Kuinka kirjoittaa mediakampanja: 13 esimerkkiä mediakampanjoinnista

37 minuuttia luettu
Sisällys piilottaa
Näin kirjoitat mediapitchin: 13 esimerkkiä mediapitchistä

Mediapitchausesimerkkejä. Riippumatta siitä, mitä toimialaa edustat, on PR- ja sisältömarkkinoinnin menestyksen kannalta ratkaisevan tärkeää osata pitchata juttu medialle. Joskus mediareportaasin saaminen on kuitenkin helpommin sanottu kuin tehty. Kun toimittajien postilaatikot ovat täynnä sähköpostiviestejä, sinun on selvitettävä, miten saat heidän huomionsa. Tutustu näihin konkreettisiin vinkkeihin ja esimerkkeihin siitä, miten kirjoitat mediakutsun.

Build Positive Online Reputation & Remove Negative from SERP

Mikä on Media Pitch?

Mediapitch on sähköpostiviesti, joka lähetetään toimittajalle tai suuren julkaisun (sanomalehti, blogi, aikakauslehti tai podcast) päätoimittajalle ja jonka tarkoituksena on levittää tietoisuutta jutustasi.

Mediapitchit eroavat lehdistötiedotteista ja sponsoroidusta sisällöstä:

• Mediapitchit kertovat pääpiirteittäin uutisen tai erikoisartikkelin yksityiskohdat ja kertovat lyhyesti, miksi se kiinnostaa toimittajan yleisöä. Ne ovat yleensä keskustelevia ja räätälöityjä yksittäisille toimittajille. Mediapitchien avulla toimittajat voivat kuvata juttua haluamallaan tavalla. Kun pitchaat toimittajaa, et neuvottele siitä, millaista sisällöstä tulee, vaan yksinkertaisesti kerrot hänelle tapahtumasta.
  • Lehdistötiedotteet kertovat koko tarinan ja sen kontekstin. Ne laaditaan journalistiseen tyyliin – kolmannessa persoonassa – ja riittävän perusteellisesti, jotta toimittaja voisi kirjoittaa jutun kysymättä sinulta lisätietoja.
  • Sponsoroidut artikkelit tarkoittavat, että yritykset voivat hallita sisältöä ja varmistaa, että se vastaa yrityksen arvoja. Sponsoroidussa sisällössä hyödynnetään usein tuotesijoittelua.

Mediapätkien tyypit

Tässä on monenlaisia erilaisia pitchauskirjeitä ja jokainen palvelee tarkoitustaan:

• alustava (kylmä) mediapitch;
  • pitch vakiintuneen kontaktin kanssa (lämmin);
  • henkilökohtainen pitch;
  • seuraava pitch.

Alustava (kylmä) mediapitch

Kylmällä pitchillä tarkoitetaan jutun syöttämistä toimittajalle tai vaikuttajalle ilman aiempaa yhteyttä. Cold pitchin tarkoituksena on olennaisesti vakuuttaa mediahenkilö tai -elinkeinonharjoittaja julkaisemaan juttu, joka oletettavasti liittyy sinun asiantuntemukseesi tai liiketoimintaasi ja johtaa medianäkyvyyteen. Tämäntyyppiset lehdistöpitchit ovat yleensä haastavampia, koska sinun on osoitettava sekä tutkimuksellisuutta että vakuuttavuutta.

Pitchi vakiintuneen kontaktin kanssa (lämmin)

Se on pitch, jonka lähetät kontakteille, joiden kanssa olet tehnyt yhteistyötä aiemmin. Lämpimät kontaktit ovat arvokkaampia, koska sinun ei tarvitse enää esittäytyä ja olet ehkä jo rakentanut itsellesi hyvän maineen.

Henkilökohtainen pitch

Se on henkilökohtaisella lähestymistavalla luotu mediapitch. Sähköposteissa mukana etunimi, tai kun ensimmäinen räätälöity lause saa huomion enemmän.

Seuraava piki

Vähän kaikki toimittajat ja ammattilaiset ovat kiireisiä ihmisiä, joilla on paljon tekemistä. Seurantapitch on sähköposti, jolla muistutetaan toimittajaa uutisestasi.

