivät lainkaan siitä, miten se toimii. Kun alat työstää pitchiä, ensimmäiseksi kannattaa panostaa mahdollisimman paljon siihen, että koulutat sen henkilön, joka tekee lopullisen päätöksen – pomosi.

On hyvin todennäköistä, että pomosi tietää sisältömarkkinoinnista, mutta hän ei ole syventynyt sen ilmiön tutkimiseen. Jotta hän ymmärtäisi paremmin sisältömarkkinoinnin maailmaa, sinun täytyy nähdä ylimääräistä vaivaa kouluttaaksesi häntä, selittää yrityksesi mahdollisesti saavuttamat sisältömarkkinointitavoitteet, paljastaa tapaustutkimuksia ja tilastoja sekä tehdä muita asioita vakuuttaaksesi hänet tekemään myönteisen päätöksen.

Aseta realistiset tavoitteet. Pitchaa pilottiohjelma

Voi viedä paljon aikaa kertoa pomollesi kaikesta sisältömarkkinointiin liittyvästä. Koska olet vasta aloittamassa, et välttämättä tiedä kaikkea sisältömarkkinoinnista. On fiksua tehdä ensin testausta. Anna pomollesi kokeiluversio ja määrittele, milloin tarkistat sisältömarkkinointikampanjasi ensimmäiset tulokset. Pääsääntöisesti ensimmäiset eloisat tulokset voidaan kirjata 6 kuukauden kuluttua aloituksesta.

Tässä on kyse realististen tavoitteiden asettamisesta. Jos yrityksesi keskittyy digitaalisten tuotteiden myyntiin, tavoitteesi voi olla lisätä myyntiä 10 % ensimmäisten 6 kuukauden aikana.

Tee siitä kattava

Työskennellessäsi pitchiäsi sinun on muistettava, kenelle se on osoitettu. Kuten kirjoittaessasi viestejä blogiisi tai sosiaalisen median kanaviin, sinun on tehtävä siitä kattava kohderyhmääsi varten. Meidän tapauksessamme se on pomosi.

Mikä on hänen harrastuksensa? Jos hän harrastaa tenniksen pelaamista, selitä sisältömarkkinointistrategia verrattuna tennisotteluun. Mitä sääntöjä tulisi noudattaa ja mitä toimia tulisi tehdä, jotta haluttuihin tavoitteisiin päästään? Asettautumalla sen henkilön asemaan, joka lukee pitchisi, voit oivaltaa, kuulostavatko sanasi tarpeeksi vakuuttavilta.

Keskity yrityksesi hyötyihin

Jottet saisi pitchiäsi kuulostamaan vakuuttavammalta, sinun on kirjoitettava se keskittyen liiketoimintasi tavoitteisiin ja saamiisi palkintoihin. Mitä saamme sisältömarkkinoinnista? Se on ensimmäinen kysymys, joka sinulta kysytään. Ole siis valmis vastaamaan siihen ja samalla määrittelemään, mitä tavoitteita voit saavuttaa ja miten sijoitetun pääoman tuottoa (ROI) mitataan. Katso seuraavasta luettelosta ehdotuksia markkinointitavoitteista, joita voit tuoda esiin pitchissä.

Sisältömarkkinointistrategiaa toteuttaessasi voit:

• luoda brändin tunnettuutta
  • Valmistaa ajatusjohtajuus
  • Lisää sekä markkinointiin että myyntiin pätevien liidien määrää
  • Alentaa asiakashankintakustannuksia
  • parantaa konversiolukuja
  • Asiakkaiden sitoutuminen ja sitouttaminen
  • Upselling
  • Relevanssi ja auktoriteetti orgaanisen sijoituksen, liikenteen ja konversion parantamiseksi

Mitä tahansa ehdotuksia sinulla on, lopullinen päätös perustuu aina raha-asiaan. Kun puhut sisältömarkkinoinnin hyödyntämisestä yrityksessäsi, ole valmis keskustelemaan pomosi kanssa suorasta ja epäsuorasta ROI:sta.

Suora ROI

Tuoiko sisältösi leikkiviä asiakkaita brändillesi? Helpoin tapa selvittää se on tarkistaa, mistä lähteestä tällaiset asiakkaat tulevat. Tulevatko he blogipostauksistasi tai jostain sivustosi sivuista? Kuinka monella sivustosi sivulla he vierailevat ennen kuin he konvertoivat? Vaikka käyttäjä ei ottaisikaan sinuun yhteyttä tai ryhtyisi johonkin muuhun toimenpiteeseen sivustollasi törmättyään ensimmäistä kertaa verkkosivuihisi, se ei tarkoita, ettei siitä olisi mitään hyötyä.

Kun olet vuorovaikutuksessa yrityksesi kanssa ensimmäistä, toista tai kolmatta kertaa, bränditietoisuus rakentuu. Ihmiset muistavat brändinimesi mielessään ja viittaavat yritykseesi, kun he tarvitsevat palveluitasi.

