Sisältömarkkinointi: Miten PRNEWS.IO auttaa parantamaan liiketoiminnan suorituskykyä?

11 minuuttia luettu

Artikkelissa olemme kertoneet, miten sisältömarkkinointi tekstien (uutiset, lehdistötiedotteet, artikkelit jne.) osalta auttaa houkuttelemaan asiakkaita ja mitä näillä jutuilla voi tehdä.

How To Do Public Relations For Small Business

Mitä on sisältömarkkinointi?

Sisältömarkkinointi on strateginen markkinointitapa, jossa keskitytään arvokkaan, merkityksellisen ja johdonmukaisen sisällön luomiseen kohdeyleisön houkuttelemiseksi ja säilyttämiseksi. Sisältömarkkinoinnin perimmäisenä tavoitteena on kannattavan asiakastoiminnan stimulointi.

Miten sisältömarkkinointi auttaa vauhdittamaan liiketoimintaasi?

Sisältömarkkinointi on kaikenlaista visuaalista sisältöä, kuten kuvia, videoita, äänitteitä ja tekstejä, joilla pyritään houkuttelemaan uusia asiakkaita. Se on jotain, joka koukuttaa, kiinnostaa, kannustaa lukemaan, kuuntelemaan, katsomaan tarkemmin ja lopulta ostamaan tai käyttämään palvelua.

PRNEWS.IO:n näkökulmasta sisältömarkkinointi on myynninedistämistä artikkeleiden, uutisten, lehdistötiedotteiden ja muun sisällön avulla.

Joitain yksityiskohtia, jotka sinun tulisi tietää sisältömarkkinoinnista

Leadin tuottaminen on tärkeä käsite sisältömarkkinoinnissa. Sillä tarkoitetaan kiinnostuksen herättämistä tiettyä tuotetta tai palvelua kohtaan myynnin kasvattamiseksi. Lead generation on muuttunut merkittävästi viime vuosina, kun uudet verkko- ja sosiaaliset teknologiat ovat aloittaneet sen aktiivisen kehittämisen ja digitalisoitumisen. Viestimet ja sosiaaliset verkostot ovat muuttaneet ja muuttavat edelleen mainonnan ja myynnin teknologioita, ja ne muuttavat koko ajatusta markkinointivälineistä.

Hankintaprosessi on myös muuttumassa. Tänä päivänä perinteinen mainonta ei toimi yhtä hyvin kuin 20 tai 30 vuotta sitten. Joukkopostituksen tehokkuus on laskussa. Juuri nyt markkinoijien päätehtävänä ei ole keskittyä vain uusien asiakkaiden houkuttelemiseen, vaan myös pysyvien, luotettavien ja pitkäaikaisten asiakassuhteiden rakentamiseen sekä myynnin personointiin ja analysointiin.

Käsite ”itseohjautuva ostaja” ilmestyi vähän aikaa sitten, ja se tarkoittaa henkilöä, joka osaa itse löytää ja ostaa oikean asian. Se on johtanut uusien menetelmien syntymiseen potentiaalisten liidien (asiakkaiden) kehittämiseksi ja analysoimiseksi.

Keksitään mitä tarvitaan, jotta sisältö toimii ja PR mediassa tuo maksimaalisen vaikutuksen.

Miten mainostaa brändiä, tuotetta tai startupia mediassa.

Toimintasuunnitelma

Vaihe # 1. Tunnista sopivat sisältöalustat

Kaiken PR-kampanjan päätehtävänä on saada mahdollisimman paljon katselukertoja mainosviestille lehdistötiedotteen, uutisen, artikkelin jne. muodossa asetetun mainosbudjetin puitteissa.

Sisällön sopivaa sijoittelua varten on tärkeää ottaa huomioon useita tekijöitä:

• Regio. Paikallistaminen on äärimmäisen tärkeää, varsinkin kun materiaali on tarkoitettu tietyn alueen asukkaille. Voit skaalata tämän parametrin tietystä sijainnista koko planeettaan.
  • Kieli. On sanomattakin selvää, että sisältö on julkaistava kohdeyleisön kielellä (kielillä).
  • Medialuokka: uutiset, viihde, erikoisjulkaisut, blogit jne.
  • Muoto: uutinen, lehdistötiedote, artikkeli, haastattelu, arvostelu jne.
  • Tekniset seikat:
    • Mainosmerkki.
    • Linkkien tyypit.
    • Etusivu.
    • Lähetys uutisaggregaattoreissa.
    • Lisäksi julkaisun sisältö, kuten video, ääni.
    • Julkaisuajankohta.
Julkaisun sisältö, kuten video, ääni.
  • Julkaisuajankohta.
  • .