Mediapitchin rakenne

Tässä on peruskaavio, jota sinun tulisi noudattaa, kun laadit mediapitchiä:

• Aloita päähenkilöstä. Tämän pitäisi olla ensimmäinen asia, jonka toimittaja näkee. Houkutteleva ja heidän kiinnostuksen kohteisiinsa sopiva lead varmistaa, että he jatkavat pitchisi lukemista.
  • Call-to-action. Tämä on se, mitä haluat yleisösi tietävän. Se voi olla tuotearvostelu, sisällön informointi tai haastattelun ilmoittaminen, on tärkeää tehdä tavoitteesi tässä selväksi.
  • Hyötyehdotus. Tämä on keskeinen osa pitchiä. Tässä voit esittää tarjoamasi arvon ja sen, miksi se on huomion arvoinen. Se on ratkaisevaa r erottua sadoista muista pitchistä, joita he saavat.
  • Johtopäätöksesi. Tässä kohtaa sinun tulisi toistaa toimintakutsusi ja kiittää heitä heidän ajastaan ja huomiostaan.

Ohje mediaviestin luomiseen, jonka kaikki lukevat loppuun asti

Tehokkaan mediapitchin luominen ei ole kovin vaikeaa tai monimutkaista. Mutta on yksi juju… Tehokkaan mediapitchin on oltava houkutteleva, tarttuva ja vangitseva. Voit tehdä sen onnistuneesti pienellä vaivalla ja kokemuksella. Tai delegoida mediapitchaus ilman pitchausta. Käytä uskottavaa all-in-one-palvelua PRNEWS.IO, joka luo ja jakaa juttusi kiinteään hintaan julkaistavaksi. Valtavan kokemuksensa ja suuren tiiminsä ansiosta he osaavat paljon paremmin pitchata jutun medialle.

Tutustu tähän palveluun ja tule tähän postaukseen tarkistamaan jokaisen tehokkaan mediapitchin elementit, joita sinulla on oltava:

1. Peittämätön uutisjuttu yrityksestäsi
  2. Laadukas lehdistötiedote (opas on täällä), joka viestii tarinasi
  3. Luettelo yhteyshenkilöistä, joille haluat lähettää mediakutsut
  4. Kokonaisvaltainen PR-suunnitelma, jolla osoitat, ettet ole yhden hitin ihme

Nyt kun tiedät, mitä tarkistuspisteitä haluat pitchata ja kenelle haluat lähettää ne, on aika aloittaa niiden luominen. Näin toimitaan:

1. Ohjaa mediapitchisi tietyille bloggaajille, toimittajille tai vaikuttajille, jos löydät niitä. Tee pientä tutkimusta. Asianmukaiselle henkilölle lähetetty pitch saa aikaan enemmän tuottavuutta kuin väärän nimen sisällyttäminen tai yleinen ”Kenelle tahansa”
  2. .
  3. Seuraa media-alustan oppaita. Jos sanomalehdellä on lähetyssäännöt, muista noudattaa niitä. Ei ole väliä kuinka omaperäistä sisältösi on, jos et osoite lähetystäsi oikein, se jätetään huomiotta.
  4. Henkilökohtaistaminen Pitchisi. Näytä, että luet jatkuvasti ja tunnet sen sisällön hyvin. Osoita, että ymmärrät medialähteen yleisön sekä sen, mitkä jutut ovat suosituimpia ja jaetuimpia.
  5. Keskity siihen, mitä sinulla on tarjottavana. Liian monet kirjoittajat kirjoittavat, mikä heissä on niin hienoa, mutta medialähteet julkaisevat mieluummin sen, miten voit auttaa heitä. Muista, että mediabisnes tarvitsee uutisia ja tarinoita, joten mainosta niitä, älä liiketoimintaasi.
  6. Tee medialähteen työstä helppoa. Mitä vähemmän työtä toimittajan on tehtävä tietosi kanssa, sitä parempi. Muista lisätä kaikki tärkeät faktat sekä uskottavat lähteet.
  7. Ole mielenkiintoinen ja mukaansatempaava. Osoita asiantuntemustasi, älä ole tylsä.
  8. Pane loistava koukku. Bloggaajat ja tuottajat lukevat mieluiten uutta sisältöä aiheista, joista he kirjoittavat säännöllisesti. He kiinnittävät huomiota sähköpostiviesteihin, joissa on relevantteja uutisvihjeitä. Jos voit osoittaa sisältösi yhteyden suureen uutiseen tai heidän äskettäin julkaistuun postaukseensa, se voi tehdä ihmeitä.
  9. Ole lyhyt ja ytimekäs. Tuottajat eivät halua käyttää aikaa pitkien pitchien lukemiseen. Sellaiset novellit jäävät todennäköisemmin huomiotta.
  10. Jätä yhteystietosi. Vaikka sähköpostiosoitteesi näkyy osoitteena, johon toimittaja voi vastata, jätä sähköpostiosoitteesi, verkkosivustosi, sosiaalisen median linkit tai puhelinnumerosi joka tapauksessa.
  11. Muotoile pitchisi. On parempi, ettet ole omaperäinen ja käytä tekstiä (ei HTML), perusfonttia ja muotoilua, jotta vältät epäjärjestyneen ulkoasun.
  12. Adressoi ideasi vain yhdelle toimittajalle tietyssä medialähteessä. Idean lähettäminen yhden sanomalehden jokaiselle toimittajalle ärsyttää toimittajia. Yleensä nämä ihmiset työskentelevät yhdessä, joten he spämmäävät heitä kaikkia. Tämän sanottuasi voit lähettää samanlaisen pitchin eri medialähteille samaan aikaan.
  13. Seuranta. Tässä kohtaa monet ihmiset menettävät loistavia PR- ja julkisuusmahdollisuuksia. Jos toimittajat pitävät sisällöstäsi, he saattavat vastata heti, mutta usein sähköpostisi tallennetaan, mutta siihen ei vastata. Mediatyöntekijät ovat erittäin kiireisiä, joten on sinun tehtäväsi lähettää seurantasähköposti. Temppu on tehdä se luonnollisesti. Odota noin kaksi viikkoa ja lähetä sitten seurantasähköposti, jossa kysyt, ovatko he lukeneet viestisi ja kaipaavatko he lisätietoja. Tehokkaampaa on soittaa heille, mutta puhu puhelimessa nopeasti ja lyhyesti. Valitsitpa mitä tahansa, tee vain kerran seurantatoimenpiteitä. Sen sijaan voit tiedottaa jostain aivan muusta tiedosta.

