Kuinka paljon O-1-viisumin hakeminen maksaa?

6 minuuttia luettu

Mikä on O-1-viisumin hakemisen maksu? Yhdysvaltoihin pääsee useilla eri tavoilla, jos on alan huippuasiantuntija. Erilaisten ammattien harjoittajille, kuten taiteilijoille, lääkäreille, laulajille ja monille muille, on välttämätöntä työskennellä pitkäaikaisten projektien parissa ja tehdä usein useita vierailuja. Jos olet korkean profiilin mediahenkilö, eli sinut on mainittu joissakin julkaisuissa ja olet voittanut palkintoja, on mahdollista saada O-1-viisumi, jolla voit työskennellä ja asua Yhdysvalloissa enintään kolme vuotta.

Mikä on O-1-viisumi?

Se on eräänlainen viisumi lahjakkaille ihmisille. Tärkeintä on todistaa, että hakija täyttää poikkeukselliset kriteerit, ja Yhdysvalloissa on tietty yritys, jossa hän tulee työskentelemään. Liikemiesten kohdalla työnantajan olemassaolo ratkeaa hyvin yksinkertaisesti: riittää, että heillä on Yhdysvalloissa sivuliike tai oma yritys. Muut ammattilaiset tarvitsevat työsuhdejärjestelyjä yhdysvaltalaisten laitosten tai yritysten kanssa.

Ammattilaisille, joilla on syvällinen tietämys tietystä työalasta, vastaus kysymykseen 'Mikä on O-viisumi USA:ssa?' on erittäin hyödyllinen.

Kuka voi saada O-1-viisumin?

Se on viisumityyppi, jota voi hakea kuka tahansa yli 18-vuotias mediahenkilö, etenkin jos olet tiedemies, startupper, laulaja tai näyttelijä. Jos sinulla on todisteet julkkis- tai bisnesasemastasi, voit saada O-1-viisumin itsellesi ja perheenjäsenillesi: vaimolle ja alle 21-vuotiaille lapsille.

15 New Yorkin maahanmuuttolakimiestä

Miksi sinun pitäisi hankkia se?

Viisumi voidaan myöntää yhdeksi tai kolmeksi vuodeksi. Sitä hankkimalla ei voi saada kansalaisuutta, mutta sitä voi pidentää lukemattomia kertoja. Sen avulla voit matkustaa Yhdysvaltoihin milloin tahansa päättymispäivään asti. Käsittelyaika on 1-2 kuukautta. Lapsesi ja vaimosi voivat hakea O-3-viisumia, joka on voimassa O-1-viisumiin asti. Perheenjäsenesi voivat opiskella Yhdysvalloissa näiden viisumivinkkien avulla. Lapset voivat vierailla amerikkalaisissa kouluissa ja muissa oppilaitoksissa.

O-1-viisumin edellytykset

Luvan saadaksesi Yhdysvaltoihin, sinun on laadittava asiakirjat ja noudatettava tiettyjä vaatimuksia, kuten:

1. Ole vähintään 18-vuotias.
  2. Toteuttaa näyttöä siitä, että vähintään kolme kahdeksasta poikkeuksellisuuden kriteeristä täyttyy:
  3. Kansalliset tai kansainväliset palkinnot ja palkinnot.
  4. Jäsenyys ammatillisissa yhdistyksissä.
  5. Artikkelit ammattijulkaisuissa ja tiedotusvälineissä saavutuksistasi;
  6. Osallistuminen tuomariston jäsenenä ammatillisiin kilpailuihin, kilpailuihin.
  7. merkittävä panos tieteelliseen kehitykseen, tutkimukseen valitulla alalla.
  8. Tekijän tutkimusten ja artikkelien julkaiseminen ammattialaan liittyen.
  9. Työskentely kriittisissä tehtävissä merkittävimmissä yrityksissä, instituutioissa.
  10. Vahvistus riittävästä tulotasosta ammatillisten ansioiden ansiosta (bonukset, apurahat, korkeat palkat jne.).
  11. Todista, että osallistumisesi amerikkalaiseen hankkeeseen (tai yrityksen toimintaan) on tarpeen. Jos kyseessä on henkilö, joka harjoittaa liiketoimintaa ja omistaa yrityksen Yhdysvalloissa, niin liiketoimintasuunnitelma.
  12. Hakija, joka on yhdysvaltalaisen yrityksen toimitusjohtaja, ei saa omistaa määräysvaltaa.
  13. Ei saa olla rikosrekisterissä tai rikkoa maahanmuuttolakeja
  14. .

Jos voit täyttää minkä tahansa näistä vaatimuksista, mahdollisuutesi ovat paremmat. Se on aikaa vievä hanke, mutta PRnews.io voi yksinkertaistaa menettelyä esittelemällä sinun tai yrityksesi pahamaineiset julkaisut.

Mitkä ovat O-1-viisumin hakemisen maksut?

Jos lähetät tietosi ensimmäistä kertaa, sinun on maksettava 190 dollarin konsulimaksu verkkohakemuksesta. Jos olet jo Yhdysvaltojen alueella, joudut maksamaan 460 dollaria, joka on vakiokustannus.

Valmisteltavat asiakirjat

O-1-viisumin saamiseksi sinun on toimitettava seuraavat asiakirjat:

1. DS-160 Nonimmigrant Visa Application.
  2. Passi, joka on voimassa vähintään kuusi kuukautta pidempään kuin aiottu oleskelun kesto Yhdysvalloissa.
  3. Kuva 5 × 5 cm.
  4. Hyväksytty vetoomus I-129.
  5. Vahvistus korkeasta pätevyydestä ja erinomaisista palveluista (palkinnot, kunniamerkit, julkaisut jne.)
  6. Suosittelukirje kansalliselta tai kansainväliseltä ammattijärjestöltä.
  7. Vakuutus kirjallisista (sopimus) tai suullisista sopimuksista työnantajan kanssa Yhdysvalloissa.
  8. Kuvaus hankkeesta (tai liiketoimintasuunnitelmasta), jossa hakija työskentelee, hänen merkityksensä tässä hankkeessa ammattilaisena sekä maininta oleskelun kestosta.
  9. Lasten syntymätodistukset, avioliiton rekisteröinti.
  10. Puolison työtodistukset, ansioluettelo
  11. .

Ja muita asiakirjoja maahanmuuttoviranomaisten pyynnöstä. Sinun pitäisi myös muistaa noin 3-10 tuhannen dollarin kustannukset asianajajan palveluista, joka on mukana prosessissa. Lisäksi saatat tarvita apua oikeushenkilön rekisteröinnissä ja liiketoimintasuunnitelman laatimisessa, jos nämä vaihtoehdot eivät sisälly lakimiehen palkkioon.

Vinkkejä, joilla voit lisätä mahdollisuuksiasi saada O-1

Jos haluat hankkia viisumin, yritä saada julkaisuja suosituissa, luotettavissa lehdissä ja verkkolähteissä. Nykyään se on helppo tehdä PRnews.io avulla. Voit tilata joitakin julkaisuja blogia varten ilman suurempaa ajan- ja rahankäyttöä.

Uusimmat lähettäjältä Blog