Kohdistettu valinta näistä ominaisuuksista sekä verkkomediasivustojen mittareiden analysointi auttavat julkaisemaan mukaansatempaavaa materiaalia. Metriikka on yksityiskohtaisen tiedon lähde alustasta, jonka avulla voit ennustaa tuloksen jo ennen materiaalin julkaisua. Voit lukea lisää metriikoista blogistamme: täällätäällä, ja täällä.

Kaikki kuvatut työkalut ovat PRNEWS.IO:n asiakkaiden käytettävissä, kun he valitsevat alustan.

Vaihe # 2. Kehitä strategia

Hyvin harkitun PR-strategian avulla voit käyttää mainontaan varatut varat mahdollisimman tehokkaasti. Strategista suunnittelua varten kannattaa tutkia markkinoita, analysoida kilpailijoiden toimintaa vastaavissa tilanteissa.

Kannattaa kiinnittää huomiota mediasuunnitteluun. Minkä tahansa kampanjan tavoitteena on tavoittaa mahdollisimman suuri määrä lukijoita. Sinun on ymmärrettävä, mikä kussakin tapauksessa toimii paremmin: yksittäinen julkaisu, pidemmälle ajanjaksolle venytetty julkaisusarja tai julkaisu paikallisessa, alueellisessa ja valtakunnallisessa mediassa jne.

Opi nykyisistä trendeistä. Vuoden 2019 lupaavista trendeistä mainittakoon seuraavat:

• Tarkka analytiikka, joka edeltää tavoitteiden asettamista.
    • Keskittyminen sisällön laatuun. Käyttäjät ovat kyllästyneet heikkolaatuiseen sisältöön ja ovat nyt halukkaampia kuluttamaan huippuluokan kirjoituksia.
    • Ei-konventionaalisia lähestymistapoja sisällön luomiseen ja jakeluun: infografiikat, tietokilpailut, kampanjat sosiaalisissa verkostoissa, tarinat Instagramissa jne.

Vaihe # 3. Odotukset vs. todellisuus

On tärkeää ymmärtää, että sisällön tulee toimia mahdollisimman tehokkaasti ja tätä näkökulmaa on seurattava jatkuvasti. Välttääksesi tilanteet, joissa kukaan ei lue erinomaista virusmateriaaliasi, sinun tulisi seurata markkinoita, tunnistaa ajoissa asiakkaiden tarpeet ja muistuttaa itsestäsi.

Ei kannata käyttää tiettyä kanavaa, joka on toiminut hyvin aiemmin, uudestaan ja uudestaan. On tunnistettava uusia liikennelähteitä. Nyt tämä ei ole lainkaan ongelma, sillä verkko tarjoaa jatkuvasti uusia sosiaalisia työkaluja pikaviestimien, blogien, vaikuttajien video- ja äänikanavien ja niin edelleen muodossa.

Vaihe # 4. Kuinka valita oikea sisältöformaatti

Ymmärrys siitä, mitä haluat viestiä asiakkaallesi, auttaa sinua oikean sisältöformaatin määrittämisessä.

Tiedotte lehdistötiedotteessa tärkeästä tapahtumasta. Uutinen havainnollistaa täydellisesti jotain hiljattain tapahtunutta ja herättää kiinnostusta yritystä tai henkilöä kohtaan. Artikkeli vastaa moniin tärkeisiin kysymyksiin. Haastattelu luo uskottavuutta.

Nuori yleisö luottaa bloggaajiin. Siksi suosittu bloggaaja, joka puhuu tuotteestasi tai palvelustasi, voi tehdä enemmän kuin aktiivisin mediakampanja.