Esimerkkejä tehokkaista mediapuheista

Esimerkki #1: kylmä pitch

Journalistit ja tuottajat saavat päivittäin useita pitchauksia, mikä tarkoittaa, että he voivat jättää monet niistä väliin. Mikä voi tehdä mediapitchistäsi huomattavamman? Voit saavuttaa sen tarjoamalla heille jotain ainutlaatuista ja arvokasta tietoa. Ja yksi parhaista tavoista lisätä arvoa on antaa henkilölle, jota yrität tavoittaa (esim. toimittaja, vaikuttaja, bloggaaja), jotain, mitä hän ei löydä muualta.

Välttääksesi poistopainikkeen tai roskakorin, katso tätä esimerkkiä:

esimerkkejä mediakentistä

Esimerkki #2: pitchaus vakiintuneille kanssakäyttäjille

Tässä esimerkissä näet ”henkilökohtaisen keskustelun aloittajan”, jolla rakennetaan suhdetta ja saadaan suhde käyntiin. Tässä on jotain ”henkilökohtaista” puhuttavaa ensimmäisessä sähköpostissa. Vaikka toimittaja ei heti tunnistaisi nimeäsi, voit viitata sähköpostissa aiempaan yhteiseen kokemukseen.

mediapitching-esimerkkejä #2: Pitchaus vakiintuneille сontakteille
mediapitchaus-esimerkkejä

Esimerkki #3: ”Tulokset”

Idea tässä mediapitchissä on yksinkertainen: esitä, että noudatat vaikuttajan neuvoja ja jaat tulokset heidän kanssaan. Jos sinulla on mielenkiintoisia löydöksiä tietyn vaikuttajan vinkkien noudattamisesta, käytä sitä otsikkorivissä, kun pitchaat kyseistä bloggaajaa tai vaikuttajaa, esim. ”Lost 20lbs with your diet!”

Näin voit tehdä sen:

mediapitching-esimerkkejä #3:

Esimerkki #4: Aiheeseen liittyvä juttusähköposti

Tällaisen sähköpostiviestin ideana on viitata toimittajan tuoreeseen kirjoitukseen ja käyttää sitä sitten oman tuotteesi mainostamiseen. Kirjoita mielipiteesi tästä jutusta, jotta sähköposti kuulostaa aidommalta.

Tässä on esimerkki:

mediapitching-esimerkkejä #4: Aiheeseen liittyvä juttusähköposti
mediapitching-esimerkkejä

Ensimmäinen kappale on täysin henkilökohtainen.

Toisen kappaleen personointi on sen sijaan vähäistä.

Huomaa myös, että sähköposti ei pääty suureen pyyntöön. Siinä on vain pieni kohtelias kysymys, jos he haluavat tietää lisää.