Puhuessasi suorasta ROI:sta, tarkista myös sivukatselujen, takalinkkien ja sosiaalisten jakojen lukumäärät, jotta voit tehdä esityksestäsi vakuuttavamman.

Indirect ROI

Sisältömarkkinoinnin hyvä puoli on, että se on monitahoista. Samalla kun työskentelet strategian yhden osa-alueen parissa, voit alkaa saada tuloksia muista lähteistä.

Jokaiseen verkossa jakamaasi postaukseen sisältyy saapuvia ja lähteviä linkkejä, joiden avulla voit kasvattaa sivustosi auktoriteettia verkossa. Mitä useammat sivustot käyttävät takalinkkejä verkkoresurssiisi, sitä hyvämaineisemmalta yrityksesi näyttää asiakkaalle ja sitä korkeammat sijat hakukoneissa sivustosi saa.

Miten lasketaan sisältömarkkinoinnin ROI

Sisältömarkkinoinnin ROI voidaan laskea kolmella tavalla. Katsotaanpa tarkemmin kutakin niistä.

1) Normaalin ROI-kaavan käyttäminen

Se on yleisin laskentatapa, joka näyttää tältä:

1d.png

Hyväksy tämä yksinkertaisesti sisältömarkkinointiohjelmaasi:

1b.png

Kerrotaanpa, mitä elementtejä tämä ROI-laskentakaava sisältää:

1. Sisältömarkkinoinnin tuotto on sisältömarkkinointistrategiastasi johtuva myynnin kasvu.
  2. Sisältömarkkinoinnin kustannukset on kulujesi kokonaismäärä (esim. blogikirjoitusten kokonaiskustannukset, mainoskulut, työkalut jne.) kampanjan alusta loppuun.

2) ROI:n laskeminen myyntikohtaisesti

Tämä menetelmä on sinulle kätevä, jos sinulla ei ole täysimittaista sisältömarkkinointiohjelmaa. Tätä ROI-laskentamenetelmää suositellaan käytettäväksi isojen sopimusten yhteydessä ja niille, jotka käyttävät Google Analyticsia (tai vastaavia työkaluja) maksavien asiakkaiden lähteen seurantaan.

1c.png

Katsotaanpa seuraavaa esimerkkiä. Yhden blogissasi julkaistun postauksen hinta on keskimäärin 100 dollaria. Asiakas lukee 5 blogipostausta ennen kuin tekee 30 000 dollarin arvoisen kaupan. Se tarkoittaa, että sisällön tuottosi on 15 000 dollaria ja sisällön kustannukset ovat 500 dollaria. Sisällön ROI on 30x.

3) Adwords-arvon käyttäminen

Tämä menetelmä on kätevä yrityksille, joiden markkinointitavoitteita ei ohjaa myynnin lisääminen. Käyttämällä nimettyä laskentamenetelmää, jota ehdotti David Meerman Scott, voit selvittää sijoitetun pääoman tuoton, jos maksat liikenteestä.

Katsotaanpa seuraavaa esimerkkiä. Oletetaan, että maksat 3 000 dollaria sisältömarkkinointikampanjan toteuttamisesta (sisältäen sisällön luomisen, vahvistamisen ja muut kustannukset). Tällöin voit määrittää sisällöstäsi tulevan liikenteen määrän ja jakaa ohjelman kustannukset sillä. Jos blogissasi on 5000 uniikkia kävijää, kustannuksesi kävijää kohden on 0,6 dollaria.

Tutki markkinoita

Yksi kysymys, jota pomosi todennäköisesti kysyy sinulta, on se, käyttävätkö muut alan yritykset sisältömarkkinointia verkkopromootioon. Kilpailu on nykyään melko tiukkaa verkossa. Kun yhä useammat yritykset lanseeraavat verkkoresurssejaan, on tärkeää, että brändisi ei jää jälkeen.

Markkinoita tutkiessasi voit näyttää esimiehellesi esimerkkejä kilpailijoiden verkkosivuista, jotka myös käyttävät sisältömarkkinointia. Se on vakuuttavampaa, jos löydät esimerkkejä joistakin alan suurista nimistä ja käytät Ahrefsista saatavia tilastoja kilpailijoiden blogitietojen tarkistamiseen.

Ole valmis vastaamaan pomosi epäilyihin

Ole valmis siihen, että ehdotuksesi eivät saa heti myönteistä vastausta. Pomosi pitäisi ottaa aikaa punnita kaikki hyvät ja huonot puolet ennen kuin tekee lopullisen päätöksen. Sinun tulisi siis olla valmis hänen vastalausekkeisiinsa ja vastata niihin perusteluilla ja mahdollisuuksilla tuoda esiin ratkaisuja.

Luettelemme yleisimmät epäilyt, joita pomollasi voi olla.