Julkaise natiivimainoksia, sillä kukaan ei tiedä median toimituksia paremmin, miten aineistoa kannattaa lähettää oikein sen sivuille.

Vaihe # 5. Tulosten arviointi

Kampanjan tulosten arviointimenetelmä riippuu julkaisun alkuperäisestä tarkoituksesta. Se voi olla maineen luominen, liikenteen kasvu, myynti tai liidit kanavalla, brändipyyntöjen määrä, ostot tai kaikkien tai useiden lueteltujen vaihtoehtojen yhdistelmä.

Seuraavat vaiheet ovat hyödyllisiä sekä laadullisten että määrällisten tulosten arvioinnissa:

• Kerää asiakkaiden palautetta. Käyttäjien mielipide on loistava tapa ymmärtää suhtautumista tuotteeseen tai palveluun. Arvostelupyyntöjä voi laittaa suoraan julkaistaviin materiaaleihin.
    • Jätä linkkejä mediajulkaisuihin sosiaalisissa verkostoissa. Sosiaaliset verkostot eivät ole vain keino selvittää todellisten tai potentiaalisten asiakkaiden mielipiteitä, vaan ne ovat myös kehittynyt analytiikan väline.
    • Lisää UTM-tunnisteita. Paras ratkaisu tilastojen keräämiseen. Niiden avulla saat selville kasan hyödyllistä tietoa, kuten lukijoiden lähteet, lukumäärän liikennetyypeittäin, avainsanojen ja -lauseiden tehokkuuden jne.

Odotusten lieventämiseksi ja tulosten takaamiseksi PRNEWS.IO tarjoaa asiakkaille lisävaihtoehdon – ”+ 1000 katselua.”

Ei ole ongelma, jos sinulla ei ole uutisaihetta, et tiedä, mistä kirjoittaa, tai et yksinkertaisesti löydä osaavaa swahili-kääntäjää. Me autamme. PRNEWS.IO:n toimittajat kirjoittavat lehdistötiedotteen, uutisen tai artikkelin sekä tekevät uudelleenkirjoituksen tai käännöksen.

Lisäisiä sisältömarkkinointivinkkejä

Tekstisisällön markkinoinnissa voidaan erottaa 4 päämenetelmää:

• Mediajulkaisut.
    • Osallistuminen massatapahtumiin, kuten konferensseihin, foorumeihin, seminaareihin, niiden tukeminen, järjestäminen ja mainostaminen julkaisujen sivuilla.
    • Suoraa PR:ää kohderyhmälle: kampanjat, alennukset, erikoistarjoukset jne.
    • Kumppanuus: julkaiseminen kolmansien osapuolten blogeissa, joilla on paljon tilaajia, affiliate-materiaalien julkaiseminen blogissa jne.

PR:ää ei tarvita, kun:

• Kun ei ole oikeastaan mitään mainostettavaa. Tuote ei ole valmis tai se on huonolaatuinen. On parempi hioa puutteet kuntoon ja miettiä sitten promootiota.
    • Kun projekteilla ei ole yleisöä. Ensin kannattaa hankkia lukijoita houkuttelemalla kontekstimainonnan keinoin ja SMM:llä ja kasvattamalla niiden ihmisten määrää, jotka ovat kiinnostuneita lukemaan sinusta, ja vasta sitten luoda sisältöä heille.
    • Kun suosio, julkisuus ja maine eivät ole tärkeitä. Yrityksille, jotka haluavat ensisijaisesti kasvattaa myyntiä, on parempi kiinnittää huomiota kontekstuaaliseen mainontaan ja SMM:ään uusien asiakkaiden saamiseksi.
    • Kun ei ole mitään puhuttavaa. Toimittajat vaativat uutispätkiä. Media ei yksinkertaisesti edes huomaa keksittyä lehdistötiedotetta.
    • Ja päinvastoin, kun uutisbreikki on niin hieno, että se toimii ilman rahaa, anna sille vain mahdollisuus. Esimerkiksi media odottaa aina innolla uutisia IPhonen uusien versioiden julkaisusta. Applen ei tarvitse mennä median luo. Itse asiassa media tekee kaiken itse, ja samalla se tekee sen ilmaiseksi.

Uusimmat lähettäjältä Blog