Esimerkki #5: ”eksklusiivinen tutkimus”-sähköposti (Sopii mainiosti kylmiin mediakohuihin)

Eksklusiivinen tutkimus ja data ovat loistava tapa saada lehdistöä. Toimittajat rakastavat sitä, mutta sinua on myös vaikeampi erottaa roskapostittajista. Tässä on esimerkki tämäntyyppisten sähköpostien osoitteistamisesta:

mediapitching examples #5: The

Esimerkki #6: Tarinapiki

Olet siis löytänyt huipputoimittajan, joka kysyy julkisesti jostakin aiheesta Twitterissä tai muilla sosiaalisen median alustoilla. Katso, miten voit käyttää sitä mediapitchissäsi, jotta se olisi henkilökohtaisempi:

Esimerkki #6: Tarinankerronta

Tämä sähköposti perustuu tiettyyn twiittiin (tai muuhun postaukseen, joka on julkaistu eri sosiaalisen median kanavissa).

Käyttääksesi tätä:

1. Viittaa heidän pyyntöönsä viestin ensimmäisellä rivillä. Se vetoaa heidän huomionsa ja kertoo heille, että sinulla on jotain olennaista jaettavaa.
  2. Jaa tarinasi. Jotta tämä toimisi, kerro a) mitä teit ja b) mitä sait. Ole mahdollisimman tiivis. Muista sisällyttää humoristisia yksityiskohtia (tässä ”autossa nukkuminen” ja ”100 000 dollarin elinehto”), jotta kiinnostus herää.

Median pitchausesimerkkejä #7: jatkopitch

Esimerkkejä mediamainonnan pitchauksesta #7: Seurantapitch

Näet, että tämä sähköposti on lyhyt ja kohtelias. Voit tuntea, että kirjoittaja kunnioittaa sitä, että toimittaja ei ehkä ole kiinnostunut tästä aiheesta.

Pysy tiiviinä ja ytimekkäänä, kuten tässä esimerkissä. Pidä edellä mainittu seikka mielessäsi ja kysy kohteliaasti uudelleen, ovatko he kiinnostuneita tai voisitko antaa muita yksityiskohtia tästä uutisesta.

Mediapitchausesimerkki #8: hyötyihin keskittyvä pitchaus

*esimerkin on toimittanut Daniel Louwrens, Muscle and Brawn

perustaja ja toimitusjohtaja.

Hyötyihin keskittyvässä pitchissä korostetaan yhtä tai useampaa tapaa, jolla media voi hyötyä yrityksestä kertovan jutun tekemisestä. Tämän pitchausstrategian tarkoituksena on vakuuttaa media-alan ihmiset tarinasi arvosta ja siitä, miten se voi kilpailla muiden mediapitchausideoiden kanssa.

Hi Dave Stone,

Baylor Plant Nursery on juuri laajentanut tuotevalikoimaansa hedelmäpuilla, syötävillä pensailla, vihanneksilla ja kukilla, jotta kuka tahansa voi kasvattaa omaa ruokaansa kotona.

Tehdään mielellämme juttu kaupunkipuutarha-lehteenne, jotta voimme näyttää uusille puutarhureille, että hedelmiä ja vihanneksia voi kasvattaa pienimmässäkin tilassa. Lähetä minulle tietosi, niin toimitan sinulle mielelläni neljä hedelmäpensaata, viisi lämpöä sietävää salaattilajiketta, kaksi kurpitsaa, kaksi paprikaa ja kaksi tomaattikasvia sekä astiat, ruukkumultaa, puutarhatarvikkeita ja kaikkea muuta, mitä tarvitset täydellisen pienen vihannespuutarhan roolitukseen.

Toivottavasti tästä vastauksesta on sinulle apua. Voit ottaa minuun yhteyttä samaan sähköpostiosoitteeseen, jos sinulla on jatkokysymyksiä. Voit myös vapaasti muuttaa tai muokata vastausta tukemaan julkaisutarpeesi.

Median pitchausesimerkki #9: lisäarvopitch

*esimerkin on toimittanut Miranda Bence, toimitusjohtaja ja perustaja Cherry Picks Reviews

Markkinoijat ja PR-ammattilaiset käyttävät lisäarvoa tuottavaa pitching-strategiaa, kun he uskovat, että heillä on yrityksen tarina, uutinen, tuote tai palvelu, joka voisi tuoda lisäarvoa yhteen tai useampaan juttuun, jonka media on jo julkaissut. Keskeistä on, että niche-asiasi tulee olla relevantti toisen verkkosivuston sisällön kannalta.

Hei Kim Smith,

Luen äskettäisen lehtiartikkelisi lukion keskeyttäneiden työmahdollisuuksista ja halusin keskustella eräästä toisesta jutusta, joka voisi sopia täydellisesti aiheeseen!