• Meillä ei ole siihen varaa. Kaikki maksaa rahaa. Se pätee erityisesti sisältömarkkinointiin. Sinun pitäisi ymmärtää, että sisällön luominen, sosiaalisen median kampanjoiden toteuttaminen, sähköpostimarkkinoinnin käyttäminen jne. vaativat ylimääräisiä investointeja. Sinun on kuitenkin pidettävä mielessäsi, että sisältömarkkinointi maksaa 62 % vähemmän kuin lähtevä markkinointi ja tuottaa kolme kertaa enemmän liidiä.
  • .
  • Harkitse ulkoisten lähteiden käyttöä. Kollegojesi avulla voit saada arvokasta tietoa asiakkaiden yleisimmistä kysymyksistä ja ongelmista. Käytä niitä blogikirjoitustesi aiheina. Se auttaa sinua vetoamaan asiakkaidesi tarpeisiin ja lisäämään liikennettä blogiisi.
  • Kysy freelancereilta apua. Jos pomosi ei halua, että henkilökuntasi tekee suunnittelu- ja copywriting-hommia, koska se vie paljon aikaa, voit aina ehdottaa freelancereiden etsimistä. Jotkut monet sisällöntuottajat ja suunnittelijat ovat valmiita auttamaan sinua kohtuulliseen hintaan. Se maksaa vähemmän, ja yritykselläsi on silti ainutlaatuisia ja mukaansatempaavia blogikirjoituksia.
  • Keskity säästöihin. On aina win-win -ratkaisu tuoda esiin, missä ja miten yrityksesi voi säästää. Esimerkiksi sisältömarkkinointi maksaa vähemmän kuin maksettu haku. Lisäksi sen avulla voit lisätä orgaanista liikennettä.
  • Me emme voi jakaa yrityksemme oivalluksia. Eikä sinun tarvitse. Sisältömarkkinoinnissa ei ole kyse brändisi sisäisen keittiön näyttämisestä. Kyse on yleisön kouluttamisesta samalla kun näytät esimerkkiäsi tai julkaiset menestystarinan blogissasi. Ei ole mitään syytä pelätä kokemustesi jakamista verkkoyhteisön kanssa. Päinvastoin, 73 % B2B-markkinoijista julkaisee tapaustutkimuksia, jolloin ne tarjoavat potentiaalisille asiakkaille hyödyllistä sisältöä ja lisäävät liikennevirtaa sivustoilleen.
  • Voit myös ehdottaa pomollesi, että hän hankkii ammattiapua sisällön markkinointiin käyttämällä sisältömarkkinointialustoja, kuten PRNEWS.IO. Ne auttavat sinua julkaisemaan markkinointimateriaalisi valituilla verkkosivustoilla ja mediaportaaleissa, jolloin tavoitat laajemman yleisön ja saat yrityksellesi maksimaalisen tuoton. Rekisteröityminen on ilmaista, ja voit ottaa ensimmäiset askeleet sisältösi edistämiseksi. Sanan levittäminen yrityksestäsi yli 200 yritykselle on helpompaa asiantuntevien PR-agenttien avulla.

Sisältömarkkinointikalenteri

Ole valmis esittelemään sisältömarkkinointisuunnitelmasi ennen kuin pomosi kysyy siitä. Kun valmistaudut esitykseen, tässä on muutamia tärkeitä näkökohtia, joita et voi jättää huomiotta.

• Kohdista sisältömarkkinoinnin tavoitteet liiketoimintasi tavoitteisiin. Auttaako se sinua lisäämään brändin tunnettuutta, auttaa sinua luomaan paremman kontaktin kohdeyleisöön ja parantamaan liidien tuottamisen tuloksia?
  • Erittele käyttöönottoprosessi. Kuka, miten ja milloin huolehtii markkinointitehtävien suorittamisesta?
  • Ehdota, kuinka usein blogissasi julkaistaan uusia artikkeleita.
  • Kerro, minkälaista sisältöä haluat jakaa blogissasi. Pitäisikö sen olla puhtaasti opettavaista sisältöä? Oletko kiinnostunut julkaisemaan blogissasi e-kirjoja, tapaustutkimuksia tai infografiikkaa?
  • Miten aiot tavoittaa kohdeyleisön, kun sisältö on julkaistu blogissasi? Aiotko pyytää apua vaikuttajilta ja bloggaajilta?
  • Miten aiot mitata sisältömarkkinointistrategiasi onnistumista? Puhu työkaluista ja mittareista, joita aiot käyttää.

Mikä on sisältökalenteri & Miten se luodaan: Mallit, työkalut, ideat

Saatko yhä vastaukseksi ”ei”?

Kun pomosi ei vieläkään suostu toteuttamaan sisältömarkkinointia, sinun ei kannata luovuttaa. Kaikki maailmassa muuttuu, ja jonain päivänä hän herää ja tajuaa, että viisas sisältömarkkinointistrategia on juuri se, mitä yritykseltäsi puuttuu. Hän tulee tähän päätökseen vielä nopeammin, kun hän saa tietää, että 60 % markkinoijista olettaa, että sisältömarkkinointi on verkkomaailman suurimman kipsin inbound-markkinoinnin ykkösprioriteetti.

Kaikkakin hän sanoo ”ei”, voit olla varma, että teit parhaasi ja istutit ajatuksen sisältömarkkinoinnista pomosi mieleen.

Uusimmat lähettäjältä Blog