Kansalaisyrityksemme on juuri aloittanut uuden ohjelman, jossa teemme yhteistyötä hyväntekeväisyysjärjestöjen ja paikallisten sosiaalikeskusten kanssa auttaaksemme lukion keskeyttäneitä löytämään kiinnostuksen kohteensa ja toteuttamaan urahaaveensa. Kerro, jos voin antaa lisätietoja.

Mediapitchausesimerkki #10

*esimerkin on toimittanut Max Shak osoitteesta SurvivalGearShack.com:

Hei (vastaanottajan nimi),

Syy, miksi otan teihin yhteyttä, on se, että uskon, että minulla on täydellinen juttu julkaisuanne varten. [Lisää tarinan otsikko].

Jos olet kiinnostunut tietämään lisää, tässä muutamia yksityiskohtia: [lisää yksi tai kaksi lausetta tarinasta]. Ilmoita minulle, jos olet kiinnostunut saamaan koko lehdistötiedotteen.

Onko tämä mielestäsi asia, josta olisit kiinnostunut uutisoimaan? Vastaan mielelläni mahdollisiin kysymyksiinne.

Kiitän, että käytit aikaa tämän lukemiseen, kiitos

(nimesi)

Mediapitchausesimerkki #11: Julkisuuspuhe organisaatiolle

*esimerkin on toimittanut Steve Rose, varatoimitusjohtaja osoitteessa Rahansiirrot

Yrityksen ilmoitus pitch on yritys saada alueellisten, kansallisten ja kansainvälisten tiedotusvälineiden huomio jostain tärkeästä yritysuutisesta. Uudet työntekijät, kasvumahdollisuudet, tuotelanseeraukset, ominaisuuksien parannukset sekä hyväntekeväisyys- ja brändiyhteistyö ovat kaikki esimerkkejä asioista, joista yritys voi ilmoittaa. Kun mainostetaan uutta toimintatapaa, palkkausta tai ilmoitusta, on tärkeää puhua siitä, kuinka hyvä asia se on asiakkaille ja koko naapurustolle.

Mitä kuuluu, Kimmel?
Kasvis- ja vegaaniruokamme kasvavaan kysyntään vastatakseen Floral Veg laajentaa pohjakerroksen terassia ja avaa kattoravintolan ja -baarin kesällä 2022. Kuka tahansa blogiasi lukeva nauttii keskustan ruokailusta yhtä paljon kuin minäkin, ja mielestäni tämä voisi olla mielenkiintoinen aihe, jonka voisin jakaa heidän kanssaan.
Älä epäröi soittaa minulle ja sopia aika, jolloin voimme keskustella.
Hyvinvointia sinulle,
Kerrothan minulle koko nimesi, puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi.

Mediapitchausesimerkki #12: media pitch joka ei lämmitä

*esimerkin on toimittanut Jeff Colt, AquariumFishCity

perustaja.

Kylmä media pitch on media pitch menetelmä, jossa markkinoija lähettää media pitch uutisorganisaatiolle ottamatta ensin yhteyttä keneenkään siellä. Sinun on esiteltävä itsesi ja yrityksesi sekä selitettävä, miksi heidän pitäisi mielestäsi käsitellä ehdottamaasi aihetta. Koska tämä ensikontakti voi johtaa myöhempään yhteistyöhön, on tärkeää, että media ymmärtää, kuka yritys on ja miten se liittyy julkaisuun.

Esimerkki:

Anteeksi, että keskeytän sinut, Smith.
Hieman minusta: Olen Jordan Berwick, ja toimin suhdetoiminnan koordinaattorina Baker Real Estate -yrityksessä aurinkoisessa Virginiassa. Palvelemme nyt Pohjois-Virginiassa, mutta toivomme voivamme laajentaa palveluitamme Marylandin eteläosiin, jotta voisimme paremmin auttaa asunnonomistajia kohtuuhintaisen asunnon etsimisessä.
Uskomme, että maininta palveluistamme voisi olla suureksi hyödyksi lukijoillesi ja heidän kiinteistötarpeilleen, sillä julkaisumme keskittyy eteläiseen asumiseen ja DMV-alueen hyödyntämiseen parhaalla mahdollisella tavalla.
Oletko valmis ottamaan yhteyttä aina, kun se on sinulle sopivaa.

Mediapitchausesimerkki #13: ehdotus, jossa on lisäarvoa

*esimerkin on toimittanut Tom Miller, Chief Marketing Officer (CMO) osoitteessa FitnessVolt
Tilanteissa, joissa he uskovat, että heillä on yrityksen kertomus, uutinen, tuote tai palvelu, joka voisi tuoda lisäarvoa yhdelle tai useammalle artikkelille, jonka jokin media kanava on jo julkaissut, markkinoinnin ja suhdetoiminnan ammattilaiset ottavat käyttöön lisäarvoa tuovan pitch menetelmän. Median aiempien numeroiden tutkiminen voi auttaa sinua selvittämään, millaista sisältöä ne usein julkaisevat, mikä on hyödyllistä lisäarvoa tuottavaa pitchiä suunniteltaessa. Kerro esimerkki jostain jutusta tai projektista, jonka parissa työskentelet, ja selitä, miten yrityksen uutiset sopivat tähän yhteyteen.

Hei, Johnny
Luettuani julkaisunne hiljattain ilmestyneen artikkelin lukion keskeyttäneiden työmarkkinoista tunsin tarvetta ottaa sinuun yhteyttä ideoidakseni jutun, joka sopisi hyvin yhteen sen kanssa, mistä jo kirjoitit.
Henkilöstöpalveluyrityksemme on käynnistänyt paikallisten voittoa tavoittelemattomien järjestöjen ja yhteisöryhmien avulla uuden ohjelman, jonka tarkoituksena on rohkaista lukion keskeyttäneitä seuraamaan intohimojaan ja saavuttamaan täyden ammatillisen potentiaalinsa.
Kertokaa vain, jos voin auttaa teitä jotenkin muuten.

Kertokaa vain, jos voin auttaa jotenkin.

Lue lisää: Vinkkejä tehokkaan sähköpostiviestin kirjoittamiseen

How To Do Public Relations For Small Business

Miten PRNEWS.io:ta käytetään

Tässä videossa jaan hienon työkalun nimeltä PRNEWS.IO – markkinapaikka, jossa PR-asiantuntijat, internet-markkinoijat ja mainostajat voivat ostaa sponsoroitua sisältöä. PR on loistava näkyvyyden, liiketoiminnan kasvun ja SEO-selkälinkkien kannalta (se voi auttaa sinua sijoittumaan Googleen).

Mediapitchausvinkkejä alan asiantuntijoilta

Jason Farr, Aviara Pavers

toimitusjohtaja ja omistaja.

Seuraava

Minä uskon, että tämä on elintärkeä, mutta joskus unohdettu vaihe. Odota vastausta mediakutsuusi tai sovi seuranta monta päivää myöhemmin. Seurannassa tapahtuu suuri osa taikuudesta. Harvoin saat välitöntä vastausta. Julkaistun tutkimuksen mukaan seurantasähköpostin lähettäminen kaksinkertaistaa vastauksen saamisen todennäköisyyden. 50 prosenttia yhteydenotoista tehdään vasta viidennen yhteydenoton jälkeen. Suurimmalla osalla toimittajista ja ammattilaisista on täysi aikataulu. On siis normaalia, että he eivät ole huomanneet alkuperäistä sähköpostiviestiäsi. Jatkosähköpostin lähettäminen vastaanottajalle voi nostaa sinut heidän postilaatikkonsa kärkeen.

Jamie Irwin, digitaalisen markkinoinnin asiantuntija TutorCruncher

Hyötyyn suuntautuva myynti pitch
Esitykseksi voisin sanoa, että hyötyyn suuntautuva myynti pitch korostaa yhtä tai useampaa osa-aluetta, jolla media voisi hyötyä yrityksen uutisoinnista. Tämän pitch tekniikan tarkoituksena on vakuuttaa median työntekijät kertomuksensa arvosta ja siitä, miten se voi kilpailla muiden median pitch konseptien kanssa. Tällainen pitch voi sisältää lisätietoa kohteena olevan media artikkelin luonteesta ja aiheesta sekä siitä, miten se hyödyttäisi molempia osapuolia. Voit myös tarjota media henkilöille ilmaisen kokeilujakson tuotteesta, jotta he voivat itse kokea sen hyödyt. Kirjoittaisimme mielellämme artikkelin kaupunkipuutarhanhoitoa käsittelevään lehteenne, jotta aloittelevat puutarhurit oppisivat, että he voivat viljellä hedelmiä ja vihanneksia pienimmissäkin paikoissa. Lähetä minulle yhteystietosi, niin toimitan sinulle mielelläni neljä hedelmäpensasta, viisi lämpöä sietävää salaattilajiketta, kaksi kurpitsa-, kaksi kurkku-, kaksi paprika- ja kaksi tomaattikasvia sekä astioita, ruukkumultaa, puutarhatarvikkeita ja kaikkea muuta, mitä saatat tarvita ihanteellisen pienen vihannespuutarhan luomiseen.

Travis Lindemoen, toimitusjohtaja Nexus IT Group

The ”You’ve Missed This One” Pitch
What to Say Instead of ”You Missed This One” (Mitä sanoa ”You Missed This One” sijaan) on mielestäni loistava esimerkki media pitchistä. Jos haluat, että bloggaajat ja alan toimittajat sisällyttävät tuotteesi tai palvelusi listapostauksiinsa ja vertailuoppaisiinsa, tämä on oikea tapa toimia näin. Yksityiskohtaiset ohjeet ovat alla. Yksi ensimmäisistä vaiheista on laatia luettelo eri tavoista, joilla tuotteesi kuvataan. Kuvitellaan vaikka, että sinulla on verkkopohjainen yrityskoulutussovellus, jonka avulla käyttäjät voivat kehittää ja markkinoida omia verkkokoulutusohjelmiaan.

Gerrid Smith, Director of E-commerce of Joy Organics

”Kiitos” Pitch

Avunpyyntö ja kiitollisuus Pitch on mielestäni tehokkain media pitchaus esimerkki. Loppujen lopuksi me kaikki haluamme haluta tuntea, että meitä arvostetaan. Kaikki haluavat tuntea, että he ovat vaikuttaneet asiaan kannustamalla toista ihmistä toimimaan tai ratkaisemalla hänen kohtaamansa ongelman. Siksi on tärkeää ottaa yhteyttä ja ilmaista kiitollisuutta saamastasi avusta. On eri asia lukea sähköpostiviesti kuin vastata siihen. Jos kuitenkin tavoitteenasi on verkostoitua median ammattilaisten, kuten kirjoittajien ja bloggaajien kanssa, tämä menetelmä pitching on ihanteellinen.

Robert Warner, Official Member of Forbes Agency Council and Head of Marketing at VirtualValley

Myynti Pitch joka on ”juuri sinua varten”

The Sales Pitch That’s ”Just for You” on mielestäni mielenkiintoisin tapaus media pitchauksesta. Koska psykologinen käsite, joka tunnetaan nimellä ”pelko siitä, että jää paitsi”, vaikuttaa voimakkaasti, monet ihmiset ovat innokkaita saamaan käyttöönsä aiemmin saavuttamatonta tietoa. Voit käyttää tämäntyyppistä media pitchiä saadaksesi sanaa uudesta tuotteestasi tai palvelustasi, kun sinulla on siitä yksinoikeudella tietoa (esimerkiksi tuotteen lanseerauksen yhteydessä).

Steve Elliott, franchise-omistaja Restoration1

Follow Up Pitches.
Follow Up Pitches ovat mielestäni luonnollinen osoitus tehokkaasta suhdetoiminnasta. Siihen kuuluu seurantasähköpostien lähettäminen ensimmäiselle pitchille sen edistymisen selvittämiseksi. Se pitää kaikki ajan tasalla siitä, mitä on tehty ja mitä vaaditaan. Lisäksi se vahvistaa julkisuudenhoitajan ja PR:n välistä elintärkeää vuorovaikutusta. Ei ole yllätys, että yli 90 prosenttia PR-ammattilaisista kommunikoi toimittajien kanssa mieluiten sähköpostitse. Toimittajista 64 prosenttia on samaa mieltä tästä väitteestä.

Tom Miller, a Registered Dietitian & Nutritionist RDN at FitnessVolt

Investoi suhteisiin
Näkemykseni mukaan suhdetoiminta on äärimmäisen individualistista. Et vain soita lehdistölle yhteyshenkilöille aina, kun sinulla on tarvetta heidän palveluilleen. Sen sijaan haluat keskittyä pitkäaikaisten suhteiden luomiseen näihin henkilöihin. Se on tavallaan kuin myyntityötä. Sinun on otettava huomioon loppukäyttäjien (tässä tapauksessa toimittajien) tarpeet, vaalittava yhteyttä heihin ja sitten sopivalla hetkellä toimitettava heille räätälöity tarjous. Tarvitset nämä kolme asiaa, jotta voit laatia pitchin joka saa toimittajan silmät loistamaan kuin lasten silmät, kun he avaavat lahjoja: Näkökulma, joka herättää heidän kiinnostuksensa ja saa heidät uteliaiksi. Aihe, joka vangitsee lukijan. Tiivis ja selkeä sähköposti, joka tarjoaa heille arvoa heti.

Newsjacking
Minun mukaan newsjacking on sitä, kun hyödynnät merkittävää uutistapahtumaa ja liität sen myytävään tuotteeseen. Sitä pidetään nykyään suhdetoiminnan peruskeinona. Vaikka vakiintuneet, tunnetut yritykset käyttävät usein tätä strategiaa, pienemmät yritykset voivat menestyä sillä yhtä helposti. Tärkein askel tämän strategian onnistumisessa on sellaisten uutissivustojen kohdentaminen, jotka käsittelevät juttua vain satunnaisesti. Sinun ei esimerkiksi kannata ottaa yhteyttä People-lehteen, jos kirjoitat artikkelia siitä, mitä yrittäjät voivat oppia viimeisimmästä Kardashianin tapauksesta. Sen sijaan sinun pitäisi ottaa yhteyttä Forbesiin.

Varmista, ettet pitchaa relevantteja media kontakteja
Mielestäni ennen kuin laadit media pitchiäsi, sinun pitäisi ensin löytää relevantit media kontaktit, jotta voit rakentaa media listan, joka on luettelo henkilöistä, jotka saattavat olla kiinnostuneita uutisoimaan juttusi. Toisin sanoen media lista on luettelo henkilöistä, jotka saattavat olla kiinnostuneita uutisoimaan tarinasi. Yksittäisillä toimittajilla on kullakin omat erikoisalansa, joita alalla kutsutaan yhteisesti ”biitiksi”. On suositeltavaa, ettet lähetä pitchiäsi uutisjulkaisun yleiseen sähköpostiosoitteeseen, vaan osoitat sen pikemminkin uutisorganisaatiossa sille henkilölle, jolla on eniten tekemistä kirjoittamasi aiheen kanssa. Toisin sanoen, ennen kuin alat koputella ovia, sinun on oltava varma, että koputat oikeille oville.

Kenny Kline, President &; Financial Lead at BarBend

Kohdista aina oikeaan beatiin
Minun mukaan termi ”beat” viittaa siihen uutisalueeseen, johon toimittaja keskittyy. Nämä voivat olla joko laajoja tai pieniä. Tiettyyn toimialaan räätälöidyt julkaisut kattavat tyypillisesti tiettyjä biittejä. Esimerkiksi Recode.netillä on omat toimittajansa esimerkiksi roboteista, sosiaalisesta mediasta, tekoälystä, liiketoiminnasta ja muista aiheista. Toisaalta Huffington Postin tai The New York Timesin kaltaisissa julkaisuissa on yksi päätoimittaja, joka vastaa laajasta aihealueesta (kuten ”politiikka”). Näiden taktiikoiden onnistuminen edellyttää, että ne kohdistetaan sopivalle alueelle. Sinun ei kannata lähettää sähköpostia toimittajalle, joka käsittelee ainoastaan sähköistä kaupankäyntiä, artikkelia tekoälyfirmastasi. Nykyisten mediaorganisaatioiden uutistoimistojen hajanaisen rakenteen vuoksi on hyvin todennäköistä, että ehdotustasi ei koskaan lähetetä asianomaiselle toimittajalle. Fractlin tekemän kyselyn tulosten mukaan kuusikymmentä prosenttia kirjoittajista haluaa, että heidän pitch sähköpostiensa aiheet vastaavat heidän biittejään.

Robert Zeglinski, Managing Editor &; Researcher at BreakingMuscle

Media Pitching

Pohdi mahdollisuutta, että toimittaja ei ole kiinnostunut jutustasi. Tämä on suositus, jonka minä antaisin. Muistuta heitä edellisestä kohdasta ja kysy sitten kohteliaasti, ovatko he kiinnostuneita tehtävästä tai voisitko antaa lisätietoja. Jos saat myönteisen vastauksen, valmistaudu toimittamaan kaikki heidän pyytämänsä lisätiedot ja varaudu joustavaan aikatauluun siltä varalta, että he haluavat haastatella sinua lisätietojen saamiseksi.

Pohj: Media Pitching Examples

Kaikkakaan pitchauksen taidon hallitseminen ei tapahdu yhdessä päivässä, nämä vinkit ja esimerkit voivat auttaa sinua tavoittamaan tarvitsemasi ihmiset. Tehokas mediamainonta on yksi PR:n kriittisistä osista, ja se on onnistuneen PR-strategian toteuttamisen ydin, eikä sitä pidä laiminlyödä. On sinusta kiinni, että saat asiakkaallesi laadukkaan mediapostin, joten ryhdy toimeen.

Nyt kun sinulla on selkeät ohjeet mediaviestin kirjoittamiseen, on sinun vuorosi tehdä niistä omasi. Oletko koskaan yrittänyt osoittaa mediapitchiä toimittajalle tai vaikuttajalle? Jos olet, mitä taktiikkaa olet käyttänyt? Mikä toimi ja mikä ei? Kerro minulle jättämällä kommentti alla.

Uusimmat lähettäjältä Blog